open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна
                             
                             
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
Н А К А З
15.11.2002 N 414
{ Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства

охорони здоров'я

N 202 ( v0202282-09 ) від 01.04.2009 }
Про затвердження Порядку

організації і проведення ревізій (перевірок)

фінансово-господарської діяльності

підприємств, установ і організацій,

підпорядкованих МОЗ України
{ Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства

охорони здоров'я

N 6 ( v0006282-05 ) від 10.01.2005 }
На виконання Закону України "Про державну
контрольно-ревізійну службу в Україні" ( 2939-12 ) та згідно з
постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 N 685
( 685-2002-п ) "Про здійснення міністерствами, іншими центральними
органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю"
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Порядок організації і проведення контрольних
заходів фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і
організацій, підпорядкованих Міністерству охорони здоров'я України
(далі - МОЗ України), що додається. ( Пункт 1 із змінами,
внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я N 6
( v0006282-05 ) від 10.01.2005 )
2. Начальнику контрольно-ревізійного відділу МОЗ України
забезпечити дотримання вимог цього Порядку при проведенні
контрольних заходів фінансово-господарської діяльності
підприємств, установ і організацій, підпорядкованих МОЗ України.
( Пункт 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
охорони здоров'я N 6 ( v0006282-05 ) від 10.01.2005 )
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Міністр В.Ф.Москаленко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства

охорони здоров'я України

15.11.2002 N 414

ПОРЯДОК

організації і проведення ревізій (перевірок)

фінансово-господарської діяльності підприємств,

установ і організацій, підпорядкованих

Міністерству охорони здоров'я України
( У тексті Порядку слова "контрольно-ревізійний відділ"

замінено відповідно словами "контрольно-ревізійний

сектор" у відповідному відмінку; слова "ревізія"

(перевірка)", "об'єкт контролю" в усіх відмінках та

формах числа замінено відповідно словами "контрольні

заходи", "суб'єкт господарювання, який підлягає

контролю" у відповідному відмінку та числі згідно з

Наказом Міністерства охорони здоров'я N 6

( v0006282-05 ) від 10.01.2005 )

1. Загальні положення
1.1. Порядок організації і проведення контрольних заходів
фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і
організацій, підпорядкованих Міністерству охорони здоров'я України
(далі - МОЗ України), розроблений на підставі Закону України "Про
державну контрольно-ревізійну службу в Україні" ( 2939-12 ),
Бюджетного кодексу України ( 2542-14 ), Положення про відомчий
контроль у системі міністерств, інших центральних органів
виконавчої влади за фінансово-господарською діяльністю
підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх
управління, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 22.05.2002 N 685 ( 685-2002-п ) "Про здійснення
міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади
внутрішнього фінансового контролю", Положення про Міністерство
охорони здоров'я України, затвердженого Указом Президента України
від 24.07.2000 N 918/2000 ( 918/2000 ) (із змінами, внесеними
згідно з Указом Президента України N 379/2002 ( 379/2002 ) від
25.04.2002), Інструкції про порядок проведення ревізій і перевірок
органами державної контрольно-ревізійної служби в Україні,
затвердженої наказом Головного контрольно-ревізійного управління
України від 03.10.97 N 121 ( z0497-97 ), зареєстрованого в
Міністерстві юстиції України 24.10.97 за N 497/2301, і визначає
порядок організації і проведення контрольних заходів
фінансово-господарської діяльності підприємств, установ і
організацій, підпорядкованих МОЗ України.
1.2. Контрольно-ревізійний сектор МОЗ України у своїй
діяльності керується Конституцією ( 254к/96-ВР ) і законами
України, постановами Верховної Ради України, указами і
розпорядженнями Президента України, постановами і розпорядженнями
Кабінету Міністрів України, а також наказами Міністерства фінансів
України, Міністерства охорони здоров'я України.
1.3. Контрольні заходи повинні сприяти цільовому та
ефективному використанню бюджетних коштів, зміцненню державної
фінансової дисципліни, поліпшенню фінансового стану підприємств,
установ та організацій, підпорядкованих МОЗ України (далі -
установи), збереженню державного майна, економному використанню
фінансових і матеріальних ресурсів, виконанню планових завдань,
достовірності ведення бухгалтерського обліку, попередженню
зловживань.
1.4. Організація проведення контрольних заходів
регламентується виключно Законом України "Про державну
контрольно-ревізійну службу в Україні" ( 2939-12 ), постановою
Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 N 685 ( 685-2002-п )
"Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами
виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю", наказом
Головного контрольно-ревізійного управління України від 09.08.2002
N 168 ( z0756-02 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
17.09.2002 за N 756/7044 "Про затвердження Стандартів державного
фінансового контролю за використанням бюджетних коштів, державного
і комунального майна" та цим Порядком.
2. Основні завдання контрольних заходів
Головним завданням контрольно-ревізійного сектору МОЗ України
є:
а) здійснення контролю за: своєчасним та повним усуненням порушень в установах,
підпорядкованих МОЗ України, виявлених ревізіями органами
Державної контрольно-ревізійної служби України; веденням бухгалтерського обліку і фінансової звітності в
установах, що отримують кошти з Державного бюджету та/або
державних цільових фондів; б) підготовка матеріалів перевірок для передачі до слідчих
органів та прокуратури; в) розробка і втілення передових методів подальшого
фінансового контролю; г) підготовка матеріалів про стан фінансової дисципліни
установ державної і комунальної форм власності та розгляд їх на
колегіях МОЗ України. д) підготовка звітів про контрольно-ревізійну роботу та
подання їх до Головного контрольно-ревізійного управління України
за установленими формами у визначені терміни.
Контрольно-ревізійний сектор МОЗ України перевіряє:
1) обгрунтованість бюджетних запитів, дотримання
фінансово-бюджетної, кошторисної дисципліни, збереження і цільове
використання бюджетних коштів та коштів державних цільових фондів; 2) збереження і використання державного майна; 3) ефективність використання матеріальних і фінансових
ресурсів, своєчасність документального оформлення господарських
операцій, повноту виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських
резервів, причини непродуктивних витрат і втрат; 4) економічний стан підприємств, установ та організацій,
результати виконання виробничих та фінансових планів; 5) правильність ведення бухгалтерського обліку та фінансової
звітності, своєчасність і повноту відображення в обліку
фінансових, кредитних та розрахункових операцій, а також
законність їх здійснення, виконання зобов'язань перед бюджетом і
кредиторами; 6) додержання порядку формування, встановлення та
застосування цін і тарифів; 7) стан виконання заходів, спрямованих на усунення недоліків,
виявлених попередніми контрольними заходами; 8) додержання встановленого порядку закупівлі товарів (робіт,
послуг) за державні кошти; 9) виконання інших завдань з питань, визначених наказами
керівництва Міністерства, інших центральних органів виконавчої
влади відповідно до їх специфіки, в межах компетенції
контрольно-ревізійного сектору.
3. Планування, організація і проведення

