Справа № 2а-2378/11
пр.№ 2-а/464/78/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 листопада 2017 року м.Львів
Сихівський районний суд м. Львова
в складі: головуючого - судді Мички Б.Р.
за участю секретаря судового засідання Янишин М.Б.,
а також представника відповідачів ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Львові адміністративну справу за позовом благодійного фонду «Нова Галичина» до Львівської міської ради, Львівського міського голови про визнання протиправними та скасування зауважень Львівського міського голови від 11 листопада 2011 року та зобов*язання видати ухвалу Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року,
у с т а н о в и в:
позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати зауваження Львівського міського голови № 1104/вих.-3534 від 11.11.2011 року про зупинення ухвали Львівської міської ради від 10.11.2011 року «Про погодження благодійному фонду «Нова Галичина» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Львів, вул. І.Франка, 157-157 «б» для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації;
- зобов'язати Львівську міську раду видати позивачу копію ухвали Львівської міської ради від 10.11.2011 року «Про погодження благодійному фонду «Нова Галичина» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м. Львів, вул. І.Франка, 157-157 «б» для будівництва Медичного центру діагностики та реабілітації.
В обґрунтування покликається на те, що позивач неодноразово звертався до Львівської міської ради з приводу відведення земельної ділянки по вул.І.Франка, 157-157 «б» в м.Львові для будівництва за чинності ст.124 ЗК України, яка передбачала набуття права оренди земельних ділянок під об’єкти соціального призначення, яким є медичний центр діагностики та реабілітації, без аукціону. Ухвалою Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року погоджено місце розташування згаданої земельної ділянки. Натомість міський голова Львова 11 листопада 2011 року зупинив дію цієї ухвали з підстав, що спірна земельна ділянка була вільною та її передача повинна була проводитись за результатами торгів. Депутати міської ради 24 листопада 2011 року не подолали вето міського голови. Позивач вважає, що зауваженнями міського голови не враховано того, що позивач неодноразово звертався до міської ради про відведення зазначеної земельної ділянки і мав законні підстави для її отримання в довгострокову оренду без участі в земельному аукціоні.
При розгляді справи у судових засіданнях представники позивача позов підтримали та просять задоволити, надали пояснення аналогічні змісту позовної заяви. В останнє судове засідання представники позивача не з*явилися.
При розгляді справи представник відповідачів у судових засіданнях проти позову заперечив та просить в такому відмовити за безпідставністю з підстав, що міський голова діяв в межах своїх повноважень.
Заслухавши пояснення учасників процесу та дослідивши матеріали справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку з огляду на таке.
Відповідно до ст.12 ЗК України до повноважень міської ради у галузі земельних відносин належить розпорядження землями територіальної громади міста /в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/.
За умовами п.34 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада вирішує відповідно до законодавства питання регулювання земельних відносин; вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин належать до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад /в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/.
Сесією Львівської міської ради 10 листопада 2011 року за зверненням благодійного фонду «Нова Галичина» від 2 серпня 2011 року прийнято ухвалу «Про погодження благодійному фонду «Нова Галичина» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в м.Львові по вул.І.Франка, 157-157б».
Згідно з ч.4 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення сільської, селищної, міської ради у п'ятиденний строк з моменту його прийняття може бути зупинено сільським, селищним, міським головою і внесено на повторний розгляд відповідної ради із обґрунтуванням зауважень. Рада зобов'язана у двотижневий строк повторно розглянути рішення. Якщо рада відхилила зауваження сільського, селищного, міського голови і підтвердила попереднє рішення двома третинами депутатів від загального складу ради, воно набирає чинності /в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин/. Аналогічне правило передбачено ст.62 Регламенту Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №304 від 31 березня 2011 року.
Таким чином Львівським міським головою 11 листопада 2011 року зауваженнями за №1104/вих.-3534 зупинено дію вищевказаної ухвали з підстав, що передача в оренду земельної ділянки повинна була проводитись за результатами проведення земельних торгів. Тому міський голова використав належне законом йому право «вето».
У порядку передбаченому ч.4 ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» для відхилення зауважень голови рада повинна була повторно розглянути зупинене рішення та підтвердити 2/3 депутатів від загального складу ради рішення від 10 листопада 2011 року. Отже, лише тільки після таких дій дане рішення могло би набрати чинності.
Згідно з витягом протоколу пленарного засідання Львівської міської ради від 24 листопада 2011 року за погодження благодійному фонду «Нова Галичина» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою: м.Львів, вул.І.Франка, 157-157«б» проголосувало 6 депутатів, проти 2 і утрималося 7.
Враховуючи вимоги закону та ст.62 Регламенту Львівської міської ради 2/3 голосів від загального складу ради для подолання зауважень міського голови не набрано, 6 голосів недостатньо для прийняття даної ухвали.
У ч.1 ст.11 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів зібраних у справі, відповідачами в заперечення позову надано суду належні та допустимі докази у підтвердження правомірності зауважень Львівського міського голови, «вето» якого не подолано.
За положеннями ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» рішення ради набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено більш пізніший строк введення цих рішень в дію.
Оскільки встановлено, що ухвала Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року не набрала чинності, а тому відсутні підстави для її видачі позивачу.
З урахуванням відсутності підстав для визнання протиправним та скасування зауваження Львівського міського голови від 11 листопада 2011 року і зобов*язання видати ухвалу Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року у задоволенні позову слід відмовити за безпідставністю та необґрунтованістю в повному обсязі.
Постанова Сихівського районного суду м.Львова від 12 лютого 2009 року по справі №2а-9/09, якою зобов*язано управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради надати благодійному фонду «Нова Галичина» висновок щодо відведення земельної ділянки за адресою: м.Львів, вул.І.Франка, 157-157«б» для будівництва медичного центру діагностики та реабілітації, не відноситься до предмету спору у даній справі та не спростовує висновки суду щодо заявлених позовних вимог.
У зв*язку із відмовою у задоволенні позову відповідно до ст.94 КАС України понесені судові витрати позивачеві не присуджуються.
Керуючись ст.ст.11, 18, 71, 86, 160-163 КАС України,
п о с т а н о в и в:
у задоволенні позову благодійного фонду «Нова Галичина» до Львівської міської ради, Львівського міського голови про визнання протиправними та скасування зауважень Львівського міського голови від 11 листопада 2011 року та зобов*язання видати ухвалу Львівської міської ради від 10 листопада 2011 року – відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга може бути подана протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили згідно зі ст. 254 КАС України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Головуючий Б.Р. Мичка