РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" травня 2017 р. Справа № 924/1473/15
Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючий суддя Огороднік К.М.
суддя Павлюк І. Ю. ,
суддя Крейбух О.Г.
при секретарі судового засідання Вавринчук А.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Славутської міської ради на рішення господарського суду Хмельницької області від 20.12.2016 року у справі № 924/1473/15 (колегія суддів у складі: головуючий суддя Виноградова В.В., суддя Танасюк О.Є., суддя Заверуха С.В.)
за позовом військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції у спірних відносинах, - Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький
до Славутської міської ради
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Кабінету Міністрів України
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Комунального підприємства "Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт"
про: - визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті Славуті";
- визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста Славути в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації
за участю представників:
Міністерства оборони України - не з`явився, КЕВ м. Хмельницький - Маркітан А.В., за довіреністю,
відповідача - Федорчук С.Й., за довіреністю, Калюжнюк Л.Р., за довіреністю, Рибіцький О.Є., за довіреністю,
третьої особи позивача - не з`явився,
третьої особи відповідача - не з`явився,
прокурор - Кучерук А.М.
В судовому засіданні від 29.05.2017 року оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ВСТАНОВИВ:
Рішенням господарського суду Хмельницької області від 20.12.2016 року у справі № 924/1473/15 позов Військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції у спірних відносинах, - Міністерства оборони України, Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький задоволено. Визнано незаконним та скасовано рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті Славуті". Визнано незаконним та скасовано рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста Славути в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації. Вирішено питання про розподіл судових витрат.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, Славутська міська рада (далі - відповідач) звернулась до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить рішення від 20.12.2016 року скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову, посилаючись на порушення та неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
В судовому засіданні представники скаржника підтримали вимоги апеляційної скарги в повному обсязі та надали пояснення в обґрунтування своєї правової позиції, просили оскаржуване рішення скасувати і прийняти нове, яким відмовити в позові.
Представник КЕВ м. Хмельницький заперечив вимоги апеляційної скарги в повному обсязі з підстав, зазначених у відзиві, та надав пояснення в обґрунтування своєї правової позиції, просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Прокурор заперечив вимоги апеляційної скарги в повному обсязі та надав пояснення в обґрунтування своєї правової позиції також просив оскаржуване рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Представники Міністерства оборони України та третіх осіб в судове засідання не з`явились. Від представника Міністерства оборони України на адресу апеляційного суду надійшла заява, відповідно до якої останній просив провести судове засідання без його участі. Разом тим, у зазначеній заяві представник висловив свою правову позицію по справі, відповідно до якої останній проти вимог апеляційної скарги заперечує в повному обсязі, а оскаржуване рішення вважає законним та обґрунтованим. Представники третіх осіб про причини неявки суд не повідомили.
Пункт 3.9.2 Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 року передбачає, що у випадку нез`явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.
Перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, колегія суддів дійшла до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги відповідача, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, а в ході апеляційного розгляду справи підтверджено, що рішенням Славутьскої міської ради шостого скликання № 6-27/2013 від 01.03.2013 року було затверджено концепцію індустріального (промислового) парку "Славута" згідно додатку до даного рішення.
На виконання зазначеного рішення, 05.04.2013 року Славутська міська рада прийняла рішення №12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті Славуті", згідно п. 1 якого надано дозвіл територіальній громаді міста в особі Славутської міської ради на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військовій орієнтованою площею 50,00 га (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) для створення індустріального парку Славута. Цільове призначення земельної ділянки згідно Класифікатора видів цільового призначення земель - для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Згідно п. 3 вищевказаного рішення вирішено відділу з питань регулювання земельних відносин виконавчого комітету Славутської міської ради вжити заходів щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці та щодо винесення вказаного виду документації із землеустрою на затвердження міської ради. Комунальним підприємством "Славутськимй міський центр земельно-кадастрових робіт" на замовлення Славутської міської ради в 2013 році було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за адресою: м. Славута, вул. Військова загальною площею 50 га., а у висновку від 28.05.2013 року № 23 управлінням Держземагентства в Славутському районі було погоджено вищезазначений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
31.05.2013 року відповідачем прийнято рішення № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування", згідно п. 11 якого територіальній громаді міста Славути в особі Славутської міської ради вирішено затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення), а особам, зазначеним у пункті 1-11 цього рішення протягом одного місяця з дня його прийняття вирішено доручити оформлення у порядку, передбаченому чинним законодавством, правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки і проведення їх державної реєстрації.
31.05.2013 року рішенням Славутської міської ради шостого скликання № 18-30/2013 вирішено створити індустріальний (промисловий) парк "Славута" на відведеній земельній ділянці кадастровий номер 6810600000:01:007:0088 площею 50 га по вул. Військовій.
