ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
_________________________________________________________________
УХВАЛА
"01" жовтня 2015 р.
Справа № 924/1473/15
Господарський суд Хмельницької області у складі:
суддя Виноградова В.В., розглянувши матеріали справи
за позовом військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції у спірних відносинах, - ОСОБА_1 оборони України, м. Київ; Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький, м. Хмельницький
до Славутської міської ради, м. Славута Хмельницької області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Кабінету Міністрів України, м. Київ
про: - визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_2";
- визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації
за участю представників сторін:
від позивачів: ОСОБА_1 оборони України: ОСОБА_3 - за довіреністю №220/337/д від 18.05.2015р.
КЕВ м. Хмельницький: не з'явився
від відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю №964/01-14 від 17.11.2010 р.
ОСОБА_4 - за довіреністю №04-31/1322 від 23.09.2015 р.
від прокуратури: ОСОБА_5 - за посвідченням №034655 від 05.08.2015 р.
від третьої особи: ОСОБА_6 - за довіреністю №2001-2015/1.3-1-98/1485-2015 від 18.05.2015 р.
встановив : військовий прокурор Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі позивачів звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати недійсним та скасувати рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_2" та рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації.
Позовні вимоги мотивовані тим, що земельна ділянка загальною площею 50 га, яку надано територіальній громаді м. Славути в особі Славутської міської ради для створення індустріального парку, частково (на 12,8659 га) накладається на земельну ділянку військового містечка №21 площею 109,8 га, що належать на праві постійного користування КЕВ м. Хмельницький. Оскільки ОСОБА_1 оборони України не надавало дозволу на вилучення частини земельної ділянки військового містечка №21 площею 12,8659 га з постійного користування КЕВ м. Хмельницький, рішення Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_2" та від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. порушують вимоги Земельного кодексу України, Закону України "Про використання земель оборони".
В обґрунтування позову прокурор посилається на положення ст. 19 Конституції України, ст. ст. 16, 21 ЦК України, ст. ст. 12, 77, 84, 92, 153, 155, 158, п. 7 р. Х Земельного Кодексу України, ст. 20 ГК України, розділу 7 Закону України "Про державний земельний кадастр", ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. ст. 3, 10, 14 Закону України "Про Збройні Сили України", ст. 10 Закону України "Про оборону України", п. 8 Постанови ВСУ від 16.04.2004 р. №7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ", п. п. 1.3, 2.3, 4.2, 4.3 Постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
Прокурор надала суду письмові пояснення щодо порушених прав позивача рішенням Славутської міської ради від 05.04.2013р. № 12.8-28/2013, в яких повідомляє, що рішенням Славутської міської ради від 05.04.2013р. на виконання рішення Славутської міської ради від 01.03.2013р. № 6-27/2013 “Про затвердження концепції індустріального (промислового) парку “Славута” надано дозвіл територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військовій, площею 50 га для створення індустріального парку “Славута”, в порушення вимог Земельного кодексу України, Закону України “Про використання земель оборони”. У квітні 2013 року Комунальним підприємством “Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт” (далі КП “СМЦЗКР”) виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за адресою: м. Славута, вул. Військова, замовником якого виступала територіальна громада міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради. Повідомляє, що у пояснювальній записці вказаного проекту землеустрою зазначено недостовірну інформацію, відповідно до якої земельна ділянка, що проектується, до відведення раніше нікому не надавалась. Вказує, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність відповідно до ст. 117 Земельного кодексу України Кабінетом Міністрів України як власником землі не проводилась та згода ОСОБА_1 оборони України не надавалась. Тому стверджує, що першим рішенням Славутської міської ради від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 остання розпорядилась землями оборони шляхом надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою (технічної документації) на спірну земельну ділянку. В свою чергу, це дало змогу та підґрунтя для прийняття наступного рішення № 17.2-30/2013 від 31.05.2013р. Як одне, так і друге рішення стосуються земельної ділянки МО України, виконання рішень порушує права та інтереси законного землекористувача. Зауважує, що до повноважень органів місцевого самоврядування не входить розпорядження землями оборони. Вважає, що скасування першого рішення Славутської міської ради не дасть змоги останній в подальшому прийняти акт індивідуальної дії, який призведе до порушень прав та інтересів законного землекористувача. Зазначає, що порушуючи вимоги ст. ст. 153, 155, 158 ЗК України, рішенням Славутської міської ради від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 надано дозвіл територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки по вул. Військовій площею 12,8659 га на земельній ділянці військового містечка №21, що є землями оборони та знаходяться на обліку в КЕВ м. Хмельницький. Як випливає з аналізу рішень від 05.04.2013 № 12.8-28/2013 та від 31.05.2013 № 17.2-30/2013, мова йде про одну й ту ж земельну ділянку розміром 500000 кв.м., до якої входить незаконно вилучена із складу земель оборони земельна ділянка площею 12,8659 га. При цьому посилається на приписи ст. 21 Цивільного кодексу України, п. 2 Роз'яснення президії Арбітражного суду України № 02-5/35 від 26.01.2000р. “Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів”.
