ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Набережна, 26-А, м. Рівне, 33013, тел. (0362) 62 03 12, код ЄДРПОУ: 03500111,
e-mail: inbox@rv.arbitr.gov.ua, вебсайт: https://rv.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
"30" листопада 2021 р. м.Рівне Справа №5019/592/12
Господарський суд Рівненської області у складі судді Бережнюк В.В., розглянувши матеріали справи за заявою боржника Приватного підприємства "Кольортех" (33016, м. Рівне, вул. Будівельників, 4, ІК 31211021) про банкрутство,
Секретар судового засідання Лиманський А.Ю.
Представники учасників справи до суду не з`явилися.
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Господарського суду Рівненської області перебуває справа №5019/592/12 про банкрутство Приватного підприємства "Кольортех".
Постановою Господарського суду Рівненської області від 05.02.2014 у справі № 5019/592/12 Приватне підприємство "Кольортех" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою суду від 01.07.2021 продовжено строк ліквідаційної процедури Приватного підприємства "Кольортех" та строк повноважень ліквідатора Михайловського С. В. на 6 місяців до 31.12.2021.
15.11.2021 через відділ канцелярії та документального забезпечення суду від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про заміну кредитора ГУ ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 43142449) його правонаступником ГУ ДПС у Рівненській області (код ЄДРПОУ 44070166); та про визнання поточних кредиторських вимог у справі № 5019/592/12 до ПП "Кольортех" у розмірі 100 030,46 грн та включення їх до реєстру вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 17.11.2021 розгляд заяви Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну кредитора та про визнання поточних кредиторських вимог до боржника призначено до розгляду у судовому засіданні на 30.11.2021, запропоновано ліквідатору надати суду інформацію щодо результатів розгляду заяви з поточними кредиторськими вимогами до боржника.
У судове засідання 30.11.2021 kіквідатор та інші представники учасників у справі у судове засідання не з`явилися. Про дату, час та місце слухання справи повідомлені належним чином. Явка учасників до суду не визнавалася обов`язковою. Тож, зважаючи на епідеміологічну ситуацію в країні, а саме поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та з метою дотримання принципу процесуальної економії, суд вважає можливим розглянути матеріали справи у даному судовому засіданні за відсутності представників за наявними документами. При цьому, суд констатує, що поданих документів достатньо для розгляду заяви.
Розглянувши матеріали заяви Головного управління ДПС у Рівненській області суд встановив таке.
В обґрунтування поданої заяви ГУ ДПС у Рівненській області зазначено, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 893 від 30.09.2020 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Постанова № 893) відокремлений підрозділ Головного управління ДПС у Рівненській області є правонаступником всіх прав та обов`язків ГУ ДПС у Рівненській області. Постановою № 893 Кабінет Міністрів України постановив ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Рівненській області.
Згідно з абз. 3 п. 2 Постанови № 893, територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п. 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абз. 4 п. 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абз. 4 п. 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (п. 3 Постанови № 893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (далі - Наказ № 529) утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком, у тому числі Головне управління ДПС у Рівненській області.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 24.12.2020 № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС України від 30.09.2020 № 529, повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п. 1 Постанови № 893, розпочато з 01.01.2021.
Крім того, з метою реалізації Постанови № 893 та враховуючи Наказ № 529, Державною податковою службою України видано наказ від 12.11.2020 № 643 "Про затвердження положень про територіальні органи ДПС" та регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується.
Згідно з інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 до Єдиного державного реєстру внесено запис про створення Головного управління ДПС у Рівненській області в якості філії (іншого відокремленого підрозділу) у складі Державної податкової служби України. Відтак, ГУ ДПС у Рівненській області (ідентифікаційний код 44070166), що знаходиться за адресою: 33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, є відокремленим підрозділом Державної податкової служби України.
Відповідно до п. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.