27.03.2015 року рішенням Славутської міської ради шостого скликання № 16.2.-51/2015 вирішено передати КП "Славутський міський центр земельно- кадастрових робіт" в постійне користування земельну ділянку під індустріальним парком площею 50 га по вул. Військовій для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права № 37551191, земельна ділянка площею 50 га на підставі рішення Славутської міської ради шостого скликання № 16.2.-51/2015 від 27.03.2015 року зареєстрована на праві постійного користування за користувачем - КП "Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт", розпорядник - територіальна громада міста Славута в особі Славутської міської ради.
В матеріалах справи міститься Державний акт серії Б №041772 1982 року, виданий Шепетівській КЕЧ району на право користування землею площею 1749,1 га для державних потреб.
Згідно акту приймання-передачі військового майна військової частини А 1766 під охорону Славутській міській раді, затвердженого рішенням Славутської міської ради 26.07.2004 року , комісією було проведено обстеження об`єкта передачі - військове містечко № 21 (база в/ч НОМЕР_1 , яка розформовується) м. Славута, яке належить до сфери управління Міноборони і передається під охорону Славутській міській раді до прийняття постанови Кабінету Міністрів України про передачу в комунальну власність, та встановлено, що до складу об`єкта передачі належать, зокрема, будівлі загальною площею 88926 м.кв., земельні ділянки загальною площею 307,16 га. Згідно витягу із Директиви Міністерства оборони України від 20.01.2005 року №Д322/і/*3 Шепетівську квартирно-експлуатаційну частину району код 07775980 було розформовано, правонаступником визначено КЕВ м. Хмельницький.
Відповідно до Положення КЕВ м. Хмельницький останнє є державною установою, яка створена Міністерством оборони України і підпорядкована Західному Територіальному квартирно-експлуатаційному управлінню. Установа створена з метою керівництва квартирно-експлуатаційними службами військових частин та установ, які дислокуються на територіях Хмельницького, Старокостянтинівського, Ярмолинецького, Шепетівського, Славутського гарнізонів.
В матеріалах справи наявна копія індивідуальної картки обліку земель оборони форма 403 в/м №21, в якій відображено, що за Славутським гарнізоном на обліку Шепетівської КЕЧ на праві постійного користування обліковується 523,65 га згідно викопіювання земельної ділянки, що також відображено в книзі обліку земельних ділянок Шепетівської КЕЧ району.
Як вбачається з акту приймання-передачі вивільненого військового майна в/містечка №21 - після розформування в/частини НОМЕР_1 , яке знаходиться під охороною Славутської міської ради відповідно до акту прийняття-передачі від 26.07.2004 року, з обліку Шепетівської КЕЧ району на облік Хмельницької КЕВ, затвердженим начальником Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління 01.12.2005 року, комісія, утворена відповідно до наказу начальника Шепетівського гарнізону № 87 від 21.11.2005 року, згідно з директивою Міністра оборони України № 322/1/020 від 11.11.2005 року "Про розформування Шепетівської КЕЧ району" та наказу начальника Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління № 3 від 07.10.2005 року, на підставі акту прийняття-передачі під охорону Славутській міській раді майна в/м №21 (вивільненого після розформування в/ч НОМЕР_1 ) від 26.07.2004 року провела прийом-передачу з обліку Шепетівської КЕЧ району на облік Хмельницького КЕВ військового майна військового містечка № 21 (частково) м. Славута вул. "Газети Правда" у Хмельницькій області, яке перебувало на обліку КЕЧ (будівлі, споруди, мережі електропостачання, водопровідні, каналізаційні, теплопостачання, благоустрій території, мебель гуртожитку 21/18) та майна військової частини А1766 (служба ПММ, обладнання лазнево-прального комбінату, обладнання їдалень 21/30, 32), вивільненого після розформування в/ч НОМЕР_1 , яке відповідно акту прийняття-передачі від 26.07.2004 року знаходиться під охороною Славутської міської ради. У зазначеному акті вказано, що на момент його складення приймається на облік Хмельницького КЕВ 99 будівель, а не 101 буд. як вказано в акті передачі під охорону, так як будівля 21/536 була передана відповідно до розпорядження командувача Західного ОК по акту приймання-передачі від 04.08.2004 року передано в/частині А 3845, буд. 21/585 - списана, відповідно акту на списання затвердженого командувачем Західного ОК від 30.09.2005 року та розібрано Будинкоуправлінням №2 Шепетівської КЕЧ району. Також зафіксовано, що приймається на облік Хмельницького КЕВ земельна ділянка площею 306,8498 га, а не як вказано в акті-передачі під охорону Славутській міській раді - 307,160 га, так як земельну ділянку площею 0,3102 га передано відповідно до акту прийняття - передачі в народне господарство від 16.11.2004 року. Згідно із р. ІІ "Загальні відомості" акту площа земельної ділянки: під будівлями - 131,8 га, лісовий масив - 57,26 га, лінія електропередач - 1,0 га, під дорогами 10,50 га, плац - 3,2 га, під плодовими деревами - 2,5 га, територія, вільна від будівель, - 100,5898 га, всього 306,8498 га.