Повноважний представник ОСОБА_1 оборони України в судовому засіданні та ОСОБА_1 оборони України в письмових поясненнях (від 30.09.2015 р.) позовні вимоги підтримує та, посилаючись на п. 1.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", положення ст. ст. 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, ст. ст. 11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, ст. ст. 2, 8, 48, 133, 148, 152, 197 ГК України, ст. ст. 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України, зазначає, що справи у спорах за участю державних органів та органів місцевого самоврядування, що виникають з правовідносин, у яких державні органи та органи місцевого самоврядування реалізують повноваження власника землі, а також в інших спорах, які виникають із земельних відносин приватноправового характеру, за відповідності складу сторін спору статті 1 ГПК підвідомчі господарським судам. Вказує, що відповідно до державного акту Б №041772, який був виданий виконкомом Славутської міської ради, спірна земельна ділянка площею 12,8659 га, включена у вищезазначений акт, надавалася для державних потреб та відноситься до земель оборони. Стверджує, що згідно з рішенням Конституційного суду України № 5-рп/2005 від 22.09.2005р. чинним законодавством України не встановлено строків щодо оформлення права власності або права користування землею; право постійного землекористування є безстроковим, на відміну від права оренди, і може бути припинене лише з підстав, передбачених законодавством. З приводу посилань відповідача на те, що КЕВ м. Хмельницький не є правонаступником Шепетівської КЕЧ району, оскільки відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців не містять інформацію щодо правонаступництва, зазначає, що з огляду на витяг з Директиви Міністра оборони України від 20.01.2005 року № Д-322/1/03 Шепетівська квартирно-експлуатаційна частина району була розформована, правонаступником визначено квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький. Повідомляє, що на підставі ст. 1 Положення про ОСОБА_1 оборони України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 406/2011, п. 28, п. 32 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженого наказом Міністра оборони України № 483 від 22.12.1997 року (надалі наказ № 483), з метою цільового використання земель оборони був виданий наказ ЗТКЕУ від 21.10.2005 року №8, яким, крім іншого, спірна земельна ділянка, яка входить до земель оборони, була передана КЕВ м. Хмельницький. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький є державною установою на місцях в системі Збройних Сил України, на який покладено відомчий контроль за використанням та цільовим призначенням земель, наданих в користування Збройних Сил України, а також їх облік. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький створений ОСОБА_1 оборони України і підпорядкований Західному територіального квартирно-експлуатаційному управлінню. Посилаючись на положення ст. ст. 77, 84, 149 Земельного кодексу України, ст. ст. 1, 2 Закону України "Про використання земель оборони", ст. 14 Закону України "Про Збройні Сили України" вказує, що у відповідності до інформації КЕВ м. Хмельницький та акту прийому-передачі, складеного на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 липня 2006 р. N 390-р “Про передачу майнових комплексів військових містечок”, спірна земельна ділянка не передавалася у комунальну власність Славутської міської ради. З огляду на положення п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. ст. 80, 83, 116,142 Земельного кодексу України, ст.4 Закону України “Про використання земель оборони”, вважає, що Славутська міська рада при прийнятті оспорюваних рішень вийшла за межі своєї компетенції та розпорядилася землями оборони
Від КЕВ м. Хмельницький надійшло клопотання (від 01.10.2015 р.) про перенесення розгляду справи у зв’язку із продовженням 2-денного відрядження юрисконсульта для участі у нараді з представництва КЕВ м. Хмельницький на спільній нараді за участю МО України, Генеральної прокуратури України, Головного КЕВ ЗС України в м. Києві.
