Справа № 569/15188/22
1-кс/569/4337/23
УХВАЛА
про тимчасовий доступ до речей і документів
26 червня 2023 року м. Рівне
Слідча суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Рівненській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів у кримінальному провадженні №12022180000000235, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 09.08.2022 року, за ознаками вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -
В С Т А Н О В И ЛА:
Слідчий відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Рівненській області ОСОБА_3 звернувся до Рівненського міського суду із клопотанням, яке погоджене прокурором Рівненської обласної прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів.
В обґрунтування клопотання слідчий зазначив, що у період 2020-2022 роки керівник комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради ОСОБА_5 за участю інших підпорядкованих службових осіб, здійснює зловживання у виборі та закупівлі медикаментів, які повинні закуплятися згідно затвердженого протоколу МОЗ на лікування COVID-19, нарахування безпідставних «COVID-19 виплат» непрофільним працівникам, а також виявлення у лікарні документів по списанню медпрепаратів на лікування COVID-19 з підписами від імені працівників що їх не виконували.
Також, отримано відомості проте, що службові особи в період 2020-2022 роки комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради, вчинили розкрадання бюджетних коштів в ході ремонтних робіт інфекційного та приймального відділення, облаштування укриття (бомбосховища) на суму понад 1млн. грн., шляхом завищення вартості робіт підрядником.
Попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення: ч. 2 ст. 364 КК України.
Будучи допитаною як свідок ОСОБА_6 , завідувачка інфекційним відділенням комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської, надала свідчення проте, що керівник комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради ОСОБА_5 здійснює зловживання у виборі та закупівлі медикаментів, які повинні закуплятися згідно затвердженого протоколу МОЗ на лікування COVID-19, нарахування безпідставних «ковідних виплат» непрофільним працівникам, а також виявлення у лікарні документів по списанню медпрепаратів на лікування COVID-19 з підписами від імені працівників що їх не виконували, а також вчинили розкрадання бюджетних коштів в ході ремонтних робіт інфекційного та приймального відділення, облаштування укриття (бомбосховища) на суму понад 1млн. грн., шляхом завищення вартості робіт підрядником.
08.11.2022 на підставі ухвали слідчого судді №569/15188/22 (1-кс/569/4854/22) від 14.10.2022 проведено слідчу дію тимчасовий доступ до речей і документів, котрі знаходилися у володінні Комунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »Дубенської міськоїради ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
Вилученими документами, а саме наказами «Про преміювання персоналу задіяних для боротьби з гострою респіраторною хворобою «COVID-19» встановлено, що т.в.о. а в подальшому директор Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради ОСОБА_5 у період часу з 2020 по 2021 здійснював додаткові доплати у розмірі до 300% заробітної плати себе самого.
Крім того, 31.05.2023 прокурором, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальному провадженні надано письмову вказівку додатково вилучити у Комунального некомерційного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради завірені копії документів.
Таким чином,виникла необхідністьу тимчасовомудоступу доречей ідокументів,з можливістюїх вилучення(здійсненняїх виїмки),а саме: договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з додатками (спеціальними умовами надання медичних послуг) за період 2020-2022 років, укладених з ІНФОРМАЦІЯ_2 ; посадових інструкцій інженера з охорони праці, а також (у разі їх наявності), водія, буфетниці, сантехніка, підсобного працівника, вартівника, монтажника санітарно-технічних систем, слюсаря, машиніста; меморіальних ордерів № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» за період 2020-2022 років; наказів про створення комісії щодо розподілу коштів НЗСУ працівникам, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та лікуванні пацієнтів з випадками COVID-19; графіків змінності та табелів обліку робочого часу працівників, яким відповідно до наказів керівника КНП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенської міської ради протягом 2020-2022 років нараховувано додаткові виплати, передбачені постановою КМУ від 24.04.2020 № 331 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення державних фінансових гарантій медичного обслуговування пацієнтів з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та належної оплати праці медичних та інших працівників, які надають медичну допомогу таким пацієнтам».
Дані документизнаходиться уволодінні Комунальногонекомерційного підприємства« ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенськоїміської радиЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , що підтверджується матеріалами кримінального провадження.
Слідчий у клопотанні вказав, що вищевказані документи необхідні для подальшого їх використання при призначені документальної позапланової виїзної перевірки щодо дотримання чинного податкового та валютного законодавства при здійсненні фінансових операцій, достовірності ведення бухгалтерського та податкового обліку, позапланової ревізії щодо перевірки окремих питань фінансово-господарської діяльності, судово-економічної експертизи та судово-почеркознавчої експертизи, які можуть бути використані як доказ в суді.
Слідчий в судове засідання не з`явився, однак подав до суду заяву в якій клопотання підтримав та просив суд провести розгляд без його участі.
Згідно із ч. 2ст. 163 КПК Українислідчий суддя розглядає клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів без виклику особи, у володінні якої знаходяться речі чи документи.
Дослідивши надані матеріали клопотання в судовому засіданні, слідча суддя дійшла висновку, що клопотання підлягає до задоволення.
Згідно положень ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Відповідно ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий усвоєму клопотаннідовів достатньопідстав вважати,що документи,які перебуваютьу володінніКомунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »Дубенської міськоїради ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та може слугувати джерелом доказів, які слугуватимуть підтвердженням/спростуванням факту вчинення кримінального правопорушення.
За наведених обставин, суд вважає клопотання слідчого обґрунтованим, наведені у ньому обставини свідчать про наявні усі підстави для його задоволення.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст.ст. 159, 162-164, 372 КПК України, слідча суддя,-
У Х В А Л И Л А:
Клопотання задовольнити.
Надати слідчому відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Рівненській області ОСОБА_3 , тимчасовий доступ до речей і документів та вилучити (здійснити їх виїмку):
-договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з додатками (спеціальними умовами надання медичних послуг) за період 2020-2022 років, укладених з ІНФОРМАЦІЯ_2 ;
-посадових інструкцій інженера з охорони праці, а також (у разі їх наявності), водія, буфетниці, сантехніка, підсобного працівника, вартівника, монтажника санітарно-технічних систем, слюсаря, машиніста;
-меморіальних ордерів № 5 «Зведення розрахункових відомостей із заробітної плати та стипендій» за період 2020-2022 років;
-наказів про створення комісії щодо розподілу коштів НЗСУ працівникам, що безпосередньо зайняті у ліквідації епідемії та лікуванні пацієнтів з випадками COVID-19;
-графіків змінностіта табелівобліку робочогочасу працівників,яким відповіднодо наказівкерівника КНП« ІНФОРМАЦІЯ_1 » Дубенськоїміської радипротягом 2020-2022років нараховуванододаткові виплати,передбачені постановоюКМУ від24.04.2020№ 331«Про невідкладнізаходи щодозабезпечення державнихфінансових гарантіймедичного обслуговуванняпацієнтів згострою респіраторноюхворобою COVID-19,спричиненою коронавірусомSARS-CoV-2,та належноїоплати працімедичних таінших працівників,які надаютьмедичну допомогутаким пацієнтам»,що знаходитьсяу володінніКомунального некомерційногопідприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 »Дубенської міськоїради ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 .
Ухвала залишається в силі протягом одного місяця з дня її постановлення.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідча суддя Рівненського міського суду Оксана КРИЖОВА