У Х В А Л А
12 вересня 2019 року
м. Чернігів
справа № 927/84/16
Господарський суд Чернігівської області у складі судді А.С. Сидоренка, розглянувши матеріали заяви Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) про визнання кредиторських вимог до боржника по справі за заявою
КРЕДИТОРА: Товариства з обмеженою відповідальністю «Стефан» ЛТД
07300, м. Вишгород Київської області, вул. Грушевського, 6
БОРЖНИК: Публічне акціонерне товариство Трест «Київміськбуд - 1» імені М.П.Загороднього
17500, м. Прилуки Чернігівської області, вул. Київська, 307
про визнання боржника банкрутом
Представники учасників провадження у справі про банкрутство:
від кредиторів: Авраміч В.О. - предст. ПАТ АБ «Укргазбанк», дов. від 18.10.2018р. № 528
від боржника: не з`явився
Ухвала виноситься після перерви, оголошеної в судовому засіданні з 27.08.2019р. по 12.09.2019р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України.
В судовому засіданні 12.09.2019р., на підставі ст. 240 Господарського процесуального кодексу України, було оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариством з обмеженою відповідальністю «Стефан» ЛТД (надалі - кредитор) подана заява про порушення справи про банкрутство Публічного акціонерного товариства Трест «Київміськбуд - 1» імені М.П.Загороднього (надалі - боржник) на підставі ст. 10 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (надалі - Закон про банкрутство), яка ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 05.02.2016р. була прийнята до розгляду.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 25.02.2016р. порушено провадження у справі про банкрутство, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів, введено процедуру розпорядження майном боржника, розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Ронського Р.М.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 05.12.2018р. припинено процедуру розпорядження майном Публічного акціонерного товариства Трест «Київміськбуд-1» ім. М.П. Загороднього, боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Ронського Р.М.
22 лютого 2019 року до Господарського суду Чернігівської області надійшла заява Головного управління ДФС у м. Києві (здана для відправки до відділення поштового зв`язку 20.02.2019р.) про визнання кредиторських вимог до боржника в сумі 2 545 001,69 грн.
В обґрунтування заявлених кредиторських вимог заявник посилається на невиконання боржником зобов`язань по сплаті податків та зборів.
За змістом п. 29 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 28.03.2013р. «Про Закон України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (у редакції Закону України від 22.12.2011р. № 4212-VІ)», після оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом поточні вимоги (грошові вимоги, що виникли під час проведення процедур банкрутства), стають конкурсними вимогами та можуть бути заявлені згідно з частиною першою статті 38 Закону.
Заяви з такими грошовими вимогами надсилаються кредиторами безпосередньо до господарського суду, який призначає їх до розгляду в судовому засіданні. Відповідно до Закону України «Про судовий збір» зазначені заяви оплачуються судовим збором.
Розгляд грошових вимог кредиторів у ліквідаційній процедурі здійснюється господарським судом в тому ж порядку, що і грошових вимог, заявлених на підставі статті 23 Закону.
Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону про банкрутство, господарський суд зобов`язаний прийняти заяву кредитора, подану з дотриманням вимог цього Закону та Господарського процесуального кодексу України, про що виноситься ухвала, в якій зазначається дата розгляду заяви.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 27.02.2019р.:
відмовлено в задоволенні клопотання Головного управління ДФС у м. Києві про відстрочення сплати судового збору;
заяву Головного управління ДФС у м. Києві про визнання кредиторських вимог до боржника залишено без руху;
зобов`язано Головне управління ДФС у м. Києві протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення заяви без руху подати до господарського суду заяву, оформлену у відповідності з вимогами ст. 23 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», докази надсилання копії цієї заяви боржнику, а також докази сплати судового збору в сумі 3 842,00 грн.;
роз`яснено Головному управлінню ДФС у м. Києві, що в разі неусунення всіх недоліків заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається особі, що звернулася із заявою.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 19.03.2019р.:
заяву Головного управління ДФС у м. Києві про поновлення процесуального строку залишено без задоволення;
заяву Головного управління ДФС у м. Києві про визнання кредиторських вимог до боржника повернуто.
