ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua _____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
УХВАЛА
13 березня 2018 року Справа № 913/412/16
Провадження №22б/913/412/16
Розглянувши матеріали за заявою
кредитора - Публічного акціонерного товариства «Національна акціонерна
компанія «Нафтогаз України», м. Київ
до боржника - Публічного акціонерного товариства «Лисичанський склозавод
«Пролетарій», м. Лисичанськ Луганської області
Про банкрутство
Суддя М.Ю. Ковалінас
Секретар судового засідання - Богуславська Є.В.
У засіданні брали участь:
від кредитора – ОСОБА_1, дов. №4 від 18.01.2018 (РВ ФДМУ по Луганській області);
від кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області - не прибули;
від банкрута - ліквідатор ОСОБА_2
ОБСТАВИНИ СПРАВИ: банкрутство, ліквідаційна процедура за нормами Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції від 22.12.2011 №4212-VI (далі за текстом - Закон №4212), розгляд заяв кредиторів з поточними грошовими вимогами до банкрута.
Сторони у справі своєчасно та належним чином повідомлені про час і місце розгляду справи у даному засіданні ( ухвали суду від 20.02.2018, 27.02.2018).
Розглянувши матеріали справи, заяв кредиторів та додатково надані, вислухавши присутніх суд
в с т а н о в и в :
Ухвалою господарського суду Луганської області від 04.04.2016 порушено провадження у справі №913/412/16 про банкрутство боржника ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника.
Постановою господарського суду Луганської області від 03.10.2017 боржника - Публічне акціонерне товариство «Лисичанський склозавод «Пролетарій», ідентифікаційний код 31380846, вул. Мічуріна, буд.1, м. Лисичанськ Луганської області, визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2 (свідоцтво МЮУ №115 від 07.09.2013, адреса для листування 03022, м. Київ а/с 64), на якого покладено обов’язки та повноваження по проведенню ліквідаційної процедури, встановлені Законом №4212.
Оприлюднення повідомлення про визнання банкрутом ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», здійснено 18.10.2017 за №46513 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону №4212 вимоги за зобов’язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред’являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Встановлений ч. 1 ст. 38 Закону №4212 2-х місячний строк для подання заяв кредиторів з грошовими вимогами до банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» сплинув 18.12.2017.
В межах зазначеного строку до господарського суду Луганської області надійшли заяви з грошовими вимогами до банкрута від наступних кредиторів:
- Державної податкової інспекції у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, від 13.12.2017 №8344/12-09-01 про визнання поточних грошових вимог до банкрута у справі про банкрутство №913/412/16 у загальному розмірі 23585586грн. 70коп., з яких основний борг -19338853грн. 81коп., штрафні санкції – 1469482грн. 87коп., пеня -2777250грн. 02коп., та витрати на оплату судового збору -5956грн. 00коп.
- Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області, від 15.12.2017 №05-05-03044 про визнання поточних грошових вимог до банкрута в розмірі 34775310грн. 56коп., з яких основний борг з орендної плати - 21941931грн. 27коп. за договором оренди державного майна - ЦМК від 17.08.2001 №001036/09 та додатковими угодами до цього договору, договорами про внесення змін до договору; пеня - 2596335грн. 10коп., 3% річних - 52934грн. 19коп., невикористаний залишок амортизаційних відрахувань - 10180910грн. 00коп., та 3200грн. витрат з оплати судового збору.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону №4212 вищезазначені заяви кредиторів було прийнято до розгляду та призначено до розгляду у судовому засіданні (ухвали суду від 19.12.2017).
Крім того, з пропуском строку встановленого ч. 1 ст. 38 Закону №4212, до суду надійшла заява кредитора - ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, від 01.02.2018 №49/9/12-09, подана в порядку ст. 23 Закону №4212, у цій заяві кредитор визначає свої вимоги станом на 02.01.2018 в розмірі 133067055грн. 09коп. основного боргу, у т.ч. з орендної плати за землю юридичних осіб - 776357грн. 09коп. - за період з 01.11.2017 по 31.12.2017 згідно податкових декларацій поданих боржником, та з податку на додану вартість – 132290698 грн. 00коп. згідно податкової декларації поданої боржником, а також витрати на оплату судового збору за подання цієї заяви - 3524грн. 00коп., кредитор просить суд визнати його «майнові» вимоги до боржника в загальному розмірі - 133067055грн. 09коп. та витрати на оплату судового збору - 3524грн. 00коп., й зобов’язати ліквідатора включити вищезазначені вимоги до реєстру кредиторів у справі в порядку та у черговості, встановлених законодавством.
Відповідно до ч. 1 ст. 38 Закону №4212 вищезазначену заяву кредитора було призначено до розгляду у судовому засіданні (ухвала суду від 06.02.2018).
У даному судовому засіданні з’ясовано наступне.
І.Кредитор ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, за заявою від 13.12.2017 №8344/12-09-01 просить суд про визнання його поточних грошових вимог до банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» у справі про банкрутство №913/412/16 у загальному розмірі 23585586грн. 70коп., з яких основний борг -19338853грн. 81коп., штрафні санкції – 1469482грн. 87коп., пеня -2777250грн. 02коп., та витрати на оплату судового збору -5956грн. 00коп.
До господарського суду від кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області надійшло пояснення щодо заявлених до боржника грошових вимог, з додатком, від 25.01.2018 б/н, згідно цього пояснення станом на 11.12.2017 податковий борг ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» складає 23585586грн. 70коп., з яких основний борг -19338853грн. 81коп., штрафні санкції – 1469482грн. 87коп., пеня - 2777250грн. 02коп.
Основний податковий борг - 19338853грн. 81коп., у тому числі:
- орендна плата за землю юридичних осіб - 11762426грн. 60коп. за період з 02.03.2015 по 30.10.2017;
- податок на додану вартість - 7479251грн. 40коп. за період з 01.08.2017 по 10.12.2017;
- рентна плата зі збору на спеціальне використання води - 54119грн. 98коп., за період з 01.01.2017 по 30.09.2017;
- екологічний податок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення - 2730грн. 55коп., за період 17.02.2017 - 19.11.2017;
- екологічний податок за скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти - 38410грн. 82коп. за період 20.05.2016 - 19.11.2017;
- екологічний податок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах - 1914грн. 46коп. за період 20.05.2016 - 19.11.2017.
Крім того, кредитором заявлено вимоги зі сплати судового збору за подання до суду заяв з грошовими вимогами до боржника /банкрута 5956грн. 00коп. (2756грн. 00коп. та 3200грн. 00коп.).
Ліквідатором банкрута ОСОБА_2 до суду надано письмові заперечення проти вимог кредитора від 31.01.2018 №31/01-18.3, у яких зазначено про невизнання банкрутом вимог кредитора в частині орендної плати за землю юридичних осіб за період з 01.01.2015 по 08.06.2016 в розмірі 5521598грн. 98коп., з посиланням на приписи ст. 6 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від (в редакції, що діяла до 08.06.2016), а також про невизнання банкрутом вимог кредитора в частині орендної плати за землю юридичних осіб за період з 01.06.2016 по 30.09.2017 в розмірі 359284грн. 60коп., посилаючись на зменшення боржником податкового зобов’язання за 2016 рік та 2017 рік згідно податкових декларацій, часткову сплату боржником грошових коштів за 2016-2017 р.р., а також в розмірі 388178грн. 55коп. орендної плати за землю юридичних осіб за період з 01.10.2017 - 31.10.2017 - після дати визнання боржника банкрутом.
ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» не визнає заявлені кредитором грошові вимоги в частині:
- рентної плати зі збору на спеціальне використання води за 1-2 квартали 2017р. в розмірі 35312грн. 78коп., у зв’язку зі сплатою боржником боргу;
- екологічного податку за 1квартал 2016р. - 2квартал 2017р. в загальному розмірі 36700грн. 39коп. у зв’язку зі сплатою боржником боргу.
ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» не визнає також й вимоги кредитора в частині нарахування штрафних санкцій в розмірі 1469482грн. 87коп. та пені у розмірі 2777250грн. 02коп., посилаючись на ст. 19 Закону №4212, ліквідатор вважає їх нарахованими безпідставно.
Ліквідатор просить суд про відхилення вимог кредитора в розмірі 6341075грн. 53коп., а також штрафних санкцій в розмірі 1469482грн. 87коп. та пені у розмірі 2777250грн. 02коп.
На адресу суду від кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області надійшло пояснення від 23.02.2018 б/н на заперечення ліквідатора щодо заявлених кредитором грошових вимог до банкрута за заявою від 13.12.2017 №8344/12-09-01 у загальному розмірі 23585586грн. 70коп., кредитор вважає доводи ліквідатора щодо відхилення частини заявлених кредитором вимог безпідставними, й обґрунтовує свою позицію посилаючись на норми ст.67 Конституції України, норми Податкового кодексу України, зокрема щодо самостійного обчислення платником податків сум податкового та /або грошового зобов’язання та/або пені. яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу, така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою (п.54.1 ст.54, п.56.11 ст.56, п.286.2 ст. 286 ПК України). Кредитор також вважає, що норми ст.ст.6-7, 10,11 Закону «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» не підлягають застосуванню до ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», оскільки це суперечить положенням Податкового кодексу України та у останнього немає пільг по сплаті податків (п.2.1 ст.2, п/п 4.1.9 п.4.1, п.4.4, п.4.5 ст.4, п.5.2 ст.5, п.284.1 ст.284).
В обґрунтування нарахування штрафних санкцій з ПДВ кредитор посилається на норми Податкового кодексу України (п/п 54.3.1-54.3.6 п.54.3 ст.54, п.п. 56.1-56.2, 56.18 ст.56, п.57.3 ст.57, п.116.1 ст.116).
В обґрунтування нарахування пені з орендної плати за землю юридичних осіб за період з 31.03.2014 по 04.04.2016, кредитор посилається на норми п/п 129.3.3 п.129.3 ст.129 Податкового кодексу України та п.3.2.1 «Порядку обліку сум податкового боргу платників податків щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство або прийнято рішення суду про призупинення стягнення» затвердженого наказом ДПА України від 15.02.2001 №62 (в редакції наказу ДПА України від 07.11.2003 №538).
Кредитор також зазначив, що для проведення звірення розрахунків з боржником уповноважена особа боржника не забезпечила явку відповідальної особи до контролюючого органу.
Кредитором ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, до суду надано уточнення від 23.02.2018 б/н, щодо заявлених вимог, з додатком у вигляді копій податкових декларацій та розрахунків сум земельного податку й доказів направлення цього уточнення банкруту та ліквідатору, у якому зазначено про те, що ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» було подано уточнюючі податкові декларації з плати за землю від 02.03.2016 №9027224753 та від 07.09.2017 №9191932868 до зменшення податкового зобов’язання за 2016-2017р.р., тому кредитором зменшено кредиторські вимоги в частині орендної плати за землю юридичних осіб на загальну суму основного боргу в розмірі 221940грн.17коп. та залишку несплаченої пені в розмірі 455484грн. 03коп.
Отже, кредитор вважає обґрунтованими суму податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб 13862252грн. 42коп., у т.ч. основний борг – 11540486грн. 43коп. (за період з 01.01.2015 по 30.09.2017 -11174410грн. 57коп., за період з 01.10.2017 по 30.10.2017 – 366075грн. 86коп.) та залишок несплаченої пені – 2321765грн. 99коп., з яких 2018965грн. 87коп. нараховано відповідно до п/п 129.3.3 п.129.3 ст.129 ПК України, та згідно цього уточнення кредитор просить суд визнати його «майнові» вимоги до банкрута в загальному розмірі – 22908162грн. 50коп., з яких основний борг – 19116913грн. 64коп., штрафні санкції – 1469482грн. 87коп., пеня - 2321765грн. 99коп. та витрати по сплаті судового збору - 5956грн. 00коп., й зобов’язати ліквідатора включити зазначені вимоги до реєстру кредиторів у справі в черговості, встановленій законодавством.
З наданих кредитором додатково документів вбачається, що його уточнені вимоги за заявою від 23.02.2018 б/н та поясненням від 23.02.2018 б/н на заперечення ліквідатора, зокрема щодо боргу з орендної плати за землю юридичних осіб та залишку несплаченої пені кредитором визначено та заявлено до суду без урахування ухвали господарського суду Луганської області від 06.10.2016, постанови Донецького апеляційного господарського суду від 07.12.2016, постанови Вищого господарського суду України від 07.06.2017 у справі №913/412/16), а також приписів абз.8 ч.1 ст.1, ч.ч.1-4 ст.23, абз.9 ч.1 ст.38 Закону №4212.
У минулі та у дане судові засідання представник кредитора не прибув.
Кредитор, незважаючи на приписи ухвали суду від 27.07.2018, надіслав на адресу суду пояснення щодо заявлених до боржника грошових вимог від 07.03.2018 б/н, у якому визначив загальну суму податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб -13862252грн. 42коп., яка складається з основного боргу -11540486грн. 43коп. (5521598грн. 98коп.- за період з 01.01.2015 по 31.05.2016, 5652811грн. 59коп.- за період з 01.06.2016 по 30.09.2017, 366075грн. 86коп. - за період з 01.01.2017 по 30.10.2017) та залишку несплаченої пені - 2321756грн. 99коп., з посиланням на норми Податкового кодексу України.
Кредитор також повідомив, що звірення розрахунків між ним та банкрутом не відбулося.
Як вбачається із заяви від 13.12.2017 №8344/12-09-01 кредитором також заявлено вимоги з податку на додану вартість в сумі 7479251грн. 40коп. за період з 01.08.2017 по 10.12.2017, в той же час до цієї заяви кредитора додано Уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок за серпень - вересень 2017 року, які датовані 28.09.2017 та 26.10.2017, але з цих розрахунків неможливо встановити обґрунтованість нарахованих та заявлених складових частин боргу з ПДВ - 72110грн. 40 коп. та відповідно 2532505грн. 00коп., що потребує додаткового з’ясування.
Відповідно до ч.4 ст.74 Господарського процесуального кодексу України, оскільки у суду виникли сумніви щодо добросовісного здійснення сторонами та учасниками провадження у справі їхніх процесуальних прав або(та) виконання обов’язків, суд вважає за необхідне витребувати від кредитора належне документальне підтвердження заявлених грошових вимог до банкрута з ПДВ, зокрема щодо сум 72110грн. 40 коп. та 2532505грн. 00коп., а також доручити сторонами провести взаємне звірення розрахунків.