Згідно із ст. 43 Кодексу України з процедур банкрутства у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони її правонаступником на будь-якій стадії провадження у справі. Усі дії, вчинені у справі про банкрутство до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Процесуальне правонаступництво здійснюється на підставі ст. 52 ГПК України (загальна для усіх стадій господарського процесу).
Відповідно до ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.
Процесуальне правонаступництво є похідним від матеріального та випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони у матеріальному правовідношенні її правонаступником). У зв`язку з цим для вирішення судом питання про процесуальну заміну сторони у справі необхідна наявність відповідних первинних документів, які підтверджують факт вибуття особи з матеріального правовідношення та перехід її прав та обов`язків до іншої особи - правонаступника. Тобто правонаступництво як інститут цивільного процесуального права нерозривно пов`язане з правонаступництвом як інститутом цивільного права, адже зміни у матеріально-правових відносинах зумовлюють необхідність привести процесуальний стан осіб як учасників таких матеріально-правових відносин у відповідність з їх дійсною юридичною зацікавленістю у перебігу та результаті судового провадження, в тому числі у виконанні рішення суду.
Отже, процесуальне правонаступництво, передбачене ст. 52 ГПК України, це перехід процесуальних прав та обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні.
Враховуючи викладене, оскільки повноваження та функції Головного управління ДПС у Рівненській області (ідентифікаційний код 43142449) нормативним актом передані Державній податковій службі України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для заміни як кредитора (сторони) у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права, а саме: Головне управління ДПС у Рівненській області (ідентифікаційний код 43142449) на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, Головне управління ДПС у Рівненській області (ідентифікаційний код 44070166).
Відтак, заява в частині вимог про заміну кредитора його правонаступником у справі №5019/592/12 підлягає задоволенню.
Приписами ч. 3 ст. 52 ГПК України унормовано, що про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.
Що стосується заяви в частині визнання поточних кредиторських вимог.
Від Головного управління ДПС у Рівненській області надійшла заява про визнання кредиторських вимог на суму 100 030,46 грн.
З матеріалів заяви встановлено, що боржник перебував за основним місцем обліку у ГУ ДПС у Рівненській області, як платник податків.
Постановою Господарського суду Рівненської області від 05.02.2014 у справі № 5019/592/12 Приватне підприємство "Кольортех" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою суду від 01.07.2021 продовжено строк ліквідаційної процедури та строк повноважень ліквідатора на 6 місяців до 31.12.2021.
Станом на 24.03.2021 за боржником Приватним підприємством "Кольортех" обліковується податковий борг по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 100 030,46 грн. Зазначена заборгованість виникла з підстав, зазначених у розрахунку податкового боргу.
За таких обставин, заявника просить суд задовольнити його вимоги та включити їх до реєстру вимог кредиторів.
Статтею 1 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника.
В розрізі цієї статті законодавець здійснює класифікацію кредиторів по категоріям, а саме: забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відповідно до ч. 4 ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства у ліквідаційній процедурі господарський суд розглядає заяви з вимогами поточних кредиторів, які надійшли до господарського суду після офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом.
Заяви з вимогами поточних кредиторів розглядаються господарським судом у порядку черговості їх надходження. За результатами розгляду зазначених заяв господарський суд своєю ухвалою визнає чи відхиляє (повністю або частково) вимоги таких кредиторів.
Судом встановлено, що з поточними грошовими вимогами до боржника звернулося Головне управління ДПС у Рівненській області у сумі 100 030,46 грн.
Відповідно до норм, визначених Кодексом України з питань банкрутства за результатами судового засідання господарський суд визнає розмір вимог кредиторів, які підлягають включенню до реєстру вимог кредиторів, порядок погашення (задоволення) яких відбувається відповідно до черговості, яка встановлена ст. 64 цього Кодексу.
Постановою суду від 05.02.2014 у справі № 5019/592/12 Приватне підприємство "Кольортех" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру.
Ухвалою суду від 01.07.2021 продовжено строк ліквідаційної процедури Приватного підприємства "Кольортех" та строк повноважень ліквідатора Михайловського С. В. на 6 місяців до 31.12.2021.
