open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Попередня

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 27 грудня 2017 р. № 1088
Київ

Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 65 від 06.02.2019
№ 114 від 19.02.2020
№ 209 від 17.03.2021}

Відповідно до частини третьої статті 1032 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити формулу розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, що додається.

2. Установити, що формула розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затверджена цією постановою, застосовується з 1 січня 2018 року.

3. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 1 березня 2017 р. № 114 “Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 22, ст. 620).

Прем'єр-міністр України

В.ГРОЙСМАН

Інд. 73



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 27 грудня 2017 р. № 1088
(в редакції постанови Кабінету Міністрів України
від 17 березня 2021 р. № 209)

ФОРМУЛА
розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами

1. У цій формулі терміни вживаються у такому значенні:

1) заробітна плата асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням з нарахуваннями на плановий бюджетний період;

2) заробітна плата вчителя - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати вчителя закладу загальної середньої освіти з нарахуваннями на плановий бюджетний період;

3) заробітна плата педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру - середній (розрахунковий) розмір заробітної плати педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру з нарахуваннями на плановий бюджетний період;

4) навчальний план - середня кількість академічних годин на тиждень, що передбачена типовими навчальними планами для відповідних типів закладів загальної середньої освіти;

5) педагогічний персонал - педагогічний персонал (крім учителів, викладачів, кількість яких визначається залежно від контингенту учнів та кількості годин за навчальними планами), кількість якого визначається згідно з типовими штатними нормативами закладів освіти, що затверджуються МОН;

6) розрахункова наповнюваність класів - середній рівень наповнюваності класів закладів загальної середньої освіти відповідної територіальної громади (або середній рівень наповнюваності класів закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з відповідного обласного бюджету) за умови раціональної організації шкільної мережі;

7) студенти групи VII - студенти, які навчаються за державним та регіональним замовленням і здобувають повну загальну середню освіту у закладах фахової передвищої освіти і коледжах державної форми власності, що мають статус окремих юридичних осіб, які згідно із Законом України “Про Державний бюджет на 2018 рік” (додаток 10) передані на фінансове забезпечення з місцевих бюджетів, та комунальної власності;

8) територіальні громади типу I - територіальні громади з чисельністю населення менше ніж 40 тис. осіб та/або із щільністю населення менше ніж 50 осіб на 1 кв. кілометр;

9) територіальні громади типу II - територіальні громади із щільністю населення 50 осіб на 1 кв. кілометр і більше та чисельністю населення 40 тис. осіб і більше;

10) учні групи I - учні, які здобувають загальну середню освіту у початкових школах, гімназіях, ліцеях, спеціалізованих мистецьких школах (школах-інтернатах), школах-інтернатах (ліцеях-інтернатах) спортивного профілю, військових (військово-морських) ліцеях, ліцеях з посиленою військово-фізичною підготовкою, наукових ліцеях, наукових ліцеях-інтернатах, санаторних школах, дитячих будинках, крім учнів спеціальних класів закладів загальної середньої освіти та класів (груп) з вечірньою (заочною) формою навчання;

11) учні групи II - учні, які здобувають загальну середню освіту у спеціальних школах, навчально-реабілітаційних центрах, спеціальних класах закладів загальної середньої освіти;

12) учні групи III - учні, які здобувають загальну середню освіту у класах (групах) з вечірньою (заочною) формою навчання закладів загальної середньої освіти;

13) учні групи IV - вихованці гімназій та ліцеїв, у складі яких є інтернати з частковим або повним утриманням учнів, санаторних шкіл, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів), училищ фізичної культури і спорту (в тому числі олімпійського резерву), шкіл-інтернатів (ліцеїв) з посиленою військово-фізичною підготовкою, дитячих будинків, крім учнів, що приходять на навчання;

14) учні групи V - вихованці спеціальних шкіл, навчально-реабілітаційних центрів, крім учнів, що приходять на навчання;

15) учні групи VI - учні, які здобувають повну загальну середню освіту у закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної або комунальної власності;

16) учні групи VIII - учні, які здобувають загальну середню освіту у приватних закладах загальної середньої освіти;

17) фактична наповнюваність класів - розрахунковий показник, визначений шляхом ділення кількості учнів закладів загальної середньої освіти відповідної територіальної громади (або кількості учнів закладів загальної середньої освіти, фінансування яких здійснюється з відповідного обласного бюджету) на фактичну кількість класів у цих закладах;

18) фінансовий норматив бюджетної забезпеченості - обсяг коштів, необхідний для забезпечення педагогічної складової навчального процесу учня початкової школи (1-4 класи) у закладі загальної середньої освіти м. Києва;

19) фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного інклюзивно-ресурсного центру - обсяг коштів, необхідний для забезпечення педагогічної складової корекційного процесу в інклюзивно-ресурсному центрі під час надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг;

20) щільність населення - розрахунковий показник, визначений шляхом ділення чисельності населення на загальну площу (квадратних кілометрів) відповідної територіальної громади;

21) щільність учнів - розрахунковий показник, визначений шляхом ділення кількості учнів, які відвідують заклади загальної середньої освіти, на загальну площу (квадратних кілометрів) відповідної територіальної громади.

2. Розподіл обсягу освітньої субвенції між місцевими бюджетами здійснюється на підставі:

розрахункового показника фінансового нормативу бюджетної забезпеченості;

контингенту учнів усіх типів закладів загальної середньої освіти станом на 5 вересня року, що передує плановому бюджетному періоду;

контингенту учнів групи VI станом на 1 січня року, що передує плановому бюджетному періоду, та контингенту студентів групи VII станом на 1 жовтня року, що передує плановому бюджетному періоду;

навчального плану;

заробітної плати;

коригуючих коефіцієнтів.

