Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 364 від 24.03.2022}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 364 від 24.03.2022
№ 480 від 19.04.2022
№ 719 від 24.06.2022
№ 1012 від 10.09.2022
№ 1364 від 06.12.2022
№ 1422 від 16.12.2022}
{Установити, що стосовно державних реєстраторів юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державних реєстраторів речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що на день набрання чинності Постановою КМ № 719 від 24.06.2022 мали доступ до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, не застосовуються вимоги підпункту 106 пункту 1 цієї Постанови згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
Відповідно до статей 121, 20 Закону України “Про правовий режим воєнного стану”, Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити, що в умовах воєнного стану та протягом одного місяця з дня його припинення або скасування державна реєстрація юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація), надання/отримання відомостей/інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав), у тому числі шляхом безпосереднього доступу до них, проводиться/забезпечується з урахуванням таких особливостей:
{Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
1) державна реєстрація, крім державної реєстрації, що відповідно до законодавства здійснюється в автоматичному режимі, проводиться виключно:
державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, державними реєстраторами речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, що перебувають у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав, місцезнаходженням якого є адміністративно-територіальна одиниця, що не належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, та відповідають вимогам, визначеним підпунктом 104 цього пункту (далі - державні реєстратори);
{Абзац другий підпункту 1 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
посадовими особами Міністерства юстиції, його територіальних органів (далі - посадові особи), перелік яких письмово повідомляється Міністерством юстиції технічному адміністратору Державного реєстру прав/Єдиного державного реєстру;
{Підпункт 1 пункту 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
нотаріусами, включеними до затвердженого Міністерством юстиції переліку нотаріусів, якими в умовах воєнного стану вчиняються нотаріальні дії щодо цінного майна (далі - перелік нотаріусів);
державними та приватними виконавцями відповідно до повноважень, визначених законом, перелік яких письмово повідомляється Міністерством юстиції технічному адміністратору Державного реєстру прав;
{Абзац шостий підпункту 1 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 1 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
11) нотаріусам, включеним до переліку нотаріусів із застереженням про заборону нотаріального посвідчення договорів щодо відчуження корпоративних прав, забороняється проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а із застереженням про заборону нотаріального посвідчення договорів щодо відчуження нерухомого майна, об’єктів незавершеного будівництва або майнових прав щодо майбутнього нерухомого майна (далі - нерухоме майно) - державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 11 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
2) посадовим особам територіальних органів Міністерства юстиції, крім повноважень, визначених законом, також дозволяється:
{Абзац перший підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень:
- державна реєстрація набуття обтяжень речових прав на нерухоме майно на підставі судового рішення;
- реєстрація судового рішення про заборону вчинення реєстраційних дій;
у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань:
{Абзац шостий підпункту 2 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
- державна реєстрація на підставі судових рішень про заборону вчинення реєстраційних дій;
{Абзац сьомий підпункту 2 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
{Підпункт 2 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
3) заявником у разі подання документів для державної реєстрації юридичної особи, яка належить до сфери управління центрального чи місцевого органу виконавчої влади, може бути уповноважена таким органом особа;
{Підпункт 3 пункту 1 в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 719 від 24.06.2022}
4) державна реєстрація змін до відомостей про фізичну особу - підприємця на підставі поданих з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг заяв в електронній формі, за якими законом передбачено сплату адміністративного збору, проводиться державними реєстраторами невідкладно без справляння плати за проведення відповідної державної реєстрації у скорочені строки, а маршрутизація таких заяв здійснюється засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг та розподіляється між державними реєстраторами пропорційно кількості опрацьованих заяв за попередній робочий тиждень;
{Підпункт 4 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 5 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1012 від 10.09.2022}
{Підпункт 51 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
6) адміністративний збір не справляється за державну реєстрацію благодійних організацій, громадських об’єднань, відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, предметом діяльності яких є надання допомоги Збройним Силам, іншим військовим формуванням, правоохоронним (спеціальним) органам, органам цивільного захисту, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим особам, які забезпечують національну безпеку і оборону, відсіч і стримування збройної агресії іноземної держави, а також особам, які постраждали чи можуть постраждати від такої збройної агресії, у тому числі за державну реєстрацію змін до відомостей про таких суб’єктів, що передбачають включення до предмету їх діяльності надання такої допомоги;
