ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
_________________________________________________________________________
УХВАЛА
"05" березня 2014 р.
Справа № Б-39/27-09
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Дзюби О.А.
при секретарі судового засідання Шаповалов О.В.
розглянувши справу
за заявою
ВАТ завод "Електромаш" м. Харків
до
ВАТ завод "Електромаш" м. Харків
про
визнання банкрутом
за участю :
Ліквідатора - Клочко О.М.
Представника АТ "Райффайзен Банк Аваль" - Бідоленко Є.І., довіреність від 10.10.12р.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 08 липня 2013 року боржника - ВАТ завод "Електромаш" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, призначено ліквідатором арбітражного керуючого Клочко О.М., якого зобов'язано виконати ліквідаційну процедуру, докази надати суду.
До канцелярії суду від ліквідатора надійшло клопотання (вх№ 4171) про надання згоди на проведення другого повторного аукціону з продажу усього майна банкрута як цілісного - майнового комплексу, шляхом проведення аукціону, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів у справі, з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону в розмірі 1 % від початкової вартості.
Ліквідатором подано клопотання (вх№ 4169) про визнання організатора аукціону учасником провадження у справі про банкрутство.
Також, від ТОВ "Сторгов" надійшло клопотання (вх№ 4172) про визнання його учасником провадження у справі.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 06 лютого 2014 року призначено до розгляду клопотання ліквідатора (вх№№ 4171, 4169) та клопотання ТОВ "Сторгов" (вх№ 4172) на 05 березня 2014 року.
Через канцелярію суду від ліквідатора надійшов звіт (вх№ 7222) про здійснені заходи з ліквідації банкрута, разом з документальними доказами.
Також, до канцелярії суду від ТОВ "Сторгов" надійшла заява (вх№ 7616) про долучення до матеріалів справи додаткових доказів.
Зазначені докази судом прийняті, розглянуті та долучені до матеріалів справи.
В судовому засіданні ліквідатор підтримав свої клопотання про визнання ТОВ «СТОРГОВ» учасником провадження у справі № Б-39/27-09 про банкрутство ВАТ завод «Електромаш», а також про надання згоди на проведення другого повторного аукціону з продажу усього майна ВАТ завод «Електромаш» як цілісно-майнового комплексу, шляхом проведення аукціону з початковою вартістю, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір купівлі-продажу та встановлення кроку аукціону в розмірі 1% від початкової вартості.
Просив суд задовольнити вказані клопотання.
Присутній у засіданні суду представник АТ "Райффайзен Банк Аваль" проти задоволення клопотань ліквідатора заперечував з причин неясності умов обрання торгової організації, а також у зв'язку з тим, що банк не був обізнаний стосовно здійснення публікації про продаж майна банкрута.
Заслухавши присутніх у засіданні суду учасників процесу, розглянувши матеріали справи та клопотання ліквідатора, суд зазначає наступне.
Згідно п.1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Згідно ч.1 ст.49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.
Відповідно до ч.6 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" організатором аукціону є визначена замовником фізична або юридична особа, що має ліцензію на проведення торгів і з якою замовник аукціону уклав договір на проведення аукціону. Організатор аукціону визначається замовником за конкурсом, що проводиться у визначеному замовником порядку, основними критеріями якого вважаються наявність ліцензії, достатній, але не менш як три роки, досвід проведення аукціонів, запропонована найменша сума винагороди. Організатором аукціону не може бути заінтересована особа стосовно боржника, кредиторів та замовника аукціону.
Згідно ч.5 ст. 49 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" замовником є ліквідатор, призначений господарським судом у порядку, встановленому цим Законом.
В абзаці 4 пункту 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 №01-06/606/2013 "Про Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (у редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VI) (із змінами та доповненнями) звернуто увагу на те, що організатор аукціону згідно з частиною шостою статті 49 Закону визначається замовником аукціону за конкурсом. Чинним законодавством не передбачено ліцензування діяльності з проведення торгів, тому організатором аукціону може бути особа, яка відповідно до установчих документів має право на здійснення такої діяльності. Господарський суд має перевіряти порядок визначення організатора аукціону. Організатор аукціону діє на підставі ухвали господарського суду про визнання його учасником провадження у справі про банкрутство.
