ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"18" лютого 2020 р.
м. Одеса
Справа № 916/1105/16
Господарський суд Одеської області у складі судді Найфлейша В.Д.
при секретарі судового засідання Касьяновій А.В.
розглянувши матеріали заяви арбітражного керуючого Вудуда Г.І. (вх.№ 3-193/19 від 18.03.2019р.)
по справі № 916/1105/16
За заявою боржника Комунального підприємства "Лиманськетеплокомуненерго" (67453, Одеська область, Роздільнянський район, смт. Лиманське, БОС 128/4, код ЄДРПОУ 36527728)
про визнання банкрутом
За участю представників сторін:
від ПАТ "НАК "Нафтогаз України" - Ракітін П.С. (довіреність);
від ГУ ДПС в Одеській області - Замороцька А.О. (довіреність);
від Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області - Лошакова Ю.І. (довіреність);
арбітражний керуючий - не з`явився.
В С Т А Н О В И В:
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 26.05.2016р. порушено провадження у справі про банкрутство Комунального підприємства "Лиманськетеплокомуненерго", введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Автоматичним розподілом справ між суддями справу №916/1105/16 передано до розгляду судді Найфлейш В.Д.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.12.2017р. прийнято справу № 916/1105/16 до свого провадження.
В матеріалах справи міститься заява арбітражного керуючого Вудуд Г.І. (3-193/19 від 18.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності, стягнення з Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області 5446531,69 грн.
21.05.2019р. від Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області надійшов відзив на заяву, згідно якого просить суд відмовити в задоволенні заяви про покладення субсидіарної відповідальності, оскільки рішенням Лиманської селищної ради прийнято на баланс від КП «Лиманськетеплокомуненерго» житловий фонд та об`єкти соціальної інфраструктури, які не можуть бути включені до ліквідаційної маси та використані для погашення вимог кредиторів, відсутні ознаки доведення до банкрутства.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 21.05.2019р. зобов`язано Відділ з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Одеській області (м. Одеса, вул. Прохоровська, 20) надати суду в порядку п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" висновок про наявність чи відсутність ознак доведення до банкрутства КП "Лиманськетеплокомуненерго" (67453, Одеська область, Роздільнянський район, Лиманське, БОС-128/4, код ЄДРПОУ 36527728) з боку засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (67453, Одеська область, Роздільнянський район, Лиманське, вул. Центральна, 79).
Ухвалою суду від 25.06.2019р. повторно зобов`язано Відділ з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Одеській області (м. Одеса, вул. Прохоровська, 20) надати суду в порядку п. 7 ч. 1 ст. 3 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" висновок про наявність чи відсутність ознак доведення до банкрутства КП "Лиманськетеплокомуненерго" (67453, Одеська область, Роздільнянський район, Лиманське, БОС-128/4, код ЄДРПОУ 36527728) з боку засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (67453, Одеська область, Роздільнянський район, Лиманське, вул. Центральна, 79).
20.08.2019р. до суду представником Головного територіального управління юстиції в Одеській області надано вимогу, адресовану Лиманській селищній раді Роздільнянського району Одеської області про надання документів необхідних для проведення аналізу.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 20.08.2019р. зобов`язано Лиманську селищну раду Розділянського району Одеської області надати інформацію стосовно надання відповіді на запит Відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Одеській області (вих. №10/21 від 04.06.2019р.) про надання документів.
Зазначену ухвалу Лиманською селищною радою Роздільнянського району Одеської області отримано 04.09.2019р., що підтверджується роздруківкою з офіційного веб-сайту Укрпошти, однак станом на 05.09.2019р. витребувану інформацію суду не надано, також не надано необхідні для проведення аналізу документи Відділу з питань банкрутства ГТУЮ в Одеській області.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 05.09.2019р. стягнуто з Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області на користь державного бюджету України через Державну судову адміністрацію України штраф в порядку ст. 135 ГПК України у сумі 2007 (дві тисячі сім ) грн. 00 коп.