Постановою Північного апеляційного господарського суду від 24.06.2019р. вказану вище ухвалу місцевого господарського суду від 19.03.2019р. скасовано, матеріали оскарження ухвали від 19.03.2019р. скеровано до Господарського суду Чернігівської області для розгляду заяви ГУ ДФС у м. Києві про визнання кредиторських вимог до Публічного акціонерного товариства Трест «Київміськбуд - 1» імені М.П.Загороднього.
11 липня 2019 року матеріали оскарження ухвали суду від 19.03.2019р. по справі № 927/84/16 повернуті до Господарського суду Чернігівської області.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 15.07.2019р.:
призначено судове засідання на 06 серпня 2019 року;
встановлений процесуальний строк - до 29 липня 2019 року включно для подання Головним управлінням ДФС у м. Києві:
оригіналу заяви про визнання кредиторських вимог до боржника з додатками;
доказів сплати судового збору в сумі 3 842,00 грн.;
обґрунтованого розрахунку кредиторських вимог з визначенням загального розміру неустойки (штрафу, пені); зазначенням підстав та періодів виникнення податкового боргу, дат застосування штрафних санкцій та періодів нарахування пені;
зобов`язано ліквідатора Ронського Р.М. розглянути заяву Головного управління ДФС у м. Києві з кредиторськими вимогами до боржника та до початку судового засідання письмово повідомити суд про результати її розгляду.
Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 16.07.2019р. звільнено арбітражного керуючого Ронського Р.М. від виконання повноважень ліквідатора Публічного акціонерного товариства Трест «Київміськбуд - 1» імені М.П.Загороднього з покладенням обов`язків останнього на арбітражного керуючого Демчана О.І.
30 липня 2019 року, у встановлений судом процесуальний строк (здана для відправки до відділення поштового зв`язку 26.07.2019р.), Головним управлінням ДФС у м. Києві до Господарського суду Чернігівської області було подано заяву про визнання кредиторських вимог до боржника з додатками (в т.ч. докази сплати судового збору в сумі 3 842,00 грн.).
06 серпня 2019 року господарський суд постановив протокольну ухвалу про відкладення судового засідання на 27 серпня 2019 року з одночасним встановленням процесуальних строків - протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення даної ухвали для подання ліквідатором відзиву на заяву, а Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансово - інвестиційний альянс» - письмових пояснень щодо заяви.
23 серпня 2019 року на електронну пошту Господарського суду Чернігівської області надійшли письмові пояснення від 22.08.2019р. № 02-01/66-34 ліквідатора щодо неможливості надати відзив на заяву ГУ ДФС у м. Києві з кредиторськими вимогами. В даних поясненнях ліквідатор зазначає, що заява податкового органу містить як конкурсні, так і поточні грошові вимоги; розрахунки штрафних санкцій не є систематизованими та з них неможливо встановити за який період та на яку саме суму заборгованості здійснені відповідні нарахування; незрозумілим є по яких саме сумах рахується заборгованість. Враховуючи відповідні неточності, ліквідатор звернувся до податкового органу за відповідними роз`ясненнями (лист від 22.08.2019р. № 02-01/66-34).
В паперовій формі вказані вище письмові пояснення надійшли до Господарського суду Чернігівської області 27.08.2019р.
27 серпня 2019 року до Господарського суду Чернігівської області надійшли додаткові пояснення (заперечення щодо заяви ГУ ДФС в м. Київ) ПАТ АБ «Укргазбанк», в яких кредитор зазначає, що заява податкового органу містить як конкурсні, так і поточні грошові вимоги; при цьому, не є можливим встановити який саме розмір вимог підлягає визнанню як поточних, які заявлені з порушенням встановленого Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» строку. До того ж, конкурсні вимоги також заявлені податковим органом з порушенням відповідного строку.
Також, банк зазначає, що з наданих заявником розрахунків неможливо встановити розмір штрафних санкцій, які були нараховані саме на поточні вимоги, а які на зобов`язання, що виникли до 25.02.2016р.
Крім того, кредитор вважає, що заява ГУ ДФС в м. Києві не містить належного обґрунтування заявлених вимог в межах заявлених сум та строків.
У встановлений процесуальний строк Товариством з обмеженою відповідальністю «Фінансово - інвестиційний альянс» письмові пояснення щодо заяви до Господарського суду Чернігівської області подані не були.
В судовому засіданні 27.08.2019р., на підставі ст. 216 Господарського процесуального кодексу України, оголошено перерву до 12.09.2019р.
