ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
_________________________________________________________________
УХВАЛА
"29" жовтня 2015 р.
Справа № 924/1473/15
Господарський суд Хмельницької області у складі колегії суддів: Виноградова В.В. (головуючий), ОСОБА_1, ОСОБА_2, розглянувши матеріали справи
за позовом військового прокурора Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції у спірних відносинах, - ОСОБА_3 оборони України, м. Київ; Квартирно-експлуатаційного відділу м. Хмельницький, м. Хмельницький
до Славутської міської ради, м. Славута Хмельницької області
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Кабінету Міністрів України, м. Київ
про: - визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_4";
- визнання недійсним та скасування рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації
за участю представників сторін:
від позивачів: ОСОБА_3 оборони України: не з'явився
КЕВ м. Хмельницький: ОСОБА_5 - за довіреністю №2894 від 04.09.2015 р.
ОСОБА_6 - за довіреністю №2277 від 12.08.2014 р.
від відповідача: ОСОБА_4 - за довіреністю №964/01-14 від 17.11.2010 р.
ОСОБА_7 - за довіреністю №04-31/1322 від 23.09.2015 р.
ОСОБА_8 - за довіреністю №01-31/663 від 07.05.2015 р.
від прокуратури: ОСОБА_9 - за посвідченням №033639 від 29.05.2015 р.
від третьої особи: ОСОБА_10 - за довіреністю №2001-2015/1.3-1-98/1485-2015 від 18.05.2015 р.
встановив : військовий прокурор Хмельницького гарнізону Західного регіону України в інтересах держави в особі позивачів звернувся до суду з позовом до відповідача, в якому просить визнати недійсним та скасувати рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_4" та рішення шостого скликання Славутської міської ради Хмельницької області від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. (кадастровий номер: 6810600000:01:007:0088) для розміщення та експлуатації основних, підсобних, допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та щодо прийняття оформлення для них правовстановлюючих документів, що посвідчують право власності на земельні ділянки та проведення їх державної реєстрації.
Ухвалою суду від 02.09.2015 р. позовну заяву прийнято до розгляду суддею Виноградовою В.В. та порушено провадження у справі №924/1473/15, справу призначено до розгляду в засіданні господарського суду на 16.09.2015 р. Ухвалами суду від 24.09.2015 р., 01.10.2015 р. розгляд справи відкладався. У судових засіданнях 16.09.2015 р., 12.10.2015 р., 19.10.2015 р. та 28.10.2015 р. оголошувались перерви (28.10.2015р. на 29.10.2015р.).
Відповідно до протоколу автоматичного визначення складу колегії суддів від 29.10.2015 р. подальший розгляд справи №924/1473/15 призначено у колегіальному складі суддів: Виноградова В.В. (головуючий), ОСОБА_1, ОСОБА_2
Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що земельна ділянка загальною площею 50 га, яку надано територіальній громаді м. Славути в особі Славутської міської ради для створення індустріального парку, частково (на 12,8659 га) накладається на земельну ділянку військового містечка №21 площею 109,8 га, що належать на праві постійного користування КЕВ м. Хмельницький. Оскільки ОСОБА_3 оборони України не надавало дозволу на вилучення частини земельної ділянки військового містечка №21 площею 12,8659 га з постійного користування КЕВ м. Хмельницький, рішення Славутської міської ради Хмельницької області від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 "Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для створення індустріального парку в місті ОСОБА_4" та від 31 травня 2013 року № 17.2-30/2013 "Про передачу земельних ділянок у власність чи користування" в частині п. п. 11, 12, 13 щодо затвердження територіальній громаді міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військова для створення індустріального парку "Славута" площею 500000 кв.м. порушують вимоги Земельного кодексу України, Закону України "Про використання земель оборони".
В обґрунтування позову прокурор посилається на положення ст. 19 Конституції України, ст. ст. 16, 21 ЦК України, ст. ст. 12, 77, 84, 92, 153, 155, 158, п. 7 р. Х Земельного Кодексу України, ст. 20 ГК України, розділу 7 Закону України "Про державний земельний кадастр", ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. ст. 3, 10, 14 Закону України "Про Збройні Сили України", ст. 10 Закону України "Про оборону України", п. 8 Постанови ВСУ від 16.04.2004 р. №7 "Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ", п. п. 1.3, 2.3, 4.2, 4.3 Постанови Пленуму ВГСУ від 17.05.2011 р. №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин".