контрольних заходів
3.1. Контрольні заходи проводять в установах на підставі
піврічних планів, затверджених Міністром охорони здоров'я України
та погоджених з головою Головного контрольно-ревізійного
управління України.
3.2. Позапланові контрольні заходи проводять за окремими
зверненнями органів виконавчої влади, правоохоронних органів та
доручень керівництва МОЗ України. Про початок проведення
позапланових контрольних заходів Головне контрольно-ревізійне
управління інформують за 10 днів до її початку.
3.3. При плануванні та проведенні контрольних заходів
працівники контрольно-ревізійного сектору МОЗ України зобов'язані
забезпечувати дотримання службової і комерційної таємниць. За
розголошення державних, службових та комерційних таємниць
працівники контрольно-ревізійного сектору МОЗ України несуть
установлену законодавством відповідальність.
3.4. На проведення кожних контрольних заходів Міністерством
охорони здоров'я України видається відповідний наказ.
3.5. Службові особи контрольно-ревізійного сектору МОЗ
України зобов'язані пред'являти керівнику суб'єкта господарювання,
який підлягає контролю копію наказу про призначення контрольних
заходів.
3.6. До участі в контрольних заходах, які проводяться
працівниками контрольно-ревізійного сектору, можуть залучатись
відповідно до наказу МОЗ України, спеціалісти апарату Міністерства
та економічних, бухгалтерських і інших структурних підрозділів
підприємств, установ і організацій.
3.7. Термін проведення контрольних заходів не повинен
перевищувати 30 робочих днів. Цей термін може бути продовжений з
дозволу керівника органу, який призначив контрольні заходи.
Строки проведення перевірок та склад груп визначаються з
урахуванням обсягу роботи.
3.8. Проведенню контрольних заходів повинна передувати
підготовка, зокрема, вивчення матеріалів, які стосуються
діяльності та фінансового стану установи, яка підлягає контрольним
заходам. На основі цих матеріалів розробляється програма
перевірки, в якій визначаються період, за який проводиться
перевірка, основні питання, на яких слід зосередити увагу.
Програма затверджується керівництвом Міністерства.
3.9. На підставі затвердженої Програми складається план
контрольних заходів з визначенням конкретних питань, виконавців,
періодів та термінів виконання. В період перевірки при
необхідності до Програми і плану можуть вноситися зміни та
доповнення.
3.10. Керівник групи, з відома керівництва установи,
знайомиться з умовами та особливостями її роботи, станом
збереження готівки і матеріальних цінностей, основних засобів,
організовує перевірку каси, інвентаризацію матеріальних цінностей
(якщо ці питання увійшли до програми) та вживає інші необхідні дії
щодо створення умов для нормального проведення контрольних
заходів.
3.11. Перевіряючі мають право вимагати від керівництва
суб'єкта господарювання, який підлягає контролю створення
інвентаризаційних комісій для проведення інвентаризації, а також
комісій з проведення контрольних обмірів виконаних робіт,
контрольних запусків у виробництво сировини, матеріалів і виходу
готової продукції, відборі проб та зразків на дослідження, та
інших заходів, спрямованих на перевірку стану збереження грошових
коштів і матеріальних цінностей.
3.12. Працівникам контрольно-ревізійного сектору МОЗ України
в установі, що перевіряється, надається приміщення для роботи,
можливість користуватися зв'язком, розмножувальною технікою,
іншими послугами для забезпечення нормальних умов праці.
3.13. Якщо в ході контрольних заходів буде встановлено, що в
установі відсутній належний бухгалтерський облік, що унеможливлює
її проведення, то ревізори подають керівництву Міністерства
доповідну записку, на підставі якої пред'являються письмові вимоги
керівництву установи щодо відновлення бухгалтерського обліку з
визначенням конкретних строків виконання цієї роботи. У таких
випадках контрольні заходи слід відновити після поновлення
бухгалтерського обліку. Ревізори не повинні поновлювати облік в
установі, яка підлягає перевірці, та проводити контрольні заходи
за поновленим ними ж бухгалтерським обліком.