Рішенням Міністерства оборони України №7910/3 від 30.10.2004 року дозволено передати земельну ділянку площею 0,3102 га з території в/м №21 м. Славута органам місцевого самоврядування. Складено акт прийому-передачі земельної ділянки площею 0,3102 га із території в/м №21 м. Славута, розформованої в/ч А 1766, яка знаходиться під охороною Славутської міської ради - землекористувач - Шепетівська КЕЧ району.
Рішенням ХХ сесії Славутської міської ради від 22.12.2004 року № 6.1 припинено право постійного користування земельною ділянкою площею 3102 кв.м. розформованої в/ч А 1766 та переведено зазначену земельну ділянку до земель резервного фонду міської ради.
30.12.2005 року начальником Західного територіального КЕУ затверджено Загальний акт приймання-передачі військового майна в/частин (в/ч А 4127, в/ч 2007, в/ч 0757, в/ч 3522, в/ч НОМЕР_2 , в/ч НОМЕР_3 , в/ч НОМЕР_4 ), організацій Міністерства оборони (ДП МОУ Управління торгівлі Зах. ОК Шепетівський в/торг №42, ДП МОУ Івано-Франківський лісопромисловий комплекс Шепетівський військовий лісгосп, КП МОУ "Шепетівський Ремонтний завод", Будинкоуправління Шепетівської КЕЧ району №2 м. Славута, Будинкоуправління Шепетівської КЕЧ району №3 м. Ізяслав), а також Шепетівської КЕЧ району з обліку даної КЕЧ району на облік Хмельницького КЕВ. У відповідному акті зазначено про проведення обстеження та прийом-передачу об`єктів військових частин та організацій МОУ, які перебували в районі обслуговування та на обліку Шепетівської КЕЧ району на облік Хмельницького КЕВ станом на 27.12.2005 року. Зокрема, зазначено, що по в/м №21 площа земельної ділянки становить 523,4771, з яких по вул. Газети "Правда" - 109,8 (А 3845), 20,1373 (А 3730), 306,8498 га (охорона Славутської міськради). Комісією вирішено в зв`язку із розформуванням Шепетівської КЕЧ району майно поставити на облік і баланс Хмельницького КЕВ.
Як вбачається з довідки Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління №303/23/2/867 від 31.03.2006 року, згідно актів прийому-передачі від 01.12.2005 року КЕВ м. Хмельницький прийняв від Шепетівської квартирно-експлуатаційної частини (району) будівлі, споруди, комунальні мережі та земельні ділянки Славутського та Ізяславського гарнізонів, в тому числі і фонди будинкоуправління № 2 м. Славута та будинкоуправління № 3 м. Ізяслав. КЕВ м. Хмельницький є правонаступником Шепетівської квартирно-експлуатаційної частини (району) в частині прав, обов`язків та обслуговування будівель та споруд по м. Славута та м. Ізяслав. При цьому, відповідно до акту прийому-передачі будівель частково вивільненого військового полігону військового містечка №26 у м. Славута та лісового масиву, розташованого на території в/м №21 м. Славута, складеного 20.03.2006 року, КЕВ м. Хмельницький передав військовій частині НОМЕР_4 на відповідальне збереження, з-поміж іншого, територію лісового масиву в/м №21 - 109,8 га, яка знаходиться під охороною в/ч А3845.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.07.2006 року № 390-р прийнято пропозицію Міністерства оборони України, погоджену з обласними, міськими, районними, селищними і сільськими радами щодо передачі з державної власності у власність територіальних громад, зокрема, вирішено передати майнові комплекси військових містечок №№ 21, 22 у м. Славута у власність територіальної громади м. Славута.
Наказом начальника КЕВ м. Хмельницький №150 від 17.07.2006 року створено комісію, якій доручено підготувати необхідну документацію щодо безоплатної передачі до комунальної власності територіальних громад смт. Вовковинці та м. Славута майнових комплексів військових містечок 3, 21, та 22 до 31.07.2006 року, в якому зазначено про те, що відповідну передачу буде проведено після надання розпоряджень про прийом-передачу від голів місцевих органів влади.
21.07.2006 року рішенням виконавчого комітету Славутської міської ради №278 створено комісію, якій доручено приступити до роботи 21.07.2006 року та подати на затвердження чергового засідання виконавчого комітету акти прийняття-передачі. Відповідною комісією складено акт прийому-передачі майнових комплексів військових містечок № №21,22 м. Славути, разом з обслуговуючим персоналом Будинкоуправління №2 у комунальну власність територіальної громади м. Славута, який затверджений головою м. Славута 11.08.2006 року. Згідно акту всього передано нерухомого майна в/м №№ 21, 22 будівель, споруд - 244, площею забудови 153595,5 м.кв., площа земельної ділянки 412,6771 га. До акту доданий додаток № 19, в якому зазначено зовнішні межі земельної ділянки площею 412,6771 га, яка вилучається в запас міста Славута, згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 930 від 2006 року та землі, які не вилучаються в запас міста.
