Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 364 від 24.03.2022}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 364 від 24.03.2022
№ 480 від 19.04.2022
№ 719 від 24.06.2022
№ 1012 від 10.09.2022
№ 1364 від 06.12.2022
№ 1422 від 16.12.2022
№ 469 від 09.05.2023
№ 1309 від 12.12.2023
№ 421 від 13.04.2024}
{Установити, що стосовно державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що на день набрання чинності Постановою КМ № 719 від 24.06.2022 мали доступ до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, не застосовуються вимоги підпункту 106 пункту 1 цієї Постанови згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
Відповідно до статей 121, 20 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація), надання/отримання відомостей/інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), у тому числі шляхом безпосереднього доступу до них, проводиться/забезпечується з урахуванням таких особливостей:
{Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 421 від 13.04.2024}
1) забороняється державна реєстрація, вчинення інших реєстраційних дій:
державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що перебувають у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав (далі - державні реєстратори), місцезнаходженням яких є адміністративно-територіальна одиниця, що належить до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;
нотаріусами, робоче місце (контору) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що належить до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;
державними та приватними виконавцями, що не включені до переліку, про який Міністерство юстиції повідомляє технічному адміністратору Державного реєстру прав;
{Підпункт 1 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 11 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1309 від 12.12.2023}
2) посадовим особам територіальних органів Міністерства юстиції, крім повноважень, визначених законом, також дозволяється:
{Абзац перший підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень:
- державна реєстрація набуття обтяжень речових прав на нерухоме майно на підставі судового рішення;
- реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій;
у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави:
{Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 421 від 13.04.2024}
{Абзац шостий підпункту 2 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
- державна реєстрація на підставі судових рішень про заборону вчинення реєстраційних дій, про накладення арешту корпоративних прав;
{Абзац сьомий підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1422 від 16.12.2022, № 469 від 09.05.2023}
{Підпункт 2 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
3) заявником у разі подання документів для державної реєстрації юридичної особи, яка належить до сфери управління центрального чи місцевого органу виконавчої влади або частка держави в статутному капіталі якої становить 100 відсотків, може бути уповноважена органом управління відповідними об’єктами державної власності/корпоративними правами особа;
{Підпункт 3 пункту 1 в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 719 від 24.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 469 від 09.05.2023}
4) державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу - підприємця на підставі поданих з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв в електронній формі, за якими законом передбачено сплату адміністративного збору, проводиться державними реєстраторами невідкладно без справляння плати за проведення відповідної державної реєстрації у скорочені строки, а маршрутизація таких заяв здійснюється засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та розподіляється між державними реєстраторами пропорційно кількості опрацьованих заяв за попередній робочий тиждень;
{Підпункт 4 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 5 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1012 від 10.09.2022}
{Підпункт 51 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
6) адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію змін до відомостей про благодійну організацію, громадське об’єднання, відокремлений підрозділ іноземної неурядової чи благодійної організації, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії, у тому числі за державну реєстрацію змін до відомостей про таких суб’єктів, що передбачають включення до предмету їх діяльності надання такої допомоги;
{Підпункт 6 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 364 від 24.03.2022, № 480 від 19.04.2022, № 421 від 13.04.2024}
7) сплата адміністративного збору/плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа. Якщо фінансова установа, через яку здійснено платіж, забезпечує можливість проведення перевірки достовірності відповідного платіжного документа, державний реєстратор, посадова особа, адміністратор центру надання адміністративних послуг, нотаріус проводять таку перевірку;
{Підпункт 7 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 364 від 24.03.2022, № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 8 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 81 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 469 від 09.05.2023}
9) додатково до заборон (обмежень), встановлених законодавством, забороняється:
у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень:
- державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на підставі договорів, які у період з 25 лютого 2022 р. до 31 грудня 2023 р. включно посвідчено нотаріусом, що не був включений до затвердженого Міністерством юстиції переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна (далі - перелік нотаріусів), або був включений до нього з відповідним застереженням;
{Абзац третій підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1309 від 12.12.2023}
{Абзац четвертий підпункту 9 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 469 від 09.05.2023}
- державна реєстрація на підставі документів, поданих або підписаних на підставі довіреності, посвідченої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, за відсутності щодо неї в Єдиному реєстрі довіреностей відомостей про наявність повноважень, необхідних представникові для подання або підписання відповідних документів;
{Підпункт 9 пункту 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
- державна реєстрація права власності на нерухоме майно на підставі договору іпотеки за споживчим кредитом, крім випадку, коли предметом іпотеки є нерухоме майно, визначене абзацом другим пункту 52 розділу VI “Прикінцеві положення” Закону України “Про іпотеку”;