Учасники провадження у справі про банкрутство належним чином були повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, однак не скористались своїм процесуальним правом на участь у ньому (окрім ПАТ АБ «Укргазбанк»).
Розглянувши подані документи і матеріали, вислухавши пояснення повноважного представника кредитора, з`ясувавши фактичні обставини справи, дослідивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення заяви по суті, господарський суд ВСТАНОВИВ:
У відповідності з ст. 1 Закону про банкрутство, кредитор - юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов`язань до боржника; до грошових зобов`язань відносяться також зобов`язання щодо сплати податків, зборів (обов`язкових платежів), страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника; поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після відкриття провадження (проваджень) у справі про банкрутство.
Згідно ч. 1, 4 ст. 23 Закону про банкрутство, конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом тридцяти днів від дня офіційного оприлюднення оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство.
Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає.
Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
25 лютого 2016 року на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет було оприлюднено оголошення про порушення справи про банкрутство боржника за № 28615.
Згідно ч. 1 ст. 38 Закону про банкрутство, з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, зокрема, вимоги за зобов`язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред`являтися тільки в межах ліквідаційної процедури протягом двох місяців з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі.
Відповідне повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури було оприлюднено на офіційному веб - сайті Вищого господарського суду України 21 грудня 2018 року за № 56488.
Згідно ст. 54, 58 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт, зокрема, заниження або завищення суми податкових зобов`язань, заявленої у податковій декларації.
Податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
За змістом ст. 102 Податкового кодексу України, контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов`язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
У разі якщо грошове зобов`язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв`язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов`язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
У відповідності з ст. 113, 114 Податкового кодексу України, строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов`язань.
Граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов`язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.
Підпунктами 266.10.1 та 266.10.3 п. 266.10 ст. 266 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов`язання за звітний рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.
Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу.
Згідно п. 287.3 та 287.10 ст. 287 Податкового кодексу України, податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу.
Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу (п. 288.7 ст. 288 Податкового кодексу України).
Отже, податковим законодавством передбачено спеціальний строк давності для звернення податкової інспекції до платника податків з вимогою про погашення податкового боргу, який застосовується імперативно (в силу закону), на відміну від визначеної статтею 256 ЦК України позовної давності, наслідки спливу якої застосовуються лише за заявою сторони спору згідно частини 3 статті 267 ЦК України.
Відповідний висновок щодо застосування правової норми викладений у постанові Верховного Суду від 06.09.2018р. по справі № 903/984/16.
Як вбачається з поданої заяви та доданих до неї розрахунків кредиторські вимоги податкового органу в загальній сумі становлять 2 545 001,69 грн., у т.ч. 1 955 735,93 грн. основний платіж, 66 969,14 грн. штрафні (фінансові) санкції та 522 296,62 грн. пеня, а саме:
А) 1 922 252,63 грн. - заборгованість по орендній платі з юридичних осіб, у т.ч. 1 388 717,03 грн. основний платіж, 53 373,92 грн. штрафні (фінансові) санкції та 480 161,68 грн. пеня.
На підтвердження заборгованості по даному податку податковим органом подано:
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2014 рік від 20.02.2014р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 323 329,05 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 19.02.2015р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 57 822,83 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 19.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 82 860,08 грн.;
податкове повідомлення-рішення від 05.11.2015р. № 0053751504 на суму 12 211,09 грн. (штраф);
податкове повідомлення-рішення від 12.12.2013р. № 0001404230 на суму 96 100,80 грн. (71 987,55 грн. основного платежу та 24 113,25 грн. штрафних (фінансових) санкцій);
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 144 509,49 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 16.03.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 115 272,77 грн. (114 852,49 грн. основного платежу та 420,28 грн. штрафу);
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 16.03.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 40 250,06 грн. (40 149,69 грн. основного платежу та 100,37 грн. штрафу);
податкове повідомлення-рішення від 23.03.2016р. № 0002131203 на суму 258,90 грн. (штраф);
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 20.02.2015р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 77 478,66 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 19.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 111 026,92 грн.;
податкове повідомлення-рішення від 18.06.2015р. № 0000611503 на суму 394,95 грн. (штраф);
податкове повідомлення-рішення від 17.04.2015р. № 0002021508 на суму 12 395,73 грн. (штраф);
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 476 682,08 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 30.05.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 19 851,14 грн. (19 836,57 грн. основного платежу та 14,57 грн. штрафу).