Суд відмовляє у цьому клопотанні позивача, оскільки суд не викликав конкретного представника позивача для участі в судовому засіданні та відповідно до ст. 28 Господарського процесуального кодексу України справи юридичних осіб в господарському суді можуть вести як керівники та інші особи, повноваження яких визначені законодавством або установчими документами, так і представники, повноваження яких підтверджуються довіреністю від імені підприємства. Тобто позивач не позбавлений права та можливості забезпечити за необхідності участь у судовому засіданні іншого представника згідно зі ст. 28 ГПК України. Така правова позиція викладена в п. 3.9.2 постанові Пленуму ВГСУ № 18 від 26.12.2011р. "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції".
Прокурор та позивачі витребувані судом докази необхідні для повного, всебічного та об'єктивного вирішення спору, суду не надали.
Судом звертається увага на приписи ст. 22 ГПК України, відповідно до яких сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи.
Повноважні представники відповідача вважають позовні вимоги безпідставними та незаконними, не підтвердженими доказами. В наданих суду письмових запереченнях на позов (від 16.09.2015 р.) відповідач зазначає про те, що справа за вищевказаним позовом прокурора підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, передбаченому Кодексом України про адміністративні правопорушення, з огляду на положення п. 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 р. №7, п. п. 5, 12 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 р. № 8 “Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів”, ст. ст. 13, 14 Конституції України, ст. ст. 177, 181, 324 глави 30 Цивільного кодексу України, ст. 148 Господарського кодексу України., Рішення Конституційного Суду України від 1 квітня 2010 року № 10-рп/2010, ст. 69 Закону України "Про Конституційний Суд України". Також вважає, що права позивачів не порушені та повідомляє, що підставою для замовлення виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку площею до 50 га по вул. Військовій під розміщення індустріального парку "Славута" було рішення відповідача від 05 квітня 2013 року №12.8-28/2013. Вказане питання спочатку було предметом розгляду на засіданні постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, екології, благоустрою та адміністративно територіального устрою, яке відбулося 27.03.2013 року. За результатами розгляду даного питання по суті, враховуючи наданні пропозиції представників виконавчих органів ради, вимоги Генерального плану міста, місце розташування земельної ділянки, вимоги чинного законодавства, що регулюють земельні правовідносини, в т.ч. Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності”, беручи до уваги розпорядження Кабінету Міністрів України №390-р від 08.07.2006 року, відповідно до якого військові містечка №21, 22, в т.ч. із земельними ділянками, передані до комунальної власності міста, комісією було надано пропозицію на розгляд міської ради щодо надання дозволу територіальній громаді в особі Славутської міської ради на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул.Військовій орієнтовною площею до 50 га для створення індустріального парку "Славута". Відповідач наголошує, що це рішення прийняте в межах, в порядку та у спосіб, передбачений чинним законодавством, зокрема, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". Воно є чинним, в судовому порядку не оскаржувалося та не визнано недійсним чи таким, що порушує права та інтереси інших юридичних чи фізичних осіб. При цьому посилається на пп. 34 ст. 26, ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.12 Земельного кодексу України, Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", який набрав чинності з 1 січня 2013 року. Стверджує, що після прийняття міською радою вищезазначеного рішення про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою виконавчим комітетом Славутської міської ради було замовлено виготовлення у комунального підприємства "Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт" проекту із землеустрою