Тому, розгляд заяви кредитора з поточними грошовими вимогами до банкрута, слід призначити у іншому засіданні суду.
ІІ. Кредитор - Регіональне відділення Фонду державного майна України по Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області, за заявою від 15.12.2017 №05-05-03044 просить суд визнати поточні грошові вимоги до банкрута в розмірі 34775310грн. 56коп., з яких основний борг з орендної плати - 21941931грн. 27коп. за договором оренди державного майна - ЦМК від 17.08.2001 №001036/09 та додатковими угодами до цього договору, договорами про внесення змін до договору; пеня - 2596335грн. 10коп., 3% річних - 52934грн. 19коп., невикористаний залишок амортизаційних відрахувань - 10180910грн. 00коп., та 3200грн. витрат з оплати судового збору.
Ліквідатором банкрута ОСОБА_2 до суду надано заперечення проти вимог кредитора від 31.01.2018 вих.№31/01-18.1, з доказами його надіслання на адресу кредитора, у яких зазначено про невизнання грошових вимог кредитора в частині нарахування пені в розмірі 2596335грн. 10коп., та 3% річних в розмірі 52934грн. 19коп., ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» заперечує проти грошових вимог РВ ФДМУ по Луганській області, які складаються з розміру невикористаного залишку амортизаційних відрахувань на загальну суму 10180910грн. 00коп. з наступних підстав.
У зв’язку з визнанням ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» було припинено дію договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 та розпочато процес повернення орендованого цілісного майнового комплексу державного підприємства після припинення договору оренди. Зазначений процес полягає у здійсненні комплексу заходів і процедур, пов'язаних з поверненням орендованого державного майна: інвентаризації і оцінки майна орендованих підприємств, визначення часток держави і орендаря у цьому майні, врахування заборгованості орендарів по орендних платежах, приймання-передавання майна, вибору організаційно-правової форми підприємства, заснованого на поверненому після оренди державному майні і, при необхідності та за згодою орендаря, майні орендаря.
Станом на 30.01.2018 ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» проведено лише інвентаризацію орендованого майна. Згідно даних бухгалтерського обліку ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» станом на 30.09.2017 невикористаний залишок амортизаційних відрахувань становить 9464290грн. 00коп.
Згідно висновку оціночної фірми ТОВ «Полінформ», який погоджено РВ ФДМУ по Луганській області, справедлива вартість орендованого майна ЦМК державного підприємства станом на 31.12.2011 - 92197242грн. 07коп. (без ПДВ). Дана вартість державного майна складається з вартості невід’ємних поліпшень орендованих основних засобів, що підлягають компенсації ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» з боку РВ ФДМУ по Луганській області, у розмірі 17491865,65грн. та вартості орендованого майна державного підприємства у розмірі 74705376,42 грн.
Згідно п.15 Порядку та у зв’язку з припиненням договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001, відповідний передавальний баланс не складено та цілісний майновий комплекс державного підприємства «Ордена Трудового Червоного Прапора державний скляний завод «Пролетарій» станом на 30.01.2018 не передано орендодавцю - РВ ФДМУ по Луганській області.
ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» не визнає грошові вимоги кредитора в частині нарахування пені - 2596 335,10 грн. та 3 % річних - 52 934,19грн., посилаючись на норми ч.ч.1, 2 ст.19 Закону №4212 щодо дії мораторію на задоволення вимог кредиторів вважає ці вимоги безпідставними.
Ліквідатор просить суд про відхилення вимог кредитора з невикористаного залишку амортизаційних відрахувань - 10180910грн. 00коп., нарахованої пені в розмірі 2596335грн. 10коп., та 3% річних в розмірі 52934грн. 19коп.
Кредитором надано відповідь на заперечення ліквідатора ОСОБА_2 проти його вимог від 15.02.2018 №05-05-00474, з додатком у вигляді листування РВ ФДМУ по Луганській області з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, разом з доказами надіслання цих заперечень банкруту та ліквідатору, кредитор не погоджується з доводами ліквідатора та вважає заявлені грошові вимоги нарахованими правомірно з посиланням на норми ч.1 ст.1, ч. 5 ст. 19 Закону №4212 щодо дії мораторію, й вважає свої вимоги поточними.
Кредитор зазначає, що було розпочато процес повернення орендованого цілісного майнового комплексу державного підприємства після припинення договору оренди відповідно до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженого Наказом Фонду державного майна України від 07.08.1997 № 847 (далі - Порядок). Рішенням Регіонального відділення створено комісію по розмежуванню і оцінці майна орендованого підприємства та інвентаризаційну комісію. На прохання кредитора боржником не було надано необхідних документів та достовірної інформації, що унеможливлювало подальше проведення інвентаризації і оцінки майна, тому подальша процедура повернення ЦМК здійснюється відповідно до п.11 Порядку.
РВ ФДМУ по Луганській області прийнято рішення про згоду на передачу орендованого ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» цілісного майнового комплексу уповноваженому органу управління - Міністерству економічного розвитку і торгівлі України (лист від 04.12.2017 № 04-05-02974 та наказ від 04.12.2017 №317).
Банкрутом було надано довідку керівника підприємства ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарці» про рух коштів амортизаційного фонд) за час оренди (Нарахування і використання амортизаційних нарахувань на передане в оренду майно ДП «Лисичанський склозавод «Пролетарий»), тому кредитор вважає, що його грошові вимоги в частині нарахування невикористаного залишку амортизаційних відрахувань є підтвердженими та обґрунтованими й підлягають визнанню. Кредитор вважає, що його вимоги в частині нарахування невикористаного залишку амортизаційних відрахувань є поточними (виникли після порушення провадження у справі про банкрутство).
Кредитор вважає, що посилання та доводи ліквідатора банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий», викладені у запереченні проти поточних грошових вимог Регіонального відділення, є необґрунтованими й просить суд визнати заявлені поточні грошові вимоги викладені в заяві від 15.12.2017 №05-05-03044 у повному обсязі та включи ти їх до реєстру вимог кредиторів.
Кредитор РВ ФДМУ по Луганській області надав до суду уточнену заяву про визнання поточних грошових вимог до банкрута від 15.02.2018 №05-05-00473, у якій зазначив про таке.
Між кредитором та банкрутом було укладено Договір оренди державного майна № 001036/09 від 17.08.2001 (далі - Договір). Відповідно до п. 1.1. Договору Орендодавець (Регіональне відділення) передає, а Орендар (банкрут) приймає у строкове платне користування цілісний майновий комплекс державного підприємства «Ордена Трудового Червоного Прапора державний скляний завод «Пролетарій». Згідно з п. 11.1. Договору, цей Договір укладено строком на 5 років, що діє з 17 серпня 2001 року до 17 серпня 2006 року включно.
Додатковими угодами №1 - 259 від 30.09.2002, №2 - 21/рук від 30.12.2003 до договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 внесено зміни в частині вартості орендованого майна та розміру орендної плати за базовий місяць.