ГУ ДПС у Рівненській області звернулося з заявою з вимогами щодо включення поточних кредиторських вимог за податковим боргом в сумі 100 030,46 грн, який не забезпечений майном боржника.
Згідно з інтегрованих карток платника податку у Приватного підприємства "Кольортех" станом на 24.03.2021 виникла заборгованість по платежах до місцевого бюджету, а саме по сплаті земельного податку в загальній сумі 100 030,46 грн (основний платіж) на підставі самостійно поданої податкової декларації від 20.02.2014 № 9008881649.
Згідно з п. 16.1.4., п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення - законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підп. 14.1.39. п. 14.Г ст. 14 ПК України).
Відповідно до підп. 14.1.175 п. 14.1. ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі (п. 95.1 ст. 95 ПК України).
Відповідно до п. 41.1. ст. 41 ПК України контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, його територіальні органи.
Згідно з п. 41.2. ст. 41 ПК України визначено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.
В силу ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства, кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу України здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Грошове зобов`язання - зобов`язання боржника сплатити кредитору певну грошову суму відповідно до цивільно-правового правочину (договору) та на інших підставах, передбачених законодавством України. До грошових зобов`язань належать також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; зобов`язання, що виникають внаслідок неможливості виконання зобов`язань за договорами зберігання, підряду, найму (оренди), ренти тощо та які мають бути виражені у грошових одиницях.
Вимоги поточних кредиторів погашаються в порядку черговості, визначеної ст. 64 зазначеного Кодексу.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому, у третю чергу задовольняються вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів).
Враховуючи той факт, що вимоги щодо сплати земельного податку у ГУ ДПС у Рівненській області до боржника виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство, зазначені грошові вимоги є поточними.
Відтак, поточні грошові вимоги ГУ ДПС у Рівненській області у сумі 100 030,46 грн підтверджені належними та допустимими доказами, і, відповідно, визнаються судом в повному обсязі на підставі ст. 60 Кодексу України з процедур банкрутства.
У ст. 129 Конституції України зазначено, що основними засадами судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості.
Згідно із ч. 2, 3 ст. 13 ГПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Поняття і види доказів викладені у ст. 73 ГПК України, згідно якої доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
За змістом ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч. 1 ст. 77 ГПК України).
Згідно зі ст. 78 ГПК України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.
Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
За таких обставин, суд вважає за необхідне заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання кредитором на суму 100 030,46 грн податкового боргу задовольнити.
Керуючись ст. 2, 45, 60, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 52, 232-234 ГПК України, суд
УХВАЛИВ:
1. Заяву Головного управління ДПС у Рівненській області про заміну кредитора, та про визнання поточних кредиторських вимог у справі № 5019/592/12 до ПП "Кольортех" у розмірі 100030,46 грн та включення їх до реєстру вимог кредиторів - задовольнити.
2. Замінити кредитора у справі № 5019/592/12 Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ідентифікаційний код 43142449) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, буд. 12, ідентифікаційний код 44070166) як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України.
3. Визнати Головне управління ДПС у Рівненській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України (ідентифікаційний код 44070166) поточним кредитором у справі про банкрутство Приватного підприємства "Кольортех" (ідентифікаційний код 31211021) з грошовими вимогами в розмірі 104 570, 46 грн, з яких: 100 030,46 грн податкового боргу (3 черга) та 4 540,00 грн судовий збір (1 черга).
4. Зобов`язати ліквідатора протягом 10 днів з дня винесення даної ухвали внести визнані вимоги до реєстру вимог кредиторів, письмово повідомити кредиторів та боржника з даним реєстром вимог кредиторів.
Ухвали, постановлені судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, набирають законної сили з моменту їх підписання суддею (суддями).
Ухвала може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду, через місцевий суд, що її постановив, протягом десяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається: http://rv.arbitr.gov.ua.
Повний текст ухвали складено та підписано 30.11.2021.
Суддя В.В. Бережнюк