У письмових поясненнях від 05.04.2013р. № 12.8-28/2013 прокурор повідомляє, що рішенням Славутської міської ради від 05.04.2013р. на виконання рішення Славутської міської ради від 01.03.2013р. № 6-27/2013 “Про затвердження концепції індустріального (промислового) парку “Славута” надано дозвіл територіальній громаді міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул. Військовій, площею 50 га для створення індустріального парку “Славута”, в порушення вимог Земельного кодексу України, Закону України “Про використання земель оборони”. У квітні 2013 року Комунальним підприємством “Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт” (далі КП “СМЦЗКР”) виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості за адресою: м. Славута, вул. Військова, замовником якого виступала територіальна громада міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради. Повідомляє, що у пояснювальній записці вказаного проекту землеустрою зазначено недостовірну інформацію, відповідно до якої земельна ділянка, що проектується, до відведення раніше нікому не надавалась. Вказує, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність відповідно до ст. 117 Земельного кодексу України Кабінетом Міністрів України як власником землі не проводилась та згода ОСОБА_3 оборони України не надавалась. Тому стверджує, що першим рішенням Славутської міської ради від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 остання розпорядилась землями оборони шляхом надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою (технічної документації) на спірну земельну ділянку. В свою чергу, це дало змогу та підґрунтя для прийняття наступного рішення № 17.2-30/2013 від 31.05.2013р. Як одне, так і друге рішення стосуються земельної ділянки МО України, виконання рішень порушує права та інтереси законного землекористувача. Зауважує, що до повноважень органів місцевого самоврядування не входить розпорядження землями оборони. Вважає, що скасування першого рішення Славутської міської ради не дасть змоги останній в подальшому прийняти акт індивідуальної дії, який призведе до порушень прав та інтересів законного землекористувача. Зазначає, що порушуючи вимоги ст. ст. 153, 155, 158 ЗК України, рішенням Славутської міської ради від 05 квітня 2013 року № 12.8-28/2013 надано дозвіл територіальній громаді міста ОСОБА_4 в особі Славутської міської ради на виготовлення проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки по вул. Військовій площею 12,8659 га на земельній ділянці військового містечка №21, що є землями оборони та знаходяться на обліку в КЕВ м. Хмельницький.
Від позивача – ОСОБА_3 оборони України надійшло клопотання про проведення судового засідання, призначеного на 29.10.2015 р., без участі його представника. В письмових поясненнях (від 30.09.2015 р.) ОСОБА_3 оборони України позовні вимоги підтримує та, посилаючись на п. 1.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 р. № 6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин", положення ст. ст. 13, 14, 140, 142, 143 Конституції України, ст. ст. 11, 16, 167, 169, 374 ЦК України, ст. ст. 2, 8, 48, 133, 148, 152, 197 ГК України, ст. ст. 80, 84, 123, 124, 127, 128 Земельного кодексу України, зазначає, що справи у спорах за участю державних органів та органів місцевого самоврядування, що виникають з правовідносин, у яких державні органи та органи місцевого самоврядування реалізують повноваження власника землі, а також в інших спорах, які виникають із земельних відносин приватноправового характеру, за відповідності складу сторін спору статті 1 ГПК підвідомчі господарським судам. Вказує, що відповідно до державного акту Б №041772, який був виданий виконкомом Славутської міської ради, спірна земельна ділянка площею 12,8659 га, включена у вищезазначений акт, надавалася для державних потреб та відноситься до земель оборони. Стверджує, що згідно з рішенням Конституційного суду України № 5-рп/2005 від 22.09.2005р. чинним законодавством України не встановлено строків щодо оформлення права власності або права користування землею; право постійного землекористування є безстроковим, на відміну від права оренди, і може бути припинене лише з підстав, передбачених законодавством. З приводу посилань відповідача на те, що КЕВ м. Хмельницький не є правонаступником Шепетівської КЕЧ району, оскільки відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних-осіб підприємців не містять інформацію щодо правонаступництва, зазначає, що з огляду на витяг з