3.14. Перевірки окремих питань фінансово-господарської
діяльності установ, у разі включення цих питань до Програми,
проводяться шляхом: перевірки дотримання чинних законів та інших
нормативно-правових актів; уважного і всебічного вивчення наявних бухгалтерських та
інших документів; перевірки правильності відображення (проведення) в
бухгалтерському обліку операцій з готівкою і матеріальними
цінностями; контрольних запусків сировини і матеріалів у виробництво; контрольних аналізів готової продукції; перевірки правильності застосування норм витрат сировини і
матеріалів, виходу готової продукції і природних втрат; перевірки стану зберігання готівки і матеріальних цінностей,
організації їх інвентаризації; ретельної перевірки правильності віднесення витрат на
виробництво; перевірки дотримання методики оцінки майна при реалізації та
приватизації, проведення індексації матеріальних цінностей.
3.15. При виявленні фактів порушень законів України, постанов
Верховної Ради України, нормативних актів Президента України та
Кабінету Міністрів України, а також нормативних актів міністерств
і відомств, зареєстрованих в установленому порядку в Міністерстві
юстиції України, фактів незаконного і нецільового витрачання
державних коштів, приховування від бюджету належних йому платежів
та інших порушень фінансової дисципліни або зловживань,
перевіряючі повинні отримати письмові пояснення від посадових та
інших причетних до цього осіб, а також встановити розмір шкоди і
заподіяних збитків, причини і обставини їх виникнення, осіб, з
вини яких вони допущені. Розмір збитків визначається відповідно до
чинного законодавства.
3.16. При виявленні недостач готівки, матеріальних цінностей
контрольно-ревізійний сектор МОЗ України в строк не пізніше 7
робочих днів після підписання акта контрольних заходів посадовими
особами установи чи складання акта про відмову в його підписанні,
при відсутності зауважень керівництва перевіреної установи або не
пізніше 20 робочих днів - при наявності таких зауважень передають
матеріали контрольних заходів згідно з описом у правоохоронні
органи для прийняття рішення по них, повідомляють про виявлені
зловживання й порушення керівництву МОЗ України.
3.17. Результати контрольних заходів оформляються актом
(довідкою) контрольного заходу за підписом керівника ревізійної
групи (ревізора), керівника і головного бухгалтера (бухгалтера)
суб'єкта господарювання, який підлягав контролю. У разі наявності заперечень або зауважень до акта (довідки)
контрольного заходу керівник і головний бухгалтер суб'єкта
господарювання, який підлягав контролю, повинні у день передачі
акта (довідки) контрольного заходу на ознайомлення підписати його
із зауваженнями і не пізніше ніж через 5 днів подати свої письмові
пояснення або зауваження.( Порядок доповнено пунктом 3.17 згідно з Наказом Міністерства
охорони здоров'я N 6 ( v0006282-05 ) від 10.01.2005 )
4. Взаємодія з правоохоронними органами
4.1. У разі виявлення контрольними заходами, що проводяться
не за ініціативою правоохоронних органів, порушень чинного
законодавства щодо використання бюджетних коштів, державного чи
комунального майна, за які передбачена кримінальна
відповідальність, контрольно-ревізійний сектор забезпечує, у межах
своєї компетенції, усунення суб'єктами господарювання виявлених
порушень, а у разі неможливості їх усунення в повному обсязі -
передає матеріали до правоохоронних органів та включення їх до
планів роботи та звітності.
4.2. Звернення правоохоронного органу щодо проведення
контрольних заходів повинно містити: повну назву суб'єкта
господарювання, його місцезнаходження; відомості, що свідчать про
фінансові порушення на суб'єкті господарювання; перелік конкретних
питань, за якими належить проводити контрольні заходи; період, за
який слід перевірити діяльність суб'єкта господарювання з
визначених питань; інформацію про одержання суб'єктом
господарювання бюджетних коштів, використання державного чи
комунального майна.
4.3. Контрольно-ревізійний сектор МОЗ України приймає до
виконання звернення правоохоронних органів щодо проведення
