П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/518/17-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Анісімов О.В.
Суддя-доповідач - Шидловський В.Б.
28 лютого 2023 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Шидловського В.Б.
суддів: Боровицького О. А. Курка О. П. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Гонтар А. Р.,
позивача - ОСОБА_1
третьої особи - Афанасьєвої С.В.
представника третьої особи - Рендюк Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 листопада 2022 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, Міністерства культури та інформаційної політики України, треті особи - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльність,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулась з позовом до Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації (далі - відповідач) та Міністерства культури України, в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації щодо невжиття заходів охорони культурної спадщини для припинення будівельних робіт по АДРЕСА_1 , здійснення яких порушує режим збереження історичного середовища в межах комплексної охоронної зони та центрального історичного ареалу міста Чернівці;
- визнати протиправним та скасувати погодження Міністерством культури України від 11.01.2017 р. робочого проекту "Будівництво житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом по АДРЕСА_1 ", замовник - ОСОБА_2 .
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від10.01.2018 року у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Постановою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.04.2018 року апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.01.2018 року у справі №824/518/17-а, залишено без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 29.12.2021 року, касаційну скаргу ОСОБА_1 задоволено частково; рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 10.01.2018 року та постанову Вінницького апеляційного адміністративного суду від 23.04.2018 року скасовано, а справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.
Підставою для скасування рішень судів першої та апеляційної інстанції стало те, що розгляд справи у суді першої інстанції відбувся з порушенням норм процесуального права за відсутності ОСОБА_1 , яка не була повідомленою належним чином про час судового засідання, і такими доводами обґрунтована її касаційна скарга. При цьому, такі процесуальні порушення не були виправлені судом апеляційної інстанції.
Наведене свідчить про порушення судами попередніх інстанцій норм процесуального права, що відповідно до пункту 3 частини третьої статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) зумовлює обов`язкове скасування оскаржуваних судових рішень з направленням справи на новий розгляд до суду першої інстанції.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 25.11.2022 року у задоволенні позовних вимог відмовлено повністю.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивачем подано апеляційну скаргу, в якій він просить скасуватиоскаржуване рішення та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги апелянт посилається на порушення судомпершої інстанції, при прийнятті рішення, норм матеріального та процесуального права, також неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, з обставин і обґрунтувань, викладених в апеляційній скарзі.
В судовому засіданні позивач та третя особа підтримали доводи апеляційної скарги та просили її задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати.
Представник третьої особи - Рендюк Н.В. просила залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників процесу, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що 20.01.1993 року між ОСОБА_2 та ОСОБА_4 укладено договір довічного утримання, відповідно до якого, ОСОБА_2 набула права власності на 30/100 часток житлового будинку АДРЕСА_1 (Т. 1 а.с. 110, 111).
Згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, за ОСОБА_2 зареєстроване 29.12.1998 року право постійного користування земельної ділянки площею 0,0182 га, кадастровий номер 7310136300:05:002:0069 по АДРЕСА_1 . (том 1 а.с. 112-115).
Цільове призначення: 02.01; категорія земель землі житлової та громадської забудови; вид використання земельної ділянки: для обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.
Відповідно до листа Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 12.11.2004 року інформується, що будинок по АДРЕСА_1 знаходиться в межах історико-культурної заповідної території, не являється пам`яткою історії та архітектури (Т.1, а.с. 116).
Листом Відділу охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради від 26.11.2013 року ОСОБА_2 інформується про відсутність заперечень щодо будівництва споруди торгового призначення по АДРЕСА_1 , за умови погодження історико-містобудівного обґрунтування Міністерством культури України (Т.1, а.с. 117).
Згідно висновку щодо розгляду проектної документації (стадія робочий проект) будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарського кабінетом на вул. Й. Главки, 2, в м. Чернівці, який складений Відділом охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради від 05.12.2014 року, погоджено будівництво житлового будинку з будівлями торгового призначення по АДРЕСА_1 (Т.1, а.с. 118).
28.04.2014 року Міністерство культури України розглянуло подане ОСОБА_2 історико-містобудівне обґрунтування будівництва споруди торгового призначення на АДРЕСА_1 та погодило його для подальшого врахування при розроблені відповідної проектної документації (Т.1, а.с. 17).
У матеріалах справи наявні містобудівні умови та обмеження від 22.07.2014 року, №796/14 щодо забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 (Т.1, а.с. 133).
Листом відділу охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради від 12.10.2015 року інформується ОСОБА_5 (представник Сучеван Л.І.), що земельна ділянка по АДРЕСА_1 розташована в межах буферної зони пам`ятки культурної спадщини, занесеної до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Крім того, вказано, що історико-містобудівне обґрунтування на будівництво за вказаною адресою погоджено Міністерством культури України (Т.1, а.с.21-22).