У зв'язку з набранням чинності Цивільного кодексу України 07.07.2004 додатковою угодою № 3/1201 до договору оренди державного майна № 001036/09 від 17.08.2001 внесено зміни до Договору, яким його викладено у новій редакції, зокрема, відповідно до п. 1.1. Орендодавець (Регіональне відділення) передає, а Орендар (банкрут) приймає у строкове платне користування цілісний майновий комплекс ДП «Ордена Трудового Червоного Прапора державний скляний завод «Пролетарій».
Згідно з п. 11.1. Додаткової угоди №3/1201 до Договору, цей договір укладено на сім років, він діє з 17 серпня 2001 року до 17 серпня 2008 року включно.
Додатковою угодою №4/218 від 14.03.2008 до договору оренди державного майна № 001036/09 від 17.08.2001 внесено зміни, п. 11.1 викладено в наступній редакції: « 11.1. Цей договір укладено строком на сімнадцять років, він діє з 17 серпня 2001 року до 17 серпня 2018 року включно». Додатковою угодою №5/462 від 25.04.2008 до договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 внесено зміни до Договору в частині вартості орендованого майна, розміру орендної плати за базовий місяць та обов’язків орендаря (копія додаткової угоди № 5/462 від 25.04.2008 до Договору додається).
Договором № 6/1120504 від 25.07.2011 про внесення змін до договору оренди державного майна № 001036/09 від 17.08.2001 внесено зміни до Договору в частині вартості орендованого майна, розміру орендної плати за базовий місяць та зміни назви орендаря з Закритого акціонерного товариства «Лисичанський склозавод «Пролетарій» на Публічне акціонерне товариство «Лисичанський склозавод «Пролетарці» (копія договору № 6/1120504 від 25.07.2011 про внесення змін до Договору додається).
Договором №7 - 1220122/рук від 05.04.2012 внесено зміни до Договору № 001036/09 від 17.08.2001 в частині вартості орендованого майна, розміру орендної плати за базовий місяць та порядку перерахування орендної плати.
Відповідно до п.11.9. Договору, дія цього Договору припиняється внаслідок банкрутства Орендаря, постановою Господарського суду Луганської області від 03.10.2017 орендаря ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, у зв'язку з цим Договір припинив свою дію.
Відповідно до п. 3.1. Договору (з урахуванням змін) орендна плата визначається на підставі Методики розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №786 від 04.10.1995 з урахуванням змін до неї і складає за базовий місяць розрахунку - лютий 2012 року 750045грн. без ПДВ. Орендна плата за кожний наступний місяць визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць (н. 3.2. Договору). Відповідно до п. 3.3. Договору (з урахуванням внесених змін) орендна плата перераховується в Державний бюджет України щомісячно, не пізніше 15 числа місяця, наступного за звітним. П. 5.3. Договору передбачено обов'язок Орендаря вчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату в Державний бюджет України.
Внаслідок порушення Договору у ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» за період з 04.04.2016 по 03.10.2017 виникла заборгованість за орендною платою в розмірі 21941931 грн. 27 коп.
Свої вимоги кредитор обґрунтовує нормами ч.З ст.18, ч.ч.1 - 3 ст.19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна», ст.ст. 193, 216 - 217, 230, 232 Господарського кодексу України, ст.ст. 525, 526, 530, 549, 611, 625, 629, 631 Цивільного кодексу України, а також банкруту нараховано пеню у розмірі 2169124грн. 18коп. та 3% річних від простроченої суми в розмірі 373547грн. 09коп.
За банкрутом ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» рахується невикористаний залишок амортизаційних відрахувань у сумі 10180910грн. 00коп.
Процедура повернення орендованого ПАТ «Лисичанський склозавод «»Пролетарій» цілісного майнового комплексу за Договором оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 здійснюється відповідно до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженого Наказом Фонду державного майна України від 07.08.1997 №847 (далі - Порядок).
Згідно з п. 15 Порядку залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів визначається згідно з передавальним балансом на підставі довідки керівника підприємства про рух коштів цього фонду за час оренди і зараховується до державної частки у майні орендованого підприємства.
Регіональним відділенням прийнято рішення про згоду на передачу орендованого ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий» цілісного майнового комплексу уповноваженому органу управління - Міністерству економічного розвитку і торгівлі України. На даний час уповноваженим органом управління досі не проведено комплексу заходів передбачених п. 11 Порядку - не проведено інвентаризацію майна та відповідно не складено передавальний баланс.
Однак, банкрутом було надано РВ ФДМУ довідку керівника підприємства ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий» про рух коштів амортизаційного фонду за час оренди (Нарахування і використання амортизаційних нарахувань на передане в оренду майно ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий»), на підставі вищезазначеної довідки і визначається залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів, який і відображається у передавальному балансі (п. 15 Порядку).
У 4 кварталі 2014 року та 1 кварталі 2015 року банкрутом було здійснено поліпшення орендованого майна за рахунок амортизаційних нарахувань на орендоване державне майно на загальну суму 716620грн. 00 коп., які, на думку кредитора, здійснені безпідставно та неправомірно - без згоди орендодавця, що порушує «Порядок надання орендарю згоди орендодавця державного майна на здійснення невід'ємних поліпшень орендованого державного майна», затверджений наказом Фонду державного майна України від 03.10.2006 №1523, тому кредитор вважає, що у ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» відсутні підстави для списання амортизаційних відрахувань на суму 716620грн. 00 коп.
Кредитор вважає, що ухвалою господарського суду Луганської області від 06.10.2016 у цій справі було відхилено його вимоги в частині невикористаного залишку амортизаційних нарахувань у зв’язку з тим, що договір оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 не був припиненим або розірваним за погодженням сторін або за рішенням суду, оскільки вищезазначений договір оренди припинився 03.10.2017, поточні вимоги в частині невикористаного залишку амортизаційних нарахувань заявлені кредитором за весь період дії договору оренди державного майна.
З цих підстав кредитор просить визнати його поточні грошові вимоги до банкрута в загальному розмірі - 34668712грн. 54коп., з яких заборгованість з орендної плати - 21941931грн. 27коп., пеня - 2169124грн. 18коп., 3% річних - 373547грн.09коп., невикористаний залишок амортизаційних відрахувань - 10180910грн. 00коп., та 3200грн. - витрати з оплати судового збору, й зобов'язати ліквідатора включити ці вимоги до реєстру вимог кредиторів.
В обґрунтування до заяви кредитором додано завірені копії договору оренди державного майна - ЦМК від 17.08.2001 №001036/09 та додаткових угод до цього договору, договорів про внесення змін до згаданого договору оренди ЦМК; уточнений розрахунок пені з 16.07.2016 - 03.10.2017, уточнений розрахунок 3% річних за період червня 2016р. по жовтень 2017р. - 373547грн. 09коп., таблиця нарахування і використання амортизаційних відрахувань на передане в оренду майно за період з 2001року по 3-й квартал 2017 року, а також надано докази направлення уточненої заяви кредитора на адресу ліквідатора банкрута ОСОБА_2 та банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій».
Кредитором РВ ФДМУ надані до суду пояснення від 07.03.2018 №05-05-00671, з додатком стосовно підстав для заявлення, як поточних вимог невикористаного залишку амортизаційних відрахувань, у яких зазначено про таке.