Рішенням № 14.1.2-4/2006 від 12.09.2006 року Славутська міська рада припинила право постійного користування земельними ділянками загальною площею 413,2771 га, в тому числі: - військове містечко № 21 земельна ділянка загальною площею 412,6771 га, із них військова частина 021552 (будівельники) - 5,47 га; військова частина НОМЕР_1 - 314,6898 га; військова частина НОМЕР_5 - 20,1373 га; будинок управління № 2 - 72,38 га; - військове містечко № 22 земельна ділянка площею 0,6 га, із них будинок управління № 2 - 0,6 га. Вирішено перевести вказані земельні ділянки до земель запасу міської ради (землі житлової та громадської забудови) та повідомити органи державної реєстрації про припинення права постійного користування КЕВ м. Хмельницький земельними ділянками загальною площею 413,2771 га.
Згідно індивідуальної картки обліку земельної ділянки № 46 від 02.10.2006 року за Славутським гарнізоном (в/м 21) в КЕВ м. Хмельницький обліковується земельна ділянка в м. Славуті (віл. Я. Мудрого) відповідно до державного акта № 041772 від 1982 року - 109,8 га. У акті звірки даних обліку земель оборони КЕВ м. Хмельницький та управління Держкомзему у місті Славута, які знаходяться в межах їх відповідальності станом на 01.07.2009 року, відображено, що за КЕВ м. Хмельницький обліковується, зокрема, земельна ділянка площею 106,0027 га згідно з державним актом №041772 від 1982 року
Згідно акту інвентаризації земель Міністерства оборони України від 09.09.2009 року, які знаходяться на території Славутської міської ради, станом на 01.07.2009 року згідно земельно-облікової документації управління Держкомзему у м. Славуті рахується на обліку земель оборони в постійному користуванні земельна ділянка площею 116,42 га, в т.ч. 106,0027 га в Шепетівському військовому лісгоспі, за даними обліку КЕВ м. Хмельницький - 116,59 га, в т.ч. 109,8 га в Шепетівському військовому лісгоспі.
Згідно з переліком земельних ділянок, які обліковуються за формою 405 Міністерства оборони України Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління (КЕВ м. Хмельницький) та за даними форми 6-зем органів Держкомзему України станом на 01.05.2011 року в межах Хмельницької області в м. Славуті (вул. Я. Мудрого) обліковується відповідно 106,0027 га та 3,7973 га, а за формою 6-зем - 106,0027 га. Згідно відомостей звірки наявності земель оборони, які рахуються у Держземагентстві Славутського району за Міністерством оборони (ЗСУ) в межах відповідальності КЕВ м. Хмельницький станом на 01.11.2013 року, 01.01.2014 року, зокрема, по в/м №21 за адресою: м. Славута, вул. Ярослава Мудрого, 16, вул. Садова 4 за даними форми 405 значиться 109,8 га, за даними форми 6-зем - 106,0027 га (в користування ДП "Івано-Франківський військовий лісопромкомбінат, Шепетівське військове лісництво, Славутська міська рада). Відповідно до даних форми 6-зем розділ 1.6.1 Міноборони (76) від 01.11.2013 року, до земель оборони віднесено 106,0027 га (в/ч А 1766).
Згідно наказів начальника Славутського гарнізону від 18.01.2013 року № 6, 21.04.2014 року № 14, 19.01.2015 року № 1, військовим частинам надано для розквартирування та постійної діяльності земельні ділянки, розташоване на них нерухоме військове майно, яке визначено у колонках додатків; закріплено майно за військовими частинами на праві оперативного управління за бюджетними військовими частинами та на праві господарчого відання за госпрозрахунковими підприємствами. Зокрема, за Шепетівським військовим лісництвом - філія ДП МОУ "Івано-Франківський ЛПК" закріплено земельні ділянки в/м 21 у м. Славута по вул. Я. Мудрого площею 1,51 га (автодорога загального користування), 108,29 га (багаторічні насадження) (1,3873 га та 106,0027 га).
Призначеною наказом начальника КЕВ м. Хмельницький №275 від 25.12.2014 року комісією, 30.01.2015 року проведено обстеження земельної ділянки з метою встановлення фактичного стану справ земель оборони військового містечка № НОМЕР_6 у м. Славуті (присвоєна адреса: вул. Військова, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088), згідно якого встановлено, що на підставі індивідуальної картки обліку земельної ділянки форми 403, книги обліку форми 404, відомості форми 405, відомості звірки земель оборони, які рахуються в управлінні Держземагентства Славутського району Хмельницької області №299 від 10.02.2014 року та державного акта на право користування землею частина земельної ділянки у місті Славута (присвоєна адреса: вул. Військова, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088) належить до земель оборони військового містечка №21 Славутського гарнізону; перебуває на обліку КЕВ м. Хмельницький; надана державним актом на право постійного користування землею серії ЮБ №041772 від 03.01.1982 року. У висновках зазначено, зокрема, що дозволи від Міноборони на вилучення частини земельної ділянки військового містечка №21 орієнтовною площею 14 га не надавались.