Згідно листів Міністерства культури України від 08.07.2016 року та від 14.07.2016 року зазначено, що земельна ділянка вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівці розташовується в межах історичного ареалу м. Чернівці (рішення Чернівецької міської ради від 28.07.2007 року, №252 та наказ Міністерства культури і туризму України від 16.06.2007 р. №661/0/1607). Крім того, повідомляється, що погодження історико-містобудівного обґрунтування не дає право на проведення будівельних робіт. Також вказано, що проектна документація на будівництво вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівці Міністерством не погоджувалась, дозвіл на земляні роботи не надавався (Т.1, а.с. 18, 19, 23,24).
За результатами коригування історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам`яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів м. Чернівці Науково-дослідним інститутом памяткоохоронних досліджень Міністерства культури і туризму України визначено зони охорони археологічного культурного шару, відповідно до змісту якого земельна ділянка по вул. Й. Главки, 2 м. Чернівці не прилягає до вказаних зон (Т.1, а.с. 29-31).
Протоколом №106, від 16.11.2016 року засідання Науково-методичної ради з питань охорони культурної спадщини Міністерства культури України, схвалено та рекомендовано до погодження у встановленому порядку проектну документацію будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом на вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівці (Т.1, а.с. 119-124).
Листом Міністерства культури України від 15.12.2016 року, №982/10/61-16 Щодо погодження історико-містобудівного обґрунтування погоджено історико-містобудівне обґрунтування будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом на вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівцях для подальшого врахування при розробленні відповідної проектної документації (Т.1, а.с.126, 213-140).
27.12.2016 року за результатами проведення попередніх археологічних досліджень земельної ділянки по вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівці Інститутом археології було надано висновок №314-23/1987, відповідно до якого земельна ділянка в межах міста Чернівці, вул. Й. Главки, 2 0,0182 га, не утримує археологічного культурного шару і на її території можливе проведення земляних робіт (Т.1, а.с.132).
У матеріалах справи наявний Робочий проект будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом на вул. Й. Главки, 2 у м. Чернівці, замовником якого є Сучеван Л.І., який розглядався Міністерством культури України і погоджений ним 11.01.2017 року (Т.2 а.с. 1-61).
Листом Міністерства культури України від 11.01.2017 року, №7/10/61-17 погоджено матеріали на будівництво житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом по АДРЕСА_1 , зокрема в частині обмеження максимальної висоти проектованої будівлі на рівні двох наземних поверхів, що відповідає висоті +6,540 м на рівні гребня даху (Т.1, а.с.127, Т.2, а.с. 62).
Листом від 25.01.2017 року, №163/10/14-17 Міністерство культури України звернулось з проханням до Секретаріату Національної комісії України у справах ЮНЕСКО про інформування комітету всесвітньої спадщини ЮНЕСКО про наміри будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом по вул. Й. Главки, 2, м. Чернівці (Т.4, а.с.158).
У справі наявний лист за підписом в.о. директора Департаменту міжнародних організацій Міністерства закордонних справ України від 24.02.2017 року, №413/2031-194/087-555 Про інформування КВС ЮНЕСКО, який адресований Постійному представнику України при ЮНЕСКО Послу України у Франції Шамшуру О.В., з проханням передати проектну документацію щодо будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом за адресою: АДРЕСА_1 (Т.4, а.с.159) та лист за підписом Постійного представника України при ЮНЕСКО Посла України у Франції Шамшура О.В. від 01.03.2017 року Щодо інформування ЮНЕСКО, яким інформується в.о. директора Департаменту міжнародних організацій Міністерства закордонних справ України про виконання доручень, в тому числі щодо передання на адресу Секретаріату ЮНЕСКО проектну документацію щодо будівництва житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом за адресою: вул. Й. Главки, 2, м. Чернівці (Т.4, а.с.160).
22.03.2017 року Міністерством культури України видано ОСОБА_2 дозвіл на проведення земляних робіт на території пам`ятки, охоронюваній археологічній території, в зонах охорони в історичних ареалах населених пунктів №22-009/17з в АДРЕСА_1 (Т.1, а.с.130, 131).
Окрім цього, в матеріалах наявний лист Департаменту захисту економіки в Чернівецькій області Національної поліції України від 15.09.2016 року, в якому йдеться про відсутність в діях ОСОБА_2 ознак кримінального правопорушення, відповідальність за яке передбачене Кримінальним кодексом України, щодо будівництва по АДРЕСА_1 (Т.1, а.с.125).