у сфері державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави:
{Абзац сьомий підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 421 від 13.04.2024}
- державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, на підставі договорів щодо відчуження корпоративних прав або актів приймання-передачі частки (частини частки) у статутному (складеному) капіталі (статутному фонді) юридичної особи, які відповідно посвідчено або справжність підпису на яких засвідчено у період з 28 квітня 2022 р. до 31 грудня 2023 р. включно нотаріусом, не включеним до переліку нотаріусів або включеним до нього з відповідним застереженням;
{Абзац восьмий підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1309 від 12.12.2023}
- державна реєстрація на підставі документів, поданих або підписаних на підставі довіреності, посвідченої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, за відсутності щодо неї в Єдиному реєстрі довіреностей відомостей про наявність повноважень, необхідних представникові для подання або підписання відповідних документів;
- державна реєстрація зміни місцезнаходження юридичної особи, у результаті якої місцезнаходження належатиме до адміністративно- територіальної одиниці, що належить до тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення тимчасової окупації;
{Абзац підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1364 від 06.12.2022, № 469 від 09.05.2023}
{Підпункт 9 пункту 1 в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 91 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 421 від 13.04.2024}
10) документи для державної реєстрації створення політичних партій, змін до відомостей про політичні партії та їх структурні утворення, щодо яких Радою національної безпеки та оборони України прийнято рішення про призупинення діяльності, а також змін до відомостей про політичні партії та їх структурні утворення, щодо яких Міністерством юстиції подано позов про заборону політичної партії, не приймаються, а розгляд раніше поданих документів зупиняється на час дії воєнного стану;
{Підпункт 10 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 469 від 09.05.2023}
101) заяви/документи для державної реєстрації, які подані до введення воєнного стану та перебувають на розгляді у державних реєстраторів, нотаріусів, щодо яких встановлена заборона державної реєстрації, вчинення інших реєстраційних дій відповідно до підпункту 1 цього пункту, передаються територіальним органом Міністерства юстиції за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав іншим державним реєстраторам, нотаріусам, на яких не поширюється заборона, передбачена підпунктом 1 цього пункту, на підставі відповідного письмового звернення:
державного реєстратора, нотаріуса, в якого заява/документи для державної реєстрації були на розгляді до введення воєнного стану;
заявника за заявою/документами для державної реєстрації;
державного реєстратора, нотаріуса, на яких не поширюється заборона, передбачена підпунктом 1 цього пункту, до якого звернувся заявник за заявою/документами для державної реєстрації.
Заяви про державну реєстрацію, які зареєстровані до 24 лютого 2022 р. включно, розглядаються без застосування заборон (обмежень), встановлених підпунктом 9 цього пункту;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 101 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанов КМ № 719 від 24.06.2022, № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 102 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1309 від 12.12.2023}
103) документи для державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців за результатом проведеної реєстрації у випадках, визначених законом, надсилаються суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, протягом двох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану. Державні реєстратори, нотаріуси, що проводили державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, фізичну особу - підприємця чи відокремлений підрозділ юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, у зв’язку із зміною їх місцезнаходження, що має наслідком пересилання реєстраційної справи, у день проведення такої реєстрації за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного реєстру одночасно знімають її з обліку у попереднього суб’єкта державної реєстрації, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, та беруть її на облік у відповідного нового суб’єкта.
{Абзац перший підпункту 103 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1309 від 12.12.2023, № 421 від 13.04.2024}
Положення цього підпункту в частині надсилання документів для державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців за результатом проведеної реєстрації не застосовуються у разі, коли місцезнаходженням суб’єкта державної реєстрації, уповноваженого зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, є адміністративно-територіальна одиниця, що не належить до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, та національним оператором поштового зв’язку забезпечується надання послуг поштового зв’язку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
{Підпункт 103 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 469 від 09.05.2023, № 421 від 13.04.2024}
{Пункт 1 доповнено підпунктом 103 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 104 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 105 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
106) надання доступу державному реєстратору до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав (крім випадків надання такого доступу вперше у зв’язку з проходженням тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, фізичних осіб - підприємців та відокремлених підрозділів юридичної особи, утвореної відповідно до законодавства іноземної держави, або у зв’язку із спливом строку тимчасового блокування доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав, доступ до якого було надано після 24 лютого 2022 р.) здійснюється після проведення Міністерством юстиції перевірки:
{Абзац перший підпункту 106 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 421 від 13.04.2024}
відсутності діючого рішення про тимчасове блокування та/або анулювання доступу державного реєстратора до відповідного реєстру;
успішного проходження спеціальної перевірки діяльності державного реєстратора в Єдиному державному реєстрі/Державному реєстрі прав (для державних реєстраторів, щодо яких відповідно до законодавства проводилася відповідна спеціальна перевірка);
наявності у державного реєстратора освіти, визначеної законом.