в порядку, визначеному чинним законодавством, для формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру, внесення відповідних даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, після чого комунальним підприємством було виготовлено документацію із землеустрою, присвоєно кадастровий номер земельній ділянці, отримані позитивні висновки Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Славутської міської ради та Управління Держземагенства у Славутському районі, що веде статистичний облік земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні юридичних та фізичних осіб. Звертає увагу на те, що відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 08.05.2013 року №23, виданої управлінням Держземагентства в Славутському районі, яка міститься в матеріалах документації із землеустрою, земельна ділянка площею 50 га не надана у власність або постійне користування в межах населеного пункту. Крім того, були погоджені межі земельної ділянки з суміжними землекористувачами та землевласниками, які мають правовстановлюючі документи на земельні ділянки, права на які зареєстровані у встановленому законом порядку. Зазначає, що після отримання позитивних висновків, формування земельної ділянки та присвоєння їй державним кадастровим реєстратором кадастрового номеру 6810600000:01:007:0088, при присвоєнні якого накладок кадастрових номерів на інші земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні, виявлено не було, питання про затвердження територіальній громаді в особі Славутської міської ради виготовленого проекту землеустрою було винесено на розгляд постійної комісії з питань регулювання земельних відносин та в подальшому на розгляд міської ради, який відбулася 31 травня 2013 року, за результатами розгляду прийнято рішення № 17.2-3 0 2013. На підставі цього рішення були внесенні відповідні відомості до Державного реєстру права власності на нерухоме майно та отриманий відповідний Витяг про реєстрацію речового права. Також наголошує, що це рішення прийняте в межах повноважень, наданих міській раді, є діючим, в судовому порядку не оскаржувалося, підстав для незатвердження вказаної документації у Славутської міської ради не було. З приводу порушення чи не порушення прав КЕВ м.Хмельницький на земельну ділянку по вул. Військовій пояснює, що квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький як і ОСОБА_1 оборони України правовстановлюючих документів, які б посвідчували право постійного користування, оренду чи власність на вищезазначену земельну ділянку чи її частину, в установленому законом порядку не отримували, в базу даних Державного земельного кадастру відомості про вказану земельну ділянку не вносились, документація із землеустрою на дану земельну ділянку КЕВ м. Хмельницький не виготовлялася. А тому Славутською міською радою не порушувалися прав чи інтересів вищезазначеної юридичної особи на земельну ділянку чи її частину, оскільки вказане право юридичної особи на дану земельну ділянку і не набувалося. Посилання КЕВ м.Хмельницький на те, що вони є правонаступниками прав на земельну ділянку Шепетівської КЕЧ району, який мав Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 1982 року на земельну ділянку площею 1749,1 га, спростовується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до яких Квартирно-експлуатаційний відділ м.Хмельницький не є правонаступником юридичних прав інших юридичних осіб. Посилаючись на норми ЦК України щодо припинення діяльності суб'єкта господарювання, ст. 59 ГК України, доходить висновку, що реорганізація, ліквідація юридичної особи є юридичним фактом для припинення його права на постійне користування землею, яке автоматично не переходить до інших юридичних осіб. А тому твердження КЕВ м.Хмельницький про перебування в них на праві постійного користування земельної ділянки, яка знаходилася в користуванні Шепетівської КЕЧ району, є безпідставним. Зауважує, що в порядку, визначеному ст. ст. 15, 16 ЦК України, КЕВ м.Хмельницький до суду за захистом свого права не звертався, рішення міської ради в адміністративному порядку не оскаржував.