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатор ВАТ Завод «Електромаш». - арбітражний керуючий Клочко О.М. опублікував в газеті "Голос України" № 169 від 12.09.2013 року оголошення про проведення конкурсу з обрання організатора аукціонів з продажу майна у справі про банкрутство ТОВ «Електромаш» .
До ліквідатора ВАТ Завод «Електромаш» - арбітражного керуючого Клочко О.М. надійшли наступні пропозиції від організаторів аукціонів у справах про банкрутство:
ТОВ «СТОРГОВ», лист № 01/240913 від 24.09.2013р. - винагорода організатора аукціонів 0,5%;
Сумська регіональна біржа «НОВА», лист № 151 від 01.10.2013р. - винагорода організатора аукціонів 3%;
ТБ «Універсальна товарно-сировинна біржа» лист 115/10 від 04.10.2013 р. - винагорода організатора аукціонів 1-5%;
Усі організатори аукціонів відповідали визначеним кериторіям але ТОВ «СТОРГОВ» запропонувало найнижчий відсоток винагороди - 0,5 % від ціни продажу майна.
Ліквідатором ВАТ Завод «Електромаш» - арбітражним керуючим Клочко О.М. прийняте рішення обрати ТОВ «СТОРГОВ» організатором аукціонів з продажу майна у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» про що ТОВ «СТОРГОВ» повідомлено відповідним листом від 16.10.2013 року.
Протоколом комітету кредиторів від 15 жовтня 2013 року у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» затверджено рішення ліквідатора про обрання ТОВ «СТОРГОВ» організатором аукціонів з продажу майна у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш».
В подальшому між ТОВ "СТОРГОВ" та ліквідатором Клочко О.М. підписано договір №01/161013 від 16.10.2013 р. про проведення відкритих торгів у формі аукціону.
Таким чином судом встановлено, що ліквідатором Клочко О.М. проведено конкурс з обрання організатора аукціонів та обрано ТОВ "СТОРГОВ" організатором аукціонів з продажу майна у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» у відповідності до норм Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
На виконання зазначеного договору ТОВ "СТОРГОВ" підготувало та опублікувало на сайті Міністерства юстиції України (http://www.minjust.gov.ua/section/404) оголошення про проведення аукціону в порядку статті 58 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Аукціон призначено на 20.11.2013 р.
20.11.2013 р. аукціон з продажу майна - ВАТ Завод «Електромаш», (код ЄДРПОУ 05405581, що зареєстровано за адресою: 61038, м. Харків, вул. Академіка Павлова, буд. 82) не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в аукціоні, про що опубліковано відомості на сайті Міністерства юстиції України http://www.minjust.gov.ua/section/412.
На виконання зазначеного договору ТОВ "СТОРГОВ" підготувало та опублікувало на сайті Міністерства юстиції України (http://www.minjust.gov.ua/section/404) оголошення про проведення повторного аукціону в порядку статті 58 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Аукціон призначено на 06.02.2014 р.
06.02.2014 р. аукціон з продажу майна - ВАТ Завод «Електромаш», (код ЄДРПОУ 05405581, що зареєстровано за адресою: 61038, м. Харків, вул. Академіка Павлова, буд. 82) не відбувся у зв'язку з відсутністю заявок на участь в аукціоні, про що опубліковано відомості на сайті Міністерства юстиції України http://www.minjust.gov.ua/section/412.
Судом встановлено, що на аукціонах продавалося усе належне ВАТ завод «Електромаш» майно як цілісно-майновий комплекс (ЦМК) у відповідності до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно абз. 1, 2 ч. 4 ст. 42 Закону про банкрутство, майно банкрута, що є предметом забезпечення, не включається до складу ліквідаційної маси і використовується виключно для задоволення вимог кредитора за зобов'язаннями, які воно забезпечує; продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення, здійснюється в порядку, передбаченому цим Законом, виключно за згодою кредитора, вимоги якого воно забезпечує, або суду.