Перевірка, передбачена цим підпунктом, проводиться у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дати надходження до Міністерства юстиції від суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав, з яким державний реєстратор перебуває чи планує перебувати у трудових відносинах, відповідного запиту в паперовій або електронній формі, в якому зазначаються такі відомості:
прізвище, власне ім’я та по батькові (за наявності) державного реєстратора (у разі зміни таких відомостей також зазначаються прізвище, власне ім’я та по батькові до зміни);
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, відомості про дату та орган, що здійснив видачу паспорта громадянина України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті);
тип, серія та номер документа про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
реєстр/реєстри, доступ державного реєстратора до якого/яких надається.
До запиту в паперовій формі додаються засвідчені в установленому порядку копії:
документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті (подається у разі невнесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків);
документа про освіту (подається у разі відсутності відомостей про документ про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти).
Запит в електронній формі разом з доданими до нього сканованими копіями документів, передбачених цим пунктом, підписується з використанням кваліфікованого електронного підпису та надсилається Міністерству юстиції з використанням системи електронного документообігу чи у разі відсутності такої системи - на адресу електронної пошти Міністерства юстиції.
Скановані копії документів, передбачених цим підпунктом, виготовляються з роздільною здатністю не нижче 150 dpi та зберігаються у форматі PDF. Документи, що містять більше однієї сторінки, скануються в один файл. Скановані копії документів повинні бути придатні для сприйняття їх змісту. За відповідність сканованих копій документів документам у паперовій формі відповідає посадова особа, що підписала відповідний запит.
Запит суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав, в якому відсутні відомості, передбачені цим пунктом, та/або наявні суперечності між відповідними відомостями та документами, доданими до запиту, залишається без розгляду, про що Міністерство юстиції повідомляє відповідному суб’єкту в електронній формі шляхом надсилання листа з використанням системи електронного документообігу чи у разі відсутності такої системи - на адресу електронної пошти, зазначену в запиті. У разі відсутності у суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав системи електронного документообігу та відсутності у запиті відомостей про адресу електронної пошти для офіційного листування з Мін’юстом повідомлення про залишення запиту суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав без розгляду здійснюється шляхом надсилання на поштову адресу відповідного суб’єкта листа в паперовій формі, в якому зазначаються підстави, з яких такий запит залишено без розгляду.
За результатами розгляду запиту Міністерство юстиції листом повідомляє відповідному суб’єкту державної реєстрації/суб’єкту державної реєстрації прав про можливість чи неможливість надання державному реєстратору доступу до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав засобами, передбаченими абзацом дванадцятим цього підпункту. У разі наявності можливості надання державному реєстратору доступу до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав, Міністерство юстиції листом також повідомляє про це технічному адміністратору Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав шляхом надсилання листа з використанням системи електронного документообігу.
Доступ до реєстру/реєстрів надається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав у порядку, визначеному законодавством;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 106 згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022; в редакції Постанов КМ № 1422 від 16.12.2022, № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 11 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 12 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 469 від 09.05.2023}
{Підпункт 13 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 14 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 15 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1309 від 12.12.2023}
16) державний реєстратор, нотаріус, крім тих, на яких поширюється заборона, передбачена підпунктом 1 цього пункту, забезпечує формування за допомогою програмних засобів Державного реєстру прав інформації про проведені ним протягом попереднього дня реєстраційні дії у Державному реєстрі прав та перевіряє їх щодо відповідності реєстраційним діям, що фактично ним проводилися за відповідний період. Якщо протягом дня, наступного за днем проведення реєстраційних дій у Державному реєстрі прав, державний реєстратор, нотаріус не здійснював відповідних дій у цьому Реєстрі у зв’язку з вихідним днем або нездійсненням нотаріусом прийому фізичних осіб відповідно до затвердженого ним графіка роботи (графіка прийому фізичних осіб), відповідна інформація формується ним протягом першого після цього робочого дня. Якщо сформована інформація свідчить про проведення реєстраційних дій з неправомірним використанням ідентифікаторів доступу державного реєстратора, нотаріуса до Державного реєстру прав, державний реєстратор, нотаріус зобов’язаний невідкладно звернутися до кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг для блокування відповідного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, письмово повідомити про такий факт технічному адміністратору Державного реєстру прав та не пізніше наступного після формування інформації дня надіслати Міністерству юстиції скаргу на рішення (дії) в Державному реєстрі прав, прийняті (проведені) з неправомірним використанням таких ідентифікаторів. Не пізніше наступного робочого дня з дня надходження відповідного повідомлення державного реєстратора, нотаріуса технічний адміністратор Державного реєстру прав припиняє доступ такого державного реєстратора, нотаріуса до зазначеного Реєстру. Після завершення розгляду скарги державного реєстратора, нотаріуса на рішення (дії) в Державному реєстрі прав, прийняті (проведені) з неправомірним використанням його ідентифікаторів, надання державному реєстратору, нотаріусу доступу до Державного реєстру прав здійснюється технічним адміністратором Реєстру у порядку, визначеному законодавством, за зверненням державного реєстратора, нотаріуса на підставі відповідного повідомлення Міністерства юстиції.