{Підпункт 6 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 364 від 24.03.2022, № 480 від 19.04.2022}
7) сплата адміністративного збору/плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа. Якщо фінансова установа, через яку здійснено платіж, забезпечує можливість проведення перевірки достовірності відповідного платіжного документа, державний реєстратор, посадова особа, адміністратор центру надання адміністративних послуг, нотаріус проводять таку перевірку;
{Підпункт 7 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 364 від 24.03.2022, № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 8 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
81) вимоги законодавства щодо обов’язку подання відомостей про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до пункту 4 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, а також щодо обов’язку підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника відповідно до статті 171 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” не застосовуються;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 81 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
9) додатково до заборон (обмежень), встановлених законодавством, забороняється:
у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень:
- державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень на підставі договорів, посвідчених нотаріусом у період з 25 лютого 2022 р. до дня його включення до переліку нотаріусів;
- державна реєстрація набуття права власності на нерухоме майно до закінчення одного місяця з дня державної реєстрації попереднього набуття права власності на таке майно, якщо кожне таке набуття здійснено під час дії в Україні воєнного стану на підставі договору або у зв’язку з передачею майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного (складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески членів кооперативу тощо), або у зв’язку з виходом із складу засновників (учасників) юридичної особи;
{Абзац четвертий підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
- державна реєстрація на підставі документів, поданих або підписаних на підставі довіреності, посвідченої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, за відсутності щодо неї в Єдиному реєстрі довіреностей відомостей про наявність повноважень, необхідних представникові для подання або підписання відповідних документів;
{Підпункт 9 пункту 1 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
- державна реєстрація права власності на нерухоме майно на підставі договору іпотеки за споживчим кредитом, крім випадку, коли предметом іпотеки є нерухоме майно, визначене абзацом другим пункту 52 розділу VI “Прикінцеві положення” Закону України “Про іпотеку”;
у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань:
- державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, на підставі договорів щодо відчуження корпоративних прав або актів приймання-передачі частки (частини частки) у статутному (складеному) капіталі (статутному фонді) юридичної особи, які відповідно посвідчено або справжність підпису на яких засвідчено у період з 28 квітня 2022 р. нотаріусом, не включеним до переліку нотаріусів або включеним до нього з відповідним застереженням;
- державна реєстрація на підставі документів, поданих або підписаних на підставі довіреності, посвідченої без використання спеціальних бланків нотаріальних документів, за відсутності щодо неї в Єдиному реєстрі довіреностей відомостей про наявність повноважень, необхідних представникові для подання або підписання відповідних документів;
- державна реєстрація зміни місцезнаходження юридичної особи, у результаті якої місцезнаходження належатиме до адміністративно- територіальної одиниці, що належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих;
{Абзац підпункту 9 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
{Підпункт 9 пункту 1 в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 719 від 24.06.2022}
91) державна реєстрація відокремлених підрозділів іноземних неурядових організацій, представництв, філій іноземних благодійних організацій, може підтверджуватися наданими Міністерством юстиції відомостями про проведення відповідної реєстрації;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 91 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
10) документи для державної реєстрації створення політичних партій, змін до відомостей про політичні партії та їх структурні утворення, щодо яких Радою національної безпеки та оборони України прийнято рішення про призупинення діяльності, не приймаються, а розгляд раніше поданих документів зупиняється на час дії воєнного стану;
{Підпункт 10 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
101) заяви/документи для державної реєстрації, які подані до введення воєнного стану та перебувають на розгляді державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав, місцезнаходженням якого є адміністративно-територіальна одиниця, що належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, та/або який не відповідає вимогам, передбаченим цією постановою, нотаріуса, не включеного до переліку нотаріусів, а також нотаріуса, включеного до переліку нотаріусів із відповідним застереженням, передаються територіальним органом Міністерства юстиції за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав державному реєстратору, нотаріусу, який включений до переліку нотаріусів без відповідного застереження, на підставі відповідного письмового звернення:
{Абзац перший підпункту 101 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
державного реєстратора, нотаріуса, в якого заява/документи для державної реєстрації були на розгляді до введення воєнного стану;
заявника за заявою/документами для державної реєстрації;
державного реєстратора, нотаріуса, включеного до переліку нотаріусів, до якого звернувся заявник за заявою/документами для державної реєстрації.