У письмовому відзиві на позов (від 28.089.2015р.) відповідач, посилаючись на положення ст. ст. 3, 125, 126 Земельного Кодексу України (в редакції з 2009 р.), вказує, що у позивача права постійного користування земельною ділянкою, щодо якої існує спір, в розумінні спеціального закону, що регулює земельні правовідносини, не виникало, право на земельну ділянку у встановленому законом порядку не посвідчувалося, а тому Славутською міською радою право позивача на земельну ділянку площею 12.8659 га не порушувалося. Не погоджується з обґрунтуваннями позивача того, що вказане право до нього перейшло як до правонаступника від Шепетівської КЕЧ, в якої дана земельна ділянка перебувала в користуванні відповідно до Державного акта на право постійного користування землею від 1982 року, оскільки відповідно до норм Цивільного кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених Господарським кодексом України, - за рішенням суду. Реорганізація, ліквідація юридичної особи відповідно до ст. 141 ЗК України є юридичним фактом для припинення права юридичної особи на постійне користування землею, яке автоматично не переходить до інших юридичних осіб. З огляду на приписи ст. 17 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців”, що згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка міститься у матеріалах справи, та з відомостями, які містяться в Положенні КЕВ м. Хмельницький, Квартирно-експлуатаційний відділ м.Хмельницький не є правонаступником юридичних прав Шепетівської КЕЧ. Вважає, що посилання позивача на наказ начальника Західного територіального квартирно - експлуатаційного управління №18 від 21.1.2005 року “Про передачу фондів Шепетівської, Луцької та Стрийської КЕЧ району” як на доказ правонаступництва Хмельницьким КЕВ фондів Шепетівської КЕЧ району є безпідставним та таким, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України та Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців”. Наголошує, що вищезазначений наказ №18 від 21.1.2005 року не міг слугувати підставою для передачі земельної ділянки від Шепетівської КЕЧ району до Хмельницького КЕВ, адже ст. 92 ЗК України встановлено вичерпний перелік прав землекористувачів, яким не передбачено право розпоряджатися земельною ділянкою - відчужувати, передавати право користування землею іншим особам. Це є виключним правом власника землі, а не землекористувача. Тому зауважує, що позиція позивача щодо перебування в нього на праві постійного користування спірної земельної ділянки та належності її до земель оборони обмежуються лише її обліком, який ведеться юридичною особою, що є неналежним документом, що посвідчує право на земельну ділянку. Зазначає, що, приймаючи рішення №12.8-28/2013 від 05-04-2013 року та від 31.05.2013 року №17.2-30/2013 в частині п. п. 11, 12, 13, Славутська міська рада діяла в межах, в порядку та у спосіб передбачений чинним законодавством. При цьому посилається на положення ст. ст. 26, 59, 60 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, ст. ст. 12, 122 ЗК України, Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності”, який набрав чинності з 1 січня 201р. Вважає, що доказів того, що спірна земельна ділянка віднесена в розумінні Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності” до земель державної власності, позивачем не надано. Повідомляє, що підставою для прийняття рішення від 31.05.2013 року №17.2-30/2013 був проект землеустрою, розроблений організацією, яка має право на виготовлення вказаного виду документації, що містив позитивні висновки відповідних служб, а саме Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Славутської міської ради та Управління Держземагенства у Славутському районі, яке веде статистичний облік земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні юридичних та фізичних осіб. Відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 08.05.2013 року №23, виданої управлінням Держземагенства в Славутському районі, яка міститься в матеріалах документації із землеустрою, земельна ділянка площею 50 га не надана у власність або постійне користування в межах населеного пункту. Доходить висновку, що підстав для незатвердження вищезазначеного проекту землеустрою на земельну ділянку кадастровий номер 6810600000:01:007:0088 у Славутської міської ради не було. При присвоєнні кадастрового номеру накладок на інші межі земельних ділянок держаним реєстратором не виявлено. Вважає безпідставними посилання позивача на рішення Конституційного суду України від 22 вересня 2005 року №5-рп/2005, оскільки останнє не впливає на правовідносини, щодо яких існує спір, а також посилання на висновок земельно-технічного дослідження від 01.07.2015 року №4/15, проведеного ТОВ “Подільська судова експертиза” як на доказ накладення земель оборони на землі, закріплені під індустріальний парк, оскільки державний акт на право постійного користування землею серії Б №041772 від 1982 року площею 1749,1 га, не міг слугувати для проведення ТОВ “Подільська судова експертиза” земельно-технічного дослідження, так як він містить інформацію щодо земельних ділянок Шепетівської КЕЧ, які знаходилися на територіях різних територіальних громад (на території Цвітоської сільської ради, Варварівської сільської ради та Славутської міської ради). На площі земельних ділянок, які перебувають на території Цвітоської сільської ради ДП “Івано-Франківський лісопромисловий комбінат ОСОБА_1 оборони України”, а не КЕВ м. Хмельницький, оформлено право постійного користування, що підтверджується відомостями, які містяться в державному акті серії ЯЯ №336309 від 29.01.2009 р. та в державному акті серії ЯЯ №336310 від 29.01.2009 р. Безпідставним вважає також твердження позивача про самовільне захоплення земельної ділянки Славутською міською радою, оскільки ради відсутні ознаки самовільного зайняття земельної ділянки (Закон України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”), що підтверджується прийнятими рішеннями міської ради щодо розроблення документації із землеустрою, його затвердження та реєстрації права на земельну ділянку (Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 23.05.2013 р.).