Директиви Міністра оборони України від 20.01.2005 року № Д-322/1/03 Шепетівська квартирно-експлуатаційна частина району була розформована, правонаступником визначено квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький. Повідомляє, що на підставі ст. 1 Положення про ОСОБА_3 оборони України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 406/2011, п. 28, п. 32 Положення про порядок надання в користування земель (земельних ділянок) для потреб Збройних Сил України та основні правила користування наданими землями, затвердженого наказом Міністра оборони України № 483 від 22.12.1997 року (надалі наказ № 483), з метою цільового використання земель оборони був виданий наказ ЗТКЕУ від 21.10.2005 року №8, яким, крім іншого, спірна земельна ділянка, яка входить до земель оборони, була передана КЕВ м. Хмельницький. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький є державною установою на місцях в системі Збройних Сил України, на який покладено відомчий контроль за використанням та цільовим призначенням земель, наданих в користування Збройних Сил України, а також їх облік. Квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький створений ОСОБА_3 оборони України і підпорядкований Західному територіального квартирно-експлуатаційному управлінню. Посилаючись на положення ст. ст. 77, 84, 149 Земельного кодексу України, ст. ст. 1, 2 Закону України "Про використання земель оборони", ст. 14 Закону України "Про Збройні Сили України" вказує, що у відповідності до інформації КЕВ м. Хмельницький та акту прийому-передачі, складеного на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 липня 2006 р. N 390-р “Про передачу майнових комплексів військових містечок”, спірна земельна ділянка не передавалася у комунальну власність Славутської міської ради. З огляду на положення п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст. ст. 80, 83, 116,142 Земельного кодексу України, ст. 4 Закону України “Про використання земель оборони”, вважає, що Славутська міська рада при прийнятті оспорюваних рішень вийшла за межі своєї компетенції та розпорядилася землями оборони.
У відзиві на позов (від 16.09.2015 р.) відповідач зазначає про те, що справа за вищевказаним позовом прокурора підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, передбаченому Кодексом України про адміністративні правопорушення, з огляду на положення п. 2 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16.04.2004 р. №7, п. п. 5, 12 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 20.05.2013 р. № 8 “Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів”, ст. ст. 13, 14 Конституції України, ст. ст. 177, 181, 324 глави 30 Цивільного кодексу України, ст. 148 Господарського кодексу України, Рішення Конституційного Суду України від 1 квітня 2010 року №10-рп/2010, ст. 69 Закону України "Про Конституційний Суд України". Також вважає, що права позивачів не порушені та повідомляє, що підставою для замовлення виготовлення документації із землеустрою на земельну ділянку площею до 50 га по вул. Військовій під розміщення індустріального парку "Славута" було рішення відповідача від 05 квітня 2013 року №12.8-28/2013. Вказане питання спочатку було предметом розгляду на засіданні постійної комісії з питань регулювання земельних відносин, екології, благоустрою та адміністративно територіального устрою, яке відбулося 27.03.2013 року. За результатами розгляду даного питання по суті, враховуючи наданні пропозиції представників виконавчих органів ради, вимоги Генерального плану міста, місце розташування земельної ділянки, вимоги чинного законодавства, що регулюють земельні правовідносини, в т.ч. Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності”, беручи до уваги розпорядження Кабінету Міністрів України №390-р від 08.07.2006 року, відповідно до якого військові містечка №21, 22, в т.ч. із земельними ділянками, передані до комунальної власності міста, комісією було надано пропозицію на розгляд міської ради щодо надання дозволу територіальній громаді в особі Славутської міської ради на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вул.