21.10.2019р. введено в дію Кодекс України з процедур банкрутства, який набрав чинності 21.04.2019р. відповідно до ч. 3 Прикінцевих та перехідних положень якого передбачено, що з дня введення в дію цього Кодексу подальший розгляд справ про банкрутство здійснюється відповідно до положень цього Кодексу незалежно від дати відкриття провадження у справі про банкрутство, крім справ про банкрутство, які на день введення в дію цього Кодексу перебувають на стадії санації, провадження в яких продовжується відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 7 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що Господарський суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, в межах цієї справи вирішує всі майнові спори, стороною в яких є боржник; спори з позовними вимогами до боржника та щодо його майна; спори про визнання недійсними результатів аукціону; спори про визнання недійсними будь-яких правочинів, укладених боржником; спори про повернення (витребування) майна боржника або відшкодування його вартості відповідно; спори про стягнення заробітної плати; спори про поновлення на роботі посадових та службових осіб боржника; спори щодо інших вимог до боржника.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 29.10.2019р. призначено розгляд заяви арбітражного керуючого Вудуда Г.І. (3-193/19 від 18.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності по справі №916/1105/16 за правилами загального позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників судового процесу.
29.10.2019р. від Головного територіального управління юстиції в Одеській області надійшов лист, в якому зазначено, що Відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Одеській області не можливо провести Аналіз у відповідності до Методичних рекомендацій та зробити висновок про наявність чи відсутність ознак доведення до банкрутства Комунальним підприємством «Лиманськетеплокомуненерго» з боку засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області, оскільки документи надано не в повному обсязі.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 28.01.2020р., зокрема, призначено розгляд позовної заяви арбітражного керуючого Вудуда Г.І. (3-193/19 від 18.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності по справі № 916/1105/16 до судового розгляду по суті в засіданні суду на "18" лютого 2020 р. о 11:00.
28.01.2020р. судом відхилено клопотання Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області від 24.09.2019р. про проведення експертизи, про що зазначено в протоколі судового засідання.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 99 ГПК України, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо.
Відповідно до ст. 3 Кодексу України з процедур банкрутства, Державний орган з питань банкрутства складає на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства.
Враховуючи те, що питання, яке Лиманською селищною радою Роздільнянського району Одеської області було запропоноване до поставлення на вирішення експерту є фактично наданням висновку про наявність ознак доведення до банкрутства, що є обов`язком Державного органу з питань банкрутства, вказане клопотання судом відхилено.
У судовому засіданні 18.02.2020р. було проголошено вступну та резолютивну частини рішення суду.
Розглянувши матеріали позовної заяви, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
Комунальне підприємство «Лиманськетеплокомуненерго» створено на підставі рішення Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області № 326-У від 22.06.2009р. та підпорядковано виконавчому комітету Лиманської селищної ради.
Пунктом 7 зазначеного рішення встановлено, що діяльність створеного комунального підприємства здійснюватиметься на основі повного самофінансування.
Відповідно до п. 1.7. статуту КП «Лиманськетеплокомуненерго» власник (Лиманська селищна рада) власник не несе відповідальності за зобов`язаннями підприємства, крім випадків, передбачених законодавством України. Підприємство не несе відповідальності за зобов`язаннями власника.
Згідно з п. 3.1. статуту КП «Лиманськетеплокомуненерго» основною метою діяльності підприємства є самостійна систематична господарська діяльність, спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів. Метою створення і діяльності підприємства є утримання будинків та прибудинкових територій, надання послуг водопостачання, водовідведення, збору та вивозу побутових відходів тощо.
Пунктом 4.1. статуту КП «Лиманськетеплокомуненерго» передбачено, що майно підприємства належить до комунальної власності територіальної громади смт. Лиманське в особі Лиманської селищної ради та закріплюється за ним на праві господарського відання.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 02.08.2016 затверджено реєстр вимог кредиторів КП "Лиманськетеплокомуненерго", а саме Роздільнянська об`єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС в Одеській області 2 756, 00 (судові витрати) - перша черга, 1 416 860, 83 (основний борг) - третя черга, 494 283, 64 (штрафні санкції та пеня) - шоста черга; ПАТ "НАК "Нафтогаз України" 2 756, 00 (судові витрати) - перша черга, 1 575 041, 46 (основний борг) - четверта черга, 1 954 833, 76 (штрафні санкції та пеня) - шоста черга, тощо.
Постановою Одеського апеляційного господарського суду від 18.10.2016р. ухвалу Господарського суду Одеської області від 02.08.2016 р. у справі № 916/1105/16 про затвердження реєстру вимог кредиторів змінено в частині віднесення вимог ПАТ "НАК "Нафтогаз України" щодо 3 % річних та інфляційних витрат до 6 черги реєстру вимог кредиторів. Пункт 2 реєстру вимог кредиторів викладено у наступній редакції: ПАТ "НАК "Нафтогаз України": 2 756 грн. судового збору - перша черга, 3 259 083,51 грн. (основний борг) - 4 черга, 270 791,71 грн. (штрафні санкції) - 6 черга.