Третя особа письмові пояснення з приводу заявленого позову не надала.
Заслухавши повноважних представників сторін, враховуючи предмет спору та об'єкт доказування, а також усні клопотання сторін, суд вважає за необхідне викликати відповідно до ст. 30 ГПК України компетентного повноважного представника управління Держгеокадастру у Славутському районі Хмельницької області для дачі пояснень з приводу погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради.
При цьому судом враховується, що відповідно до ст. 30 ГПК України в судовому процесі можуть брати участь посадові особи та інші працівники підприємств, установ, організацій, державних та інших органів, коли їх викликано для дачі пояснень з питань, що виникають під час розгляду справи. Ці особи мають право знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, брати участь в огляді та дослідженні доказів. Зазначені особи зобов'язані з'явитись до господарського суду на його виклик, сповістити про знані їм відомості та обставини у справі, подати на вимогу господарського суду пояснення в письмовій формі.
З огляду на зазначене, враховуючи визначені ГПК України засади змагальності та рівності сторін судового процесу, необхідність подання для повного, всебічного та об'єктивного вирішення спору витребуваних судом доказів, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.
Керуючись ст. ст. 30, 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
УХВАЛИВ:
Розгляд справи відкласти на 11:00 год. "12" жовтня 2015 р.
Прокурору та позивачам надати докази про включення до ЄДРЮО та ФОП, установчі документи КЕВ м. Хмельницький, докази про належність спірної земельної ділянки позивачу, докази щодо правонаступництва Шепетівської КЕВ, докази щодо того, які земельні ділянки передавались у комунальну власність (згідно з державним актом на право користування землею 1982р.), належним чином засвідчену, придатну для читання копію акту на право користування землею 1982р., докази що слугували підставою для прийняття розпорядження КМ України № 390-р від 08.07.2006 р. (в частині передачі відповідачу військових містечок №№21, 22) (зокрема, погодження, заяви, рішення тощо), докази про те, що військові містечка №№ 21 та 22 знаходяться на земельній ділянці, на яку видано державний акт на право користування землею 1982р., докази щодо повноважень осіб, які складали акт проведення обстеження щодо самовільного захоплення земель оборони Славутською міською радою у в/м №21 Славутського гарнізону 30.01.2015 р.
Відповідачу надати докази, що слугували підставою для прийняття розпорядження КМ України №390-р від 08.07.2006р. (в частині передачі відповідачу військових містечок №№21,22) (зокрема погодження, заяви, рішення тощо).
Відповідно до ст. 30 ГПК України викликати в судове засідання компетентного повноважного представника управління Держгеокадастру у Славутському районі Хмельницької області для дачі пояснень з приводу затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) територіальній громаді міста ОСОБА_2 в особі Славутської міської ради.
Докази надати суду до 12.10.2015 р.
Визнати явку повноважних представників сторін, третьої особи, прокурора та управління Держгеокадастру у Славутському районі Хмельницької області (з дорученнями та документами, що посвідчують особу) в судове засідання обов'язковою.
Суддя В.В. Виноградова
Віддрук . 7 прим.: 1 - до справи; 2 - позивачу ОСОБА_1 оборони України (03168, м. Київ, Повітрофлотський проспект 6); 3 - позивачу КЕВ м. Хмельницький (29000, м. Хмельницький, вул. Ціолковського 3/1); 4 - відповідачу (30000, Хмельницька обл., м. Славута, вул. Соборності 7); 5 - військова прокуратура Хмельницького гарнізону (м. Хмельницький, вул. Пилипчука 65), 6 - Кабінету Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2), 7 - управлінню Держгеокадастру у Славутському районі (30000, Хмельництка область, м. Славута, вул. Миру, 102). 3, 7 - рек. з пов про вруч.