У зв’язку з визнанням ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» банкрутом припинено дію договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 укладеного між Регіональним відділенням та ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» та було розпочато процес повернення орендованого цілісного майнового комплексу державного підприємства після припинення договору оренди.
Відповідно до Порядку, рішенням Регіонального відділення створено комісію по розмежуванню і оцінці майна орендованого підприємства та інвентаризаційну комісію, що підтверджується наказом від 30.10.2017 № 282. Регіональне відділення неодноразово зверталося до ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» з проханням надати документи необхідні для проведення інвентаризації, але боржником не було надано необхідних документів та достовірної інформації, що унеможливлювало подальше проведення інвентаризації й оцінки майна.
Відсутність зазначених відомостей та документів об’єктивно унеможливлювало здійснення задач, передбачених п.8 Порядку, тому процедуру повернення орендованого цілісного майнового комплексу було розпочато відповідно до п.11 Порядку, Регіональним відділенням прийнято рішення про згоду на передачу орендованого ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» цілісного майнового комплексу уповноваженому органу управління - Міністерству економічного розвитку і торгівлі України (наказ від 04.12.2017 № 317).
На даний час уповноваженим органом управління досі не проведено комплексу заходів передбачених п. 11 Порядку, не проведено інвентаризацію майна та відповідно не складено передавальний баланс.
Банкрутом було надано РВ ФДМУ довідку керівника підприємства ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» про рух коштів амортизаційного фонду за час оренди (Нарахування і використання амортизаційних нарахувань на передане в оренду майно ПАТ«Лисичанський склозавод «Пролетарій»). На підставі вищезазначеної довідки і визначається залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів, який і відображається у передавальному балансі (п. 15 Порядку).
У зв'язку з тим, що передавальний баланс на даний час не складено та з метою не допущення пропуску строку, передбаченого ч. 1 ст. 38 Закону №4212, кредитором заявлено поточні грошові вимоги в частині невикористаного залишку амортизаційних відрахувань на підставі довідки керівника підприємства ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» про рух коштів амортизаційного фонду за час оренди.
Кредитор вважає, що ухвалою господарського суду Луганської області від 06.10.2016 було відхилено його вимоги в частині невикористаного залишку амортизаційних нарахувань у зв’язку з тим, що договір оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 не був припиненим або розірваним за погодженням сторін або за рішенням суду, оскільки вищезазначений договір оренди припинився 03.10.2017, тому поточні вимоги в частині невикористаного залишку амортизаційних нарахувань заявлені ним за весь період дії договору оренди державного майна.
Дослідивши матеріали, надані сторонами, вислухавши доводи й заперечення представників сторін, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення вимог кредитора, з огляду на наступне.
Відповідно до абз.8 ч.1 ст.1 Закону №4212, кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов’язань до боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
У абз. 9 ч. 1 ст.38 Закону №4212 встановлено, що вимоги за зобов’язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред’являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Кредитор за уточненою заявою від 15.02.2018 №05-05-00473 просить суд визнати його поточні грошові вимоги до банкрута в загальному розмірі - 34668712грн. 54коп., з яких заборгованість з орендної плати - 21941931грн. 27коп., пеня - 2169124грн. 18коп., 3% річних - 373547грн.09коп., невикористаний залишок амортизаційних відрахувань - 10180910грн. 00коп., та 3200грн. - витрати з оплати судового збору, й зобов'язати ліквідатора включити ці вимоги до реєстру вимог кредиторів.
В обґрунтування заявленоъ кредитором заборгованості з орендної плати в розмірі 21941931грн. 27коп. надано завірені копії договору оренди державного майна - ЦМК від 17.08.2001 №001036/09 та додаткових угод до цього договору, договорів про внесення змін до згаданого договору оренди ЦМК (а.с. 13, 40-62 т.9).
Ліквідатор проти вимог кредитора у частині заборгованості з орендної плати в розмірі 21941931грн. 27коп. не заперечує.
Вимоги кредитора в частині пені в розмірі 2169124грн. 18коп. й 3% річних в розмірі 373547грн.09коп. нараховані відповідно до ст.ст. 193, 230-232 ГК України та ст.ст. 549, 624, 625 ЦК України є обґрунтованими, про що свідчать уточнений розрахунок пені з 16.07.2016 по 03.10.2017 та уточнений розрахунок 3% річних за період з червня 2016р. по жовтень 2017р. - 373547грн. 09коп. (а.с. 63-65 т.9).
Заперечення ліквідатора проти вимог кредитора від 31.01.2018 вих.№31/01-18.1 щодо нарахованої на суму заборгованості з орендної плати пені та 3% річних є хибними та суперечать вимогам Закону №4212.
Зокрема, ч. 5 ст.19 Закону №4212 прямо встановлено, що дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів.
З цих підстав, суд визнає обґрунтованими поточні грошові вимоги кредитора - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області, до банкрута - ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», в розмірі в розмірі 24484602грн. 54коп., у тому числі заборгованість з орендної плати - 21941931грн. 27коп. (4 черга згідно ст. 45 Закону №4212), 3% річних - 373547грн. 09коп. (4 черга згідно ст. 45 Закону №4212), пеня - 2169124грн. 18коп. (6 черга згідно ст. 45 Закону №4212).
Вимоги кредитора в частині 3200грн. 00коп. судового збору сплаченого за подання заяви з поточними грошовими вимогами у справі про банкрутство боржника, підлягають визнанню й включенню до реєстру вимог кредиторів, як вимоги, що підлягають задоволенню у 1 чергу в ліквідаційній процедурі згідно п.1 ч.1 ст.45 Закону №4212.
Вимоги кредитора в частині невикористаного залишку амортизаційних відрахувань в сумі 10180910 грн. 00коп. судом відхиляються, у зв’язку з наступним.
За станом на цей час договір оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 припинив свою дію у зв’язку з визнанням ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» банкрутом, тому РВ ФДМУ було розпочато процес повернення орендованого цілісного майнового комплексу державного підприємства після припинення договору оренди, відповідно до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди, затвердженого Наказом Фонду державного майна України від 07.08.1997 №847, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.09.1997 за № 446/2250 (далі - Порядок).
Цей Порядок забезпечує реалізацію положень статей 26, 27, 28 і 29 Закону України «Про оренду державного майна» і регулює здійснення комплексу заходів і процедур, пов'язаних з поверненням орендодавцю орендованого державного майна. Залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів визначається згідно з передавальним балансом на підставі довідки керівника підприємства про рух коштів цього фонду за час оренди і зараховується до державної частки у майні орендного підприємства (п.15 Порядку).
Відповідно до наказу ФДМ України від 24.05.2005 №1358 «Щодо контролю за використанням амортизаційних відрахувань на орендоване державне майно», ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» було надано довідку банкрута «Нарахування і використання амортизаційних відрахувань на передане в оренду майно Державного підприємства ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» станом на 01.01.2018, відповідно до якого невикористаний залишок амортизаційних відрахувань визначено за період з 2001 року по 3-й квартал 2017 року включно становить 9464,29 тис.грн.