Також, 05.01.2018 р. через канцелярію суду надійшли додаткові матеріали, які стосуються будівництва по АДРЕСА_1 , а саме: викопіювання з Робочого проекту "Будівництво житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом на АДРЕСА_1 " титульна сторінка тома 5 "Паспорт опорядження фасадів" шифр 230-04.2016 - ПОФ та титульна сторінка тома 5 "Електропостачання" шифр 230-04.2016 - ЕП: викопіювання з Робочого проекту "Будівництво житлового будинку з приміщеннями торгового призначення та перукарським кабінетом на АДРЕСА_1 " титульна сторінка тома 6 "Проект організації будівництва" шифр 230-04.2016 - ПОБ та титульна сторінка тома 6 "Електроосвітлення" шифр 230-04.2016 - ЕО; містобудівні умови та обмеження від 22.07.2014 р. №796/14; Декларація про початок виконання будівельних робіт за адресою: АДРЕСА_1 від 30.10.2014 р.; Акт перевірки щодо дотримання суб`єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт №33 від 13.11.2017 р., складений Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Чернівецької міської ради; протокол про адміністративне правопорушення, складений 13.11.2017 р. відносно ОСОБА_2 ; припис від 13.11.2017 р. про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, складений відносно ОСОБА_2 (Т.2, а.с. 89-113).
Крім цього, на виконання ухвали суду від 22.09.2022 року Міністерством культури та інформаційної політики України надано суду копії наступних документів:
- листа Постійного представництва України при ЮНЕСКО, яким було надіслано технічну оцінку ІКОМОС;
- листа ЮНЕСКО та технічної оцінки ІКОМОС отримані від ЮНЕСКО та передані адвокату Рендюк Н.В.;
- копію листа Міністерства культури та інформаційної політики України, яким було надіслано технічну оцінку ІКОМОС замовнику містобудівного перетворення (Т.5, а.с.71-76).
Також, в справі наявний переклад Технічного звіту ІКОМОС щодо зведення житлового будинку за адресою АДРЕСА_1 по відношенню до об`єкта світової спадщини Резиденція митрополитів Буковини і Далмації (Т.5, а.с.22-25).
Позивач оскаржив бездіяльність Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації щодо невжиття заходів охорони культурної спадщини для припинення будівельних робіт по вул.Йосипа Главки,2 в м.Чернівці, здійснення яких порушує режим збереження історичного середовища в межах комплексної охоронної зони та центрального історичного ареалу міста Чернівці.
Надаючи юридичну оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами колегія суддів зазначає наступне.
Правові, організаційні, соціальні та економічні відносини у сфері охорони культурної спадщини з метою її збереження, використання об`єктів культурної спадщини у суспільному житті, захисту традиційного характеру середовища в інтересах нинішнього і майбутніх поколінь регулює Закон №1805 (в редакції чинній на момент виникнення оспорюваних правовідносин).
Відповідно до пункту 6, пункту 22 частини 1 статті 6 Закону №1805 до повноважень органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів охорони культурної спадщини обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій відповідно до їхньої компетенції належить, зокрема, забезпечення захисту об`єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження, інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам`яток, що знаходяться на їх території.
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 1 Закону №1805 культурна спадщина - сукупність успадкованих людством від попередніх поколінь об`єктів культурної спадщини.
Частиною 2 статті 32 Закон №1805 визначено, що з метою захисту традиційного характеру середовища населених місць вони заносяться до Списку історичних населених місць України, який формується за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини затверджується Кабінетом Міністрів України.
Межі та режими використання історичних ареалів населених місць, обмеження господарської діяльності на територіях історичних ареалів населених місць визначаються у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відповідною науково-проектною документацією, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони культурної спадщини або уповноваженими ним органами охорони культурної спадщини.
Відповідно до частини 3 статті 32 Закону №1805 на охоронюваних археологічних територіях, у межах зон охорони пам`яток, історичних ареалів населених місць, занесених до Списку історичних населених місць України, забороняються містобудівні, архітектурні чи ландшафтні перетворення, будівельні, меліоративні, шляхові, земляні роботи без дозволу відповідного органу охорони культурної спадщини.
Крім цього, згідно з пунктом 3 Положення про управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації від 25.07.2012 №472-р основними завданнями управління є реалізація державної політики у сфері культури, охорони культурної спадщини, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин, спеціальної освіти у сфері культури та мистецтв, а також державної мовної політики, сприяння консолідації та розвитку української нації, забезпечення прав національних меншин, права громадян на свободу світогляду та віросповідання. Участь у розробленні та виконанні державних і регіональних програм розвитку культури, охорони культурної спадщини, а також державної мовної політики.
