СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"18" березня 2015 р. Справа № 818/716/15
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Воловика С.В.,
суддів - Кравченка Є.Д., Осіпової О.О.,
за участю секретаря судового засідання - Шевець Ю.П.,
позивача - ОСОБА_1,
представника відповідачів - Петрак Л.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Суми клопотання Міністерства внутрішніх справ України про зупинення провадження по справі №818/716/15
за позовом ОСОБА_1
до відповідача-1 Міністерства внутрішніх справ України,
відповідача-2 Міністра внутрішніх справ Авакова Арсена Борисовича,
відповідача-3 Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області,
відповідача-4 начальника Управління міністерства внутрішніх справ України в Сумській області Річкаля Анатолія Яковича
про скасування наказів, поновлення на роботі та стягнення грошового забезпечення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач, ОСОБА_1 звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Міністерства внутрішніх справ України, Міністра внутрішніх справ Авакова Арсена Борисовича, Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області, Начальника Управління міністерства внутрішніх справ України в Сумській області Річкаля Анатолія Яковича, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства внутрішніх справ України №119-0/с від 30.01.2015 року в частині звільнення полковника міліції ОСОБА_1, начальника управління по боротьбі з організованою злочинністю Управління МВС України в Сумській області, з органів внутрішніх справ на підставі пп.1 п.2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 року №1682-VII та п. 62 «а» Положення про проходження рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ;
- визнати протиправним та скасувати наказ Управління Міністерства внутрішніх справ України №34 о/с від 02.02.2015 року в частині звільнення ОСОБА_1, начальника управління по боротьбі з організованою злочинністю Управління МВС України в Сумській області, з органів внутрішніх справ на підставі пп.1 п.2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про очищення влади» від 16.09.2014 року №1682-VII та п. 62 «а» Положення про проходження рядовим і начальницьким складом органів внутрішніх справ;
- зобов'язати Міністерство внутрішніх справ України та Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області поновити ОСОБА_1 на службі в органах внутрішніх справ на посаді начальника управління по боротьбі з організованою злочинністю Управління МВС України в Сумській області з 02.02.2015 року;
- стягнути з Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області на користь ОСОБА_1 грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 03.02.2015 року.
Представник Міністерства внутрішніх справ України у судовому засіданні звернувся з клопотанням про зупинення провадження у справі, мотивуючи його тим, що в провадженні Конституційного Суду України перебуває конституційне звернення 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності), подане на підставі ст. 43 Закону України «Про Конституційний Суд України» щодо офіційного тлумачення положень ч.3,6 ст. 1, ч.1,2,3,4,8 ст. 3, п.2 ч.5 ст. 5, п.2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про очищення влади».
Згідно зі ст.ст. 63, 69-80 Закону України "Про Конституційний Суд України" рішення і висновки Конституційного Суду України рівною мірою є обов'язковими до виконання.
Беручи до уваги, що однією з підстав для визнання протиправними наказів про звільнення позивач вважає застосування положень п. 2 Перехідних та прикінцевих положень Закону України "Про очищення влади", які на його думку не відповідають Конституції України, відповідач вважає, що наслідки розгляду зазначеного вище конституційного звернення 47 народних депутатів матимуть визначальний вплив на подальший розгляд справи, тому просить відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України зупинити провадження у даній справі до його завершення.
Позивач у судовому засіданні проти заявленого клопотання не заперечував.
Суд, заслухавши думку сторін, вважає за необхідне відмовити в задоволенні клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 156 Кодексу адміністративного судочинства України суд зупиняє провадження у справі у разі неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, адміністративного, цивільного, господарського чи кримінального судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі.
Тобто, зі змісту вказаної норми суд робить висновок, що підставою для зупинення провадження у справі може бути лише розгляд іншої, пов'язаної справи, без вирішення якої не можливо прийняття об'єктивного рішення у даній справі.
В даному випадку, як підставу для зупинення провадження у справі Міністерство внутрішніх справ України визначає звернення 47 народних депутатів до Конституційного Суду України щодо офіційного тлумачення положень ч.3,6 ст. 1, ч.1,2,3,4,8 ст. 3, п.2 ч.5 ст. 5, п.2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про очищення влади». Проте, доказів відкриття конституційного провадження за зазначеним зверненням, відповідач до суду не надав.
Крім того, варто зазначити, що згідно п. 5 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України підставами для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами є, зокрема, встановлення Конституційним Судом України неконституційності закону, іншого правового акта чи їх окремого положення, застосованого судом при вирішенні справи, якщо рішення суду ще не виконано. А отже, встановлення Конституційним Судом України неконституційності положень ч.3,6 ст. 1, ч.1,2,3,4,8 ст. 3, п.2 ч.5 ст. 5, п.2 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про очищення влади» є підставою для перегляду судового рішення за нововиявленими обставинами.
Таким чином, оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку, що клопотання Міністерства внутрішніх справ України про зупинення провадження по справі №818/716/15 є необґрунтованим, в зв'язку з чим, не підлягає задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись п. 3 ч. 1 ст. 156, ст.ст. 165, 186 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Міністерства внутрішніх справ України про зупинення провадження по справі №818/716/15 за позовом ОСОБА_1 до Міністерства внутрішніх справ України, Міністра внутрішніх справ Авакова Арсена Борисовича, Управління Міністерства внутрішніх справ України в Сумській області, начальника Управління міністерства внутрішніх справ України в Сумській області Річкаля Анатолія Яковича, про скасування наказів, поновлення на роботі та стягнення грошового забезпечення до завершення розгляду Конституційним судом України звернення 47 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень Закону України "Про очищення влади" у взаємозв'язку з положеннями статей 19 та 64 Конституції України - відмовити.
Ухвала суду окремо не оскаржується. Заперечення на неї можуть бути викладені у апеляційній чи касаційній скарзі на рішення суду, прийняте за наслідками розгляду справи.
Головуючий суддя (підпис) С.В. Воловик
Судді (підпис) Є.Д. Кравченко
(підпис) О.О. Осіпова
З оригіналом згідно
Головуючий суддя С.В. Воловик
Повний текст ухвали складений 18.03.2015 року.