Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
25 лютого 2016 р. Справа №805/1224/15-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кравченко Т.О., розглянувши заяву Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» про повернення заяви про виправлення помилки, допущеної при оформлені виконавчого листа, виданого 30 липня 2015 року в адміністративній справі № 805/1224/15-а за позовом Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – Державне підприємство «Енергоринок», про зобов’язання поновити дії та компенсувати суми збитків, -
встановила:
В провадженні Донецького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа № 805/1224/15-а за позовом Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – Державне підприємство «Енергоринок», про зобов’язання поновити дії та компенсувати суми збитків.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2015 року, адміністративний позов Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ - Енерговугілля» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа - Державне підприємство «Енергоринок», про визнання бездіяльності незаконною та компенсувати суми недоотриманої компенсації втрат - задоволено повністю; вирішено визнати бездіяльність Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо не нарахування дотацій для компенсації втрат від постачання електроенергії пільговим категоріям споживачів, що знаходяться на території проведення антитерористичної операції, незаконною; зобов’язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг - поновити з квітня 2015 року дії щодо щомісячного врахування сум дотацій для компенсації втрат від постачання електроенергії пільговим категоріям споживачів, що проживають/розміщені у зоні проведення АТО, шляхом прийняття постанови про врахування суми дотаційних сертифікатів при розрахунку оптової ринкової ціни на електроенергію згідно встановленого законодавством порядку; зобов’язано Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг - компенсувати ПАТ «ДТЕК ПЕМ - Енерговугілля» суми недоотриманої компенсації втрат від постачання електроенергії пільговим категоріям споживачів, за період листопад - грудень 2014 року та січень - березень 2015 року, у розмірі 21 092 612,00 гривень, шляхом збільшення на зазначену суму рівними долями в період з травня 2015 року по жовтень 2015 року розміру дотацій для компенсації втрат від постачання електроенергії пільговим категоріям споживачів у відповідній постанові про врахування суми дотаційних сертифікатів при розрахунку оптової ринкової ціни на електроенергію.
30 липня 2015 року виданий виконавчий лист у справі.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 10 серпня 2015 року К/800/32787/15 відкрито касаційне провадження за скаргою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2015 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2015 року у справі № 805/1224/15-а.
27 жовтня 2015 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ - Енерговугілля» про виправлення помилки, допущеної при оформленні виконавчого листа, виданого у справі № 805/1224/15-а.
Листом від 28 жовтня 2015 року № 07-10/1736/15 Донецький окружний адміністративний суд повідомив заявника про те, що 27 серпня 2015 року адміністративна справа № 805/1224/15-а надіслана до Вищого адміністративного суду України для розгляду касаційної скарги Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 28 квітня 2015 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 17 червня 2015 року; зазначено, що заява про виправлення помилки, допущеної при оформленні виконавчого листа, буде розглянута після повернення вищезазначеної справи з суду касаційної інстанції.
У зв’язку із закінченням повноважень судді Толстолуцької М.М., головуючої у справі № 805/1224/15-а, щодо здійснення нею правосуддя на підставі розпорядження від 11 лютого 2016 року № 65 «Щодо повторного автоматичного розподілу справи» призначений повторний автоматичний розподіл справи між суддями Донецького окружного адміністративного суду, за результатами якого справа передана на розгляд судді Кравченко Т.О.
23 лютого 2016 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшла заява Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» про повернення заяви про виправлення помилки у виконавчому листі, мотивована тим, що з такою заявою позивач звернеться після повернення справи № 805/1224/15-а з суду касаційної інстанції.
Відповідно до положень ч. ч. 2-5 ст. 259 Кодексу адміністративного судочинства України (далі – КАС України) суд, який видав виконавчий лист, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі.
Суд розглядає заяву в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника і постановляє ухвалу. Неприбуття у судове засідання стягувача і боржника, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду, не перешкоджає судовому розгляду.
Суд ухвалою вносить виправлення до виконавчого листа.
Ухвалу суду за результатами розгляду заяви про виправлення помилки у виконавчому листі може бути оскаржено в загальному порядку.
Ст. 259 КАС України не регламентує порядок повернення стягувачу заяви про виправлення помилки, допущеної при оформленні виконавчого листа.
Разом з цим з огляду на принцип диспозитивності адміністративного судочинства, закріплений у ч. 3 ст. 11 КАС України, відповідно до якої кожна особа, яка звернулася за судовим захистом, розпоряджається своїми вимогами на свій розсуд, заява Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ - Енерговугілля» про виправлення помилки, допущеної при оформленні виконавчого листа, виданого у справі № 805/1224/15-а, підлягає поверненню заявникові.
Керуючись ч. 3 ст. 11, ст.ст. 160, 165, 254, 259 Кодексу адміністративного судочинства України, -
ухвалила:
1. Заяву Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» про виправлення помилки, допущеної при оформлені виконавчого листа, виданого 30 липня 2015 року в адміністративній справі № 805/1224/15-а за позовом Публічного акціонерного товариства «ДТЕК ПЕМ – Енерговугілля» до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача – Державне підприємство «Енергоринок», про зобов’язання поновити дії та компенсувати суми збитків – повернути заявнику (стягувачу).
2. Роз’яснити, що повернення заяви про виправлення помилки, допущеної при оформленні виконавчого листа, не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду з аналогічною заявою в порядку, встановленому законом.
3. Копію ухвали разом із заявою й усіма доданими до неї матеріалами невідкладно надіслати заявнику (стягувачу).
4. Ухвала може бути оскаржена особою, яка подала позовну заяву, в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом п’яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
5. Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Кравченко Т.О.