Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209 “Деякі питання державної реєстрації в умовах воєнного стану та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 р. № 164” зміни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування, крім підпункту 2 пункту 2 змін, затверджених цією постановою, який набирає чинності через два дні з дня її офіційного опублікування.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 р. № 209
1. Назву постанови викласти в такій редакції:
“Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану”.
2. У пункті 1:
1) в абзаці першому слово “проводиться” замінити словами “, надання/отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), у тому числі шляхом безпосереднього доступу до нього, проводиться/забезпечується”;
2) у підпункті 1 після слів “державна реєстрація” доповнити словами “, крім державної реєстрації в автоматичному режимі,”, а слова “(далі - перелік), яким в умовах воєнного стану надається доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та/або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри)” замінити словами “, якими в умовах воєнного стану проводиться державна реєстрація (далі - перелік)”;
3) підпункт 6 після слів “такої збройної агресії” доповнити словами “, у тому числі за державну реєстрацію змін до відомостей про благодійні організації, громадські об’єднання, що передбачають включення до предмету їх діяльності надання такої допомоги”;
після слів “адміністративного збору” доповнити словами “/плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру”;
слова “сплачено адміністративний збір” замінити словами “здійснено платіж”;
після слів “посадова особа” доповнити словами “, а у разі надання відомостей з Єдиного державного реєстру - нотаріус,”;
5) доповнити пункт підпунктами 81, 11-15 такого змісту:
“81) вимоги законодавства щодо обов’язку подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника, а також документів, передбачених законом для подання/підтвердження таких відомостей, не застосовуються, крім випадків державної реєстрації:
банків, небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку);
юридичних осіб, засновником (учасником) та/або кінцевим бенефіціарним власником яких є або буде внаслідок відповідних змін Російська Федерація, громадянин Російської Федерації, юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства Російської Федерації;”;
“11) відомості з Єдиного державного реєстру за зверненнями фізичних та юридичних осіб надаються виключно державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, а також нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 12 цієї постанови. Доступ до Єдиного державного реєстру для надання відомостей з нього надається таким нотаріусам за їх зверненнями до технічного адміністратора цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством;
12) доступ користувачів до Єдиного державного реєстру для отримання відомостей з нього, у тому числі установчих документів, надається технічним адміністратором цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством:
за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Єдиного державного реєстру;
шляхом надання ідентифікаторів доступу посадовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування, нотаріусам, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не включена до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 12 цієї постанови, за їх зверненнями до технічного адміністратора цього Реєстру;
13) доступ користувачів (крім нотаріусів) до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для отримання інформації з нього надається технічним адміністратором цього Реєстру за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
14) доступ нотаріуса до Єдиного державного реєстру припиняється технічним адміністратором цього Реєстру невідкладно після виявлення ним факту вчинення таким нотаріусом інших технічних дій в Єдиному державному реєстрі, не пов’язаних з наданням/отриманням відомостей з цього Реєстру, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції;
15) у разі виявлення Міністерством юстиції факту порушення державними реєстраторами, посадовими особами, включеними до переліку, обмежень (умов) проведення (прийняття) реєстраційних дій (рішень про державну реєстрацію прав), інших порушень вимог законодавства технічному адміністратору Єдиного державного реєстру, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно невідкладно надається доручення щодо припинення доступу таких осіб до відповідних реєстрів.”;
3. Доповнити постанову пунктами 11 і 12 такого змісту:
“11. Установити, що в умовах воєнного стану державна реєстрація обтяжень рухомого майна, надання/отримання відомостей з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, у тому числі шляхом безпосереднього доступу до нього, проводиться/забезпечується з урахуванням таких особливостей:
1) державна реєстрація приватних обтяжень рухомого майна, інформація з Державного реєстру обтяжень рухомого майна за зверненнями фізичних та юридичних осіб проводиться/надається нотаріусами, робоче місце (контора) яких розташовано в межах адміністративно-територіальної одиниці, що не входить до переліку адміністративно-територіальних одиниць, затвердженого відповідно до пункту 12 цієї постанови, та які відповідно до законодавства отримали доступ до Державного реєстру обтяжень рухомого майна, а також державна реєстрація приватних обтяжень рухомого майна може проводитися адміністратором Державного реєстру обтяжень рухомого майна на підставі договору про надання сервісної послуги з опрацювання електронних заяв та/або сервісної послуги з опрацювання електронних заяв, поданих з використанням прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
2) доступ користувачів до Державного реєстру обтяжень рухомого майна для отримання відомостей з нього надається технічним адміністратором цього Реєстру у порядку, визначеному законодавством:
за допомогою прикладного програмного інтерфейсу Державного реєстру обтяжень рухомого майна;
шляхом надання ідентифікаторів доступу посадовим особам державних органів;
3) здійснення плати за внесення до Державного реєстру обтяжень рухомого майна запису, а також змін і додаткових відомостей до запису, надання інформації з Державного реєстру обтяжень рухомого майна може підтверджуватися електронною копією (у тому числі скрін-копією) відповідного платіжного документа. Якщо фінансова установа, через яку здійснено платіж, забезпечує можливість проведення перевірки достовірності відповідного платіжного документа, нотаріус проводить таку перевірку.
12. Установити, що протягом дії воєнного стану:
1) припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в межах адміністративно-територіальних одиниць, перелік яких затверджується Міністерством юстиції;
2) в межах адміністративно-територіальних одиниць, що не включені до затвердженого Міністерством юстиції переліку, доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, забезпечується з урахуванням зумовлених умовами воєнного стану технічних характеристик (можливостей);
3) у разі появи загрози несанкціонованого доступу до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, зокрема внаслідок тимчасової окупації державою-агресором певної адміністративно-територіальної одиниці, адміністратор таких реєстрів невідкладно припиняє доступ користувачів до них в межах відповідної території, про що у дводенний строк інформує Міністерство юстиції.”.