ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
У Х В А Л А
14 серпня 2017 року м. Київ № 826/14612/16
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Арсірія Р.О., розглянув клопотання про звільнення від сплати судового збору за розгляд клопотання про забезпечення позову по справі
за позовом ОСОБА_1
до Комісії з питань вищого корпусу державної служби,
треті особи: Президент України Президент України Порошенко Петро Олексійович, Кабінет Міністрів України, Голова Миколаївської обласної державної адміністрації Савченко Олексій Юрійович,
Національне агентство України з питань державної служби
про визнання протиправним та скасування рішення
В С Т А Н О В И В:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 до Комісії з питань вищого корпусу державної служби, третя особа: Президент України Порошенко П.О. про скасування рішення про результати конкурсу.
Ухвалою суду від 26 вересня 2016 року відкрито провадження у справі та призначено попереднє судове засідання.
Ухвалою суду від 06 лютого 2017 року суддею Арсірієм Р.О. прийнято справу № 826/14612/16 до свого провадження та призначено до судового розгляду.
У судовому засіданні 14.08.2017 року позивач заявив клопотання про вжиття заходів забезпечення позову шляхом зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року № 448 та просив звільнити його від сплати судового збору за розгляд заявленого клопотання.
Розглянувши матеріали справи, заявлене клопотання, заявлене клопотання суд дійшов наступних висновків.
Гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя‚ від 14 травня 1981 року № R (81) 7: „В тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати" (підпункт 12 пункту D).
Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду є складовою доступу до правосуддя.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 87 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір".
Відповідно до частини першої статті 88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
У той же час позивачем не надано жодного належного та допустимого доказу, який би доводив зазначений ним майновий стан та неможливість сплати судового збору за розгляд судом клопотання про вжиття заходів забезпечення позову.
Приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору.
Суд вважає за можливе відстрочити позивачу сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 88, ст. 165, 188 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання ОСОБА_1 про звільнення від сплати судового збору - відмовити.
Відстрочити сплату судового збору до винесення рішення у даній справі
Ухвала набирає законної сили у строк та порядок визначений статтями 167, 186, 254 КАС України та оскаржується у строк та порядок встановлений статтями 167, 186 КАС України.
Суддя Р.О. Арсірій