За даними документами загальна сума вимог становить 1 570 444,55 грн., у т.ч. 1 520 535,41 грн. основний платіж та 49 909,14 грн. штраф.
Із заявлених податковим органом вимог, зокрема 3 464,78 грн. штрафу є такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами, 530 618,09 грн. основного платежу та 49 115,02 грн. штрафу - такими, що заявлені після закінчення встановленого ст. 102 Податкового кодексу України строку. Крім того, податкові повідомлення-рішення щодо визначення суми штрафу не містять доказів їх вручення/надсилання банкруту.
За таких обставин, вимоги, визначені податковим органом як заборгованість по орендній платі з юридичних осіб підлягає визнанню в загальній сумі 990 452,54 грн., у т.ч. 989 917,32 грн. основного платежу та 535,22 грн. штрафу.
Ці вимоги є поточними вимогами, оскільки виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство і підтверджуються:
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 19.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 82 860,08 грн.;
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 144 509,49 грн.;
уточненою податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 16.03.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 115 272,77 грн. (114 852,49 грн. основного платежу та 420,28 грн. штрафу);
уточненою податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 16.03.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 40 250,06 грн. (40 149,69 грн. основного платежу та 100,37 грн. штрафу);
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 19.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 111 026,92 грн.;
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 476 682,08 грн.;
уточненою податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 30.05.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в загальній сумі 19 851,14 грн. (19 836,57 грн. основного платежу та 14,57 грн. штрафу).
Б) 12 168,52 грн. - заборгованість по податку на нерухоме майно (житлова нерухомість), у т.ч. 2 880,99 грн. основний платіж та 9 287,53 грн. пеня.
На підтвердження заборгованості по даному податку податковим органом подано:
податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2015 рік від 18.02.2015р. якою визначено податкове зобов`язання в сумі 17 906,02 грн.;
податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 рік від 15.02.2016р. якою визначено податкове зобов`язання в сумі 2 880,99 грн.
За даними документами загальна сума вимог становить 20 787,01 грн. (основний платіж) з яких підлягають визнанню 2 880,99 грн. як такі, що і були заявлені кредитором.
Ці вимоги є поточними вимогами, оскільки виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
В) 587 992,16 грн. - заборгованість по земельному податку, у т.ч. 562 659,45 грн. основний платіж, 13 595,22 грн. штрафні (фінансові) санкції та 11 737,49 грн. пеня.
На підтвердження заборгованості по даному податку податковим органом подано:
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 6 762,38 грн.;
податкове повідомлення-рішення від 06.12.2016р. № 0037191203 на суму 786,50 грн. (штраф);
податкове повідомлення-рішення від 06.12.2016р. № 0037211203 на суму 39,32 грн. (штраф);
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 19.02.2015р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 321,80 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 20.02.2015р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 104 122,49 грн.;
податкову декларацію з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 22.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 447 622,60 грн.;
податкове повідомлення-рішення від 18.06.2015р. № 0000601503 на суму 241,13 грн. (штраф);
податкове повідомлення-рішення від 17.04.2015р. № 0002011508 на суму 12 528,27 грн. (штраф).
За даними документами загальна сума вимог становить 572 424,49 грн., у т.ч. 558 829,27 грн. основний платіж та 13 595,22 грн. штраф.
Із заявлених податковим органом вимог, зокрема 3 830,18 грн. недоїмки є такими, що не підтверджені належними та допустимими доказами, 104 444,29 грн. основного платежу та 12 769,70 грн. штрафу - такими, що заявлені після закінчення встановленого ст. 102 Податкового кодексу України строку. Крім того, податкові повідомлення-рішення щодо визначення суми штрафу не містять доказів їх вручення/надсилання банкруту.
За таких обставин, вимоги, визначені податковим органом як заборгованість по земельному податку підлягає визнанню в сумі 454 384,98 грн. (основний платіж).
Ці вимоги є поточними вимогами, оскільки виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство, і підтверджуються
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 18.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 6 762,38 грн.;
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2015 рік від 19.02.2015р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 321,80 грн.;
податковою декларацією з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2016 рік від 22.02.2016р., якою визначено податкове зобов`язання в сумі 447 622,60 грн.