З урахуванням цієї норми суд вважає, що кредитор може надати або не надати свою згоду на продаж майна, що є предметом забезпечення його вимог, порядок же продажу цього майна, у тому числі, щодо визначення його початкової вартості майна та можливості її зниження на аукціоні, визначається Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 44 Закону про банкрутство, після проведення інвентаризації та оцінки майна ліквідатор здійснює продаж майна банкрута такими способами: проведення аукціону; продаж безпосередньо юридичній або фізичній особі. Вибір способів продажу активів здійснюється ліквідатором з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною. Ліквідатор організовує проведення аукціону з продажу активів банкрута з урахуванням вимог цього Закону. На аукціоні можуть продаватися: основні засоби (нерухомість, незавершене будівництво, транспортні засоби, будівельні матеріали тощо); відокремлений структурний підрозділ банкрута як частина цілісного майнового комплексу; необоротні активи банкрута; дебіторська заборгованість на умовах договору про відступлення права вимоги банкрута. Ліквідатор має право самостійно проводити торги на аукціоні відповідно до законодавства або залучити на підставі договору організатора аукціону - юридичну особу, яка відповідно до установчих документів має право проводити торги. Організатор аукціону не може бути заінтересованою особою стосовно кредитора чи боржника.
Статтею 65 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення аукціону без визначення переможця протягом місяця (у разі продажу нерухомого майна - двох місяців) організатор аукціону зобов'язаний провести повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, у разі закінчення повторного аукціону без визначення переможця протягом місяця організатор аукціону зобов'язаний провести другий повторний аукціон. Якщо інше не встановлено договором, початковою вартістю повторного аукціону, другого повторного аукціону є вартість, зменшена на 20 відсотків щодо початкової вартості відповідно попереднього аукціону, попереднього повторного аукціону.
Згідно ст. 66 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» встановлено, що якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості. Повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче, ніж до граничної вартості, яка становить 50 відсотків початкової вартості, вказаної в оголошенні про проведення аукціону. Якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону, другий повторний аукціон проводиться з можливістю зниження початкової вартості. Під час проведення аукціону з можливістю зниження початкової вартості, за відсутності бажаючих укласти договір ліцитатор знижує початкову вартість на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Якщо після зниження початкової вартості виявиться бажаючий (бажаючі) укласти договір, аукціон проводиться у загальному порядку.
Судом встановлено, що між ТОВ «Сторгов» та ліквідатором ВАТ завод «Електромаш» - арбітражним керуючим Клочко О.М. укладено додаток №3 від 10.02.2014 до договору №01/161013 від 16.10.2013 р. про проведення відкритих торгів у формі аукціону, згідно якого початкова вартість продажу на другому повторному аукціоні усього належного ВАТ завод «Електромаш» майна як цілісно-майнового комплексу (ЦМК) дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір купівлі-продажу та встановлений крок аукціону в розмірі 1% від початкової вартості, що відповідає ст.ст. 65, 66 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
Відповідно до абз. 3 ч. 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 22.12.2011 року №4212-VI, цей Закон набирає чинності через рік з дня його опублікування, крім положень щодо офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет, які набирають чинності через два роки з дня опублікування цього Закону. До набрання чинності цими положеннями офіційне оприлюднення відомостей про справу про банкрутство здійснюється в офіційних друкованих органах (газетах "Голос України" або "Урядовий кур'єр").
Таким чином, відповідно до Закону про банкрутство, положення вказаного Закону щодо офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство набрали чинності 19.01.2014 року.
