УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2016 р.
Справа № 876/12372/15
Львівський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Шинкар Т.І.,
суддів Пліша М.А.,
Ільчишин Н.В.,
з участю секретаря судового засідання Малетич М.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» на постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2015 року у справі №2а-8201/08/1370 за позовом Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Закарпатської обласної державної адміністрації, Берегівської міської ради, треті особи Генеральна прокуратура України, Служба безпеки України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Закарпатській області про визнання незаконною бездіяльності відповідачів та стягнення коштів на відшкодування шкоди завданої бездіяльністю,-
В С Т А Н О В И В:
26.11.2008р. Державне територіально-галузеве об'єднання «Львівська залізниця», правонаступником якої є Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця», звернулось в суд з позовом до Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, просило: зобов'язати відповідача визначити спеціально обладнані місця чи об'єкти для екологічного зберігання речовин «Премікс», зобов'язати забезпечити проведення робіт з контейнеризації суміші «Премікс» у спеціальні контейнери, організувати контейнеризацію і вивезення суміші «Премікс» на спеціально пристосовані місця чи об'єкти для її тимчасового екологічного безпечного зберігання, стягнути з відповідача кошти на відшкодування шкоди, завданої незаконною бездіяльністю в сумі 15 522 886грн.
19.03.2009р. позивачем подано уточнення до позовної заяви згідно з яким просить: зобов'язати відповідача розробити механізм знищення суміші «Премікс», визначити місця знищення, кошторис та терміни виконання, визнати незаконною бездіяльність відповідача щодо визначення спеціально обладнаних місць чи об'єктів для екологічно безпечного зберігання речовини «Премікс», не забезпечення проведення робіт з контейнеризації суміші «Премікс», яка знаходиться у 24 залізничних вагонах на станціях Боржава і Берегово, у спеціальні контейнери, не забезпечення організації вивезення контейнеризованої суміші «Премікс» на спеціально пристосовані об'єкти для її тимчасового екологічно безпечного зберігання і стягнути з відповідача кошти на відшкодування шкоди, завданої такою незаконною бездіяльністю в сумі 17 539 601 грн.
25.06.2009р. позивачем подано заяву про уточнення позовних вимог згідно яких просить визнати незаконною бездіяльність відповідача щодо визначення спеціально обладнаних місць чи об'єктів для екологічно безпечного зберігання речовини «Премікс», яка знаходиться у 24 залізничних вагонах на станціях Боржава і Берегово і стягнути з відповідача кошти на відшкодування шкоди, завданої такою незаконною бездіяльністю в сумі 21 294 417,84 грн. (з ПДВ).
07.09.2009р. позивачем внесено зміни до позовної заяви, просить залучити співвідповідачами Закарпатську обласну державну адміністрацію, Берегівську міську раду та визнати незаконною бездіяльність відповідачів щодо визначення спеціально обладнаних місць чи об'єктів для екологічно безпечного зберігання речовини «Премікс», яка знаходиться у 24 залізничних вагонах на станціях Боржава і Берегово, стягнути з відповідачів солідарно кошти на відшкодування шкоди, завданої такою незаконною бездіяльністю в сумі 21 294 417,84грн.
В подальшому позовні вимоги уточнювались щодо суми коштів, які позивач просив стягнути з відповідачів на відшкодування шкоди, завданої незаконною бездіяльністю.
Оскільки в період з 10 грудня 2009 року до 19 грудня 2009 року було звільнено 14 вагонів, а 10 вагонів залишились на станції Боржава, ДТГО «Львівська залізниця» 22.02.2010р. подано чергові уточнення до позовної заяви та просило: визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо визначення спеціально обладнаних місць чи об'єктів для екологічно безпечного зберігання речовини «Премікс», що знаходилася у 10 залізничних вагонах на станції Боржава та стягнути солідарно з відповідачів кошти на відшкодування шкоди, завданої такою незаконною бездіяльністю в сумі 24 281 383,20 грн.
Як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача судом першої інстанції було залучено Генеральну прокуратуру України, Службу безпеку України, Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (правонаступник Державна служба України з надзвичайних ситуацій), Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Закарпатській області.
Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 03.12.2015р. в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, Публічне акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Львівська залізниця» подало апеляційну скаргу, просить скасувати постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03.12.2015р. та прийняти нову, якою задовольнити позов. Апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що судом не дана оцінка тим обставинам, що 04.10.2005р. працівниками управління з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи у Закарпатській області здійснено завантаження речовин «Премікс» у залізничні вагони на станціях Боржава та Берегово. 23.11.2005р. Державним управлінням екології та природних ресурсів у Закарпатській області, Закарпатською обласною державною адміністрацією з однієї сторони та Західним регіональним спеціальним (воєнізованим) аварійно-рятувальним загоном ДСВАРС МНС України (Виконавець) уклали договір №28, предметом якого було проведення комплексу робіт з утилізації, видалення або знешкодження відходів та небезпечних хімічних речовин, завезених на територію Закарпатської та Запорізької областей з інших держав, який залишився не виконаним, речовини «Премікс» і надалі знаходились у залізничних вагонах. Судом не дана оцінки тим обставинам, що відповідачами поводження із речовиною «Премікс» розпочато набагато швидше, ніж слідчими органами приймались процесуальні документи, укладались договори. Відповідачі не здійснювали необхідних дій щодо визначення безпечного місця для екологічно-безпечного зберігання хімічної речовини «Премікс» та не здійснювали відшкодування витрат Залізниці за використання вагонів та зберігання вантажу у них.
В судовому засіданні представник позивача апеляційну скаргу підтримав, представники Служби безпеки України та Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо апеляційної скарги заперечили, просили залишити в силі рішення суду першої інстанції. Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, Закарпатська обласна державна адміністрація, Берегівська міська рада, Генеральна прокуратура України, Державне управління охорони навколишнього природного середовища в Закарпатській області повноважних представників в судове засідання не забезпечили, належним чином повідомленні про місце та час розгляду справи, що відповідно до ч.4 ст.196 КАС України не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю доповідача, дослідивши наявні в справі матеріали, доводи апеляційної скарги та пояснення сторін в їх сукупності, колегія суддів приходить до переконання, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено, що на залізничних станціях Боржава та Берегово знаходились 24 вагони з речовиною «Премікс».
Як вбачається зі звіту Інституту екогігієни і токсикології ім.Л.І.Медведя від 10.06.2005р. №3/8-А4056, складеного за результатами проведених токсиколого-гігієнічних досліджень порошкоподібної речовини під маркою «Мінеральні добавки - Премікс», фахівці, які проводили дослідження, дійшли висновку, що необхідно термінове прийняття заходів відносно вилучення екологічно безпечним способом цього шкідливого забруднювача невстановленого походження з місць складування цих небезпечних відходів.
З метою запобігання можливого негативного впливу на довкілля та здоров'я людей небезпечних хімічних речовин та відходів проведено чотири засідання Міжвідомчої державної комісії (1, 14, 29 липня та 10 жовтня 2005 року) під головуванням Першого віце-прем'єр-міністра України, на яких визначено першочергові завдання в даному напрямку та затверджено Заходи, спрямовані на безпечне розміщення, утилізацію чи видалення незаконно завезених на територію України відходів та небезпечних хімічних речовин інших держав і відвернення їх негативного впливу на навколишнє природне середовище та здоров'я людини.
07.07.2006р. слідчим в ОВС Генеральної прокуратури України по кримінальній справі №8102305 винесено постанову про визнання та приєднання до кримінальної справи речового доказу - речовини «Премікс», яка розміщена на території Закарпатської області до кримінальної справи №8102305, порушеної Прокурором Закарпатської області 30.03.2005р. за фактами забруднення земель та атмосферного повітря речовинами та промисловими відходами, шкідливими для життя та здоров'я людей і довкілля, внаслідок порушення спеціальних правил їх зберігання за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 241 КК України.
Постановою слідчого в особливо важливих справах Генеральної прокуратури України від 07.09.2006р. про передачу речових доказів для зберігання, начальнику Ужгородської дирекції залізничних перевезень Львівської залізниці до вирішення питання по речових доказах по суті передано на відповідальне зберігання речові докази у кримінальній справі №8102305 - речовину «Премікс», яка знаходилась у 24 вагонах на залізничних станціях Боржава і Берегово (т.1 а.с.35).
Також, проведено спільне засідання колегій Мінприроди України та Закарпатської обласної державної адміністрації від 22.09.2006р. №12 з питання «Про проблеми поводження з відходами на території Закарпатської області та шляхи їх вирішення», за рішенням якого визначено невідкладні заходи.