Військовій орієнтовною площею до 50 га для створення індустріального парку "Славута". Відповідач наголошує, що це рішення прийняте в межах, в порядку та у спосіб, передбачений чинним законодавством, зокрема, Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні". Воно є чинним, в судовому порядку не оскаржувалося та не визнано недійсним чи таким, що порушує права та інтереси інших юридичних чи фізичних осіб. При цьому посилається на пп. 34 ст. 26, ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.12 Земельного кодексу України, Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності", який набрав чинності з 1 січня 2013 року. Стверджує, що після прийняття міською радою вищезазначеного рішення про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою виконавчим комітетом Славутської міської ради було замовлено виготовлення у комунального підприємства "Славутський міський центр земельно-кадастрових робіт" проекту із землеустрою в порядку, визначеному чинним законодавством, для формування земельної ділянки та присвоєння кадастрового номеру, внесення відповідних даних до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, після чого комунальним підприємством було виготовлено документацію із землеустрою, присвоєно кадастровий номер земельній ділянці, отримані позитивні висновки Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Славутської міської ради та Управління Держземагенства у Славутському районі, що веде статистичний облік земельних ділянок, що перебувають у власності чи користуванні юридичних та фізичних осіб. Звертає увагу на те, що відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 08.05.2013 року №23, виданої управлінням Держземагентства в Славутському районі, яка міститься в матеріалах документації із землеустрою, земельна ділянка площею 50 га не надана у власність або постійне користування в межах населеного пункту. Крім того, були погоджені межі земельної ділянки з суміжними землекористувачами та землевласниками, які мають правовстановлюючі документи на земельні ділянки, права на які зареєстровані у встановленому законом порядку. Зазначає, що після отримання позитивних висновків, формування земельної ділянки та присвоєння їй державним кадастровим реєстратором кадастрового номеру 6810600000:01:007:0088, при присвоєнні якого накладок кадастрових номерів на інші земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні, виявлено не було, питання про затвердження територіальній громаді в особі Славутської міської ради виготовленого проекту землеустрою було винесено на розгляд постійної комісії з питань регулювання земельних відносин та в подальшому на розгляд міської ради, який відбулася 31 травня 2013 року, за результатами розгляду прийнято рішення № 17.2-3 0 2013. На підставі цього рішення були внесенні відповідні відомості до Державного реєстру права власності на нерухоме майно та отриманий відповідний ОСОБА_11 про реєстрацію речового права. Також наголошує, що це рішення прийняте в межах повноважень, наданих міській раді, є діючим, в судовому порядку не оскаржувалося, підстав для незатвердження вказаної документації у Славутської міської ради не було. З приводу порушення чи не порушення прав КЕВ м.Хмельницький на земельну ділянку по вул. Військовій пояснює, що квартирно-експлуатаційний відділ м. Хмельницький як і ОСОБА_3 оборони України правовстановлюючих документів, які б посвідчували право постійного користування, оренду чи власність на вищезазначену земельну ділянку чи її частину, в установленому законом порядку не отримували, в базу даних Державного земельного кадастру відомості про вказану земельну ділянку не вносились, документація із землеустрою на дану земельну ділянку КЕВ м. Хмельницький не виготовлялася. А тому Славутською міською радою не порушувалися прав чи інтересів вищезазначеної юридичної особи на земельну ділянку чи її частину, оскільки вказане право юридичної особи на дану земельну ділянку і не набувалося. Посилання КЕВ м.Хмельницький на те, що вони є правонаступниками прав на земельну ділянку Шепетівської КЕЧ району, який мав Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою від 1982 року на земельну ділянку площею 1749,1 га, спростовується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відповідно до яких Квартирно-експлуатаційний відділ м.Хмельницький не є правонаступником юридичних прав інших юридичних осіб. Посилаючись на норми ЦК України щодо припинення діяльності суб'єкта господарювання, ст. 59 ГК України, доходить висновку, що реорганізація, ліквідація юридичної особи є юридичним фактом для припинення його права на постійне користування землею, яке автоматично не переходить до інших юридичних осіб. А тому твердження КЕВ м.Хмельницький про перебування в них на праві постійного користування земельної ділянки, яка знаходилася в користуванні Шепетівської КЕЧ району, є безпідставним.