Військовий прокурор Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі позивачів звернувся до господарського суду Хмельницької області з позовом про визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року № 12.8-28/2013 та визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року № 17.2-30/2013 в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста Славути в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації.
Відповідний позов прокурор мотивовував тим, що земельна ділянка загальною площею 50 га, яку надано територіальній громаді м. Славути в особі Славутської міської ради для створення індустріального парку, частково (на 12,8659 га) накладається на земельну ділянку військового містечка №21 площею 109,8 га, що належать на праві постійного користування КЕВ м. Хмельницький. Оскільки Міністерство оборони України не надавало дозволу на вилучення частини земельної ділянки військового містечка №21 площею 12,8659 га з постійного користування КЕВ м. Хмельницький, оспорюванні рішення порушують вимоги Земельного кодексу України, Закону України "Про використання земель оборони".
Ухвалою суду першої інстанції від 01.12.2015 року призначено судову земельну-технічну експертизу по справі, проведення якої доручено судовому експерту Танасієнко Н.І. На розгляд експертизи поставлено такі запитання:
- Яка площа та каталог координат зовнішніх меж земельної ділянки, яка була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою № Б 041772 від 1982 року залишилась у віданні держави станом на час прийняття рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті Славуті" та рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" (щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м., кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088 для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації?
- Чи накладається земельна ділянка загальною площею 50,00 га, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута" на земельну ділянку, яка залишилась у віданні держави, що була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою № Б 041772 від 1982 року?
Якщо накладається то вказати її площу і надати каталог координат її зовнішніх меж? Провадження у справі зупинено.
В зв`язку з надходженням до суду висновку земельно-технічної експертизи № 02/16 від 15.09.2016 року та матеріалів справи № 924/1473/15, ухвалою суду першої інстанції від 06.10.2016 року провадження у справі було поновлено, а справу призначено до розгляду в судовому засіданні.
У висновку земельно-технічної експертизи експертом з приводу першого питання зазначено, що станом на час прийняття рішення шостого скликання Славутської міської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року № 12.8-28/2013 та рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року № 17.2-30/2013 в частині п. п. 11, 12, 13, у віданні держави залишилась земельна ділянка, яка була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою №Б041772 від 1982 року, площею 109,8378 га. По другому питанню експертизи, експерт зазначила про те, що земельна ділянка загальною площею 50,00 га, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута", накладається на земельну ділянку, яка залишилась у віданні держави, що була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою №Б 041772 від 1982 року. Площа накладки земельної ділянки, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута", становить 12,8659 га. Площа накладки земельної ділянки, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута", на земельну ділянку, що була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою № Б 041772 від 1982 року, відображена у додатку № 1, каталог координат її зовнішніх меж відображено у додатку № 5.
Рішенням від 20.12.2016 року суд першої інстанції позов прокурора задовольнив повністю.
Колегія суддів апеляційного господарського суду, ретельно дослідивши матеріали справи та наявні в ній докази, погоджується з висновками суду першої інстанції про задоволення позову, зокрема, зважаючи на таке.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування. Статтею 26 цього ж Закону встановлено, що виключною компетенцією міських рад є вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Згідно п. п. "а", "в" ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належать, зокрема, розпорядження землями територіальних громад, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.
В силу ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають: а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування. Згідно ст. 84 цього ж Кодексу, державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної та приватної власності. До земель державної власності, які не можуть передаватись у комунальну власність, належать, зокрема, землі оборони. Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Згідно ст. 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно законодавства України.
В силу ст. 14 Закону України "Про Збройні Сили України" земля, води, інші природні ресурси, а також майно, закріплені за військовими частинами, військовими навчальними закладами, установами та організаціями Збройних Сил України, є державною власністю, належить їм на праві оперативного управління.
Згідно ст. 1 Закону України "Про управління об`єктами державної власності" управління об`єктами державної власності це здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб`єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об`єктів, пов`язаних з володінням, користуванням і розпорядженням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
Згідно ч. 2 ст. 2 Закону України "Про правовий режим майна у Збройних Силах України" Міністерство оборони України є уповноваженим державою органом управління військовим майном, в тому числі закріплює військове майно за військовими частинами (у разі їх формування, переформування), приймає рішення щодо перерозподілу цього майна між військовими частинами Збройних сил України, в тому числі у разі їх розформування.