03.10.2006р. слідчий в ОВС Генеральної прокуратури України, розглянувши матеріали кримінальної справи №8102305, порушив кримінальну справу за фактом контрабанди на територію України під виглядом теплостійкого наповнювача «Премікс» відходів різних виробництв, вчиненої за попередньою змовою групи осіб, за ознаками злочину, передбаченого ч.2 ст.201 КК України, яку об'єднано в одне провадження з кримінальною справою №8102305, та після визначення підслідності дана кримінальна справа надійшла у слідчий відділ УСБУ в Закарпатській області.
Закарпатським зведеним воєнізованим гірничорятувальним (аварійно-рятувальним) загоном постійної готовності ДСВАРС МНС України, під контролем співробітників УСБУ в Закарпатській області та держінспекторів-екологів Держуправління охорони навколишнього природного середовища в Закарпатській області, проведено роботи по контейнеризації в металічні баки суміші речовин «Премікс». Дані роботи виконувались на виконання доручення Кабінету Міністрів України №35451/3/1-06 від 03.10.2006р. та рішення розширеного спільного засідання Мінприроди України та Закарпатської ОДА від 22.09.2006р., а також у відповідності до договору №28 від 23.11.2005р. і додаткового договору №48/ДФ/06 від 04.12.2006р., укладених між Закарпатською ОДА як «Організатором», Держуправлінням охорони навколишнього середовища в Закарпатській області, як «Замовником», та Зведеним воєнізованим гірничо-рятувальним (аварійно-рятувальним) загоном постійної готовності ДСВАРС МНС України, як «Виконавцем».
Як вбачається з листа Закарпатської ОДА від 30.07.2007р. №3081/06-10, відповідно до доручення Кабінету Міністрів України від 11.05.2007р. №13663/21/1-07 щодо інформаційної довідки Мінприроди України, наданої Кабінету Міністрів України від 30.03.2007р. №3416к/19/3-2, остаточне рішення щодо подальшої долі ввезених в Україну небезпечних хімічних речовин та відходів (у тому числі суміші речовин «Премікс») можливо прийняти після закінчення компетентними органами України слідчих дій (т.1 а.с.30).
30.01.2009р. Старшим слідчим в ОВС 1-го відділення слідчого відділу Управління СБУ в Закарпатській області винесено постанову про передачу речових доказів для організації утилізації, відповідно до якої речові докази по кримінальній справі №335 - речовину «Премікс», в кількості 1,5 тис.тон, яка зберігається на території м.Берегово та Берегівського району, зокрема, що знаходиться у 8-ми залізничних вагонах на залізничній станції «Берегово» та у 16-ти залізничних вагонах на станції «Боржава» постановлено передати Закарпатській обласній державній адміністрації та Берегівській міській раді для визначення її статусу та подальшої організації утилізації (т.1 а.с.94-96).
Згідно зазначеної постанови, копії постанови направлено в Закарпатську ОДА та Берегівську міську раду для організації утилізації речовини «Премікс», в Державне управління охорони навколишнього середовища в Закарпатській області для контролю за екологічним станом при організації подальшої утилізації, керівництву Державного територіально-галузевого об'єднання «Львівська залізниця» для узгодження питання вивільнення залізничних вагонів з речовиною «Премікс», в Слідче Управління СБ України для координації заходів з центральними органами влади з метою сприяння у вирішенні питання подальшої долі речовини «Премікс», а також прокурору Закарпатської області - для відома.
Вважаючи, що відповідачами допущено бездіяльність щодо визначення спеціально обладнаних місць чи об'єктів для екологічно безпечного зберігання речовини «Премікс», що стало підставою завданої шкоди, ДТГО «Львівська залізниця» звернулось із позовом до суду.
Перевіряючи законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції, колегія суддів виходить з наступного.
Правові, організаційні та економічні засади діяльності, пов'язаної із запобіганням або зменшенням обсягів утворення відходів, їх збиранням, перевезенням, зберіганням, обробленням, утилізацією та видаленням, знешкодженням та захороненням, а також з відверненням негативного впливу відходів на навколишнє природне середовище та здоров'я людини на території України визначено Законом України «Про відходи» від 05.03.1998р. №187/98-ВР, в редакції чинній на час звернення із позовом до суду, (далі - Закон №187/98-ВР)
Відповідно до ст.8 Закону №187/98-ВР відходи є об'єктом права власності. Право власності на відходи може переходити від однієї особи до іншої в порядку, передбаченому законом.
Згідно з ч.2 та ч.3 ст.9 Закону №187/98-ВР територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).
