ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
21 грудня 2017 року Справа № 804/7661/17
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Жукової Є.О.
при секретарі - Воробйовій П.В.
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1
представників відповідача - ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4
розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання відповідача - Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, подане в порядку ст.49 КАС України про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону по справі №804/7661/17 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування: п.1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 734 від 01.06.2017 р.; п.2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №734 від 01.06.2017 р.; визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.08.2017 р. №1045; визнання протиправним дій та зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
20.11.2017 р. до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Публічного акціонерного товариства “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в якому позивач просить: визнати протиправним та скасувати п.1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 734 від 01.06.2017 р. “Про накладення штрафу на ПАТ “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” за порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та ухилення від виконання рішення НКРЕКП”; визнати протиправним та скасувати п.2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №734 від 01.06.2017 р. “Про накладення штрафу на ПАТ “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” за порушення Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії та ухилення від виконання рішення НКРЕКП”; визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №1045 від 29.08.2017 р. “Затвердження щодо недопущення надалі ПАТ “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” порушень Ліцензійних умов з передачі електричної енергії, Ліцензійних умов з постачання електричної енергії”; визнати протиправними дій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо вилучення зі структури тарифів ПАТ “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” суми невиконання по заходу “Технічне переоснащення “Заміна існуючих силових трансформаторів 1Т та 2Т на підстанції “Промбаза-150” розділу I “Будівництво, модернізація та реконструкція електричних мереж та обладнання” Інвестиційної програми на 2016 рік у розмірі 29 520,69 грн. (без ПДВ) та зобов’язати Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг утриматися від вчинення дій по вилученню зі структури тарифів ПАТ “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” суми невиконання по заходу “Технічне переоснащення “Заміна існуючих силових трансформаторів 1Т та 2Т на підстанції “Промбаза-150” розділу I “Будівництво, модернізація та реконструкція електричних мереж та обладнання” Інвестиційної програми на 2016 рік у розмірі 29 520,69 грн. (без ПДВ).
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.12.2017 р. у справі № 804/7661/17 провадження, після залишення даного адміністратвиного позову ухвалою Дніпропетровського окружного адміністратвиного суду від 21.11.2017 р. без руху, було відкрито та справа призначена до розгляду в судовому засіданні.
В судове засідання, призначене на 21.12.2017 р., з’явились всі сторони у справі.
21.12.2017 р. за вх.№57805/17 повноважним представником відповідача, через канцелярію Дніпропетровського окружного адміністративного суду, було подано клопотання в порядку ст.49 КАС України про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону, яке обгрунтоване наступним.
Необхідність залучення Державної інспекції з експлуатації електричних станцій і мереж, в особі Інспекторської групи по Дніпровському регіону до участі у справі, відповідач пояснює тим, що участь у проведенні перевірки, за результатами якої було складено акт від 16.02.2017 р. №28 приймали саме 19 інспекторів з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Дніпропетровській області та 3 державних інспектора Державної інспекції з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону.
З урахуванням зазначеного вище, відповідач зазначає, що рішення у даній справі суттєво не впливатиме на права та обов’язки третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, а саме: Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державна інспекція з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону, проте їх пояснення сприятимуть встановленню всіх об’єктивних фактів і обставин у справі.
З’ясовуючи думку повноваженого представника позивача, стосовно заявленого відповідачем клопотання в порядку ст.49 КАС України про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону, позивач зазначив, що заперечує проти задоволення такого клопотання, мотивів заперечення в судовому засіданні наведено не було.
Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов’язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов’язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
При цьому, згідно ч.4 ст.49 КАС України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Відповідно до ч.5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов’язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
З урахуванням зазначеного вище, суд вважає за необхідне клопотання Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, подане в порядку ст.49 КАС України про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону по справі №804/7661/17 задовольнити.
Керуючись ст.ст.49, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
Клопотання відповідача – Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, подане в порядку ст.49 КАС України про залучення у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону по справі №804/7661/17 - задовольнити.
Залучити у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача – Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області (вул. Генераторська, 5, 1, 3 м.Запоріжжя, 69041) до участі в адміністративній справі №804/7661/17 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування: п.1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 734 від 01.06.2017 р.; п.2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №734 від 01.06.2017 р.; визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.08.2017 р. №1045; визнання протиправним дій та зобов'язання вчинити певні дії.
Залучити у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону (вул. Гребельна, 3 м.Запоріжжя, 69041) до участі в адміністративній справі №804/7661/17 за адміністративним позовом Публічного акціонерного товариства “ДТЕК ДНІПРООБЛЕНЕРГО” до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування: п.1 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 734 від 01.06.2017 р.; п.2 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №734 від 01.06.2017 р.; визнання протиправною та скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.08.2017 р. №1045; визнання протиправним дій та зобов'язання вчинити певні дії.
Розгляд справи відкласти до 19.07.2017 р. на 11 год. 00 хв., у судове засідання викликати третіх осіб, а саме: Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Дніпропетровській області та Державну інспекцію з експлуатації електричних станцій та мереж – інспекторська група по Дніпровському регіону.
Ухвала окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи у відповідності до ч.5 ст.49 КАС України.
Суддя
ОСОБА_5