П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
за справою про адміністративне правопорушення
справа № 3-9/10
15 лютого 2010 року суддя Першотравенського міського суду Дніпропетровської області Бондарьова Г.М.
розглянувши матеріали адміністративної справи,які надійшли від контрольно-ревізійного відділу у місті Першотравенську відносно:
ОСОБА_1,ІНФОРМАЦІЯ_1,уродженки ІНФОРМАЦІЯ_2 Федерації,громадянки України,заміжня,ІНФОРМАЦІЯ_3,працюючої начальником відділу з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської Ради,проживає в ІНФОРМАЦІЯ_4
в скоєнні адміністративного правопорушення,передбаченого ст.164-14 ч.1 КУпАП,
ВСТАНОВИВ :
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ДКРС № 040911 від 25 листопада 2009 року,складеного начальником контрольно-ревізійного відділу в м.Першотравенська ОСОБА_2 вбачається,що ОСОБА_1. вмінюється те що при проведенні ревізії фінансово-господарської діяльності міського відділу з питань молоді та спорту виконавчого комітету Першотравенської міської Ради за період з 2007-2008 та завершений період 2009 року,акт ревізії від 10.11.2009 року № 200-24/8 виявлені порушення законодавства при здійсненні закупівель товарів,робіт і послуг за державні кошти,зокрема на підставі наказу начальника відділу молоді від 12.02.2008 року № 12 утворено тендерний комітет у складі 4 осіб,тоді як законодавством вимагається у складі 5 осіб.При цьому зміни до наказу від 12.02.2008 року № 12 напротязі періоду з 01.02.2008 року по 02.10.2009 року не вносились щодо кількості членів тендерного комітету.Також в порушення законодавства не проведено приведення у відповідність із вимогами наказу Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету щодо організації та проведення закупівель товарів,робіт і послуг за державні кошти,що затверджено наказом керівника 12.02.2008 року.Порушення не усунено станом на 02.10.2009 року,що є порушенням п.18 Тимчасового положення про закупівлю товарів,робіт і послуг,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 року № 274 п.2 наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» від 20.05.2009 року № 470.
Вказаним ОСОБА_1 вмінюється скоєння адміністративного правопорушення,передбаченого ч.1 ст.164-14 КУпАП - порушення законодавства про здійснення закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти.
ОСОБА_1 вчинення вказаного адімнправопорушення не визнала,надавши суду заперечення зі змісту яких вбачається,що на підставі Закону України від 22.02.2000 року № 1490-111 «Про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти» зі змінами ,складено наказ від 12.02.2008 року № 12 «Про утворення тендерного комітету міського відділу з питань молоді та спорту та Положення про його роботу» затверджено склад тендерного комітету у кількості 5 осіб/додаток додається/.
Контрольно-ревізійним відділом в місті Першотравенську застосовано посилання на п.18 Тимчасового Положення про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 року № 274,яке також не виключає секретаря зі складу тендерного комітету/додаток 2/
Посилання на п.2 наказу міністерства економіки України від 20.05.2009 року № 470 «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» застосовано необґрунтовано,тому що тендерний комітет взагалі не проводив процедуру закупівель у 2008 році ,також не передбачалося і не проведено у 2009 році.
У зв»язку з кадровими змінами міського відділу з питань молоді та спорту та його структурного підрозділу ДЮСШ «Шахтар»,на підставі наказу Міністерства економіки України від 20.05.2009 року № 470 «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» видано накази:від 27 листопада 2009 року № 84/2 «Про внесення змін до складу тендерного комітету міського відділу з питань молоді та спорту»; від 27 листопада 2009 року № 84/3 «Про затвердження Положення про тендерний комітет міського відділу з питань молоді та спорту»/додаток 3,4/.
На теперішній час діє постанова Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2008 року « 1017»Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти»,п.18 якої не виключає зі складу тендерного комітету секретаря/додаток 5/.
Вивчивши матеріали адміністративної справи та надане вищезазначене заперечення суд приходить до наступного:
Згідно ст..256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються відомості про особу порушника, місце,час і суть адміністративного правопорушення та інші відомості необхідні для вирішення справи.
Аналізуючи змісту порушень, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення серії ДКРС № 040911 від 25 листопада 2009 року суд вважає безпідставним звинувачення ОСОБА_1 у вказаних порушеннях згідно протоколу зі слідуючих підстав:
Згідно ч.1 ст.164-14 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність посадових осіб за:
-здійснення закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур;
-застосування процедур закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти,в тому числі оформлення тендерної документації з порушенням законодавства про здійснення закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти,оцінка тендерних пропозицій не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої тендерної пропозиції,що міститься у тендерній документації,.укладення з учасником,що став переможцем торгів,договору про закупівлю товарів ,робіт і послуг за державні кошти за цінами і обсягами ,які не відповідають вимогам тендерної документації;
-не оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог законодавства,недотримання умов захисту вітчизняного ринку;
-неподання в установленому порядку звіту про результати здійснення процедури закупівлі товарів,робіт і послуг,відображення недостовірних відомостей у звіті про результати здійснення зазначеної процедури,непроходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог закону;
-ненадання інформації,документів та матеріалів у випадках,передбачених законом.
Як вбачається з диспозиції вказаної ч.1 ст.164-14 КУпАП в ній перераховано вичерпний перелік конкретних порушень законодавства про здійснення закупівлі товарів,робіт і послуг за державні кошти,який розширеному тлумаченно не підлягає.
А як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 серії ДКРС №040911 від 25 листопада 2009 року їй вміняється:
-.ОСОБА_2,що на підставі наказу начальника відділу молоді від 12 лютого 2008 року № 12 утворено тендерний комітет у складі 4 осіб,тоді як законодавством вимагається у складі 5 осіб,при цьому зміни до наказу від 12 лютого 2008 року № 12 напротязі періоду з 01 лютого 2008 року по 02 жовтня 2009 року не вносились щодо кількості членів тендерного комітету.
Аналізуючи вказане вмінене ОСОБА_1 адміністративне правопорушення суд вважає його безпідставним,оскільки на підставі Закону України від 22.02.2000 року № 1490-111 «Про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти» зі змінами ,ОСОБА_1 складено наказ від 12.02.2008 року № 12 «Про утворення тендерного комітету міського відділу з питань молоді та спорту та Положення про його роботу» затверджено склад тендерного комітету у кількості 5 осіб, копія наказу надана суду в додатку до заперечень/додаток № 1/,з якого вбачається,що вказаним наказом начальником відділу з питань молоді та спорту ОСОБА_1 затверджено склад тендерного комітету в кількості 5 осіб:голова тендерного комітету-заступник начальника міського відділу з питань молоді та спорту ОСОБА_3А;заступника голови тендерного комітету-начальника міського відділу з питань молоді та спорту ОСОБА_1;членів тендерного комітету:ОСОБА_4-директора ДЮСШ «Шахтра»;ОСОБА_5 –бухгалтера ДЮСШ «Шахтар»; та секретаря тендерного комітету МСараєвої тендерного комітету-завідуючої господарством.
Тому посилання начальника контрольно-ревізійного відділу в місті Першотравенську на порушення ОСОБА_1 п.18 Тимчасового Положення про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 року № 274 є безпідставним,оскільки вказане діюче законодавство не виключає секретаря зі складу тендерного комітету/додаток 2 до заперечень/.
На теперішній час діє постанова Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2008 року № 1017 «Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти»,п.18 якої не виключає зі складу тендерного комітету секретаря/додаток 5 до заперечень/.