Згідно ст. 3 цього ж Закону військове майно закріплюється за військовими частинами Збройних Сил України на праві оперативного управління (з урахуванням особливостей, передбачених частиною другою цієї статті). З моменту надходження майна до Збройних Сил України і закріплення його за військовою частиною Збройних Сил України воно набуває статусу військового майна. Військові частини використовують закріплене за ними військове майно лише за його цільовим та функціональним призначенням. Облік, інвентаризація, зберігання, списання, використання та передача військового майна здійснюються у спеціальному порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України.
В силу ч. 1 ст. 2 Закону України "Про використання земель оборони" військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України, а ст. 4 вказаного Закону передбачено, що військові частини ведуть облік закріпленого за ними майна в органах квартирно-експлуатаційної служби Збройних Сил України.
Згідно п. 28 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженого наказом Міністерства оборони України № 483 від 22.12.1997 року, відомчий контроль за використанням і охороною земель, наданих в користування Збройним Силам України, здійснюють Головне управління розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України, Головне квартирно-експлуатаційне управління Міністерства оборони України, інженерне управління Військово-Морських Сил України, квартирно-експлуатаційні управління військових округів, квартирно-експлуатаційний відділ Північного оперативно-територіального командування, квартирно-експлуатаційні частини, районів, відділення морської інженерної служби. Пунктами 45, 50 вказаного Положення встановлено, що передача земель, які виділені в користування Міністерству оборони України, місцевим органам влади проводиться за згодою Міністра оборони України або за його дорученням начальником розквартирування військ та капітального будівництва - начальником ГУ розквартирування військ та капітального будівництва Збройних Сил України; оформлення передачі земель місцевим органам влади здійснюють землекористувачі спільно з квартирно-експлуатаційною частиною, відділенням морської інженерної служби Військово-Морських Сил України, на обліку яких знаходяться земельні ділянки в порядку, встановленому Земельним кодексом України.
Процедура вилучення військового майна з оперативного управління військових частин, закладів, установ та організацій Збройних Сил, та його безоплатної передачі до сфери управління центральних або місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, самоврядним установам і організаціям, які провадять свою діяльність в інтересах національної безпеки і оборони, та у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність визначається Порядком вилучення і передачі військового майна Збройних Сил, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 29.08.2002 року №1282.
Пунктом 3 вказаного Порядку в редакції, чинній на момент прийняття розпорядження Кабінету Міністрів України №390-р від 08.07.2006 року встановлено, що у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність можуть передаватися військові містечка (майнові комплекси), інше нерухоме і рухоме військове майно (крім усіх видів озброєння, бойової техніки та боєприпасів), яке вивільняється в процесі реформування Збройних Сил і не планується до використання за призначенням, житлові будинки (разом з вбудованими та прибудованими нежитловими приміщеннями), гуртожитки (в тому числі не завершені будівництвом), майно закладів освіти, культури (крім кінотеатрів), фізичної культури та спорту, охорони здоров`я (крім майна санаторіїв, профілакторіїв, будинків відпочинку та аптек), соціального забезпечення, дитячих оздоровчих таборів, у тому числі об`єкти, не завершені будівництвом, колишні аеропорти військової авіації, які не мають можливості самостійно забезпечувати свою сертифікаційну придатність, а також інше військове майно, якщо воно не менше ніж два рази пропонувалося до продажу конкурентними способами приватизації, але не було реалізовано, а пунктом 4 Порядку визначено, що передача військового майна органам, уповноваженим управляти державним майном, самоврядним установам і організаціям та у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність проводиться за рішенням: 1) Кабінету Міністрів України - щодо цілісних майнових комплексів; 2) Міноборони - щодо: іншого окремого індивідуально визначеного майна; житлового фонду та інших об`єктів соціальної інфраструктури, які перебувають в оперативному управлінні військових частин і передаються не у складі цілісних майнових комплексів. Згідно п. 10 цього Порядку військове майно втрачає статус військового з дня затвердження акта про його приймання-передачу, крім випадків, коли воно передано до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, які здійснюють керівництво військовими формуваннями, а п. 14 Порядку визначено, що передача військового майна оформляється актом приймання-передачі за зразком згідно з додатком, який складається у чотирьох примірниках, підписується головою і членами комісії та затверджується відповідно органом, уповноваженим управляти державним майном, самоврядною установою і організацією або органом місцевого самоврядування, яким передається військове майно. Відповідно до п. 15 Порядку право органу, уповноваженого управляти державним майном, самоврядної установи і організації або органу місцевого самоврядування, яким передається військове майно, на управління переданим майном або право власності на нього настає з дня затвердження акта приймання-передачі.
Як вбачається з комісійного акту від 11.08.2006 року проведено приймання-передачу майнових комплексів військового містечка №№ 21, 22 м. Славута, разом з обслуговуючим персоналом Будинкоуправління № 2 у комунальну власність територіальної громади м. Славута, в тому числі і земельні ділянки загальною площею 412,6771 га., що відображено у додатку № 19. У вказаному додатку визначено зовнішні межі земельної ділянки площею 412,6771 га, яка вилучається в запас міста Славута згідно розпорядження Кабінету Міністрів України № 930 від 08.07.2006 року та землі, які не вилучаються в запас міста. Згодом, рішенням Славутської міської ради від 12.09.2006 року № 14.1.2-4/2006 було припинено право постійного користування земельними ділянками загальною площею 413,2771 га, в тому числі по військовому містечку № 21 - 412,6771 га та № 22 - 0.6 га.