Згідно п. п. 2.2., 2.3. Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 17.12.2013 року №16 «Про затвердження Положення про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство» (надалі за текстом «Положення») офіційному оприлюдненню підлягають: оголошення про проведення загальних зборів кредиторів у процедурі санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство; повідомлення про прийняття до розгляду заяви про затвердження плану санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство; оголошення про порушення справи про банкрутство; повідомлення про введення процедури санації; повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; повідомлення про поновлення провадження у справі про банкрутство боржника у зв'язку з визнанням мирової угоди недійсною або її розірванням; оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника; повідомлення про результати аукціону з продажу майна боржника; повідомлення про скасування аукціону з продажу майна боржника; оголошення про порушення справи про банкрутство і відкриття процедури санації відповідно до статті 94 Закону. Зміст оголошення (повідомлення), яке підлягає офіційному оприлюдненню, повинен відповідати вимогам Закону.
Згідно п. п. 4., 4.2.1., 4.2.2. Положення, оголошення про проведення загальних зборів кредиторів у процедурі санації боржника до порушення провадження у справі про банкрутство (далі - оголошення про проведення загальних зборів кредиторів), оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника, повідомлення про результати аукціону з продажу майна боржника та повідомлення про скасування аукціону з продажу майна боржника офіційно оприлюднюються згідно з цим розділом Положення. З метою офіційного оприлюднення оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника організатор аукціону не пізніше, ніж за двадцять робочих днів до дня початку аукціону надсилає відповідне оголошення адміністратору автоматизованої системи - державному підприємству «Інформаційні судові системи» на адресу його електронної пошти. Оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника здійснюється за формою, встановленою адміністратором автоматизованої системи - державним підприємством «Інформаційні судові системи», і підписується організатором аукціону з використанням електронного цифрового підпису. Відповідальність за повноту і достовірність даних оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника несе організатор аукціону. Аукціон з продажу майна боржника може бути проведений виключно за умови розміщення оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника на офіційному веб-сайті державного органу з питань банкрутства та Вищого господарського суду України. Першим днем перебігу строку, визначеного частиною першою статті 58 Закону, є день, наступний за днем останнього оприлюднення.
Судом встановлено, що ліквідатор звернувся до кредитора ПАТ "Райффазен Банк Аваль" з листом №Б-39/27-09/07 від 28 серпня 2013 року, в якому згідно з п.4 ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» просив надати згоду на продаж нежитлових будівель літ. Д-4 загальною площею 7657,2 кв.м, земельної ділянки загальною площею 0,1808 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0016), земельної ділянки загальною площею 0,1823 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0015), земельної ділянки загальною площею 0,8163 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0017), що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82.
Від ПАТ "Райффазен Банк Аваль" надійшла відповідь від 26.09.2013 року №140-0-0-00/8/1896 з якої вбачається, що ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" погоджує реалізацію майна лише на продаж нежитлової будівлі та виключно на наступних умовах: встановити початкову вартість нежитлової будівлі на першому аукціоні у сумі не нижче 48 309 100,00 грн. та реалізацію нежитлової будівлі літ. Д-4 на аукціоні здійснювати окремим лотом. Щодо погодження продажу земельних ділянок загальною площею 0,1808 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0016), земельної ділянки загальною площею 0,1823 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0015), земельної ділянки загальною площею 0,8163 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0017), що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82 банк зазначає відсутність у ліквідатора інформації про наявність та стан земельної ділянки площею 1,1794 га, яка належить на праві власності ВАТ завод «Електромаш» та перебуває в іпотеці банку, а також наявність 3-х земельних ділянок, які відповідно до наданих документів вірогідно є складовими частинами предмету іпотеки банку, АТ Райффазен Банк Аваль" забороняє продаж на аукціоні земельних ділянок.