-. Посилання в протоколі про адмінправопорушення відносно ОСОБА_1 на те,що ОСОБА_1 в порушення законодавства не проведено приведення у відповідність із вимогами наказу Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення закупівель товарів,робіт і послуг за державні кошти,що затверджено наказом керівника 12 лютого 2008 року,порушення не усунуто станом на 02 жовтня 2009 року,що є порушенням п.18 Тимчасового положення про закупівлю товарів ,робіт і послуг ,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2008 року № 274 ,п.2 наказу Міністерства економіки України «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» від 20.05.2009 року № 470,як на підставу притягнення її до адміністративної відповідальності за ч.1 ст..164-14 КУпАП ,суд вважає безпідставним.,тому що тендерний комітет міського відділу з питань молоді та спорту взагалі не проводив процедуру закупівель у 2008 році ,також не передбачалося і не проведено їх у 2009 році.
А як зазначено судом вище, ч.1 ст..164-14 КУпАП містить вичерпний перелік правопорушень,які дають підстави для застосування адмінвідповідальності за їх вчинення,тобто вказаною статтею передбачена відповідальність за порушення законодавства при здійсненні закупівель товарів,робіт і послуг за державні кошти:
-здійснення закупівлі товарів ,робіт і послуг за державні кошти без застосування визначених законом процедур;
-застосування процедури закупівлі з порушенням законодавства про здійснення закупівель;
-не оприлюднення інформації щодо закупівлі товарів ,робіт і послуг;
-неподання звіту про результати здійсненні процедури закупівель;
-ненадання інформації,документів та матеріалів у випадках,передбачених законом, тоді як вбачається з матеріалів адмінсправи ,заперечень та додатків до заперечень тендерний комітет взагалі не проводив процедуру закупівель у 2008 році та 2009 році.
Тобто ч.1 ст..164-14 КУпАП передбачає відповідальність за конкретні порушення, при конкретних діях,бездіяльності посадових осіб при проведенні конкретних процедур закупівель товарів,робіт,послуг за державні кошти ,які безпосередньо вказані в диспозиції ч.1 ст..164-14 КУпАП.
У диспозиції ч.1 ст..164 -14 КУпАП не вказано такого адміністративного правопорушення посадової особи як не приведення посадовою особою Положення про створення тендерного комітету у відповідність зі змінами в законі ,якщо відсутність таких змін та незатвердження Положення про тендерний комітет з врахуванням змін у законодавстві не застосовувалося фактично посадовою особою при проведенні конкретних закупівель товарів,робіт і послуг за державні кошти після змін в законодавстві.
Тому суд вважає,що посилання в протоколі на порушення п.2 наказу міністерства економіки України від 20.05.2009 року № 470 «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» застосовано необґрунтовано,тому що тендерний комітет міського відділу з питань молоді та спорту взагалі не проводив процедуру закупівель у 2008 році ,також не передбачалося її і не проведено у 2009 році.
У зв»язку з кадровими змінами міського відділу з питань молоді та спорту та його структурного підрозділу ДЮСШ «Шахтар»,на підставі наказу Міністерства економіки України від 20.05.2009 року № 470 «Про затвердження Типового положення про тендерний комітет» ОСОБА_1 видано накази:від 27 листопада 2009 року № 84/2 «Про внесення змін до складу тендерного комітету міського відділу з питань молоді та спорту»; від 27 листопада 2009 року № 84/3 «Про затвердження Положення про тендерний комітет міського відділу з питань молоді та спорту»/додаток 3,4 до заперечень/
На теперішній час діє постанова Кабінету Міністрів України від 19 листопада 2008 року № 1017»Про внесення змін до Положення про закупівлю товарів,робіт і послуг за державні кошти»,п.18 якої не виключає зі складу тендерного комітету секретаря/додаток 5 до заперечень/.
Враховуючи вищенаведене, складу адміністративного правопорушення передбаченого ч.1 ст.164-14 КУпАП в діях ОСОБА_1 не вбачається,тому справа підлягає закриттю.
На підставі викладеного,керуючись ст..164-14 ч.1,38, ст.247, 280, 283, 284 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст.164-14 КУпАП, у відношенні ОСОБА_1 закрити в зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги чи протесту прокурора, за винятком постанов про застосування стягнення, передбаченого ст.32 КУпАП.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена, або на неї може бути внесено протест прокурора до апеляційного суду Дніпропетровської області через Першотравенський міський суд протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: /ОСОБА_6/