Заяви про державну реєстрацію, які зареєстровані до 24 лютого 2022 р. включно, розглядаються без застосування заборон (обмежень), встановлених цією постановою;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 101 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
102) державна реєстрація прав на підставі свідоцтва про право на спадщину, свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя (колишнього подружжя) у разі смерті одного з подружжя, а також державна реєстрація змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у результаті видачі свідоцтва про право на спадщину на частку засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи (крім акціонерних товариств, товариств з обмеженою відповідальністю, товариств з додатковою відповідальністю), виданого нотаріусом, який не включений до переліку нотаріусів або включений до нього з відповідним застереженням, проводиться на підставі сформованої ним заяви в Державному реєстрі прав/Єдиному державному реєстрі іншим нотаріусом, який включений до переліку нотаріусів без відповідного застереження. Така заява передається іншому нотаріусу територіальним органом Міністерства юстиції за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав/Єдиного державного реєстру на підставі відповідного письмового звернення одного із зазначених нотаріусів.
Доступ до Державного реєстру прав/Єдиного державного реєстру для формування та реєстрації заяв у сфері державної реєстрації прав надається нотаріусам, які не включені до переліку нотаріусів або включені до нього з відповідним застереженням, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, за їх зверненням до технічного адміністратора зазначених реєстрів у порядку, визначеному законодавством;
{Абзац другий підпункту 102 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
{Пункт 1 доповнено підпунктом 102 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
103) документи для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за результатом проведеної реєстрації у випадках, визначених законом, надсилаються суб’єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, протягом двох місяців з дня припинення або скасування воєнного стану. Державні реєстратори, посадові особи та/або нотаріуси, що проводили державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, фізичну особу - підприємця чи громадського формування у зв’язку із зміною їх місцезнаходження, що має наслідком пересилання реєстраційної справи, у день проведення такої реєстрації за допомогою програмного забезпечення Єдиного державного реєстру одночасно знімають її з обліку у попереднього суб’єкта державної реєстрації, що забезпечує зберігання реєстраційних справ, та беруть її на облік у відповідного нового суб’єкта.
Положення цього підпункту не застосовуються у разі, коли місцезнаходженням суб’єкта державної реєстрації, уповноваженого зберігати реєстраційні справи відповідно до закону, є адміністративно-територіальна одиниця, що не належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, та національним оператором поштового зв’язку забезпечується надання послуг поштового зв’язку на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці;
{Підпункт 103 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
{Пункт 1 доповнено підпунктом 103 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
104) додатково до вимог, встановлених законодавством, державний реєстратор повинен відповідати таким критеріям:
державний реєстратор, щодо якого проводилася спеціальна перевірка в Єдиному державному реєстрі/Державному реєстрі прав, за результатами її проведення не вважається таким, що не пройшов відповідну спеціальну перевірку;
{Абзац другий підпункту 104 пункту 1 в редакції Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
щодо державного реєстратора речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень Міністерством юстиції не приймалося рішення про анулювання або не менше двох рішень про блокування (принаймні два з яких на строк більше місяця) доступу до Державного реєстру прав, крім рішень, які скасовано (визнано протиправними або нечинними) рішенням суду, яке набрало законної сили;
{Абзац третій підпункту 104 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
щодо державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Міністерством юстиції не приймалося рішення про анулювання або не менше двох рішень про блокування (принаймні два з яких на строк більше місяця) доступу до Єдиного державного реєстру, крім рішень, які скасовано (визнано протиправними або нечинними) рішенням суду, яке набрало законної сили.
{Абзац четвертий підпункту 104 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
У разі застосування критеріїв, передбачених абзацами третім та четвертим цього підпункту, щодо державного реєстратора, який перебував у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав та мав доступ до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав станом на 24 лютого 2022 р., перевіркою охоплюється період з 1 січня 2020 р. до дня надходження до Міністерства юстиції відповідного запиту;
{Підпункт 104 пункту 1 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1422 від 16.12.2022}
{Пункт 1 доповнено підпунктом 104 згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022}
{Підпункт 105 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
106) доступ державного реєстратора до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав надається, а для державного реєстратора, що станом на 24 лютого 2022 р. перебував у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав та мав доступ до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав і продовжує перебувати у трудових відносинах із відповідним суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав, поновлюється після перевірки Міністерством юстиції відповідності такого державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, у тому числі вимогам, встановленим підпунктом 104 цього пункту.