Як вбачається з матеріалів справи, ліквідатором на виконання постанови господарського суду Харківської області у справі №Б-39/27-09 від 08 липня 2013 року, вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» виявлено, прийняте до свого відання майно боржника та забезпечено його збереження, а саме:
- земельна ділянка загальною площею 0,1808 га, кадастровий номер 6310137500:02:036:0016, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82 Державний акт на право власності Серія ЯЛ №111932, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82, який було видано на підставі Договору купівлі- продажу земельної ділянки від 10 січня 2005 року зареєстрованого за №85 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_1;
- земельна ділянка загальною площею 0,1823 га кадастровий номер 6310137500:02:036:0015, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82 Державний акт на право власності Серія ЯА №111931, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82, який було видано на підставі Договору купівлі- продажу земельної ділянки від 10 січня 2005 року зареєстрованого за №85 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_1 - земельна ділянка загальною площею 0,8163 га, кадастровий номер 6310137500:02:036:0017, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82 Державний акт на право власності Серія ЯА №111933, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82, який було видано на підставі Договору купівлі- продажу земельної ділянки від 10 січня 2005 року зареєстрованого за №85 приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_1
Суд зазначає що, ліквідатором Клочко О.М. встановлено, що земельна ділянка загальною площею 1,1794 га кадастровий номер 6310137500:02:036:0007, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82, Державний акт на право власності Серія ЯА №640358, за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82, та яка була передана в іпотеку банку згідно з Іпотечним договором №010-2/02/1-478/1-07, посвідченим приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу ОСОБА_6 19 квітня 2007 року (зареєстровано за №1073), була розділена на три вищевказані ділянки.
Ліквідатор повторно звернувся до кредитора ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" з листом №Б-39/27-09/1/1-11 від 01 листопада 2013 року, в якому згідно з п.4 ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» просив надати згоду на продаж земельних ділянок, що знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Академіка Павлова, будинок 82.
Але до цього часу відповідь ліквідатор від ПАТ "Райффайзен Банк Аваль" не отримав.
Суд зазначає, що відповідно до розділу 10 плану санації, затвердженим комітетом кредиторів 15.03.2010 року, та ухвалою господарського суду Харківської області у даній справі, одним з основних завдань плану санації було завершення ремонтних робіт зі створення ТРК «Харків-Сіті» який повинен був використовуватися як цілісно-майновий комплекс.
Таким чином проаналізувавши цей план санації судом встановлено, що вилучення майна, що є предметом забезпечення вимог кредиторів, з предмета продажу на аукціоні (усе належне ВАТ завод «Електромаш» майно як цілісно-майновий комплекс (ЦМК), приведе до зниження привабливості майна, що залишиться, для потенційних покупців.
Відповідно до ст. 377 Цивільного кодексу України до особи, яка набула право власності на житловий будинок (крім багатоквартирного), будівлю або споруду, переходить право власності, право користування на земельну ділянку, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього землевласника (землекористувача). Розмір та кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з переходом права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, є істотними умовами договору, який передбачає набуття права власності на ці об'єкти (крім багатоквартирних будинків).
Відповідно до ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.
Судом встановлено що на належних банкруту земельних ділянках загальною площею 0,1808 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0016), загальною площею 0,1823 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0015), загальною площею 0,8163 га (кадастровий номер 6310137500:02:036:0017) розташовані нежитлові будівлі належні банкруту, в зв'язку з чим суд зазначає, що положення ст. 377 ЦК України та ст. 120 ЗК України не передбачають окремого відчуження нежитлових будівель належних банкруту та земельних ділянок, що знаходяться у власності банкрута, на яких розташовані ці будівлі.
Відповідно до ст. 43 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» майно, яке підлягає реалізації у ліквідаційній процедурі, оцінюється ліквідатором. Початковою вартістю цілісного майнового комплексу є сукупність визнаних у встановленому цим Законом порядку вимог кредиторів.
Відповідно до ч. 5 ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами.
Відповідно до абз. абз. 6, 9, 10 п. 33 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013 року №01-06/606/2013 «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VI) із змінами і доповненнями, внесеними інформаційними листами Вищого господарського суду України від 07.08.2013 року №01-06/1149/2013, від 26.12.2013 року №01-06/1862/2013, передбачено, що положеннями статей 65, 66 Закону врегульовано питання стосовно можливості зниження початкової вартості майна, що продається на аукціоні, передбачено, що другий повторний аукціон проводиться зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків від вартості першого повторного аукціону та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Можливості проведення третього повторного аукціону Законом не передбачено.
