Троїцький районний суд Луганської області
смт. Троїцьке, вул. 1 Травня, 5а, 92100, (06456) 2-14-52
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 серпня 2010 року
Троїцький районний суд Луганської області у складі:
Головуючого по справі - судді Бондаренко Л.І, при секретарі - Івановій Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Троїцьке цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління пенсійного Фонду України в Троїцькому районі Луганської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги дітям війни, -
ВСТАНОВИ В:
Позивачка звернулася до суду з вказаним позовом, в якому зазначила, що вона має правовий статус "дитини війни". Відповідачем їй не виплачувалося підвищення до пенсії передбачене статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Позивачка просить суд зобов'язати відповідача виплатити їй щомісячне підвищення до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, за період, як випливає із заявлених вимог, з 2006, 2007, 2008, 2009 по серпень 2010 року.
Позивачка у судове засідання не з'явилася. Про час і місце слухання справи була повідомлена належним чином. Згідно поданої позовної заяви просить розглянути дану справу без її участі.
Відповідач свого представника у судове засідання не направив. Надав суду письмові заперечення проти позову з проханням справу розглянути без участі його представника. У своїх запереченнях проти позову посилається на те, що йог о дії є правомірними, оскільки вони здійснені на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 530 від 28.05.2008 року.
Суд вважає за можливе справу розглянути у відсутності сторін, на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши та перевіривши матеріали справи, оцінивши все в сукупності, суд вважає, що заявлені вимоги лягають задоволенню частково з наступних підстав.
Згідно реєстраційного номеру позов надійшов до суду 27.07.2010 року.
Зі ідно з посвідченням № 109253 позивачка має статус "дитини війни".
Відповідно до ст. 257 ЦК України, загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Гаким чином позовні вимоги позивачки в частині стягнення недоплаченої соціальної допомоги за 2006 рік, ні ягають відмові в задоволенні.
Статтею 152 Конституції України передбачено, що закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.
5: ідно рішення Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнані неконституційними оження етапі 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік", якою зупинено дію статті 6 Закону о.іїнн "Про соціальний захист дітей війни".
Р: ненцям Конституційного Суду України № 10-рп/2008 від 22.05.2008 року положення пункту 28 розділу II есення змін до деяких законодавчих актів України" Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та т - ссення змін до деяких законодавчих актів України" від 28.12.2007 року, щодо внесення змін до Закону України ¦ . дальний захист дітей війни" визнані такими, що не відповідають Конституції України.
Вгах зуючи вищевиклатене, суд вважає, що у позивачки тільки з 9 липня 2007 року та відповідно з 22 травня 2008 s*никло право звернення до суду за перерахуванням та виплатою доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної »- - - • м як дитині війни.
• ¦ д. - зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи ' ‘ •; діяти лише на підставі в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України. г~о 14“ Конституції України передбачено, що єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні є В5як~*™.дзйннй Суд України. Конституційний Суд України вирішує питання про відповідність законів та інших г;шо*п. і*—.в Конституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України та законів України.
lev прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу - _‘«с - к\ пт.з . свобод (стаття 22 Конституції України). Також згідно ч. 2 ст. З Закону України "Про соціальний захист -і * mutt' .<. нлчено. що державні соціальні гарантії дітям війни, встановлені цим Законом, не можуть бути обмежені сас к*н ні ими нормативно-правовими актами.
З с _ 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" мінімальний розмір
пенсії зі пес w за наявності у чоловіків 25, а у жінок 20 років страхового стажу встановлюється у розмірі прожиткового їн vy му для хіб. як: зтратили працездатність, визначеного законом.
Наведене свідчить. що відповідач повинен був здійснювати нарахування та виплату позивачці підвищення до пенсії пі.. ¦; винесення К негитуційним Судом України рішення від 9 липня 2007 року № 6-рп/2007 та від 22 травня 2008 року -V 10-рп2008.
.г тс. абзац м ершим пункту 8 постанови Кабінету Міністрів України від 28.05.2008 року № 530 "Деякі питання . . аіьноїо захисту окремих категорій громадян" встановлено, що підвищення пенсії дітям війни проводиться у таких ~ .мірах: зокрема з 1 жовтня 2008 року - 49 гри. 80 коп. У такому розмірі відповідач здійснював виплату підвищення до . сії дітям війни протягом 2009 року, та по 31 травня 2010року, незважаючи нате, що відповідно до ст. 8 Конституції
України в Україні визнається та діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну си.і> Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.