Після передачі частини земельної ділянки у комунальну власність у державній власності як землі оборони в постійному користуванні КЕВ м. Хмельницький відповідно до державного акта №041772 від 1982 року залишилась ще частина земельної ділянки, про що свідчить акт прийому-передачі майнових комплексів військових містечок №№ 21, 22, затверджений 11.08.2006 року та відображено в індивідуальній картці обліку земельної ділянки № 46 від 02.10.2006 року щодо обліку за КЕВ м. Хмельницький земельної ділянки в м. Славуті. Перебування земельної ділянки у державній власності також підтверджується, зокрема, даними акта від 23.03.2011 року звірки наявності та використання земель оборони, станом на 01.01.2011 року, переліком земельних ділянок, які обліковуються за формою 405 Міністерства оборони України Західного територіального квартирно-експлуатаційного управління (КЕВ м. Хмельницький) та за даними форми 6-зем органів Держкомзему України станом на 01.05.2011 року, відомостями звірки даних обліку земель оборони КЕВ м. Хмельницький та управління Держкомзему у м. Славута станом на 01.07.2009 року, акта інвентаризації земель Міністерства оборони України, які знаходяться на території Славутської міської ради, від 09.09.2009 року, відомостями звірки наявності земель оборони, які рахуються у Держземагентстві Славутського району за Міністерством оборони (ЗСУ) в межах відповідальності КЕВ м. Хмельницький, станом на 01.11.2013 року, 01.01.2014 року, даними форми 6-зем від 01.11.2013 року, наказів начальника Славутського гарнізону від 18.01.2013 року № 6, 21.04.2014 року № 14, 19.01.2015 року № 1, у яких відображена наявність у користуванні КЕВ м. Хмельницького земельної ділянки військового містечка № 21, розташованої в м. Славута по вул. Газети "Правда".
Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції підставно взято до уваги, що згідно з висновком судової земельно-технічної експертизи № 02/16 від 15.09.2016 року станом на час прийняття рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05.04.2013 року №12.8-28/2013 та рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31.05.2013 року №17.2-30/2013 у віданні держави залишилась земельна ділянка, яка була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою № Б041772 від 1982 року, площею 109,8378 га. Земельна ділянка загальною площею 50,00 га, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута", накладається на земельну ділянку, яка залишилась у віданні держави, що була відведена Шепетівській КЕЧ району для державних потреб згідно Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою №Б 041772 від 1982 року. Площа накладки земельної ділянки, кадастровий номер 6810600000:01:007:0088, яку надано територіальній громаді міста Славута для створення індустріального парку "Славута", становить 12,8659 га.
А відтак, частина земельної ділянки (площею 109,8 га) не передавалась у комунальну власність територіальної громади міста Славута, а тому залишилась у власності держави на праві користування КЕВ м. Хмельницький, яке засвідчене Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою №Б041772 від 1982 року, а відповідачем не надано належних та допустимих доказів, які би підтверджували набуття зазначеної земельної ділянки у комунальну власність.
В суді першої інстанції скаржник стверджував про те, що правовстановлюючих документів на земельну ділянку площею 109,8 га КЕВ м. Хмельницький не оформлював, як наслідок - відповідних прав не набув, а тому ті чи інші права КЕВ м. Хмельницький на земельну ділянку прийнятими рішеннями не могло бути порушене, однак, право користування земельною ділянкою площею 1749,1 га (до якої входить частина спірної земельної ділянки) підтверджується Державним актом на право постійного користування земельною ділянкою серії Б №041772 від 1982 року, виданим Шепетівській КЕЧ району, правонаступником якої є КЕВ м. Хмельницький (директива Міністра оборони України від 20.01.2005 року №Д-322/1*3), тому такі твердження скаржника є безпідставними.
При цьому, необхідно зазначити, що обов`язок переоформлення права користування земельною ділянкою, який містився у пункті 6 Перехідних положень Земельного кодексу України, визнаний неконституційним на підставі рішення Конституційного Суду України від 22.09.2005 року № 5-рп/2005 у справі №1-17/2005, а тому, право користування спірною земельною ділянкою Шепетівської КЕЧ, набуте КЕВ м. Хмельницький в установленому законом порядку, не втрачається, а зберігається до його належного переоформлення. Відсутність державного акту, що посвідчує відповідне право, реєстрації такого права не позбавили державу як власника в особі Міністерства оборони України як органу управління та КЕВ м. Хмельницький як користувача земельної ділянки відповідного права на неї. Таке право не втрачається, а зберігається до його належного переоформлення відповідно до вимог чинного законодавства.