{Пункт 1 доповнено підпунктом 16 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1309 від 12.12.2023}
11. Установити, що в умовах воєнного стану та протягом одного року з дня його припинення або скасування доступ до єдиних та державних реєстрів (крім Спадкового реєстру), держателем яких є Міністерство юстиції, для отримання відомостей/інформації з них надається адміністратором таких реєстрів за погодженням з Міністерством юстиції Службі безпеки, Офісу Генерального прокурора, Національному антикорупційному бюро, Національному агентству з питань запобігання корупції, Службі зовнішньої розвідки, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони, Державному бюро розслідувань, Бюро економічної безпеки, Національній поліції також шляхом надання ідентифікаторів доступу до таких реєстрів.
{Постанову доповнено пунктом 11 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 469 від 09.05.2023}
12. Установити, що протягом дії воєнного стану:
1) припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, що належать до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) або тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації;
{Підпункт 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 480 від 19.04.2022, № 1364 від 06.12.2022, № 469 від 09.05.2023}
2) в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не належать до територій активних бойових дій (крім територій активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси) та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій, включених до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій або тимчасової окупації, доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей);
Відновлення доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав, що продовжує перебувати у трудових відносинах із відповідним суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав, здійснюється у порядку, передбаченому підпунктом 106 пункту 1 цієї постанови, за відсутності діючого рішення про тимчасове блокування чи анулювання доступу до відповідного реєстру.
{Підпункт 2 пункту 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1309 від 12.12.2023}
Відновлення доступу нотаріуса до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав здійснюється за відсутності діючого рішення про тимчасове блокування чи анулювання доступу до відповідного реєстру.
{Підпункт 2 пункту 12 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1309 від 12.12.2023}
{Підпункт 2 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1364 від 06.12.2022, № 469 від 09.05.2023}
3) у разі появи загрози несанкціонованого доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, зокрема внаслідок тимчасової окупації державою-агресором певної адміністративно-територіальної одиниці, адміністратор таких реєстрів невідкладно припиняє доступ користувачів до них в межах відповідної території, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції.
{Постанову доповнено пунктом 12 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022}
2. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164 “Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану” зміни, що додаються.
3. Міністерству юстиції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цієї постанови, а технічному адміністратору реєстрів - доступ відповідних осіб до реєстрів.
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє протягом воєнного стану та одного місяця з дня його припинення або скасування.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164
1. Підпункт 3 пункту 1 викласти у такій редакції:
“3) посвідчення довіреностей та заповітів, засвідчення справжності підпису на документах здійснюється без використання спеціальних бланків нотаріальних документів на білих аркушах паперу з нанесеними на них за допомогою комп’ютерної техніки реквізитами нотаріуса: зображення Державного Герба України, прізвище, власне ім‘я, по батькові (за наявності), найменування державної нотаріальної контори (для державного нотаріуса), номер свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, адреса робочого місця, номер телефону, адреса електронної пошти;”.
2. Доповнити постанову пунктами 3 і 4 такого змісту:
“3. Установити, що на час дії воєнного стану перебіг строку для прийняття спадщини зупиняється.
4. В умовах воєнного стану довіреності, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, управління і розпорядження корпоративними правами, та заповіти військовослужбовців Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також працівників правоохоронних (спеціальних) органів, органів цивільного захисту, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії іноземної держави, можуть посвідчуватися командиром (начальником) цих формувань (органів) або іншою уповноваженою таким командиром (начальником) особою з подальшим надсиланням таких заповітів через Генеральний штаб Збройних Сил, Міністерство оборони, відповідний правоохоронний (спеціальний) або інший орган до Міністерства юстиції або його територіального органу для забезпечення їх реєстрації нотаріусами в Єдиному реєстрі довіреностей, Спадковому реєстрі.”.