Відповідно до абз. 16 п. 1 ст. 1 Закону про банкрутство, для цілей цього Закону терміни вживаються в такому значенні: учасники у справі про банкрутство - сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
Судом встановлено, що ліквідатором банкрута дотримано порядок визначення організатора аукціону шляхом конкурсного відбору, та ТОВ «СТОРГОВ» відповідає вимогам організатора, які встановлені ст. 49 Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що клопотання про визнання організатором аукціону з продажу майна банкрута - ТОВ «СТОРГОВ», є обґрунтованим, відповідає вимогам діючого законодавства, а тому підлягає задоволенню.
Крім того, враховуючи, що організатор аукціону діє на підставі ухвали господарського суду, суд вважає за необхідне визнати ТОВ «СТОРГОВ» учасником провадження у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш».
Також, суд дійшов висновку задовольнити клопотання ліквідатора ВАТ завод «Електромаш» про надання згоди на проведення другого повторного аукціону з продажу усього майна ВАТ завод «Електромаш» як цілісно-майнового комплексу, шляхом проведення аукціону з початковою вартістю, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір купівлі-продажу та встановлення кроку аукціону в розмірі 1% від початкової вартості.
Та дозволити провести другий повторний аукціону з продажу усього майна ВАТ завод «Електромаш» як цілісно-майнового комплексу, шляхом проведення аукціону з початковою вартістю, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір. Встановивши крок аукціону в розмірі 1% від початкової вартості. Зобов'язавши ТОВ «СТОРГОВ» оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про проведення другого повторного аукціону майна ВАТ завод «Електромаш» з правом зниження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 1, 2, 37, 38, 42, 44, 66, 98 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. ст. 22, 25, 32, 38, 65, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, Рекомендаціями Президії Вищого господарського суду України «Про деякі питання практики застосування Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» від 04.06.2004 року №05-5/1193, Інформаційним листом Вищого господарського суду України від 28.03.2013 року №01-06/606/2013 «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011 №4212-VI) із змінами і доповненнями, внесеними інформаційними листами Вищого господарського суду України від 07.08.2013 року №01-06/1149/2013, від 26.12.2013 року №01-06/1862/2013, Положенням про порядок офіційного оприлюднення відомостей про справу про банкрутство, суд -
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ТОВ «СТОРГОВ» та клопотання ліквідатора ВАТ завод «Електромаш» про визнання ТОВ «СТОРГОВ» учасником провадження у справі № Б-39/27-09 про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» -задовольнити.
2. Визнати Товариство з обмеженою відповідальністю «СТОРГОВ» (код ЄДРПОУ 36226048) учасником провадження у справі № Б-39/27-09 про банкрутство ВАТ завод «Електромаш».
3. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю «СТОРГОВ» (код ЄДРПОУ 36226048) оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про проведення другого повторного аукціону майна ВАТ завод «Електромаш» з правом зниження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
4. Клопотання ліквідатора ВАТ завод «Електромаш» про надання згоди на проведення другого повторного аукціону з продажу усього майна ВАТ завод «Електромаш» як цілісно-майнового комплексу, шляхом проведення аукціону з початковою вартістю, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір купівлі-продажу та встановлення кроку аукціону в розмірі 1% від початкової вартості - задовольнити.
5. Дозволити провести другий повторний аукціону з продажу усього майна ВАТ завод «Електромаш» як цілісно-майнового комплексу, шляхом проведення аукціону з початковою вартістю, що дорівнює сумі вимог усіх кредиторів, що були визнанні у встановленому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом порядку", у справі про банкрутство ВАТ завод «Електромаш» з правом пониження вартості на аукціоні на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір.
6. Встановити крок аукціону в розмірі 1% від початкової вартості.
7. Дану ухвалу направити ТОВ «СТОРГОВ», ліквідатору, комітету кредиторів.
Суддя Дзюба О.А.