Справа № 420/6156/18
У Х В А Л А
20 лютого 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Левчук О.А.
за участю секретаря Балабан М.К.
розглянувши у підготовчому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради до Державного реєстратора комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ОСОБА_1, третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог – Одеська міська рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог – ГО “Автостоянка “Промінь”, товариство з обмеженою відповідальністю “Стройконсалтинг” про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за даним позовом.
Ухвалою суду від 10 грудня 2018 року відкрито загальне позовне провадження по даній справі та призначено підготовче засідання.
Відповідно до п. 4, 7 ч. 2 ст. 180 КАС України у підготовчому засіданні суд: вирішує питання про вступ у справу інших осіб, заміну неналежного відповідача, заміну позивача, залучення співвідповідача, об’єднання справ і роз’єднання позовних вимог, прийняття зустрічного позову, якщо ці питання не були вирішені раніше; з’ясовує, чи надали сторони докази, на які вони посилаються у позові і відзиві, а також докази, витребувані судом, чи причини їх неподання; пропонує учасникам справи надати суду додаткові докази або пояснення; вирішує питання про проведення огляду письмових, речових та електронних доказів за їх місцезнаходженням; вирішує питання про витребування додаткових доказів та визначає строки їх подання; вирішує питання про забезпечення доказів, якщо ці питання не були вирішені раніше.
Представником позивача до суду надано клопотання про заміну відповідача по справі, а саме Державного реєстратора комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ОСОБА_1 на Міністерство юстиції України. В обґрунтування клопотання представник позивача вказує, що в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань міститься запис від 17.12.2018 року про припинення комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області”. Одним з основних завдань Міністерство юстиції України є забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна. при цьому, КП “Реєстраційна служба Одеської області” було акредитованим суб’єктом владних повноважень, який здійснював делеговані повноваження у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, а тому після припинення КП “Реєстраційна служба Одеської області” належним відповідачем в частині делегованих повноважень став вищий орган в організаційній системі державної реєстрації прав – Міністерство юстиції України.
Вивчивши матеріали справи, вислухавши думку осіб, які з'явились до судового засідання, суд встановив наступне.
Так, відповідачем по даній справі є державний реєстратор комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ОСОБА_1, проте, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ідентифікаційний код 41395911, міститься запис - стан суб’єкта: припинено, дата запису: 17.12.2018; номер запису: 15331110004000613.
Відповідно до ч. 3, 4 ст. 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Згідно ст. 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов’язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов’язкові для особи, яку він замінив.
Відповідно до ч. 1 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» організаційну систему державної реєстрації прав становлять: 1) Міністерство юстиції України та його територіальні органи; 2) суб’єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; акредитовані суб’єкти; 3) державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі - державні реєстратори).
Згідно ст. 7 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Міністерство юстиції України: 1) забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері державної реєстрації прав; 2) здійснює нормативно-правове регулювання у сфері державної реєстрації прав; 3) забезпечує створення та функціонування Державного реєстру прав, є його держателем; 4) організовує роботу, пов’язану із забезпеченням діяльності з державної реєстрації прав; 5) здійснює контроль за діяльністю у сфері державної реєстрації прав, у тому числі шляхом проведення моніторингу реєстраційних дій відповідно до цього Закону та приймає обов’язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом; 6) забезпечує доступ до Державного реєстру прав державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав, визначених цим Законом, інших суб’єктів, право доступу яких визначено цим Законом, та приймає рішення про тимчасове блокування або анулювання такого доступу у випадках, передбачених цим Законом; 7) розглядає скарги на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації прав, територіальних органів Міністерства юстиції України та приймає обов’язкові до виконання рішення, передбачені цим Законом; 8) складає протоколи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення; 9) організовує роботу з підготовки та підвищення кваліфікації державних реєстраторів; 9-1) надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань державної реєстрації прав; 10) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Відповідно до “Положення про Міністерство юстиції України”, затвердженого Постановою КМУ від 02.07.2014 року № 228, Мін’юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері електронних довірчих послуг, нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації.
Одним із основних завдань Мін’юста є, зокрема, забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 159 КАС України при розгляді справи судом за правилами загального позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.
Згідно ч. 1, 5 ст. 162 КАС України у відзиві відповідач викладає заперечення проти позову. Відзив подається в строк, встановлений судом, який не може бути меншим п’ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі. Суд має встановити такий строк подання відзиву, який дасть змогу відповідачу підготувати його та відповідні докази, а іншим учасникам справи - отримати відзив до початку першого підготовчого засідання у справі.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що клопотання представника позивача є обґрунтованим та підлягає задоволенню, шляхом заміни відповідача по справі державного реєстратора комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ОСОБА_1 на Міністерство юстиції України та встановити вдповідачу строк для подання відзиву.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 48, 52, 159, 162-165, 173, 176, 179, 180, 182, 243, 248, 256, 294, 295 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Замінити відповідача по справі № 420/6156/18 державного реєстратора комунального підприємства “Реєстраційна служба Одеської області” ОСОБА_1 на Міністерство юстиції України (код ЄДРПОУ 00015622, адреса місцезнаходження - 01001, м. Київ, вул. Городецького, 13)
Зобов’язати позивача протягом двох днів направити відповідачу адміністративний позов з додатками, а докази такого направлення надати до суду.
Повідомити відповідача, що відповідно до ч. 3 ст. 181 КАС України він має право подати клопотання про розгляд справи спочатку не пізніше двох днів з дня вручення відповідної ухвали.
Встановити відповідачу строк для надання відзиву – п'ятнадцять днів з дати отримання адміністративного позову.
Учасники справи можуть отримати інформацію по справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет на веб-сторінці Одеського окружного адміністративного суду за посиланням: http://court.gov.ua/sud1570/.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст 295, 297 КАС України, з урахуванням особливостей, встановлених п. 15.5 Розділу VII Перехідних Положень КАС України.
Ухвала набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 256 КАС України.
Повний текст ухвали складено та підписано 22 лютого 2019 року.
Суддя О.А. Левчук