Справа № 2а-77/10
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 березня 2010 року Шевченківський районний суд м. Львова
в колегіальному
складі :
головуючої судді Луців-Шумської Н.Л.
суддів Білінської Г.Б., Зими І.Є.
при секретарі Ванькевич В.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 відділу соціального захисту населення департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, Міністерства фінансів України, Міністерства праці та соціальної політики України, Державного казначейства України про визнання дій протиправними, стягнення недоплаченої разової допомоги до 5 травня, -
встановив:
ОСОБА_1 14.07.2009р. звернувся в суд з адміністративним позовом до ОСОБА_2 відділу соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради, в якому просив постановити рішення, про визнання протиправними дії відповідача щодо виплати разової грошової допомоги до 05 травня, стягнути з ОСОБА_2 відділу соціального захисту управління соціального захисту Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради в його користь 4266,00грн. недоплаченої суми щорічної разової грошової допомоги за 2009 р.
Позов мотивує тим, що статтею 13 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" встановлено, що йому як інваліду другої групи, щорічно до 5 травня повинна надаватись грошова допомога в розмірі восьми мінімальних пенсій за віком. Проте у 2009 р. така виплата проводилась не в повному обсязі, йому виплачено лише 430грн., не донараховано та не виплачено ще 4266.00грн. які просить стягнути з відповідача. Просить позов задовольнити.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги підтримав в повному об'ємі, просив позов задовольнити.
Представник відповідача ОСОБА_2 відділу соціального захисту Управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради в судове засідання не з'явився. Від відповідача надійшли письмові заперечення щодо позову. Суд вважає за можливе провести розгляд справи та постановити рішення у відсутності представника відповідача на підставі наявних доказів.
За клопотанням позивача до участі у справі в якості співвідповідачів було залучено Міністерство фінансів України, Міністерство праці та соціальної політики України, Державне казначейство України. Зазначені установи в порядку виконання судового доручення надали письмові заперечення на адміністративний позов. В судовому засіданні окружного адміністративного суду м.Києва представники Міністерства фінансів
України, Міністерства праці та соціальної політики України позовних вимог не визнали, покликаючись на обставини, вказані у письмових запереченнях на позов.
Заслухавши пояснення позивача, з'ясувавши дійсні обставини справи, дослідивши зібрані по справі докази, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову з таких підстав.
Судом встановлено, що позивач, як інвалід війни другої групи , отримав щорічну разову допомогу до 5 травня 2009р. в розмірі 430 грн.
Статтею 13 Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" передбачено, що інвалідам війни 11 групи щорічно до 5 травня виплачується разова грошова допомога у розмірі восьми мінімальних пенсій за віком.
Відповідно до ст.17 вказаного Закону фінансування витрат, пов'язаних з його реалізацією, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету.
Розміри цих виплат визначаються Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановленим Законом про Державний бюджет України. Виплата такої грошової допомоги потребує фінансування з Державного бюджет України, її обсяги не можуть визначатися будь-яким іншим законом, крім Закону про Державний бюджет України. Відповідно до затвердженого бюджетного розпису розпорядники коштів Державного бюджету України одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження бюджетних кошторисів. Кошторис є основним плановим документом бюджетної установи, який надає повноваження щодо отримання доходів і здійснення видатків, визначає обсяг і спрямування коштів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення цілей, визначених на бюджетний період відповідно до бюджетних призначень.
Постановою від 18.02.2004р. за №177 KM України встановив, що щороку до 10 квітня виділення коштів Міністерству праці та соціальної політики України для виплати разової грошової допомоги, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», здійснюється у розмірах, встановлених Законом України про Державний бюджет на відповідний рік, шляхом подальшого їх перерахування місцевим органам праці та соціального захисту населення.
Постановою KM України від 18.03.2009 р. за №211 «Про розміри разової грошової допомоги, що виплачується в 2009 році відповідно до Законів України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань» встановлені абсолютні розміри виплат, передбачених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».
Відтак, спірна виплата проведена відповідачем в межах асигнувань, визначених у Законі про Державний бюджет України на 2009 рік, у встановленій сумі 430грн. повністю.
Таким чином немає підстав для визнання дій відповідачів неправомірними щодо нарахування та виплати позивачу у 2009р. щорічної одноразової грошової допомоги до 5 травня, оскільки вони діяли на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.
Враховуючи наведене, суд вважає позовні вимоги ОСОБА_1 такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст.6,8,9,11,69.,71,86,158,160,162,163 КАС України, -
постановив:
У задоволенні позову ОСОБА_1 до ОСОБА_2 відділу соціального захисту населення департаменту гуманітарної політики Львівської
міської ради. Міністерства фінансів України, Міністерства праці та соціальної політики України, Державного казначейства України про визнання дій протиправними, стягнег недоплаченої разової допомоги до 5 травня відмовити
Постанова суду може бути повністю або частково оскаржена в апеляційному порядку до апеляційного адміністративного суду Львівської області через Шевченківський районний суд м. Львова шляхом подання протягом десяти днів з дня
проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження, а в разі складення поставопостанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Головуча
ОСОБА_3
Судді Г.Б.Білінська
ОСОБА_4