Перевірка відповідності державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, проводиться у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дати надходження до Міністерства юстиції від суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав, з яким державний реєстратор перебуває чи планує перебувати у трудових відносинах, запиту у паперовій або електронній формі, в якому зазначено такі відомості про державного реєстратора:
прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності), а також у разі зміни таких відомостей - прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) до змін;
серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України, відомості про дату та орган, що здійснив видачу паспорта громадянина України;
реєстраційний номер облікової картки платника податків (крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті);
тип, серію та номер документа про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти;
реєстр/реєстри, доступ державного реєстратора до якого/яких надається/поновлюється.
До запиту додаються засвідчені в установленому порядку копії (крім випадку поновлення, передбаченого цим пунктом, доступу державного реєстратора до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав):
документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, коли фізична особа через свої релігійні переконання відмовилася від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомила про це відповідному контролюючому органу і має відмітку в паспорті (подається у разі невнесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків);
документа про освіту (подається у разі відсутності відомостей про документ про освіту в Єдиній державній електронній базі з питань освіти);
трудової книжки (за наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Запит суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав, в якому відсутні відомості, передбачені цим пунктом, та/або наявності суперечності між відповідними відомостями та документами, доданими до запиту, залишається без розгляду, про що Міністерство юстиції листом повідомляє відповідного суб’єкта.
За результатами розгляду запиту Міністерство юстиції листом повідомляє відповідного суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав про відповідність чи невідповідність державного реєстратора вимогам, установленим законодавством. У разі відповідності державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, Міністерство юстиції листом також повідомляє про це технічному адміністратору Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав.
Результат розгляду запиту, а також лист щодо залишення запиту суб’єкта державної реєстрації/суб’єкта державної реєстрації прав без розгляду Міністерством юстиції надсилаються з використанням системи електронної взаємодії органів виконавчої влади, а у разі відсутності відповідних технічних можливостей - за допомогою електронної пошти.
Якщо державний реєстратор, що відповідає вимогам, установленим законодавством, продовжує перебувати у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації/суб’єктом державної реєстрації прав, з яким він перебував у трудових відносинах та мав доступ до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав станом на 24 лютого 2022 р., технічний адміністратор зазначених реєстрів протягом двох робочих днів з дня отримання від Міністерства юстиції листа про відповідність державного реєстратора вимогам, установленим законодавством, поновлює такому державному реєстратору доступ до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав.
В інших випадках державному реєстратору, який відповідає вимогам, установленим законодавством, доступ до реєстру/реєстрів надається технічним адміністратором Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав у порядку, визначеному законодавством;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 106 згідно з Постановою КМ № 719 від 24.06.2022; в редакції Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
11) відомості з Єдиного державного реєстру в електронній формі надаються виключно за умови ідентифікації особи, яка бажає отримати такі відомості, з використанням засобів електронної ідентифікації з середнім або високим рівнем довіри;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 11 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанов КМ № 480 від 19.04.2022, № 719 від 24.06.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022; в редакції Постанови КМ № 1422 від 16.12.2022}
12) доступ користувачів до Єдиного державного реєстру, Державного реєстру прав для отримання відомостей/інформації з них надається технічним адміністратором цих Реєстрів у порядку, визначеному законодавством:
за допомогою прикладного програмного інтерфейсу цих Реєстрів;
шляхом надання ідентифікаторів доступу суб’єктам, визначеним в частині сьомій статті 11 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” та в частині третій статті 32 Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, місцезнаходження, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не належить до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, за їх зверненнями до технічного адміністратора цих Реєстрів;
{Абзац третій підпункту 12 пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
{Пункт 1 доповнено підпунктом 12 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 13 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
{Підпункт 14 пункту 1 виключено на підставі Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
15) рішення Міністерства юстиції, його територіального органу про анулювання або блокування доступу нотаріуса до Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав виконується технічним адміністратором Єдиного державного реєстру/Державного реєстру прав у порядку, встановленому законодавством, незалежно від внесення відповідних змін щодо такого нотаріуса до переліку нотаріусів;
{Пункт 1 доповнено підпунктом 15 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
