ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44 тел. 284-18-98
________________________________________________________________________________
УХВАЛА
про порушення провадження у справі про банкрутство
11.03.13
Справа № 910/3704/13.
За заявою
Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта"
До
Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" (ідентифікаційний код 14311465)
Про
банкрутство
Суддя Омельченко Л.В.
Представники:
Від заявника
Верхола Ю.А. - представник за довіреністю від 04.03.2013 р.
Від боржника
Артамонова К.А. - представник за довіреністю від 14.01.2013 р.
Присутні
Лінкевич О.М. - арбітражний керуючий, Манькута Т.В. - представник Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У лютому 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" звернулося до суду із заявою про порушення справи про банкрутство Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" у зв'язку з неспроможністю останнього погасити прострочену заборгованість за договором підряду у розмірі 364 556,40 грн.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 01.03.2013 р. № 910/3704/13 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 11.03.2013 р., визначеного автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство арбітражного керуючого Лінкевича О.М. зобов'язано подати заяву про участь у справі.
У судове засідання, призначене на 11.03.2013 р., з'явилися представник сторін та арбітражний керуючий Лінкевич О.М.
Представник заявника надав суду для залучення до матеріалів справи копії право- установчих документів, доповів обставини виникнення у Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" заборгованості у розмірі, що перевищує триста мінімальних заробітних плат та підтримав вимоги поданої заяви.
Представник боржника не заперечив обставини прострочення у правовідносинах з Товариством з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта", доказів належного та своєчасного виконання грошових зобов'язань за договором підряду не пред'явив та заявив клопотання про залучення до матеріалів справи копії правоустановчих та реєстраційних документів.
Арбітражний керуючий Лінкевич О.М., визначений автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, підтримав подану до суду заяву про згоду на призначення розпорядником майна у справі про банкрутство № 910/3704/2013, копії ліцензій і свідоцтва арбітражного керуючого та договір страхування професійної відповідальності арбітражного керуючого.
Згідно з приписами ст. 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 р. в редакції від Закону 22.12.2011 р. (далі - Закон) з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство, а також ознак неплатоспроможності боржника або її загрози та вирішення інших питань, пов'язаних з розглядом справи, здійснюються господарським судом у підготовчому засіданні, яке проводиться в порядку, передбаченому цим Законом.
Відповідно до ст. 1 Закону під неплатоспроможністю слід розуміти неспроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку грошові зобов'язання перед кредиторами не інакше, як через відновлення його платоспроможності.
Розглянувши у підготовчому засіданні матеріали справи та подані докази, оригінали документів, копії яких знаходяться в матеріалах справи і заслухавши пояснення представників, суд
ВСТАНОВИВ:
Державне підприємство "Державний проектний інститут "Діпроверф" станом на час розгляду справи зареєстровано як юридична особа за адресою: 03110, м. Київ, вул. І. Клименка, 25, ідентифікаційний код 14311465.
Згідно з даними Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України основними видами діяльності юридичної особи є: діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування у цих сферах, діяльність у сфері архітектури, надання в оренду та експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування, діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування, допоміжне обслуговування наземного транспорту.
Відповідно до статуту боржника Державне підприємство "Державний проектний інститут "Діпроверф" є юридичною особою, що заснована на державній власності та входить до сфери управління Державного агентства України з управління державними корпоративними правами та майном - правонаступником Міністерства промислової політики України у частині реалізації державної політики щодо управління об'єктами державної власності.
За твердженнями Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" у Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" наявна заборгованість у сумі 375 493,09 грн., щодо стягнення якої було винесено судове рішення, видано наказ та відкрито виконавче провадження.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону, якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами у порядку виконавчого провадження.
На підтвердження своїх посилань, звертаючись до суду про ініціювання процедури банкрутства Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" Товариством з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" було подано постанову Київського апеляційного господарського суду від 13.06.2012 р., яким рішення Господарського суду міста Києва від 30.03.2012 р. у справі № 31/3 було змінено та викладено у новій редакції, стягнуто з боржника на користь ініціюючого кредитора 364 556,40 грн. заборгованості з повернення попередньої плати за роботи, що не були виконані у зв'язку з розірванням договору підряду № 23 від 05.08.2004 р., а також 7 291,13 грн. судового збору за подання позовної заяви та 3 645,56 грн. судового збору за подання апеляційної скарги. Крім того, суду було подано наказ Господарського суду міста Києва від 25.06.2012 р. у справі № 31/3, постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 33423885 від 16.07.2012 р.