Твердження відповідача, викладені як в суді першої інстанції, так і в апеляційній скарзі про те, що відсутні докази використання спірної земельної ділянки для постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань є безпідставними, оскільки таке використання здійснюється власником на його розсуд і не обов`язково полягатиме у розміщенні на ділянці військового майна чи проведення тієї чи іншої діяльності.
Стосовно тверджень скаржника про те, що висновок земельно-технічної експертизи виконаний без вимог нормативно-правових актів, колегія суддів зазначає, що при розгляді даної справи, з метою об`єктивності встановлення, підтвердження чи спростування доводів, доказів, доданих до матеріалів справи, суд першої інстанції дійшов висновку про необхідність проведення зазначеної експертизи.
Враховуючи те, що відповідно до вимог ст. 42 ГПК України висновок судового експерта судом оцінюється в сукупності з іншими наявними в матеріалах справи доказами, та той факт, що скаржник не надав жодних доказів для спростування зазначеногоо висновку експерта, колегія суддів дійшла висновку про те, що його твердження є безпідставними, а відтак, не приймаються апеляційним судом до уваги.
Згідно ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він, по-перше, суперечить актам цивільного законодавства та, по-друге, порушує цивільні права або інтереси.
Згідно ст.ст. 153, 155 Земельного кодексу України власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених Земельним кодексом України та іншими законами України. У разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції, з яким погоджується колегія суддів суду апеляційної інстанції, підставно дійшов висновку про те, що оскаржувані рішення відповідача прийняті з перевищенням повноважень та порушенням вимог закону, порушують права та інтереси позивачів у справі.
Твердження відповідача про ненормативний характер рішень та вичерпання ними своєї дії, підставно відхилені судом першої інстанції, враховуючи те, що згідно п. 5 рішення Конституційного Суду України від 16.04.2009 року № 7-рп/2009 ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання. Тобто зазначене рішення стосується неможливості органів місцевого самоврядування скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов`язані з реалізацією певних суб`єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб`єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. При цьому, місцевим судом підставно враховано той факт, що приймаючи спірні рішення, відповідач не передавав спірної земельної ділянки іншим особам, а розпорядився нею у своїх інтересах як власник лише на підставі Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", незважаючи на те, що частина земельної ділянки належить до земель борони, що підтверджується відповідним державним актом, обліковими відомостями КЕВ м. Хмельницький, відомостями форми 6-зем органів Держкомзему у Славутському районі, висновком судової земельно-технічної експертизи. Спірні рішення порушують право державної власності на землі оборони, тобто породжують негативні наслідки для власника та користувача земельної ділянки, а саме держави особі Кабінету Міністрів України, Міністерства оборони України, КЕВ м. Хмельницький, позбавивши права власності та користування частиною земельної ділянки (земель оборони), з метою захисту якого заявлений цей позов.
Твердження скаржника про належність даного спору до публічно-правового та необхідності його розгляду в порядку адміністративного судочинства є безпідставними, з огляду на п. 1.1 Постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 року № 6, яким встановлено, що питання про те, чи підвідомча господарському суду справа у спорі, що виник із земельних правовідносин, повинно вирішуватись залежно від того, який характер мають спірні правовідносини, тобто чи є вони приватноправовими чи публічно-правовими, та чи відповідає склад сторін у справі ст. 1 ГПК України З цією метою господарським судам слід аналізувати предмет позову, підстави позову і зміст позовних вимог. Господарським судам підвідомчі лише справи у спорах, що виникають із земельних відносин приватноправового характеру, тобто з відносин, врегульованих нормами цивільного або господарського права і пов`язаних із здійсненням сторонами цивільних або інших майнових прав на земельні ділянки на засадах рівності. Спір, що виник внаслідок порушення права суб`єкта господарської діяльності на земельну ділянку, в тому числі органами державної влади та місцевого самоврядування, є спором про право цивільне і підлягає розгляду за правилами ГПК.
В силу ст. 32 ГПК України, доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення спору. В силу ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і ніякі докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили.
З урахуванням вищезазначеного, колегія суддів вважає, що вирішуючи спір по суті заявлених вимог, суд першої інстанції повно та всебічно дослідив обставини справи, дав їм належну правову оцінку, дійшов правильних висновків щодо прав та обов`язків сторін, які ґрунтуються на належних та допустимих доказах, й ухвалив рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, а тому у суду апеляційної інстанції відсутні підстави для його скасування чи зміни та задоволення апеляційної скарги.
Керуючись ст.ст. 99, 101, 102, п. 1 ч. 1 ст. 103, 105 ГПК України, Рівненський апеляційний господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Славутської міської ради залишити без задоволення, а рішення господарського суду Хмельницької області від 20.12.2016 року у справі № 924/1473/15 - без змін.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку.
Головуючий суддя Огороднік К.М.
Суддя Павлюк І. Ю.
Суддя Крейбух О.Г.