Заборгованість АТ «НАК «Нафтогаз України» виникла в результаті невиконання боржником зобов`язань з оплати за договорами №1934/14-ТЕ-23 від 27.12.2013р., №1935/14-БО-23 від 27.12.2013р., №13/3152-ВТЕ від 28.12.2012р., №13/3451-БО-23 від 28.12.2012р., №13/3450-ТЕ-23 від 28.12.2012р., №12/1067-БО-23 від 18.10.2012р., №12/1066-ТЕ-23 від 18.10.2012р. купівлі-продажу природного газу та підтверджується рішеннями суду по справам №916/3901/14, №916/3894/14, №916/3896/14.
Заборгованість Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області складається з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копали загальнодержавного значення, податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із платника податків у вигляді з/п, по військовому збору, по податку на додану вартість, по рентній платі за спецвикористання води, по надходженню від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях, по Єдиному соціальному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та підтверджується актом від 18.03.2016р. №65/15-24-14/36527728 про результати документальної позапланової перевірки комунального підприємства «Лиманськетеплокомуненерго» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013р. по 31.12.2015р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013р. по 31.12.2015р., податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2016р. №0000061400, податковим повідомленням-рішенням №0000051400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0000041400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0000031400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006031301 від 27.04.2016р., рішенням №0006051301 про застосування штрафних санкцій від 27.04.2016р., рішенням №0006041301 про застосування штрафних санкцій від 27.04.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006021301 від 27.04.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006011301 від 27.04.2016р., актом про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість№45-24/15-02/365277258 від 29.04.2015р., актом №46-25/15-02/36527728 від 29.04.2015р. про невчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість КП «Лиманськетеплокомуненерго», податковими деклараціями з податку на додану вартість.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 28.01.2020р. по справі №916/1105/16, зокрема, відмовлено в задоволенні клопотання АТ "НАК "Нафтогаз України" (вх.№3-992/19) про відсторонення арбітражного керуючого Вудуда Г.І. від виконання обов`язків ліквідатора КП "Лиманськетеплокомуненерго".
Вказана ухвала обгрунтована наступним.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України "Про теплопостачання", у разі якщо суб`єкту господарювання надано в користування (оренду, концесію, управління тощо) цілісний майновий комплекс (індивідуально визначене майно) з вироблення теплової енергії, такий суб`єкт стає правонаступником за борговими зобов`язаннями з оплати спожитих енергоносіїв та послуг з їх транспортування і постачання, що виникли у суб`єкта господарювання, який раніше використовував зазначене майно (володів або користувався ним).
Відповідно до п. 3.1. статуту КП "Лиманськетеплокомуненерго", основною метою діяльності підприємства є самостійна систематична господарська діяльність спрямована на досягнення економічних, соціальних та інших результатів. Метою створення діяльності підприємства є утримання будинків та прибудинкових територій, надання послуг водопостачання, водовідведення, збору та вивозу побутових відходів, задовільнення потреб в тепловодопостачанні об`єктів житла та об`єктів соціальної інфраструктури незалежно від форм власності, також виконання функцій по експлуатації об`єктів теплопостачання, досягнення економічних і соціальних результатів при обслуговуванні потреб територіальної громади селища, виконання державних, регіональних програм в області житлово-комунального господарства та соціальної сфери.
Згідно рішення Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області №1049-VI від 25.05.2015р. вирішено прийняти на баланс ради основні засоби комунальної власності територіальної громади Лиманської селищної ради від комунального підприємства "Лиманськетеплокомуненерго" згідно додатку. Відповідно до акту приймання-передачі, передано зокрема матеріальні цінності котельної.
Відповідно до рішення Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області №1050-VI від 25.05.2015р., вирішено передати в господарське відання частину майна комунальної власності територіальної громади Лиманської селищної ради на баланс Комунального підприємства "Лиманкомунсервіс" Лиманської селищної ради для ведення господарської діяльності, згідно з додатком.
Згідно акту приймання-передачі основних засобів від Лиманської селищної ради до КП "Лиманкомунсервіс" передано, зокрема, матеріальні цінності котельної.
Відповідно до звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута, станом на день розгляду справи у боржника відсутнє будь-яке майно, отже, суд дійшов висновку, що боржником передано до Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області увесь майновий комплекс КП "Лиманськетеплокомуненерго".