Так, у рішенні Господарського суду міста Києва та постанові Київського апеляційного господарського суду встановлено, що боржник не виконав усі взяті на себе зобов'язання з виконання підрядних робіт за договором від 05.08.2004 р. № 23 та у зв'язку з розірванням у судовому порядку такого договору повинен повернути Товариству з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" частину неосвоєного авансу.
Отже, грошове зобов'язання боржника перед ініціюючим кредитором встановлено судовим рішенням, що набрало законної сили 13.06.2012 р.
25.06.2012 р. у справі № 31/3 на виконання постанови Київського апеляційного господарського суду від 13.06.2012 р. видано наказ, який у подальшому пред'явлено до виконання.
16.07.2012 р. Відділом Державної виконавчої служби Соломянського районного управління юстиції у м. Києві було винесено постанову про відкриття виконавчого провадження ВП № 33423885 з примусового виконання наказу № 31/3 від 25.06.2012 р.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Безспірні вимоги кредиторів - це грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з якими відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції (абз. 2 ч. 3 ст. 10 Закону).
Отже, встановленими обставинами справи підтверджується обґрунтованість тверджень Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" про невиконання Державним підприємством "Державний проектний інститут "Діпроверф" грошових зобов'язань у сумі 375 493,09 грн. у понад тримісячний строк від встановленого законодавством моменту їх погашення, безспірність грошових вимог до боржника у розмірі 375 493,09 грн. та вжиття заходів примусового стягнення простроченої заборгованості у судовому порядку з наступним пред'явленням виконавчого документу до виконання.
Як вбачається з поданих до суду доказів, у ході виконавчого провадження на майно боржника було накладено арешт, кошти з його банківського рахунку ініціюючому кредиторові чи органу виконання судових рішень не перераховувалися.
Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону за наслідками розгляду заяви про порушення справи про банкрутство та відзиву боржника господарський суд виносить ухвалу про порушення провадження у справі про банкрутство або про відмову у порушенні провадження у справі про банкрутство.
Згідно з ч. 7 ст. 16 Закону суд відмовляє у порушенні провадження у справі про банкрутство, якщо заявником не доведено наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство; вимоги кредитора є повністю забезпеченими майном боржника; вимоги кредитора свідчать про наявність спору про право, який підлягає вирішенню у порядку позовного провадження; вимоги кредитора (кредиторів) задоволені боржником у повному обсязі до підготовчого засідання суду; відсутня хоча б одна з підстав, передбачених ч. 3 ст. 10 цього Закону; за наявності підстав, передбачених ст. 15 цього Закону.
11.03.2013 р. у підготовчому засіданні судом не було встановлено підстав для відмови у порушенні провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф", перелічених у ч. 7 ст. 16 Закону.
Зважаючи на викладене, за наслідками розгляду у підготовчому засіданні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" про порушення провадження у справі про банкрутство, суд вважає за доцільне її задовольнити.
Згідно з ч. 9 ст. 16 Закону питання введення процедури розпорядження майном боржника та призначення розпорядника майна вирішується господарським судом в ухвалі підготовчого засідання.
Приписами ст. 114 Закону встановлено, що кандидатура арбітражного для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов'язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого надати заяву на участь у даній справі та, у разі неотримання судом від нього такої заяви, розпорядник майна призначається судом без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Автоматизованою системою з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство було визначено кандидатуру арбітражного керуючого Лінкевича Олега Миколайовича для призначення розпорядником майна Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф".
Як вище вказувалося, арбітражний керуючий Лінкевич О.М. подав суду заяву про призначення розпорядником майна у справі № 910/3704/2013 та інші необхідні документи та повідомив суд про те, що управління боржником раніше не здійснював, не є заінтересованою особою стосовно боржника та кредиторів, обмежень, передбачених ч. 2 ст. 97 Закону не має та не належить до жодної з категорій осіб, вказаних у ч. 2 ст. 114 Закону.
Заслухавши пояснення арбітражного керуючого Лінкевича О.М. та дослідивши подані ним документи, суд вважає за можливе призначити його розпорядником майна боржника у даній справі.
Присутній у судовому засіданні представник органу, уповноваженого управляти майном боржника, не заперечив проти порушення провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф", доказів наявності обставин, які унеможливлюють вчинення судом такої процесуальної дії, не подав.
За наведених обставин, суд дійшов висновку про доцільність закінчення підготовчого засідання.
Враховуючи все вищевикладене, керуючись ст.ст. 1, 10, 16, 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Порушити провадження у справі про банкрутство Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" (03110, м. Київ, вул. І. Клименка, 25, ідентифікаційний код 14311465).
2. Визнати грошові вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" (81050, львівська обл., Яворівський р-н, смт. Шкло, вул. Сагайдачного, 48, ідентифікаційний код 31754918) до Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" у розмірі 375 493,09 грн.
3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.
4. Ввести процедуру розпорядження майном Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" (03110, м. Київ, вул. І. Клименка, 25, ідентифікаційний код 14311465).
5. Призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Лінкевича Олега Миколайовича (ліцензія серії АВ № 600716 від 29.03.2012 р., свідоцтво № 35 від 15.02.2013 р., ідентифікаційний номер 2570503217, адреса: 03148, м. Київ, вул. Чаадаєва, 2-а, кв. 43).
6. Встановити оплату послуг арбітражного керуючого Лінкевичу О.М. у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень за рахунок коштів заявника, починаючи з дати його призначення та до моменту прийняття комітетом кредиторів відповідного рішення про встановлення оплати послуг розпорядника майна.
7. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Факро Орбіта" подати до офіційних друкованих органів у десятиденний строк за свій рахунок оголошення про порушення справи про банкрутство Державного підприємства "Державний проектний інститут "Діпроверф" з метою виявлення всіх кредиторів та осіб, які виявили бажання взяти участь у санації боржника. Газетне оголошення має містити повне найменування боржника, його поштову адресу, банківські реквізити, найменування та адресу господарського суду, номер справи, відомості про розпорядника майна, граничний строк подання заяв конкурсних кредиторів з вимогами до боржника.
8. Офіційно оприлюднити ухвалу в установленому законодавством порядку.
9. Заборонити боржнику та власнику майна (органу, уповноваженому управляти майном) боржника приймати рішення щодо ліквідації, реорганізації боржника, а також відчужувати основні засоби та предмети застави.
10. Зобов'язати розпорядника майна у строк до 01.05.2013 р. подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів (письмові нормативно-обґрунтовані пояснення щодо складеного реєстру по кожному з кредиторів, витяги з державних реєстр заборон щодо майна боржника, а також, при наявності, письмові заперечення боржника щодо вимог кредиторів), докази повідомлення кредиторів про дату проведення попереднього засідання суду.
11. Зобов'язати розпорядника майна у строк до 01.05.2013 р. скласти реєстр вимог кредиторів відповідно до норм ст.ст. 13, 14, 15 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та наказу Міністерства економіки України "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо заповнення реєстру вимог кредиторів" від 02.07.2010 р. № 788 та подати його на затвердження до господарського суду.
12. Визначити дату проведення попереднього судового засідання у справі на 20.05.2013 р. на 10:30.
13. Зобов'язати розпорядника майна у строк до 11.04.2013 р. провести інвентаризацію майна боржника.
14. Зобов'язати державного реєстратора за місцезнаходженням боржника надати суду докази внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців запису про порушення провадження у справі про банкрутство боржника.
15. Копію ухвали надіслати боржнику, місцевому загальному суду, органу державної виконавчої служби за місцезнаходженням боржника та органу, уповноваженому управляти майном боржника.
Суддя Л.В. Омельченко
2. Розгляд справи призначити на 20.05.13 о 10:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду м. Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44-В, зал № 7 .