16) державний реєстратор, нотаріус, включений до переліку нотаріусів, забезпечує формування за допомогою програмних засобів Державного реєстру прав інформації про проведені ним протягом попереднього дня реєстраційні дії у Державному реєстрі прав та перевіряє їх щодо відповідності реєстраційним діям, що фактично ним проводилися за відповідний період. Якщо протягом дня, наступного за днем проведення реєстраційних дій у Державному реєстрі прав, державний реєстратор, нотаріус не здійснював відповідних дій у цьому Реєстрі у зв’язку з вихідним днем або нездійсненням нотаріусом прийому фізичних осіб відповідно до затвердженого ним графіка роботи (графіка прийому фізичних осіб), відповідна інформація формується ним протягом першого після цього робочого дня. Якщо сформована інформація свідчить про проведення реєстраційних дій з неправомірним використанням ідентифікаторів доступу державного реєстратора, нотаріуса до Державного реєстру прав, державний реєстратор, нотаріус зобов’язаний невідкладно звернутися до кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг для блокування відповідного кваліфікованого сертифіката відкритого ключа, письмово повідомити про такий факт технічному адміністратору Державного реєстру прав та не пізніше наступного після формування інформації дня надіслати Міністерству юстиції скаргу на рішення (дії) в Державному реєстрі прав, прийняті (проведені) з неправомірним використанням таких ідентифікаторів. Не пізніше наступного робочого дня з дня надходження відповідного повідомлення державного реєстратора, нотаріуса технічний адміністратор Державного реєстру прав припиняє доступ такого державного реєстратора, нотаріуса до зазначеного Реєстру. Після завершення розгляду скарги державного реєстратора, нотаріуса на рішення (дії) в Державному реєстрі прав, прийняті (проведені) з неправомірним використанням його ідентифікаторів, надання державному реєстратору, нотаріусу доступу до Державного реєстру прав здійснюється технічним адміністратором Реєстру у порядку, визначеному законодавством, за зверненням державного реєстратора, нотаріуса на підставі відповідного повідомлення Міністерства юстиції.
{Пункт 1 доповнено підпунктом 16 згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022; в редакції Постанови КМ № 719 від 24.06.2022}
11. Установити, що в умовах воєнного стану витяги з Державного реєстру обтяжень рухомого майна в електронній формі через офіційний веб-портал Мін’юсту не надаються.
{Постанову доповнено пунктом 11 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022; в редакції Постанови КМ № 480 від 19.04.2022}
12. Установити, що протягом дії воєнного стану:
1) припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, що належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, інформація про які міститься в переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій;
{Підпункт 1 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 480 від 19.04.2022, № 1364 від 06.12.2022}
2) в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не належать до територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих, доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей);
{Підпункт 2 пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1364 від 06.12.2022}
3) у разі появи загрози несанкціонованого доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, зокрема внаслідок тимчасової окупації державою-агресором певної адміністративно-територіальної одиниці, адміністратор таких реєстрів невідкладно припиняє доступ користувачів до них в межах відповідної території, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції.
{Постанову доповнено пунктом 12 згідно з Постановою КМ № 364 від 24.03.2022}
2. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164 “Деякі питання нотаріату в умовах воєнного стану” зміни, що додаються.
3. Міністерству юстиції забезпечити прийняття нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цієї постанови, а технічному адміністратору реєстрів - доступ відповідних осіб до реєстрів.
{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
4. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування та діє протягом воєнного стану та одного місяця з дня його припинення або скасування.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 480 від 19.04.2022}
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164
1. Підпункт 3 пункту 1 викласти у такій редакції:
“3) посвідчення довіреностей та заповітів, засвідчення справжності підпису на документах здійснюється без використання спеціальних бланків нотаріальних документів на білих аркушах паперу з нанесеними на них за допомогою комп’ютерної техніки реквізитами нотаріуса: зображення Державного Герба України, прізвище, власне ім‘я, по батькові (за наявності), найменування державної нотаріальної контори (для державного нотаріуса), номер свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, адреса робочого місця, номер телефону, адреса електронної пошти;”.
2. Доповнити постанову пунктами 3 і 4 такого змісту:
“3. Установити, що на час дії воєнного стану перебіг строку для прийняття спадщини зупиняється.
4. В умовах воєнного стану довіреності, крім довіреностей на право розпорядження нерухомим майном, управління і розпорядження корпоративними правами, та заповіти військовослужбовців Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також працівників правоохоронних (спеціальних) органів, органів цивільного захисту, які залучаються до здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії іноземної держави, можуть посвідчуватися командиром (начальником) цих формувань (органів) або іншою уповноваженою таким командиром (начальником) особою з подальшим надсиланням таких заповітів через Генеральний штаб Збройних Сил, Міністерство оборони, відповідний правоохоронний (спеціальний) або інший орган до Міністерства юстиції або його територіального органу для забезпечення їх реєстрації нотаріусами в Єдиному реєстрі довіреностей, Спадковому реєстрі.”.