Харківський окружний адміністративний суд
61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
22 листопада 2010 р. № 2-а- 12012/10/2070
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Супрун Ю.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності, -
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Київському районі м. Харкова звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1, в якому просить суд: припинити підприємницьку діяльність відповідача.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Київської районної у м. Харкові ради 14.12.2005 року як фізична особа-підприємець за №24800000000048040.
ОСОБА_1 перебуває на обліку у Державній податковій інспекції у Київському районі м. Харкова як платник податків.
Відповідач не подає до Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова податкову звітність з будь-якого податкового платежу.
Відповідно до п. 4 ч.1 ст. 183-2 КАС України зазначена справа розглядається у порядку скороченого провадження.
Копії ухвали про відкриття скороченого провадження направлені відповідачам разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів із зазначенням строку подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення. Відповідно до зворотних повідомлень, які знаходяться в матеріалах справи, копії ухвали про відкриття скороченого провадження відповідачами разом з копією позовної заяви та доданих до неї документів отримані.
Але, як передбачено ч. 3ст. 183-2 КАС України, відповідачами заперечення до суду в установлений строк не подані.
Згідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне та обґрунтоване судове рішення.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступні обставини.
Як вбачається із свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 зареєстрована Виконавчим комітетом Харківської міської ради 14.12.2005 року за № 2 480 000 0000 048040.
Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 19.12.2005 року фізична особа-підприємець ОСОБА_1 узятий на облік в Державній податковій інспекції у Київському районі м. Харкова з 19.12.2005 року № 2211.
Відповідно до довідок Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова від 31.08.2010 року № 18578/10/17-108 відповідач (ідентифікаційний номер НОМЕР_1), що мешкає за адресою: АДРЕСА_1, не надає податкову звітність з 1-го кварталу 2009 року по теперішній час.
Згідно ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04 грудня 1990 року № 509-XII до функцій органів державної податкової служби входить здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів обов'язкових платежів). Крім того, податкові органи контролюють своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків та інших платежів, а також, перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів; забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також, стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; проводять перевірки фактів приховування і зниження сум податків та зборів (обов'язкових платежів) у порядку, встановленому цим Законом та іншими законами України.
Крім того, суд зазначає, що п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу України» закріплено право посадових осіб органів державної податкової служби звертатися у передбачених законом випадках до суду з заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, платники податків і зборів (обов’язкових платежів) зобов’язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів).
Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ встановлено, що податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює:
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб (прибуткового податку з громадян), - до 1 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до п. 8.6 положень Наказу ДПАУ № 80 від 19 лютого 1998 року «Про затвердження Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів)», якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та у разі неподання протягом одного року в органи державної податкової служби податкових декларацій, документів податкової звітності, то керівник органу державної податкової служби приймає рішення у вигляді розпорядження відносно платника податків - про звернення до суду або господарського суду із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності, постановлення судового рішення про припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до них.
Згідно зі ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.
Відповідно до п. 15 ст. 58 Господарського кодексу України скасування (припинення) державної реєстрації суб'єкта господарювання здійснюється за його особистою заявою, а також на підставі рішення суду у випадках визнання недійсними або такими, що суперечать законодавству, установчих документів, або здійснення діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, або в інших випадках, передбачених законом.
Згідно ст. 239 Господарського кодексу України скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання є одним із видів адміністративно-господарських санкцій.
Згідно п. 2 ст. 238 Господарського кодексу України види адміністративно-господарських санкцій, умови та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, іншими законодавчими актами. Адміністративно-господарські санкції можуть бути встановлені виключно законами.
Відповідно до ч. 2 ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІУ підставами для постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є визнання фізичної особи - підприємця банкрутом; провадження нею підприємницької діяльності, що заборонена законом; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-ІУ державна реєстрація припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця проводиться у разі, зокрема, постановлення судового рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
Судом встановлено, що відповідачем дійсно не подано звітність до органів державної податкової служби протягом останнього року.
Відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав.
Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 10, 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04 грудня 1990 року № 509-XII, ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25 червня 1991 року №1251-ХІІ, ст. 46 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»від 21 грудня 2001 року № 2181-ІІІ, ст.ст. 58, 238, 247 ГК України, ст. ст. 8-14, 71, 159, 160-164, 167, 183-2, 186 КАС України, суд, –
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Київському районі м. Харкова до суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про припинення підприємницької діяльності - задовольнити в повному обсязі.
Припинити підприємницьку діяльність суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1), зареєстрованої Виконавчим комітетом Харківської міської ради 14.12.2005 року за № 2 480 000 0000 048040..
Постанова за результатами скороченого провадження може бути оскаржена сторонами та іншими особами у зв’язку з тим, що суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов’язки, в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги стороною, або іншою особою, яка брала участь у справі, у десятиденний строк з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Суддя Супрун Ю.О.