Станом на 30.01.2018 ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» проведено інвентаризацію орендованого майна, за бухгалтерським обліком ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» станом на 30.09.2017 невикористаний залишок амортизаційних відрахувань становить 9464290грн. 00коп.
Згідно висновку оціночної фірми ТОВ «Полінформ», який погоджено РВ ФДМУ по Луганській області, справедлива вартість орендованого майна ЦМК державного підприємства станом на 31.12.2011 - 92197242грн. 07коп. (без ПДВ). Дана вартість державного майна складається з вартості невід’ємних поліпшень орендованих основних засобів, що підлягають компенсації ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» з боку РВ ФДМУ по Луганській області, у розмірі 17491865,65грн. та вартості орендованого майна державного підприємства у розмірі 74705376,42 грн.
У зв’язку з припиненням договору оренди державного майна №001036/09 від 17.08.2001 відповідний передавальний баланс не складено, як це встановлено п.15 Порядку.
Кредитором не надано доказів дотримання ним приписів Порядку, який забезпечує реалізацію положень ст.ст. 26-29 Закону України «Про оренду державного майна», регулює здійснення комплексу заходів і процедур, пов’язаних з поверненням орендодавцю орендованого державного майна, інвентаризації і оцінки майна орендованих підприємств, визначення часток держави і орендаря у цьому майні тощо (п.1 Порядку). Також цей Порядок поширюється на випадки повернення орендодавцю цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення договору оренди (внаслідок закінчення строку), розірвання договору оренди за погодженням сторін або за рішенням суду (п.2 Порядку).
Натомість кредитор зазначив, що ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» на його прохання не надав необхідних документів, що унеможливило подальше проведення інвентаризації й оцінки майна, тому процедуру повернення орендованого цілісного майнового комплексу було розпочато відповідно до п.11 Порядку, зокрема: у разі надіслання орендарю письмового повідомлення про не продовження або розірвання договору оренди та неможливості проведення інвентаризації і відповідно оцінки майна у зв’язку з ненаданням орендарем представників до складу інвентаризаційної комісії, відмовою утворювати робочі інвентаризаційні групи, допускати членів інвентаризаційної комісії на об’єкт оренди та надавати достовірну і в повному обсязі інформацію, а також настанням обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) повернення (передача) майна здійснюється в такому порядку:
- орендодавець приймає рішення про згоду на передачу орендованого цілісного майнового комплексу уповноваженому органу управління шляхом видання відповідного наказу та повідомляє про це уповноважений орган управління;
- уповноважений орган управління, у тому числі визначений Кабінетом Міністрів України, визначає державне підприємство, у повне господарське відання якого буде передано цілісний майновий комплекс, що повертається з оренди;
- орендодавець та уповноважений орган управління приймають рішення про передачу орендованого цілісного майнового комплексу зазначеному органу управління шляхом видання наказу, якщо інше не визначено Кабінетом Міністрів України;
- уповноважений орган управління видає наказ щодо приймання зазначеним державним підприємством у повне господарське відання цілісного майнового комплексу, що повертається з оренди, та проведення державним підприємством інвентаризації самостійно протягом трьох місяців після прийняття ним майна на баланс;
- на виконання наказу уповноваженого органу управління державне підприємство здійснює комплекс заходів щодо:
- приймання цілісного майнового комплексу у повне господарське відання;
- прийняття майна на баланс за даними останньої інвентаризації майна;
- здійснення інвентаризації майна протягом трьох місяців після прийняття його на баланс.
Крім того, у п. 10 Порядку зазначено, що за даними інвентаризації складаються зведений акт інвентаризації та протокол розподілу вартості майна між орендодавцем і орендарем, які Комісія подає на погодження орендарю і затвердження орендодавцю. На основі протоколу про результати інвентаризації складаються передавальний і розподільчий баланси з виділенням по кожному рядку часток держави і орендаря.
Оцінка цілісного майнового комплексу орендованого підприємства і часток держави та орендаря в ньому здійснюється на дату повної інвентаризації за даними інвентаризації і передавального балансу в 15-денний строк після їх отримання і оформлюється актом оцінки вартості цілісного майнового комплексу орендованого підприємства у разі припинення або розірвання договору оренди (далі - акт оцінки) за наведеною формою (п.12 Порядку).
При розмежуванні основних засобів, придбаних за час оренди визначаються джерела їх придбання. При цьому на повне відновлення орендованих основних засобів використовуються в першу чергу амортизаційні відрахування на ці засоби (п.14 Порядку).
Залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів визначається згідно з передавальним балансом на підставі довідки керівника підприємства про рух коштів цього фонду за час оренди і зараховується до державної частки у майні орендованого підприємства (п.15 Порядку).
РВ ФДМУ по Луганській області видано наказ від 04.12.2017 №317 про передачу орендованого ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» цілісного майнового комплексу уповноваженому органу управління - Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, та листом від 04.12.2017 №04-05-02974 висловлено прохання до цього Міністерства щодо визначення державного підприємства у повне господарське відання якого буде передано ЦМК (а.с. 73-74 т.9).
На даний час уповноваженим органом управління - Міністерством економічного розвитку і торгівлі України не проведено комплексу заходів передбачених п. 11 Порядку, не проведено інвентаризацію майна й відповідно не складено передавальний баланс, що передбачено п.15 Порядку, тому достовірний залишок коштів амортизаційного фонду на повне відновлення орендованих основних засобів визначити не можливо.
Як слід з приписів Закону №4212 (абз.8 ч.1 ст.1) поточні вимоги кредитора можуть бути заявлені лише за період з 04.04.2016 до 03.10.2017 - після порушення провадження у справі про банкрутство й до визнання боржника банкрутом, в той час, як вимоги, що створилися до цього періоду є конкурсними та мають бути заявлені кредиторами в порядку та у строки передбачені ст. 23 Закону №4212, при цьому конкурсні вимоги РВ ФДМУ по Луганській області вже були предметом розгляду у цій справі, зокрема судом було відхилено вимоги кредитора з невикористаного залишку амортизаційних відрахувань станом на 04.04.2016 - 8999923грн. 06коп. (ухвала господарського суду Луганської області від 06.10.2016, яка залишена в силі у цій частині постановою Донецького апеляційного господарського суду від 07.12.2016 №913/412/16 та постановою Вищого господарського суду України від 07.06.2017 №913/412/16).
З цих підстав суд вважає вимоги кредитора в частині невикористаного залишку амортизаційних відрахувань в сумі 10180910 грн. 00коп. заявленими необґрунтовано та відхиляє.
ІІІ. Кредитор - ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, за заявою від 01.02.2018 №49/9/12-09 визначає свої вимоги до банкрута станом на 02.01.2018 в розмірі 133067055грн. 09коп. основного боргу, у т.ч. з орендної плати за землю юридичних осіб - 776357грн. 09коп. - за період з 01.11.2017 по 31.12.2017 згідно податкових декларацій поданих боржником, та з податку на додану вартість - 132290698 грн. 00коп. згідно податкової декларації поданої боржником, кредитор просить суд визнати його «майнові» вимоги до боржника в загальному розмірі - 133067055грн. 09коп. та витрати на оплату судового збору - 3524грн. 00коп. й зобов’язати ліквідатора включити вищезазначені вимоги до реєстру кредиторів у справі в порядку та черговості, встановлених законодавством. Зазначену заяву подано з пропуском строку встановленого ч. 1 ст. 38 Закону №4212.