Пунктом 1 частини і статті 92 Конституції України передбачено, що виключно законами України визначаються права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод. Отже, за конституційними нормами, виходячи пріоритетності законів над підзаконними актами, при визначенні розміру підвищення до пенсії дитині війні- застосуванню підлягає ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а не постанова Кабінету Міністри України № 530. яка істотно звужує обсяг встановлених законом прав.
Статтею 71 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" Кабінету Міністрів України надано прав у 2009 році встановлювати розміри соціальних виплат, які відповідно до законодавства визначаються залежно вї розміру мінімальної заробітної плати в абсолютних сумах у межах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними програмами. Названа норма передбачає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих випне вихідним критерієм розрахунку яких є розмір мінімальної заробітної плати. Відповідно її дія не поширюється на спір відносини, оскільки розмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом України "І Іро соціальний захист дітей війн.: залежить від розміру мінімальної пенсії за віком. Суд вважає, що розрахунок заявлених сум необхідно проводит.-, розміру мінімальної пенсії за віком у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатної .. встановленого ч. І ст. 28 Закону України "Про загальнообов"язкове державне пенсійне страхування", оскільки іншо о розміру такої пенсії законодавством непередбачено.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" установлено у 2009 році прожитковий мінімум одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення, в розмірах, що діяли грудні місяці 2008 року.
З огляду на загальні засади пріоритету законів над підзаконними нормативними актами суд вважає, що відповідач протягом 2009 року та і в 2010 році повинен був нараховувати та провадити виплату щомісячної соціальної дономо позивачу згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни", а не постанови Кабінету Міністрів України в: 28.05.2008 року № 530, які істотно звужують обсяг установлених законом прав позивача.
Відповідно до ч. 1 ст. З ЦП К України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, зверну піст до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до ст. 4 ЦП К України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб спосіб, визначений законами України.
Суд приходить до висновку, що управління пенсійного Фонду України в Троїцькому районі Луганської області ю орган, якому делеговано повноваження щодо призначення і виплати пенсій та доплат до них. повинно було діяти відповідності з вимогами етап і 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" і здійснити позивачу відпові т її нарахування, але у порушення вимог указаної етапі таких нарахувань не проводило, чим і допустило протиправну діяльність, що призвело до порушення прав позивачки, тому суд вважає, що вимоги позивачки підлягають задоволенії з зобов'язанням відповідача провести перерахування та виплату належних сум позивачці відповідно до Закону Україї и "Про соціальний захист дітей війни". Враховуючи, що позивачці сплачується підвищення до пенсії у розмірі 10 ' прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, то відповідач повинен провести позивачці перерахунок 1 _ виплату щомісячної державної соціальної допомоги згідно за статтею 6 Закону України "Про соціальний захист діїси війни" з урахуванням здійснених виплат за заявлений позивачкою період не виходячи за межі позовних вимог.
Суд не приймає до уваги вимоги позивачки стосовно стягнення конкретних сум згідно наданих ним розрахунків, оскільки вирішує питання лише про спонукання відповідача до здійснення перерахунку та виплати належних сум згідні Закону України "Про соціальний захист дітей війни".
Позивачем заявлена вимога про нарахування та виплату недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги як дитині війни. Формування позовної вимоги є некоректним з огляду на те, що у даному випадку стягненню нідляїа недоплачена сума підвищення до пенсії як дитині війни.
Згідно Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" пенсійний Фонд України звільнений від сплаті судового збору.
Па підставі викладеного, відповідно до ст. 257 ЦК України, сг.ст. 8.19,22,92,147,152 Конституції України, статті ( Закону України "Про соціальний захист дітей війни", рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 рок; .V 6-рп/2007. рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № Ю-рп/2008, керуючисі
сг .ст. 10,11,15,60.88,212-215.292 ІЦІК України суд,-
В И Р І III И В:
І Іозовні вимоги ОСОБА_1 задовольнити частково.
Визнати неправомірною бездіяльність управління пенсійного Фонду України в Троїцькому районі Луганськ« області, щодо не підвищення ОСОБА_1 до пенсії за віком, як дитині війни з 09.07.2007 року п. 31.08.2010 року.
Зобов'язати управління пенсійного Фонду України в Троїцькому районі Луганської області здійснит и нарахування та виплату на користь ОСОБА_1 щомісячної соціальної державної допомоги до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, передбаченої статтею 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни з 09.07.200" року по 31.08.2010 року, з урахуванням здійснених виплат.
Стягнути з управління пенсійного Фонду України в Троїцькому районі Луганської області на користь держави З" (тридцят ь сім) гри. витрат на інформаційно-технічне забезпечення розгляду справи.
Апеляційна скарга на рішення суду подасться протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя