Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
03 березня 2021 р. Справа №200/9042/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Бабіча С.І., за участю секретаря судового засідання Сафронової Ю.Л. та представників сторін:
1-й відповідача ОСОБА_1 ;
2-й відповідача - не з`явився;
розглянувши у судовому засіданні клопотання представника Державної фіскальної служби України про процесуальне правонаступництво в адміністративній справі за позовом Торговий дім Інтерелектро до Головного управління ДФС у Донецької області, Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
23 лютого 2021 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника Державної фіскальної служби України про процесуальне правонаступництво у даній справі, з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Вказане клопотання вмотивовано тим, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України № 1200 від 18.12.2018 року «Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України» (зі змінами) (далі постанова №1200) утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізовано Державну фіскальну службу, шляхом поділу.
Абзацом 4 пункту 2 постанови № 1200 встановлено, що Державна податкова служба та Держмитслужба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Згідно із розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р «питання Державної податкової служби» Державна податкова служба розпочала виконання функцій і повноважень Державної фіскальної служби з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 846 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»було розподілено сервісну та правоохоронну функції ДПС та передбачено виключення у ДПС функцій з реалізації державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Представник позивача через канцелярію суду подав заяву, в якій зазначив, що проти заміни відповідача його правонаступником Державною податковою службою України не заперечує, просив здійснювати розгляд справи без його участі.
Представник 1-го відповідача у судовому засіданні не заперечувала, проти заміни відповідача у справі № 200/9042/20-а з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Розглянувши клопотання представника Державної фіскальної служби України про процесуальне правонаступництво, суд зазначає наступне.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 23 червня 2020 року у даній справі позов Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Інтерелектро до Головного управління ДПС у Донецької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.
Визнано бездіяльність Головного управління ДПС у Донецькій області протиправною та зобов`язати Головне Управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, код ЄДРПОУ 43142826) здійснити внесення необхідних змін до облікової картки платника податків Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Інтерелектро (код ЄДРПОУ 40914220, вул. Ушакова, 8, м. Маріуполь, Донецька область, 87510) в частині розрахунків з бюджетом з податку на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт послуг), шляхом виключення з обліку донарахованих штрафних санкцій згідно: податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 19.10.2018 року № 0227254603 у розмірі 346 267,48 грн., податкового повідомлення- рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 19.10.2018 року № 0227414603 у розмірі 25588,69 грн., податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 19.10.2018 року № 0228294603 у розмірі 14 897,52 грн., податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 22.10.2018 року №0228314603 у розмірі 28 280,08 грн.
Присуджено до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Донецькій області (місцезнаходження: вул. Італійська, буд. 59, м. Маріуполь, Донецька область, 87500, код ЄДРПОУ 43142826) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Торговий дім Інтерелектро (код ЄДРПОУ 40914220, вул. Ушакова, 8, м. Маріуполь, Донецька область, 87510) судовий збір у розмірі 6 225 (шість тисяч двісті двадцять п`ять) гривень 51 (п`ятдесят одна) копійка.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Донецькій області - залишено без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 червня 2020 року у справі № 200/9042/19-а - залишено без змін.
Судом встановлено, що Постановою Кабінету Міністрів України "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" від 18.12.2018 року №1200 визначено, що Державна податкова служба України є правонаступником прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби України у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 затверджено положення про Державну податкову службу України та Державну митну службу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Питання Державної податкової служби" від 21.08.2019 року №682-р визначено можливість забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" від 06.03.2019 року №227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства і питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з 17.05.2019 року Державна фіскальна служба (код ЄДРПОУ 39292197) перебуває у стані припинення.
Згідно зі ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Як видно з відомостей, що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Державну податкову службу 17.05.2019 року зареєстровано в якості юридичної особи за кодом ЄДРПОУ 43005393, зареєстроване місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установленихзакономвипадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15).
Відповідно до приписівстатті 52 КАС Україниу разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив. У разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
За таких обставин, приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни відповідача у справі Державну фіскальну службу на його правонаступника - Державну податкову службу України.
Керуючись ст.ст. 52, 181, 243, 248, 256, 292-295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання представника Державної фіскальної служби України про процесуальне правонаступництво в адміністративній справі за позовом Торговий дім Інтерелектро до Головного управління ДФС у Донецької області, Державної фіскальної служби України про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Замінити первинного відповідача по справі Державну фіскальну службу України на його правонаступника - Державну податкову службу України(ЄДРПОУ 43005393, зареєстроване місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8).
Ухвала складена та підписана 03 березня 2021 року.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя С.І. Бабіч