УКРАЇНА
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
УХВАЛА
02.11.2021м. ДніпроСправа № 904/7905/16
За заявою Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області
до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна"
про визнання грошових вимог на суму 13 620,72 грн та 3 200,00 грн судового збору
Суддя Примак С.А.
при секретарі судового засідання Балійчук М.В.
За участю представників сторін:
від кредитора: не з`явився
від боржника: не з`явився
від ліквідатора: не з`явився
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Справа про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" перебуває на стадії ліквідації.
16.06.2017 до господарського суду від Лівобережної об`єднаної державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надійшла заява про визнання кредиторських вимог на суму 13 620,72 грн та 3 200,00 грн судового збору.
19.06.2017 ухвалою господарського суду прийнято заяву Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до розгляду. Зобов`язано ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" в строк до 19.06.2017 розглянути вимоги кредитора Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області і про результати повідомити у письмовій формі господарський суд.
28.09.2021 ухвалою господарського суду призначено розгляд грошових вимог Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області у судовому засіданні на 02.11.2021 на 11:30. Зобов`язано ліквідатора Гапоненко Романа Івановича у строк до 02.11.2021 розглянути вимоги кредитора та повідомити суд про результати їх розгляду.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників кредитора, боржника, розпорядника майна, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
За Товариством з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" обліковується як платник податків в Лівобережній об`єднаній Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області та має зобов`язання в сумі 13 620,72 грн., що виникли в період процедури банкрутство.
Детальний розрахунок податкових зобов`язань Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" надається нижче.
Зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств виникла на підставі несплати наступних податкових зобов`язань:
- Лівобережною об`єднаною Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведено перевірку платника Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" з питань неподання податкової декларації з податку на прибуток, за результатами якої складено акт від 04.10.2016. №2012/12-03/30888419 та як наслідок платнику податків винесено податкове повідомлення-рішення від 21.10.2016 №0006571204 в сумі 1 020,00 грн. (штрафні (фінансові) санкція).
- Лівобережною об`єднаною Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області проведено перевірку платника Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" з питань своєчасності сплати узгодженої суми авансового внеску на податок на прибуток, за результатами якої складено акт від 17.10.2016. №2217/12-03/30888419 та як наслідок платнику податків винесені податкові повідомлення-рішення від 24.10.2016 №0006661203 на суму 10 384,02 грн та від 24.10.2016 №0006671203 на суму 2 216,70 грн.
Так поточні вимоги Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" становлять 13 620,72 грн.
Відповідно до ст.15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно з п.п.16.1.3., п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Відповідно до пункту 36.1. статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Пунктом 41.1. ст. 41 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, його територіальні органи.
Відповідно до п. 41.4. ст. 41 Податкового кодексу України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки і зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Згідно із п. 41.5. ст. 41 Податкового кодексу України повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України.
Відповідно до п.п. 19і. 1.45 п. 191.1 ст. 19і Податкового кодексу України однією із функцій і контролюючих органів є звернення до суду у випадках, передбачених законодавством.
21.10.2019 набув чинності Кодекс України з процедур банкрутства № 2597-VIII.
Відповідно до п.п.14 п.3 Прикінцевих та Перехідних Положень Кодексу України з процедур банкрутства установлено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом". Перехід до наступної судової процедури та подальше провадження у таких справах здійснюється відповідно до цього Кодексу.
Таким чином, розгляд заяви відбувається за правилами, що передбачені Кодексом України з процедур банкрутства.
Згідно із ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - кредитор - юридична або фізична особа, а також контролюючий орган, уповноважений відповідно до Податкового кодексу Ужраїни здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування у межах своїх повноважень, та інші державні органи, які мають вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; забезпечені кредитори - кредитори, вимоги яких до боржника або іншої особи забезпечені заставою майна боржника; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, що виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Згідно ч.1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.
За змістом частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:
1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;
2) у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);
3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;
4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;
5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;
6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.
Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає за необхідне визнати грошові вимоги Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" на суму 3 200,00 грн (судовий збір) - 1 черга задоволення вимог кредиторів та 13 620,72 грн - 4 черга задоволення вимог кредиторів.
Керуючись ст.ст. 2, 73-74, 76-79, 86, 91, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 45, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд -
УХВАЛИВ:
Визнати грошові вимоги Лівобережної об`єднаної Державної податкової інспекції міста Дніпра Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області до боржника Товариства з обмеженою відповідальністю "Завод Майстер - Профі Україна" на суму 3 200,00 грн (судовий збір) - 1 черга задоволення вимог кредиторів та 13 620,72 грн - 4 черга задоволення вимог кредиторів.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України, до Центрального апеляційного господарського суду.
Повний текст ухвали підписаний - 02.11.2021.
Суддя С.А. Примак