У письмовому відзиві на позов (від 28.09.2015р.) відповідач, посилаючись на положення ст. ст. 3, 125, 126 Земельного Кодексу України (в редакції з 2009 р.), вказує, що у позивача права постійного користування земельною ділянкою, щодо якої існує спір, в розумінні спеціального закону, що регулює земельні правовідносини, не виникало, право на земельну ділянку у встановленому законом порядку не посвідчувалося, а тому Славутською міською радою право позивача на земельну ділянку площею 12.8659 га не порушувалося. Вважає, що посилання позивача на наказ начальника Західного територіального квартирно - експлуатаційного управління №18 від 21.1.2005 року “Про передачу фондів Шепетівської, Луцької та Стрийської КЕЧ району” як на доказ правонаступництва Хмельницьким КЕВ фондів Шепетівської КЕЧ району є безпідставним та таким, що не відповідає нормам Цивільного кодексу України та Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців”. Наголошує, що вищезазначений наказ №18 від 21.1.2005 року не міг слугувати підставою для передачі земельної ділянки від Шепетівської КЕЧ району до Хмельницького КЕВ, адже ст. 92 ЗК України встановлено вичерпний перелік прав землекористувачів, яким не передбачено право розпоряджатися земельною ділянкою - відчужувати, передавати право користування землею іншим особам. Зауважує, що позиція позивача щодо перебування в нього на праві постійного користування спірної земельної ділянки та належності її до земель оборони обмежуються лише її обліком, який ведеться юридичною особою. Вважає, що доказів того, що спірна земельна ділянка віднесена в розумінні Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності” до земель державної власності, позивачем не надано. Повідомляє, що підставою для прийняття рішення від 31.05.2013 року №17.2-30/2013 був проект землеустрою, розроблений організацією, яка має право на виготовлення вказаного виду документації, що містив позитивні висновки відповідних служб, а саме Управління містобудування, архітектури та капітального будівництва виконавчого комітету Славутської міської ради та Управління Держземагенства у Славутському районі. Відповідно до довідки з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями від 08.05.2013 року №23, виданої управлінням Держземагенства в Славутському районі, земельна ділянка площею 50 га не надана у власність або постійне користування в межах населеного пункту. При присвоєнні кадастрового номеру накладок на інші межі земельних ділянок держаним реєстратором не виявлено. Вважає безпідставними посилання позивача на рішення Конституційного суду України від 22 вересня 2005 року №5-рп/2005, оскільки останнє не впливає на правовідносини, щодо яких існує спір, а також посилання на висновок земельно-технічного дослідження від 01.07.2015 року №4/15, проведеного ТОВ “Подільська судова експертиза” як на доказ накладення земель оборони на землі, закріплені під індустріальний парк, оскільки державний акт на право постійного користування землею серії Б №041772 від 1982 року площею 1749,1 га, не міг слугувати для проведення ТОВ “Подільська судова експертиза” земельно-технічного дослідження, так як він містить інформацію щодо земельних ділянок Шепетівської КЕЧ, які знаходилися на територіях різних територіальних громад (на території Цвітоської сільської ради, Варварівської сільської ради та Славутської міської ради).
Позивачем подано клопотання про витребування доказів (№2273/04-24 від 28.10.2015 р.) у позивача, а саме: розпорядчі документи про створення військового містечка №21 на території м. Славута та документи про наявність майна, зaкpiплeнoгo за цим містечком, станом на 01.07.2006 року; документи, що підтверджують площі та розташування земельних ділянок, які належали військовим містечкам 21, 26, 27, 28, розміщеним у Славутському районі, на підставі Державного акта на право користування землею Б№041772 1982 року.
У зв’язку із необхідністю подання належного обґрунтування витребування доказів, як це передбачено ст. 38 ГПК України, зазначене клопотання буде вирішене в наступних судових засіданнях.
Третя особа письмові пояснення з приводу заявленого позову не надала.