Таким чином, враховуючи норми ст. 22 Закону України "Про теплопостачання" правонаступником КП "Лиманськетеплокомуненерго" за борговими зобов`язаннями з оплати спожитих енергоносіїв та послуг з їх транспортування і постачання є КП "Лиманкомунсервіс", оскільки йому передано індивідуально визначене майно з вироблення теплової енергії відповідно до рішення Лиманської селищної ради, у зв`язку з чим слід вважати припиненими зобов`язання АТ "НАК "Нафтогаз України" відповідно до ч. 1 ст. 598 ЦК України, відтак, відсутній цивільно-правовий зв`язок між боржником і кредитором, що позбавляє кредитора брати участь у справі про банкрутство.
Таким чином, враховуючи те, що грошові вимоги АТ «НАК «Нафтогаз України» вважаються судом припиненими, суд зазначає, що загальний розмір вимог кредиторів у справі становить 2 756, 00 (судові витрати) - перша черга, 1 416 860, 83 (основний борг) - третя черга, 494 283, 64 (штрафні санкції та пеня) - шоста черга. Отже, підстави для стягнення з засновника - Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області субсидіарної відповідальності у розмірі 3529875,22 грн. відсутні.
Стосовно виникнення заборгованості КП «Лиманськетеплокомуненерго» зі сплати податків, господарський суд зазначає наступне.
Заборгованість Роздільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області складається з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копали загальнодержавного значення, податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами із платника податків у вигляді з/п, по військовому збору, по податку на додану вартість, по рентній платі за спецвикористання води, по надходженню від розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях, по Єдиному соціальному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та підтверджується актом від 18.03.2016р. №65/15-24-14/36527728 про результати документальної позапланової перевірки комунального підприємства «Лиманськетеплокомуненерго» з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013р. по 31.12.2015р., валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013р. по 31.12.2015р., податковим повідомленням-рішенням від 05.05.2016р. №0000061400, податковим повідомленням-рішенням №0000051400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0000041400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0000031400 від 05.05.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006031301 від 27.04.2016р., рішенням №0006051301 про застосування штрафних санкцій від 27.04.2016р., рішенням №0006041301 про застосування штрафних санкцій від 27.04.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006021301 від 27.04.2016р., податковим повідомленням-рішенням №0006011301 від 27.04.2016р., актом про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість №45-24/15-02/365277258 від 29.04.2015р., актом №46-25/15-02/36527728 від 29.04.2015р. про невчасну сплату узгодженої суми податку на додану вартість КП «Лиманськетеплокомуненерго», податковими деклараціями з податку на додану вартість.
Згідно ст. 4.1.1 Податкового кодексу України, податкове законодавство України ґрунтується, зокрема на принципі загальності оподаткування - кожна особа зобов`язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Згідно ст. 6 Податкового кодексу України, податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу. Збором (платою, внеском) є обов`язковий платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників зборів, з умовою отримання ними спеціальної вигоди, у тому числі внаслідок вчинення на користь таких осіб державними органами, органами місцевого самоврядування, іншими уповноваженими органами та особами юридично значимих дій. Сукупність загальнодержавних та місцевих податків та зборів, що справляються в установленому цим Кодексом порядку, становить податкову систему України.
Відповідно ст. 14.1.39 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно аналізу фінансового становища КП «Лиманськетеплокомуненерго» встановлено, що підприємство втратило платоспроможність через несплату фізичними особами плати за отримані послуги з теплопостачання, внаслідок чого утворилась заборгованість, в тому числі заборгованість зі сплати податків, зборів.
Отже, враховуючи те, що заборгованість зі сплати податків, зборів виникла в результаті господарської діяльності підприємства, що передбачена його статутом, та не погашена у зв`язку з несплатою фізичними особами плати за отримані послуги з теплопостачання, в результаті чого і виникла податкова заборгованість, яку боржник не спроможний погасити, вина засновника боржника - Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області у банкрутстві КП «Лиманськетеплокомуненерго» відсутня.
Крім того, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, під час здійснення своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника у зв`язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою. У разі банкрутства боржника з вини його засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі з вини керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, на засновників (учасників, акціонерів) боржника - юридичної особи або інших осіб у разі недостатності майна боржника може бути покладена субсидіарна відповідальність за його зобов`язаннями. Стягнені суми включаються до складу ліквідаційної маси і можуть бути використані лише для задоволення вимог кредиторів у порядку черговості, встановленому цим Кодексом.
Субсидіарна відповідальність у справах про банкрутство є самостійний цивільно-правовий вид відповідальності, який покладається на засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника при наявності підтвердження вини вказаних осіб у доведенні юридичної особи (боржника у справі про банкрутство) до стану неплатоспроможності.
Притаманною ознакою цивільно-правової відповідальності є те, що особа, яка є відповідачем, повинна доказати відсутність своєї вини. (постанова Касаційного господарського суду у складі Верховного суду від 30.10.2019р. по справі №906/904/16).
З вищевикладеного можна дійти до висновку, що після визнання боржника банкрутом, за наявності ознак доведення до банкрутства юридичної особи-боржника, погашення заборгованості банкрута є неможливим внаслідок дій та (або) бездіяльності засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника, які мають право давати обов`язкові для боржника вказівки чи мають змогу іншим чином визначати його дії, до поки такі особи не доведуть протилежного.
Разом з тим, у положеннях ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що одним із повноважень ліквідатора у справі про банкрутство є аналіз фінансового становища банкрута.
З наведеного, можна дійти до висновку, що виявлення наявності ознак доведення до банкрутства юридичної особи-боржника покладена саме на ліквідатора банкрута, що пов`язано з виконанням ліквідатором банкрута повноважень визначених ч. 1 ст. 61 Кодексу.
Саме детальний аналіз ліквідатора фінансового становища банкрута у поєднанні з дослідженням ним підстав виникнення заборгованості боржника перед кредиторами у справі про банкрутство, дозволить ліквідатору банкрута виявити наявність чи відсутність дій засновників (учасників, акціонерів) або інших осіб, у тому числі керівника боржника щодо доведення до банкрутства юридичної особи.
Відповідно до наданого ліквідатором банкрута арбітражним керуючим Вудудом Г.І. аналізу фінансового становища Комунального підприємства "Лиманськетеплокомуненерго" (том 5, а.с. 150-162) зазначено, що усі показники фінансово-господарської діяльності боржника не вкладаються у нормативні значення і є гіршими за нормативні, свідчать про втрату фінансової стійкості, ознак злочину - приховування банкрутства, фіктивне банкрутство не має, ознак злочину - доведення до банкрутства у діях керівника чи власника боржника за період 2015-2018 років не має можливості встановити.
29.10.2019р. від Головного територіального управління юстиції в Одеській області надійшов лист, в якому зазначено, що Відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Одеській області не можливо провести Аналіз у відповідності до Методичних рекомендацій та зробити висновок про наявність чи відсутність ознак доведення до банкрутства Комунальним підприємством «Лиманськетеплокомуненерго» з боку засновника боржника Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області.
З огляду на викладене, оскільки в матеріалах справи відсутній висновок про доведененя до банкрутства боржника Лиманською селищною радою Роздільнянського району Одеської області, суд дійшов висновку про відсутність вини засновника, тому підстави для покладення на нього субсидіарної відповідальності за зобов`язаннями боржника відсутні, у зв`язку з чим в задоволенні позову слід відмовити.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 7 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд розглядає спори, стороною в яких є боржник, за правилами, визначеними Господарським процесуальним кодексом України. За результатами розгляду спору суд ухвалює рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. У відповідності до ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Відповідно до ст. 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Крім того, в матеріалах справи міститься заява АТ «НАК «Нафтогаз України» (вх.№3-204/19 від 25.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності, яка судом відхиляється, оскільки відповідно до ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства подання таких заяв є виключно повноваженням ліквідатора банкрута, подання заяви кредиторами або іншими особами діючим законодавством про банкрутство не передбачено.
Керуючись ст.ст.73, 74, 77, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, суд
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні заяви арбітражного керуючого Вудуда Г.І. (вх.№ 3-193/19 від 18.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності, стягнення з Лиманської селищної ради Роздільнянського району Одеської області на користь КП «Лиманськетеплокомуненерго» 5446531,69 грн. - відмовити.
2. Заяву АТ «НАК «Нафтогаз України» (вх.№3-204/19 від 25.03.2019р.) про покладення субсидіарної відповідальності - відхилити.
Повний текст рішення складено та підписано 28.02.2020р. в порядку ст. 233 ГПК України.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання його повного тексту і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів.
Суддя В.Д. Найфлейш