Г) 4 103,63 грн. - заборгованість по податку на нерухоме майно (нежитлова нерухомість), у т.ч. 1 478,46 грн. основний платіж та 2 625,17 грн. пеня.
На підтвердження заборгованості по даному податку податковим органом подано податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки за 2016 рік від 15.02.2016р. якою визначено податкове зобов`язання в сумі 2,52 грн., яке підлягає визнанню.
Ці вимоги є поточними вимогами, оскільки виникли після відкриття провадження у справі про банкрутство.
Вимоги в сумі 1 475,94 грн. (основний платіж) судом відхиляються як такі, що не підтверджені належними та допустимими доказами.
Грошові вимоги кредитора в частині нарахованої пені в розмірі 522 296,62 грн. (в т.ч. і по надходженням від викидів в сумі 3 047,34 грн., рентній платі за спеціальне використання води в сумі 14 030,29 грн., транспортному податку в сумі 1 407,12 грн.) повністю судом відхиляються, оскільки частина цих грошових вимог була заявлена поза межами передбаченого ст. 102 Податкового кодексу України строку, а інша частина цих вимог була заявлена без врахування положень щодо мораторію на задоволення вимог кредиторів.
Так, частинами 1 - 3 та 7 ст. 19 Закону про банкрутство передбачено, що мораторій на задоволення вимог кредиторів - зупинення виконання боржником грошових зобов`язань і зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов`язань та зобов`язань щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Мораторій на задоволення вимог кредиторів вводиться одночасно з відкриттям провадження (проваджень) у справі про банкрутство, про що зазначається в ухвалі господарського суду.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів, зокрема, не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов`язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій.
Дія мораторію припиняється з дня закриття провадження у справі про банкрутство.
Як було вказано вище, ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 25.02.2016р. порушено провадження у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства Трест «Київміськбуд - 1» імені М.П.Загороднього та введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Таким чином, враховуючи наведені вище факти та з врахуванням відповідних правових норм, кредитор не мав правових підстав для здійснення нарахування пені після 25.02.2016р. на заборгованість минулих періодів, яка виникла до відкриття провадження у справі про банкрутство.
Крім того, кредитором не було подано доказів, які підтверджували б факт виникнення податкового боргу по надходженням від викидів, рентній платі за спеціальне використання води та транспортному податку, на який нараховувалася пеня.
Розглянувши заяву кредитора, господарський суд вважає за необхідне грошові вимоги останнього визнати в розмірі 1 447 721,03 грн. (1 447 185,81 грн. основного платежу та 535,22 грн. штрафу з наступним включенням їх до реєстру вимог кредиторів. Грошові вимоги в сумі 1 097 280,66 грн. судом відхиляються з підстав, наведених вище.
Керуючись ст. 1, 19, 23, 38, 40 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
УХВАЛИВ:
1. Визнати вимоги Головного управління ДФС у м. Києві в розмірі 1 447 721,03 грн. та 3 842,00 грн. судового збору.
2. Відхилити вимоги Головного управління ДФС у м. Києві в розмірі 1 097 280,66 грн.
3. Включити до реєстру вимог кредиторів вимоги Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 39439980) у таких сумах та з зазначеною черговістю задоволення: 3 842,00 грн. - І черга задоволення, 1 447 185,81 грн. основного платежу - ІІІ черга задоволення, 535,22 грн. штрафу - VІ черга задоволення.
4. Копії цієї ухвали надіслати ліквідатору Демчану О.І. (08133, м. Вишневе Києво-Святошинського району Київської області, вул. Першотравнева, 23 - б, офіс 54; адреса для листування: 01032, м. Київ, вул. Саксаганського, 88, а/с 210), Головному управлінню ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19), голові комітету кредиторів - Товариству з обмеженою відповідальністю «Фінансово-інвестиційний альянс» (02218, м. Київ, вул. Райдужна, 6) та Публічному акціонерному товариству Акціонерний банк «Укргазбанк» (03087, м. Київ, вул. Єреванська, 1; адреса для листування: 01601, м. Київ, вул. Б.Хмельницького, 16-22).
5. Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.
Повний текст ухвали складено 17.09.2019р.
Суддя А.С.Сидоренко