Управлінням Держгеокадастру у Славутському районі Хмельницької області в наданих письмових поясненнях від 27.10.2015 р. повідомлено, що наказом Державного комітету статистики України від 05.11.1998 р. №377 затверджені форми державної статистичної звітності з земельних pecypciв та Інструкцію з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель. Тому довідка з державної статистичної звітності (форма 6-зем) є лише різновидом статистичної звітності, а не правовстановлюючим документом, який міг би слугувати підставою виникнення права власності чи користування землями. Форма статистичної звітності з кількісного обліку земель 6-зем це статистична звітність, яка не несе правовстановлюючої, правопосвідчуючої чи правопідтверджуючої функції, інформація зазначається як така, що обліковується. Розбіжності щодо площ земельних ділянок, які обліковуються, та даними КЕВ м. Хмельницький існують через відсутність проведеної інвентаризації земель, невиготовлення документації із землеустрою, відсутність правовстановлюючих документів на земельні ділянки. Зазначає, що про необхідність проведення інвентаризації земель, отримання державних актів на право постійного користування неодноразово наголошувалось під час проведення звірок та зазначалось Управлінням у актах звірки.
Посилаючись на ст. 141 Земельного кодексу України, стверджує, використання земельної ділянки правонаступником без документу, який посвідчує право користування земельною ділянкою, не допускається. Зазначає, що якщо юридична особа реорганізувалась, то переоформлення права постійного користування є обов'язковим. Порядок оформлення та видачі державних актів регулювався Інструкцією про порядок складання, видачі, реєстрації i зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку i право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі, яка затверджена наказом Держкомзему України № 43 від 04.05.1999р. Вказана Інструкція не передбачала внесення будь-яких змін до державних актів на право постійного користування земельною ділянкою стосовно зміни користувача або назви користувача земельної ділянки, що також вказує на те, що такий державний акт підлягав переоформленню. У зв’язку із зазначеним вважає, що при підписанні документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 50 га за кадастровим номером 6810600000:01:007:0088 Управлінням Держземагентства у Славутському районі порушень прав та інтересів будь-яких юридичних ociб не відбулося, оскільки в позивача не виникло право користування даною земельною ділянкою відповідно до вимог ст. 125 Земельного кодексу Украіни.
Враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає за необхідне прийняти справу №924/1473/15 до свого провадження та з огляду на визначені ГПК України засади змагальності та рівності сторін судового процесу, необхідність подання для повного, всебічного та об'єктивного вирішення спору витребуваних судом доказів - відкласти розгляд справи.
Керуючись ст. ст. 77, 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Справу №924/1473/15 прийняти до провадження у колегіальному складі суддів: Виноградова В.В. - головуючий, ОСОБА_1, ОСОБА_2
Розгляд справи відкласти на 11:00 год. "10" листопада 2015 р.
Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Хмельницької області за адресою: м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1.
Прокурору та позивачам надати докази про включення до ЄДРЮО та ФОП, докази щодо того, які земельні ділянки передавались у комунальну власність (згідно з державним актом на право користування землею 1982р.), докази що слугували підставою для прийняття розпорядження КМ України № 390-р від 08.07.2006 р. (в частині передачі відповідачу військових містечок №№21, 22) (зокрема, погодження, заяви, рішення тощо), докази про те, що військові містечка №№ 21 та 22 знаходяться на земельній ділянці, на яку видано державний акт на право користування землею 1982р.
Відповідачу надати докази, що слугували підставою для прийняття розпорядження КМ України №390-р від 08.07.2006р. (в частині передачі відповідачу військових містечок №№21,22) (зокрема, погодження, заяви, рішення тощо).
Визнати явку повноважних представників сторін, третьої особи, прокурора (з дорученнями та документами, що посвідчують особу) в судове засідання обов'язковою.
Головуючий суддя Суддя Суддя
ОСОБА_11 ОСОБА_1 ОСОБА_2
Віддрук . 6 прим.: 1 - до справи; 2 - позивачу ОСОБА_3 оборони України (03168, м. Київ, Повітрофлотський проспект 6); 3 - позивачу КЕВ м. Хмельницький (29000, м. Хмельницький, вул. Ціолковського 3/1); 4 - відповідачу (30000, Хмельницька обл., м. Славута, вул. Соборності 7); 5 - військова прокуратура Хмельницького гарнізону (м. Хмельницький, вул. Пилипчука 65), 6 - Кабінету Міністрів України (01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2). 2 - рек. з пов. про вруч.