Держава є власником відходів, що утворюються на об'єктах державної власності чи знаходяться на території України і не мають власника або власник яких невідомий (крім відходів, зазначених у частині другій цієї статті), а також в інших випадках, передбачених законом. Від імені держави управління відходами, що є державною власністю, здійснюється Кабінетом Міністрів України відповідно до закону.
Статтею 12 Закону №187/98-ВР встановлено, що відходи, щодо яких не встановлено власника або власник яких невідомий, вважаються безхазяйними. З метою запобігання або зменшення обсягів утворення відходів виявлені безхазяйні відходи беруться на облік. Порядок виявлення та обліку безхазяйних відходів визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ст.22 Закону №187/98-ВР спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органи на місцях, державна санітарно-епідеміологічна служба України, інші органи виконавчої влади відповідно до їх компетенції.
Згідно з положеннями ст.23 Закону №187/98-ВР до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях у сфері поводження з відходами належить, зокрема: координація роботи інших спеціально уповноважених органів виконавчої влади у сфері поводження з відходами та контролю за дотриманням вимог екологічної безпеки; здійснення державного контролю за дотриманням вимог екологічної безпеки; встановлення відповідно до закону порядку здійснення операцій у сфері поводження з відходами; погодження місць розміщення об'єктів поводження з відходами; укладення в передбаченому законом порядку міжвідомчих міжнародних договорів України щодо співробітництва у сфері поводження з відходами та контролю за транскордонним перевезенням відходів.
Відповідно до ч.2 п.1 Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 року № 1524, Мінприроди є головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, екологічної безпеки, заповідної справи, поводження з відходами, формування, збереження та використання екологічної мережі, геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр.
Згідно з ч.1 п.4 Положення Мінприроди готує пропозиції щодо формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення та охорони природних ресурсів, поводження з відходами (крім поводження з радіоактивними відходами), небезпечними хімічними речовинами, пестицидами та агрохімікатами, екологічної та в межах своєї компетенції радіаційної безпеки, заповідної справи, формування, збереження та використання екологічної мережі, геологічного вивчення надр.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до листа Генеральної прокуратури України від 29.08.2008р. №04/21/1-9146-05 Служба безпеки України інформувала Міністерство транспорту і зв'язку та Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи Верховної ради України, що вирішення цієї проблеми можливе лише на рівні Кабінету Міністрів України шляхом визначення підприємств для переробки вказаної суміші та забезпечення фінансування цих робіт (т.2 а.с.4-5).
Відповідно до Протоколу робочої наради з розгляду питання щодо подальшого поводження з речовиною «Премікс» від 16.01.2009р., затвердженого Заступником Міністра охорони навколишнього природного середовища України 20.01.2009р., за результатами наради вирішено визначити схему вирішення питання подальшого поводження з сумішшю речовин «Премікс»: Закарпатській облдержадміністрації і Берегівській міській раді після отримання постанови слідчого СБУ визначити власника речовин «Премікс» чи надати їм статусу безхазяйних відходів; Мінприроди, Закарпатській облдержадміністрації опрацювати питання щодо визначення джерел фінансування утилізації зазначеної суміші відходів (т.1 а.с.127-128).
Відповідно до Протоколу наради з розгляду питання щодо подальшого поводження з сумішшю речовин «Премікс» від 11.02.2009р., затвердженого заступником Голови Комітету Верховної ради України з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, за результатами наради вирішили рекомендувати Службі безпеки України передати Закарпатській обласній державній адміністрації та Берегівській міській раді речовину «Премікс» для організації її знищення (утилізації), Міністерству охорони навколишнього природного середовища спільно з Закарпатською ОДА та Берегівською міською радою розробити механізм знищення суміші «Премікс», визначити місця знищення, кошторис та терміни виконання, Укрзалізниці спільно з Мінприроди, Мінтранспортом, Мінфіном, Закарпатською ОДА, Контрольно-ревізійним управлінням та Державною податковою адміністрацією розглянути питання про відшкодування збитків Укрзалізниці за користування вагонами та зберігання вантажу «Премікс» (т.1 а.с.113-114).
Листом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 09.12.2009р. повідомлено, що на виконання робочої наради від 20.01.2009р. та наради від 11.02.2009р. Міністерством охорони навколишнього природного середовища України із польським підприємством «Сарпі Даброва Горніча» укладено договір б/н від 07.12.2009р. щодо знешкодження речовин «Премікс» (т.3 а.с.211-219).
Згідно повідомлення Мінекології України від 09.12.2009р. та Закарпатської ОДА від 08.12.2009р. відповідальним за організацію вивезення для утилізації речовин «Премікс» є заступник генерального директора Національного центру поводження з небезпечними відходами Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, якому 10.12.2009р. передано речовину «Премікс», про що складено акт прийому-передачі від 10.12.2009р.(т.3 а.с.92).
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що Міністерством охорони навколишнього природного середовища України, в межах компетенції встановленої нормами Закону України «Про відходи» та Положення про Міністерство охорони навколишнього природного середовища України, на момент звернення позивача до суду та в подальшому вживались заходи щодо розміщення, складування та подальшого знешкодження речовини «Премікс».
Згідно п. «а», «в» та «є», ч.1 ст.20 Закону №187/98-ВР до повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері поводження з відходами належить: виконання Конституції та законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, інших центральних органів виконавчої влади; організація розроблення та здійснення регіональних і місцевих програм поводження з відходами, а також забезпечення реалізації загальнодержавних програм; взаємодія з органами місцевого самоврядування.
Відповідно до листа Закарпатської ОДА від 08.12.2009р. та на виконання наданих законом повноважень, обласна державна адміністрація погодила передачу суміші речовин «Премікс» відповідальній особі за виконання робіт із знешкодження небезпечних хімічних речовин першому заступнику генерального директора ДП «Національний центр поводження з небезпечними відходами» (т.3 а.с.227), що спростовує бездіяльність Закарпатської ОДА щодо розміщення, складування та подальшого знешкодження речовини «Премікс».
Відповідно до ст.21 Закону №187/98-ВР органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами забезпечують, зокрема: виконання вимог законодавства про відходи; затвердження місцевих і регіональних програм поводження з відходами та контроль за їх виконанням; вирішення питань щодо розміщення на своїй території об'єктів поводження з відходами; надання згоди на розміщення на території села, селища, міста місць чи об'єктів для зберігання та захоронення відходів, сфера екологічного впливу функціонування яких згідно з діючими нормативами включає відповідну адміністративно-територіальну одиницю.
Згідно п.38 та п.54 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання: надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію; вирішення питань у сфері поводження з небезпечними відходами відповідно до законодавства.
Як вбачається з матеріалів справи, 27.02.2009р. сесія Берегівської міської ради розглянула постанову слідчого від 30.01.2009р. про передачу речовини «Премікс» для організації утилізації та відповідно до Рішення №1020 відмовилась приймати та визнавати право власності на речовину «Премікс», а також заборонила голові міської ради приймати будь-які рішення, що стосуються вказаної речовини (т.2 а.с.27). Відомостей про оскарження рішення №1020 від 27.02.2009р., сторонами суду не подано.
На підставі аналізу законодавчих положень та обставин справи, колегія суддів приходить до висновку, що відповідачами в межах законодавчо наданої компетенції, вживались необхідні та можливі заходи щодо розміщення, складування та подальшого знешкодження речовини «Премікс». В свою чергу відмова приймати та визнавати право власності на речовину «Премікс», викладена в рішенні органу місцевого самоврядування, не може трактуватись як протиправна бездіяльність.
Оскільки ознак протиправної бездіяльності суб'єктів владних повноважень - відповідачів у справ щодо розглянутого судом предмета позову судом не встановлено, а тому вимога щодо відшкодування шкоди, завданої протиправною бездіяльність в сумі 24281383,20 грн. є безпідставною.
Окрім того, колегія суддів зауважує, що солідарне стягнення з відповідачів коштів на відшкодування шкоди в порядку адміністративного судочинства законодавством не передбачено.
Частиною 2 ст.19 Конституції України та ч.3 ст.2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ст.159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.
Так, у п.29 Рішення Європейського суду з прав людини від 09.12.1994р. Справа «Руїз Торіха проти Іспанії» (серія А, №303А) Суд повторює, що згідно з його установленою практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтованості рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.
Відповідно до ст.200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
З огляду на викладене, колегія суддів приходить до переконання, що суд першої інстанції, ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Керуючись ст.ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» залишити без задоволення, а постанову Львівського окружного адміністративного суду від 03 грудня 2015 року у справі №2а-8201/08/1370 - без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий суддя Т.І. Шинкар
Судді М.А. Пліш
Н.В. Ільчишин
Повний текст Ухвали складено 26.02.2016р.