Відповідно до підпункту 4.8 пункту 4 Положення про управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Чернівецької обласної державної адміністрації від 25.07.2012 року, №472-р, управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації забезпечує захист об`єктів культурної спадщини від загрози знищення, руйнування або пошкодження.
Із матеріалів справи слідує, що земельна ділянка за адресою м.Чернівці, вул.Й.Главки,2, розташовується в межах історичного ареалу міста Чернівці, що підтверджується проектом "Коригування історико-архітектурного опорного плану і проекту зон охорони пам`яток та визначення меж і режимів використання історичних ареалів м. Чернівці", затвердженим рішенням Чернівецької міської ради від 28.02.2007 року, №252 та наказом Міністерства культури і туризму України від 16.06.2007 року, №661/0/16-07.
Також вказана земельна ділянка знаходиться у буферній зоні ансамблю колишньої Резиденції митрополитів Буковини та Далмації у м. Чернівцях, включеного до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО рішенням 35 сесії Комітету всесвітньої спадщини (19-29 червня 2011 р. м.Париж).
Листом Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради від 12.11.2004 року інформується, що будинок по вул.Й.Главки,2 у м.Чернівці знаходиться в межах історико-культурної заповідної території та не являється пам`яткою історії та архітектури (Т.1, а.с. 116).
Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи відсутні будь-які докази того, що будинок по вул.Й.Главки,2 у м.Чернівці перебуває на державному обліку та під охороною як пам`ятка національного чи місцевого значення.
Аналізуючи наведене у своїй сукупності, слід прийти до висновку про обґрунтованість позиції відповідача, яка викладена в його заявах по суті, згідно якої сучасна будівля по вул.Й.Главки,2 у м.Чернівцях не перебуває на державному обліку та під охороною як пам`ятка національного чи місцевого значення або щойно виявлений об`єкт культури, однак знаходиться в межах комплексної охоронної зони центрального історичного ареалу м. Чернівці, внаслідок чого відповідно до положень пунктів 14,17,18 статті 5 Закону №1805 надання дозволів, відповідних погоджень програм та проектів на проведення робіт, видання розпоряджень та приписів щодо охорони пам`яток в історичних ареалах населених місць належить виключно до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини, тобто до Міністерства культури України.
Водночас суд звертає увагу на помилковість позиції позивача щодо протиправної бездіяльності відповідача у зв`язку із невиконанням ним положень ним пункту 22 частини 1 статті 6 Закону №1805 з приводу інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони культурної спадщини про пошкодження, руйнування, загрозу або можливу загрозу пошкодження, руйнування пам`яток, що знаходяться на території м. Чернівцях, оскільки такі повноваження належать виконавчому органу міської ради - відділу охорони культурної спадщини Чернівецької міської ради згідно пункту 18 частини 2 статті 6 Закону №1805.
За таких обставин, враховуючи, що будинок по вул.Й.Главки,2 у м.Чернівцях не є пам`яткою історії та культури місцевого значення та не має правового статусу об`єкта культурної спадщини, суд вважає, що управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації не зобов`язано було реалізовувати повноваження, передбачені пунктами 6, 22 частини 1 статті 6 Закону №1805 та вживати заходів з метою зупинення будівництва на спірному об`єкті.
Окрім того, колегія суддів зазначає, що судовому захисту підлягають права, свободи або законні інтереси особи, які були порушені рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень. Однак, у спірних правовідносинах не вбачається порушення прав та інтересів позивача.
Позивач не надала суду жодних доказів, які свідчать про те, що Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації допустило протиправну бездіяльність у вигляді невжиття заходів охорони культурної спадщини для припинення будівельних робіт по вул. Йосипа Главки, 2 в м. Чернівці, здійснення яких порушує режим збереження історичного середовища в межах комплексної охоронної зони та центрального історичного ареалу міста Чернівці.
Перевірка наведеного об`єкту будівництва не віднесена до компетенції Управління культури Чернівецької обласної державної адміністрації, а отже останнє не може нести відповідальність за невжиття заходів щодо такого будівництва.
Решта доводів та заперечень учасників справи висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.
З урахуванням зазначених обставин, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про відмову в задоволенні позовних вимог.
Відповідно ст.242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Отже, ст.2 КАС України та ч.4 ст.242 КАС України вказують, що судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, а саме бути справедливим та неупередженим, своєчасно вирішувати спір у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно п.41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду першої інстанції не спростовують.
За змістом частини першої статті 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 25 листопада 2022 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 01 березня 2023 року.
Головуючий Шидловський В.Б. Судді Боровицький О. А. Курко О. П.