ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРCОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Театральна,18, м. Херсон, 73000,
тел./0552/26-47-84, 49-31-78, факс 49-31-78, веб сторінка: ks.arbitr.gov.ua/sud5024/
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
У Х В А Л А
26 вересня 2018 року Справа № 923/862/15
Господарський суд Херсонської області у складі судді Пригузи П.Д. за участі секретаря Литвиненко Т.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ліквідатора про затвердження звіту і ліквідаційного балансу банкрута справі
за заявою: Державної податкової інспекції у м. Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області, вул. І.Кулика, 143-а, м. Херсон,
до: Приватного підприємства "Золото Ланів", ідентифікаційний код 37238431, вул. Петренка, 39, м. Херсон,
про банкрутство,
за участі представників сторін:
від кредиторів: ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області - ОСОБА_2, довіреність № 424/8/21-03-03-25 від 01.02.2018;
від боржника: представник ліквідатор - ОСОБА_3, довіреність від 01.01.2018;
представник заінтересованої особи гр. ОСОБА_4 - ОСОБА_5, довіреність № 1602 від 14.08.2017;
в с т а н о в и в:
Ухвалою від 10.08.2015 р. господарський суд прийняв заяву про порушення справи про банкрутство ПП "Золото Ланів", призначив дату підготовчого засідання.
За результатами підготовчого судового засідання 03.09.2015, господарський суд порушив справу про банкрутство, призначив розпорядником майна арбітражного керуючого ОСОБА_6, увів мораторій на задоволення вимог кредиторів, призначив попереднє засідання.
Ухвалою попереднього засідання суду від 12.11.2015 року затверджено реєстр вимог кредиторів, призначено збори кредиторів, зобов'язано учасників провадження утворити комітет кредиторів та вирішити питання, що віднесені до його компетенції, надати пропозиції щодо подальших процедур у справі, призначив підсумкове засідання.
Постановою господарського суду від 01.12.2015 відкрито ліквідаційну процедуру строком на 12 місяців та призначено судове засідання для розгляду звіту ліквідатора.
Строк ліквідаційної процедури та повноважень ліквідатора продовжувався неодноразово.
Ліквідатором надано до суду для затвердження звіт та ліквідаційний баланс, відповідно до якого ліквідатором з метою виявлення активів боржника були вчинені наступні заходи:
Надіслані запити та отримані відповіді від: Державної служби України з питань праці; Державної авіаційної служби України; Державне космічне агентство України; Державне архітектурно-будівельна інспекція України; МВС України «Регіональний сервісний центр в Херсонській області»; СБУ України; ГУ Держпраці у Херсонській області; ГУ Держспоживслужби в Херсонській обл.; ГУ Держгеокадастру у Херсонській області; Відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Номер інформаційної довідки 45199572 від 07.10.2015 р., веб-сайт ОСОБА_6; Відомості про рух коштів на рахунках ПП « Золото Ланів» в ПАТ «Укрсоцбанку», ПАТ «ЗлатоБанк», ПАТ «Південний», ПАТ «ОСОБА_7 Дніпро» (Відомості є в матеріалах справи);
Вищевказані документи свідчать про те що активи та грошові кошти на рахунках у Банкрута відсутні.
В ході ліквідаційної процедури, за аналізом господарської діяльності банкрута встановлені ознаки доведення підприємства до банкрутства його колишнім керівником ОСОБА_4 на виконання ст. 41 Закону України «Про відновлення платоспроможності» ліквідатор звернувся до суду з заявою про покладання субсидіарної відповідальності за зобов’язаннями підприємства на ОСОБА_4 Рішенням господарського суду Херсонської області вимоги ліквідатора були задоволені в повному обсязі, судом виданий Наказ про стягнення з вищевказаної особи 9 591 305,00грн. Заява про відкриття виконавчого провадження з належними документами були надіслані на адресу Вільнянського ДВС Запорізької обл.. Листом від 12 травня 2017р. вих.. №6008 ОСОБА_8 повідомив про повернення виконавчого документу стягувану без прийняття до виконання через несплату авансового внеску (лист отриманий 16.06.2017р.).
На адресу Комітету кредиторів 19.06.2017 була надіслана заява про забезпечення фінансування виконавчого провадження.
Отримана відповідь 02.08.2017 з ГУ ДФС у Херсонський області про відсутність в кошторисі вищевказаної організації витрат на авансові внески на виконавче провадження .
На адресу Прем’єр-міністру України 10.08.2017 було надіслане клопотання про надання фінансової допомоги ОДПІ м. Херсон для формування фонду ліквідаційної процедури і відповідно, витрат на виконавче провадження. Звернення було переадресовано до ДФС України.
Питання які пов’язані з реалізацією активів банкрута були винесені на розгляд комітету кредиторів і з врахуванням вимоги кредитора щодо попередження про збори кредиторів за 20 діб, фінансової спроможності ліквідатора на відрядження, на 14.09.2017р. були призначений комітет кредиторів.
Комітет кредиторів 14.09.2017 відхилив, як передчасний запропонований ліквідатором порядок денний через відсутність відповіді з ДФС України щодо формування фонду фінансування ліквідаційної процедури.
20.09.2017р. отримана відповідь ДФС України щодо фінансування ліквідаційної процедури. ДФС відмовив в створенні фонду через відсутність цієї статті в кошторисі ДФС.
В 26 грудня 2017р. на адресу ДПІ м Херсон був надісланий лист з проханням забезпечити в 2018р. фінансування ліквідаційної процедури ПП «Золото Ланів». У 2018р. фінансування ліквідаційної процедури відсутнє.
На адресу правоохоронних органів ліквідатором направлені відповідні заяви про кримінальні правопорушення посадовими особами банкрута та його засновником. Порушені кримінальні провадження №1201620020002345 та і №12017230040002656.
ОСОБА_4 рішення господарського суду було оскаржено до суду апеляційної інстанції. Ухвалою суду апеляційної інстанції рішення господарського суду Херсонської обл. залишено без змін, а апеляційну скаргу ОСОБА_4 без задоволення. Рішення судів першої та апеляційної інстанції ОСОБА_4 оскаржено до Верховного суду України. Постановою Верховного суду України від 30 січня 2018р. касаційна скарга ОСОБА_4 залишена без задоволення, а рішення судів першої та апеляційної інстанції без змін.
Враховуючи те що рішення суду першої інстанції вступило в закону силу, 09.08.2017р. ліквідатором проведена інвентаризація активів банкрута та складений Акт інвентаризації активів банкрута в які включені вимоги до ОСОБА_4
Ліквідатором 09.08.2017 сформована ліквідаційна маса в яку включені вимоги по субсидіарної відповідальності ОСОБА_4 Відповідно до ч. 1 ст. 42 3акону про банкрутство усі види майнових активів (майно та майнові права) і банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються до складу ліквідаційної маси, крім грошових коштів, що знаходяться на банківському рахунку умовного зберігання (ескроу) банкрута, об’єктів житлового фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих дошкільних закладів та об’єктів комунальної інфраструктури, які в разі банкрутства підприємства передаються в порядку, встановленому законодавством, у комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
Майнові вимоги до ОСОБА_4 ліквідатором оцінюються виходячи з вимог кредиторів (згідно реєстру вимог кредиторів - 9 555 254,00грн.) та судових витрат по справі, які складаються із винагороди арбітражного керуючого та витрат пов’язаних з ліквідаційною процедурою, всього початкова вартість майнової вимоги до ОСОБА_4 ліквідатором встановлюється в розмірі 9 656 534,00 грн.
Ліквідатором оцінено відступлення від прав вимоги банкрута до ОСОБА_4 як цілісного майнового комплексу в розмірі 9 656 534,00грн.
Вищевказана сума узгодження з комітетом кредиторів ПП «Золото Ланів» (Протокол зборів комітету кредиторів від 26.10.2017р.).
У відповідності до ст. 44 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» проведені заходи з продажу активів банкрута. В газеті «Є» від 15 .11.2017р. розміщено оголошення про конкурс на організатора аукціону. 22.11 2017 р. від «Південно-Західної універсальної товарної біржі» (код ЄДРПОУ 33108752) надійшла заява про участь в конкурсі (вих№22/11/17-1), інших заяв не надходило. 01.01.2018 з «Південно-Західною Універсальною товарною біржею» був укладений договір №38 на організацію проведення відкритих торгів (аукціону). Організатором торгів, у відповідності до Закону України» Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», вчинені організаційні заходи з реалізації майна банкрута як цілісного майнового комплексу (відповідні документи додаються). Третя пропозиція про участь у аукціоні була оголошена на 09.03.2018р. Пропозицій на придбанні активів банкрута не надходило.
У відповідності до п. 5 ст. 44 Ліквідатор здійснює продаж майна боржника у вигляді цілісного майнового комплексу. У разі якщо продати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу не вдалося, ліквідатор здійснює продаж майна боржника частинами. В такий ж спосіб діє Біржа.
Відповідно до п.8 ст. 26 до компетенції комітету кредиторів віднесено визначення складу майна в разі продажу частини майна у процедурі санації боржника або ліквідації банкрута. Виходячи з вимог вищевказаних норм Закону, окремому продажу підлягає право вимоги як окремого майна. Комітет кредиторів в протокольній формі (протокол зборів комітету кредиторів від 18.03.2018) прийняв рішення про продаж майна Банкрута окремим лотом.
Ліквідатор вказує, що ним проведені заходи з продажу активів банкрута через Організатора аукціону «Південно-Західна товарна універсальна біржа» (код ЄДРПОУ 33108752). На пропозицію придбати право вимоги за ціною 36187,00 грн. бажаючих не виявлено. В послідуючому продаж відбувався з правилами біржової торгівлі. Третя пропозиція про участь у аукціоні була оголошена на 12.07.2018. Аукціон відбувся, право вимоги було продана за ціною запропонованою переможцем аукціону 600,00грн.
Інші майнові активи у банкрута відсутні.
На підставі зазначених обставин, у зв'язку із продажем майна боржника, ліквідатором заявлено вимогу про завтердження звіту і ліквідаційного балансу та припинення провадження у справі з ліквідацією банкрута.
В судовому засіданні представник ліквідатора підтримав заявлені вимоги, просить затвердити звіт і ліквідаційний баланс.
Представник ГУ ДФС у Херсонській області зазначив, що рішенням комітет кредиторів від 24.07.2018 дійсно було схвалено звіт і ліквідаційний баланс боржника, але вважає, що це рішення комітету кредиторів є передчасним, оскільки під час розгляду цієї справи встановлено, що ліквідатором було порушено умови продажу майна боржника, а саме права вимоги боржника до ОСОБА_4 в розмірі 9656534,00грн., яке було продано через аукціон за 600,00грн. Представник вважає, що звіт і ліквідаційний баланс не підлягає задоволенню, оскільки має бати визнаний недійсним аукціон з продажу права вимоги, а ліквідаційна процедура має бути продовжена.
Заслухавши учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про відмову у затвердженні звіту і ліквідаційного балансу з наступних підстав.
Згідно приписів ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (Звіт ліквідатора), визначено, що після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню тощо.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Згідно ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
При розгляді та прийнятті рішення про схвалення комітетом кредиторів звіту ліквідатора кожен з кредиторів, що є членом комітету кредиторів, володіє кількістю голосів, яка має враховуватися при висновку прийняте відповідне рішення чи не прийняте.
Так, згідно ч. 9 ст. 26 Закону про банкрутство рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим більшістю голосів кредиторів, якщо за нього проголосували присутні на зборах (комітеті) кредитори, кількість голосів яких визначається відповідно до ч. 4 цієї статті, зокрема - конкурсні кредитори мають на зборах кредиторів кількість голосів, пропорційну сумі вимог кредиторів, включених до реєстру вимог кредиторів, та кратну одній тисячі гривень.
Як вбачається з протоколу від 24.07.2018 зборів комітету кредиторів (том 6 а.с. 110) в голосуванні приймав участь представник від кредитора ОСОБА_1 ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області як єдиний кредитор у справі. Рішенням комітету кредиторів схвалено звіт та підтримана пропозиція ліквідатора щодо звернення до господарського суду з клопотанням про затвердження звіту і ліквідаційного балансу.
В судовому засіданні представник кредитора спростував це рішення, вважає його прийнятим передчасно.
При розгляді заяви представника ОСОБА_4 у цій справі суд прийшов до висновку про скасування результатів аукціону з продажу права вимоги боржника до ОСОБА_4 в розмірі 9656534,00грн., яке було продано ліквідатором через аукціон за 600,00грн.
Вказаний продаж вчинено ліквідатором за висновком суду через неналежне виконання своїх обов'язків. Вказаний факт викликає необхідність продовження ліквідаційної процедури, оскільки право вимоги підлягає подальшому продажу, а вимоги кредиторів - задоволенню за рахунок непроданого майна. боржника.
Отже, ліквідатором подано до суду звіт і ліквідаційний баланс безпідставно.
Суд зазначає, що відповідно до приписів ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі якщо господарський суд дійшов висновку, що ліквідатор не виявив або не реалізував майнові активи банкрута у повному обсязі, суд виносить ухвалу про призначення нового ліквідатора в порядку, встановленому цим Законом, якщо інше не передбачено цим Законом. Новий ліквідатор очолює ліквідаційну комісію і діє згідно з вимогами цього Закону.
Згідно ч. 8 ст. 26 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" питання про звернення до господарського суду з клопотанням про призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора), припинення повноважень арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення іншого арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) відноситься до компетенції комітету кредиторів, який приймає відповідні рішення щодо цього.
Вирішуючи питання про припинення повноважень ліквідатора суд зазначає, що окрім підстав для припинення повноважень ліквідатора і призначення нового ліквідатора, визначених ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", є підстави усунути арбітражного керуючого ОСОБА_6 від виконання обов'язків ліквідатора. Так, відповідно до приписів ч. 3 ст. 114 Закону усунення арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) від виконання ним своїх обов'язків здійснюється господарським судом за клопотанням комітету кредиторів, органу, уповноваженого управляти державним майном (для державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків) або за власною ініціативою у разі, зокрема, невиконання або неналежного виконання обов'язків, покладених на арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), подання до суду неправдивих відомостей тощо.
У зв'язку з подачею ліквідатором звіту та ліквідаційного балансу, який засвідчує, що ліквідатор не реалізував майно боржника, що підлягає включенню до складу ліквідаційної маси, враховуючи неналежне виконання ліквідатором відповідних дій щодо продажу майна за максимально високу ціну, суд застосовує припис ч. 4 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", припиняє його повноваження та зобов'язує комітет кредиторів подати кандидатуру нового арбітражного керуючого для призначення ліквідатором у справі.
Керуючись ст.ст. 26, 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 233-235, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
п о с т а н о в и в:
1. У задоволенні клопотання ліквідатора ОСОБА_6 Анатолієвича про затвердження звіту і ліквідаційного балансу банкрута Приватного підприємства "Золото Ланів", ідентифікаційний код 37238431, вул. Петренка, 39, м. Херсон, - відмовити.
2. Повноваження арбітражного керуючого ОСОБА_6 Анатолієвича, як ліквідатора Приватного підприємства "Золото Ланів", ідентифікаційний код 37238431, - припинити.
3. Зобов'язати комітет кредиторів подати до господарського суду кандидатуру нового арбітражного керуючого для призначення нового ліквідатора у справі.
4. Призначити справу до розгляду на 15 листопада 2018 року на 11:00 год. для призначення нового ліквідатора у справі, в приміщені господарського суду за адресою: м. Херсон, вул. Театральна, 18, зал судових засідань № 214.
5. Явку в судове засідання членів комітету кредиторів визнати обов'язковою.
Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного господарського суду через Господарський суд Херсонської області (підпункт 17.5 пункту 1 Розділу ХІ "Перехідні положення" Господарського процесуального кодексу України).
Дата виготовлення та підписання повного тексту ухвали:
Суддя П.Д. Пригуза