Заяву кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області від 01.02.2018 №49/9/12-09 призначено до розгляду у судовому засіданні (ухвала суду від 06.02.2018).
До господарського суду від кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області надійшло пояснення від 22.02.2018 б/н щодо заявлених до боржника грошових вимог, у цьому поясненні кредитор зазначає про таке.
Податковий борг ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», який був зазначений в заяві №49/12-09-01 від 01.02.2018 складає 133067055грн. 09 коп., який є основним боргом та складається із:
- боргу з орендної плати за землю юридичних осіб - 776357грн. 09грн., період виникнення заборгованості 01.11.2017 - 30.01.2018
- податку на додану вартість – 132290698грн. 00коп. - самостійно визначені грошові зобов’язання за листопад місяць 2017 року, які сплачуються до бюджету (декларація №9273023413 від 20.12.2017).
А також, судовий збір за звернення з грошовими вимогами до боржника після повідомлення про визнання боржника банкрутом в розмірі 3524грн. 00коп. (платіжне доручення №51 від 30.01.2018).
Кредитор вважає, що заявлені ним грошові вимоги за самостійно визначеними грошовими зобов’язаннями боржника, за заявою №49/12-09-01 від 01.02.2018 є конкурсними, у зв’язку з тим, що податкові зобов’язання виникли до граничного строку пред’явлення грошових вимог - до 18.12.2017.
Ліквідатором ОСОБА_2 до суду надано письмове заперечення від 26.02.2018 №2/1611 проти вимог кредитора за заявою від 01.02.2018 №49/9/12-09, з доказами його надіслання кредитору, згідно цього заперечення ліквідатор ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» не визнає грошові вимоги ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області у розмірі 133067055грн. 09коп. та просить відхилити заявлені кредитором вимоги з таких підстав.
ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області звернулась до господарського суду Луганської області з заявою про визнання грошових вимог до банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» з пропуском встановленого строку, чим порушила норми ч.1 ст.38 Закону №4212.
Крім того, ліквідатор вважає, що відповідно до ч.1 ст.38 Закону №4212, яка визначає наслідки визнання боржника банкрутом, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у банкрута не виникає жодних додаткових зобов'язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов'язаних із здійсненням ліквідаційної процедури.
Згідно до розрахунку суми боргу за податковою декларацією з плати за землю за 2017 рік, на яку посилається у заяві ДПІ ГУ ДФС у Луганській області, 30.12.2017 та 30.01.2018 ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» нараховано до сплати суму орендної плати за землю юридичних осіб за період з 01.11.2017 по 31.12.2017 у загальному розмірі 776357грн. 09коп., зазначене нарахування відбулося після дня прийняття господарським судом постанови про визнання ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» банкрутом.
Згідно з даними інтегрованої картки платника ПДВ, що додана до заяви ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, 30.12.2017 ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» нараховано до сплати податок на додану вартість у розмірі 132290698грн. 00коп., зазначене нарахування відбулося після дня прийняття господарським судом постанови про визнання ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» банкрутом.
Отже, на думку ліквідатора, у ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» після 03.10.2017 не виникає зобов’язань, зокрема зі сплати орендної плати за землю юридичних осіб та з податку на додану вартість.
Кредитор ДПІ ГУ ДФС у Луганській області подав до суду уточнення щодо заявлених грошових вимог від 07.03.2018 б/н, з доказами його направлення на адресу ліквідатора та банкрута, у цьому уточненні кредитор зазначає про наступне.
За заявою кредитора №49/12-09-01 від 01.02.2018 податковий борг ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» складає 133067055грн. 09коп., який є основним боргом та складається з основного податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб - 776357грн. 09коп., боргу з податку на додану вартість - 132290698грн.00коп.
Кредитором також сплачено судовий збір за звернення до суду з грошовими вимогами в розмірі 3524грн. 00коп. (платіжне доручення №51 від 30.01.2018).
ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий» було подано уточнюючу податкову декларацію з плати за землю №9191932868 від 07.09.2017 до зменшення податкового зобов’язання на 2017 рік у загальному розмірі 265232грн. 33коп.
Тому кредитор зменшує вимоги до ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарий» в частині орендної плати за землю юридичних осіб на загальну суму основного боргу в розмірі 44205грн. 43коп. за період зазначений кредитором в заяві №49/12-09-01 від 01.02.2018 про визнання грошових вимог до банкрута, у зв’язку з поданням уточнюючої податкової декларації з плати за землю №9191932868 від 07.09.2017. Отже загальна сума податкового боргу з орендної плати за землю юридичних осіб, яка на думку кредитора є обґрунтованою та підлягає задоволенню - 732151грн. 66коп.
Кредитор повідомив, що відзив ліквідатора на заяву кредитора №49/12-09-01 від 01.02.2018 з грошовими вимогами до нього не надходив.
ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області просить визнати його вимоги до банкрута у загальному розмірі 133022849грн. 66коп., у т.ч. орендна плата за землю юридичних осіб - 732151грн. 66коп. (поточні вимоги), податок на додану вартість - 132290698грн. 00коп. (конкурсні вимоги), а також витрати на оплату судового збору в розмірі 3524грн.00коп., в порядку встановленому законодавством.
Ліквідатор банкрута у засіданні суду пояснив, що не отримував уточненої заяви кредитора з грошовими вимогами від 07.03.2018 б/н, а також заперечує проти уточнених вимог кредитора, оскільки останнім після 03.10.2017 - дати визнання боржника банкрутом у нього не виникає зобов’язань, зокрема зі сплати орендної плати за землю юридичних осіб та з податку на додану вартість, що встановлено ч.1 ст.38 Закону №4212.
Дослідивши матеріали, надані сторонами, вислухавши доводи й заперечення представників сторін, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення вимог кредитора, з огляду на наступне.
Відповідно до абз.8 ч.1 ст.1 Закону №4212, кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов’язань до боржника; конкурсні кредитори – кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
Законом №4212 чітко визначено, які вимоги кредитора є конкурсними, а які поточними (абз.8 ч.1 ст.1), а відповідно й встановлено порядок та строки для заявлення кредиторами таких вимог до суду: конкурсні - відповідно до ч.ч.1-4 ст.23, поточні - відповідно до абз.9 ч.1 ст.38.
У абз. 9 ч. 1 ст.38 Закону №4212 встановлено, що вимоги за зобов’язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред’являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Кредитор ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, із заявою від 01.02.2018 №49/9/12-09 з грошовими вимогами до банкрута звернувся до господарського суду 06.02.2018 (згідно вхідного №126-6/18 по канцелярії суду та протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду), тобто з пропуском строку встановленого ч. 1 ст. 38 Закону №4212.
Доводи кредитора щодо дотримання ним строку на подання заяви є хибними.
Так, боржника ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» було визнано банкрутом згідно постанови господарського суду Луганської області від 03.10.2017, оприлюднення повідомлення про визнання банкрутом ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» здійснено 18.10.2017 за №46513 на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет.
Відповідно до ч.1 ст. 38 Закону №4212 вимоги за зобов’язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред’являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Встановлений ч. 1 ст. 38 Закону №4212 2-х місячний строк для подання заяв кредиторів з грошовими вимогами до банкрута ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» сплинув 18.12.2017.
Як слід із заяви кредитора від 01.02.2018 №49/9/12-09 та уточненої заяви кредитора з грошовими вимогами від 07.03.2018 б/н, грошові вимоги кредитора з орендної плати за землю юридичних осіб в розмірі 732151грн. 66коп., які кредитор визначає як поточні вимоги, ґрунтуються на податковій декларації з плати за землю за 2017 рік поданій боржником, розрахунку суми земельного податку за 2017 рік, відомостях з інтегрованої карти платника податків (а.с.16-24 т.10) виникли у період після порушення провадження у справі про банкрутство боржника.
Грошові вимоги кредитора з податку на додану вартість в розмірі 132290698грн. 00коп., які кредитор визначив як конкурсні, обґрунтовані податковою декларацією з податку на додану вартість за листопад 2017 року поданою боржником 20.12.2017, відомостями з інтегрованої карти платника податків у якій зазначено період 31.12.2016-31.12.2017 (а.с.25 -31 т.10), за станом на 30.09.2017 (найближчу до 03.10.2017 – дату визнання боржника банкрутом) у рядку 14 «заборгованість всього» у інтегрованій картці зазначено суму « 72510,4» тому ці вимоги кредитора не можуть вважатися ні конкурсними ні поточними у розумінні Закону №4212 (дата порушення провадження у справі про банкрутство ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» - 04.04.2016).
Як встановлено ч.1 ст.38 Закону №4212, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури: строк виконання всіх грошових зобов’язань банкрута вважається таким, що настав; у банкрута не виникає жодних додаткових зобов’язань (у тому числі зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів)), крім витрат, безпосередньо пов’язаних із здійсненням ліквідаційної процедури; припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій за всіма видами заборгованості банкрута; виконання зобов’язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбачених Законом.
Виходячи з викладеного, грошові вимоги кредитора - Державної податкової інспекції у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, до банкрута - ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», м. Лисичанськ Луганської області, судом відхиляються у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 1, 19, 23, 37, ч.1 38, 39-76, 98 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” в редакції від 22.12.2011 №4212-VI, ст.ст. 74, 80-81, 233-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
у х в а л и в :
1.Визнати обґрунтованими грошові вимоги кредитора - Регіонального відділення Фонду державного майна України по Луганській області, м. Сєвєродонецьк Луганської області, до банкрута - ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», м. Лисичанськ Луганської області, в розмірі 24484602грн. 54коп., у тому числі заборгованість з орендної плати - 21941931грн. 27коп. (4 черга згідно ст. 45 Закону №4212), 3% річних - 373547грн. 09коп. (4 черга згідно ст. 45 Закону №4212), пеня - 2169124грн. 18коп. (6 черга згідно ст. 45 Закону №4212).
Визнати 3200грн. 00коп. судового збору, сплаченого за подання заяви кредитора з грошовими вимогами, витратами, які пов’язані з провадженням у справі про банкрутство та підлягають погашенню у 1 чергу в ліквідаційній процедурі, відповідно до ст. 45 Закону №4212.
Решту грошових вимог в розмірі 10180910грн. 00коп. - відхилити.
2.Грошові вимоги кредитора - Державної податкової інспекції у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, до банкрута - ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій», м. Лисичанськ Луганської області, у загальному розмірі 133022849грн. 66коп. - відхилити.
3.Призначити розгляд заяви кредитора ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області від 13.12.2017 №8344/12-09-01, у судовому засіданні на 27.03.2018, на 11 годин 50 хвилин, яке відбудеться у приміщенні господарського суду Луганської області за адресою: м. Харків, пр-т Науки, буд.5, каб. №204.
Явка у судове засідання повноважних представників кредиторів та ліквідатора ОСОБА_2 є обов’язковою.
Інформація про час і місце судового засідання додатково розміщена на сторінці суду (у розділі "Новини та події суду") офіційного веб-порталу "Судова влада в Україні" в мережі Інтернет (www.court.gov.ua/sudy/).
4.Кредитору - ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області, - надати до суду в строк до 26.03.2018 належне документальне підтвердження заявлених грошових вимог до банкрута за заявою від 13.12.2017 №8344/12-09-01 в частині основного боргу з податку на додану вартість, зокрема щодо сум 72110грн. 40 коп. та 2532505грн. 00коп.
5.Ліквідатору банкрута ОСОБА_2 - надати до суду в строк до 26.03.2018 відомості про результати розгляду уточнених вимог кредитора за заявою від 23.02.2018 б/н та поясненням від 23.02.2018 б/н, у разі наявності заперечень проти уточнених вимог кредитора - надати нормативно та документально обґрунтовані пояснення щодо своїх доводів, з доказами їх надіслання або вручення кредитору.
6.Кредитору та банкруту - провести взаємне звірення розрахунків щодо заборгованості ПАТ «Лисичанський склозавод «Пролетарій» перед ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області.
У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
Повний текст ухвали складено і підписано 19.03.2018.
Дана ухвала вступає в законну силу з моменту її оголошення, її може бути оскаржено до апеляційної інстанції в порядку та у строк визначені Господарським процесуальним кодексом України.
Суддя М.Ю. Ковалінас
Надр . 18 прим.
1- до справи
2- ПАТ “ НАК “Нафтагаз України” ( 01003 вул. ОСОБА_3,6.м. Київ);
3-4-банкруту - ПАТ “Лисичанський склозавод “Пролетарій”(вул. Мічуріна, буд. 1, м. Лисичанськ Луганської області та вул. Жовтнева, 318, м. Лисичанськ-8, Луганська область);
5- ліквідатору- Віскунову О. В. ( а/с 64, м. Київ, 03022)
6- ПАТ "Державний експортно - імпортний банк України" ( 03150, вул. Горького, буд. 127, м. Київ);
7-ТОВ "Луганське енергетичне об'єднання" (вул. О.Довженка, 11, м. Лисичанськ, Луганської області)
8- УПФУ в м. Лисичанську Луганської області (93113, вул. Свердлова, 347 м. Лисичанськ Луганської області);
9- Регіональному відділенню Фонду державного майна України по Луганській області (93040, бульвар Др. Народів, 32а, 9-Луганської області);
10-ДК "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", ( 03150, вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ);
11-ТОВ "Торговий Дім "Пролетарій" (01001, вул. Лютеранська 3, 22, а/с В379)
12- ДПІ у м. Лисичанську ГУ ДФС у Луганській області (93113, вул. Сосюри 347 м. Лисичанськ Луганської області) - ;
13 - Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області ( вул. Єгорова, б. 22, м. Сєвєродонецьк Луганської обалсті).
16-ТОВ ВКФ "СТАРК" (63631, вул. Кар'єрна, 1-б, с. Старовірівка, Шевченківський район Харківської області)
17- Лисичанському міському відділу державної виконавчої служби ГТУЮ у Луганській області (93100 Луганська обл., м. Лисичанськ, вул. ім. Мендєлєєва, 53)
18 - Філії Луганське обласне управління ПАТ «Ощадбанк» (вул. Енергетиків, 36, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93400
Вих .
17