контрольних заходів на суб'єктах господарювання у відповідності до
питань програми контрольних заходів, письмово узгодженої з
відповідним правоохоронним органом. Додаткові питання, порушені правоохоронним органом під час
здійснення контрольного заходу, приймаються до виконання за
рішенням керівника МОЗ України відповідно до розподілу
функціональних повноважень.
4.4. У разі отримання від правоохоронного органу звернень
стосовно проведення контрольних заходів з питань, що не належать
до компетенції контрольно-ревізійного сектору, керівником сектору
протягом 10 днів з дня отримання такого звернення дається
обґрунтована письмова відповідь про неможливість проведення
контрольного заходу.
4.5. Посадові особи контрольно-ревізійного сектору здійснюють
документування контрольних заходів відповідно до положень
Стандарту державного фінансового контролю за використанням
бюджетних коштів, державного і комунального майна - 4
"Документування результатів та формування матеріалів контрольних
заходів, порядок їх опрацювання і використання", затвердженого
наказом Головного контрольно-ревізійного управління України від
09.08.2002 N 168 ( z0759-02 ) та зареєстрованого в Міністерстві
юстиції України 17.09.2002 за N 759/7047.
4.6. Контрольні заходи проводяться за оригіналами або
належним чином оформленими копіями первинних бухгалтерських
документів, даними обліку і звітності, документами розпорядчого
характеру та іншими документами, які відповідають вимогам наказу
Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88 ( z0168-95 ) "Про
затвердження Положення про документальне забезпечення записів у
бухгалтерському обліку", зареєстрованого в Міністерстві юстиції
України 05.06.95 за N 168/704.
4.7. Офіційна і додаткова документація за результатами
контрольних заходів складається на підставі наданих суб'єктом
господарювання або вилучених у цього суб'єкта правоохоронним
органом документів. Офіційна документація підписується керівником
та посадовими особами, відповідальними за фінансово-господарську
діяльність суб'єкта господарювання на дату її складання та/або
протягом періоду, за який проводився контрольний захід. У разі відсутності на суб'єкті господарювання осіб, які
повинні підписати офіційну документацію або надати письмові
пояснення, контрольно-ревізійний сектор письмово інформує про це
правоохоронний орган.
4.8. У разі відмови керівника та посадових осіб суб'єкта
господарювання від ознайомлення і підписання офіційної
документації посадові особи контрольно-ревізійного сектору МОЗ
України засвідчують це актом про відмову від підписання за своїми
підписами в день передачі офіційної документації на ознайомлення й
підписання. Водночас офіційна документація направляється
рекомендованим листом керівнику суб'єкта господарювання для
ознайомлення за місцезнаходженням суб'єкта господарювання.
4.9. У разі надходження від суб'єкта господарювання письмових
зауважень (заперечень) до офіційної документації протягом
5 робочих днів після її підписання контрольно-ревізійний сектор
МОЗ України повинен розглянути такі зауваження (заперечення)
протягом 15 робочих днів та надати письмовий висновок щодо їх
обґрунтованості.
4.10. У разі залучення посадових осіб контрольно-ревізійного
сектору МОЗ України до участі в перевірках, що проводяться
правоохоронними органами, результати таких контрольних заходів
оформляються довідкою, яка складається та підписується
спеціалістом із зазначенням посади та назви органу, у якому він
працює.
4.11. При здійсненні контрольних заходів
контрольно-ревізійний сектор в межах своєї компетенції може у
встановленому порядку отримувати від правоохоронних органів
необхідну допомогу та інформацію, що сприяє прискоренню виконання
та забезпеченню належної якості здійснення цих заходів посадовими
особами контрольно-ревізійного сектору.( Порядок доповнено пунктом 4 згідно з Наказом Міністерства
охорони здоров'я N 6 ( v0006282-05 ) від 10.01.2005 )
Начальник контрольно-ревізійного
відділу МОЗ України Т.О.Коваленко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: