Справа № 686/25511/20
Провадження № 6/686/368/24
УХВАЛА
18 червня 2024 року м. Хмельницький
Суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Стефанишин С.Л., ознайомившись з матеріалами заяви ОСОБА_1 про здійснення контролю за виконанням судового рішення,
встановив:
17.06.2024 року ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою про здійснення контролю за виконанням судового рішення у справі №686/25511/20.
В обґрунтування заяви вказав, що за змістом ст. 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання: держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку; контроль за виконанням судового рішення здійснює суд. Незабезпечення обов`язковості виконання судового рішення судом та дієвості судового контролю за його виконанням, має наслідком порушення його конституційного права на судовий захист.
Дослідивши матеріали справи, вважаю за доцільне відмовити у прийнятті до розгляду даної заяви з огляду на наступне.
Рішенням Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 04 лютого 2021 року у цивільній справі №686/25511/20 в задоволенні позову ОСОБА_1 до Держави Україна в особі Міністерства юстиції України, третя особа, які не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору - Державна казначейська служба України про відшкодування моральної шкодивідмовлено.
Постановою Хмельницького апеляційного суду від 10 серпня 2021 року рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 04 лютого 2021 року змінено, викладено його мотивувальну частину в редакції цієї постанови. В решті рішення залишити без змін.
Постановою Верховного Суду від 03 серпня 2022 року рішення Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області від 04 лютого 2021 року та постанову Хмельницького апеляційного суду від 10 серпня 2021 року скасовано та ухвалено нове рішення. Позов ОСОБА_1 до держави Україна в особі Міністерства юстиції України, третя особа - Державна казначейська служба України, про відшкодування моральної шкоди задоволено частково. Стягнуто з Державного бюджету України через Державну казначейську службу України на користь ОСОБА_1 на відшкодування моральної шкоди 1 000,00 гривень.
Згідност. 129-1 Конституції Українидержава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
У ч. 3ст. 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 р. № 1402-VIIIдоповнено конституційну норму положенням про те, що контроль за виконанням судового рішення здійснює суд у межах повноважень, наданих йому законом.
Даний обов`язок передбачено не лише на національному рівні, а також і на міжнародному рівні.
Так, Європейський суд з прав людини (далі ЄСПЛ) зазначає, що виконання рішення, винесеного будь-яким судом, має розглядатись як невід`ємна частина "судового процесу"для реалізації ст.6 Європейської Конвенції про захист прав людини (далі ЄКПЛ). Зокрема, ЄСПЛ у своєму рішенні від 20.07.2004 р.у справі "Шмалько проти України" зазначив, що відповідно до ст. 6 ЄКПЛ, виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як неодмінна складова судового розгляду.
УЦПК Українизакріплено мету цивільного судочинства, якою є ефективний захист порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави, де виконання судових рішень є однією із основних гарантій цього захисту.
З метою покращення належного та своєчасного виконання судового рішення у цивільних справах, суд повинен здійснювати судовий контроль за його виконанням.
Даний інститут детально закріплено вРозділі VII ЦПК України.
Незважаючи на те, що цей розділ має назву «Судовий контроль за виконанням судових рішень», в самому розділі фактично йдеться про оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців.
Положеннямист. 447 ЦПК України, яка віднесена до вказаного розділу, визначено, що сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу, порушено їхні права чи свободи.
Отже, як із змісту положень розділу VII під назвою «Судовий контроль за виконанням судових рішень» ЦПК України, так із змісту положеньст. 447 ЦПК Українивбачається, що судовий контроль за виконанням рішення суду, яке ухвалено в цивільній справі, реалізується лише шляхом розгляду скарг на рішення, дію або бездіяльність державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цьогоКодексу, якщо ними порушено права чи свободи сторін виконавчого провадження, в тому числі стягувача.
Однак, з таким зверненням ОСОБА_1 до суду не звертався, будь-яких доказів перебування виконавчого документу в органах державної виконавчої служби не надав.
Враховуючи наведене, оскільки зазначені заявником заходи судового контролю не передбачені вищевказаними нормами ЦПК України, слід відмовити у прийнятті до розгляду даної заяви.
Керуючись ст. ст.259,260,447 ЦПК України, суддя, -
постановив:
Відмовити в прийнятті до розгляду заяву ОСОБА_1 про здійснення контролю за виконанням судового рішення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя: Сергій Стефанишин