3. Показник обсягу освітньої субвенції для місцевого бюджету визначається за такою формулою:

де   Но - фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного учня, який визначається за такою формулою:

де   НП1–4 - навчальний план для учнів групи I, які здобувають початкову освіту (1-4 класи);

ЗП - заробітна плата вчителя;

РНКК - розрахункова наповнюваність класів учнями групи I для бюджету м. Києва;

Н1 - фінансовий норматив бюджетної забезпеченості одного інклюзивно-ресурсного центру, який визначається за такою формулою:

Н1 = ППІРЦ × ЗПІРЦ,

де   ППІРЦ - штатна чисельність педагогічних працівників інклюзивно-ресурсних центрів;

ЗПІРЦ - середня (розрахункова) заробітна плата педагогічного працівника інклюзивно-ресурсного центру;

КГ - коефіцієнт приведення кількості учнів у закладах освіти, які розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських, який визначається за такою формулою:

Кг = 1 + 0,25 × УГШв,

де   УГШв - відсоток учнів закладів загальної середньої освіти відповідного типу, які розташовані у населених пунктах, яким надано статус гірських;

ЗПінкл - заробітна плата асистента вчителя в класі з інклюзивним навчанням;

Ц - кількість працюючих інклюзивно-ресурсних центрів на території відповідної області та м. Києва;

- коефіцієнт приведення розрахункової наповнюваності класу учнями групи I, що становить:

- для обласних бюджетів - 1,375;

- для бюджету м. Києва та приватних закладів загальної середньої освіти - 1;

- для бюджетів територіальних громад типу II - згідно з таблицею:

Чисельність населення, осіб

Відсоток населення, що проживає в сільській місцевості

від 0 до 10

від 10 до 25

25 і більше

Від 40 тис. до 70 тис.

1,1

1,146

1,31

Від 70 тис. до 150 тис.

1,058

1,122

1,25

150 тис. і більше

1

1,019

1,1;

- для бюджетів територіальних громад типу I - згідно із таблицею:

Щільність учнів

Відсоток населення, що проживає в сільській місцевості

від 0 до 25

від 25 до 46

від 46 до 57

від 57 до 64

від 64 до 67

від 67 до 75

від 75 до 89

від 89 до 100

100

Від 0 до 1,3

2

2,348

2,348

2,348

2,455

2,571

2,7

2,7

2,7

Від 1,3 до 1,5

2

2

2

2,077

2,25

2,348

2,348

2,455

2,455

Від 1,5 до 2,2

1,8

1,8

1,929

2,077

2,077

2,16

2,25

2,348

2,455

Від 2,2 до 2,6

1,8

1,8

1,929

1,929

2

2,16

2,25

2,348

2,348

Від 2,6 до 3,6

1,588

1,688

1,8

1,929

2

2,077

2,16

2,16

2,25

Від 3,6 до 3,7

1,421

1,688

1,742

1,929

2

2,077

2,16

2,16

2,25

Від 3,7 до 9,4

1,421

1,588

1,636

1,8

1,929

1,929

1,929

1,929

2,077

9,4 і більше

1,317

1,5

1,5

1,543

1,8

1,8

1,8

1,8

1,862;

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи I, які здобувають початкову освіту (1-4 класи), що становить 1;

- кількість учнів групи I, які здобувають початкову освіту (1-4 класи);

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи I, які здобувають базову середню освіту (5-9 класи), що становить 1,36;

- кількість учнів групи I, які здобувають базову середню освіту (5-9 класи);

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи I, які здобувають профільну середню освіту (10-11 (12) класи), що становить 1,52;

- кількість учнів групи I, які здобувають профільну середню освіту (10-11 (12) класи);

- коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи I, що становить:

- для обласних бюджетів - 1,07;

- для бюджету м. Києва - 1,15;

- для бюджетів територіальних громад типу I і II - згідно із таблицею:

Розрахункова наповнюваність класів учнями групи I (з урахування пунктів 4 і 5 цієї формули)

Коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи I

Менше 20

1,017

Від 20 до 22

1,075

Від 22 до 25

1,1

Від 25 до 27

1,125

27 і більше

1,15;

- коефіцієнт приведення нормативної наповнюваності класу учнями групи II, що становить 3;

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи II, які здобувають початкову освіту (1-4 класи), що становить 1,32;

- кількість учнів групи II, які здобувають початкову освіту (1-4 класи);

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи II, які здобувають базову середню освіту (5-9 класи), що становить 1,44;

- кількість учнів групи II, які здобувають базову середню освіту (5-9 класи);

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи II, які здобувають профільну середню освіту (10-11 (12) класи), що становить 1,52;

- коефіцієнт поділу класів на групи для учнів групи II, що становить:

- для обласних бюджетів - 1,101;

- для бюджетів територіальних громад типу I і II, бюджету м. Києва - 1,047;

- кількість учнів групи II, які здобувають профільну середню освіту (10-11 (12) класи);

- коефіцієнт приведення кількості ставок педагогічного персоналу (крім учителів), що становить:

- для обласних бюджетів, бюджетів територіальних громад типу II, бюджету м. Києва, класів (груп) з вечірньою (заочною) формою навчання закладів загальної середньої освіти, приватних закладів загальної середньої освіти - 0,199;

- для бюджетів територіальних громад типу I - 0,484;

- коефіцієнт приведення розрахункової наповнюваності групи учнями групи VI, що становить 1,038;

- кількість учнів групи VI;

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи VI, що становить 1,12;

- коефіцієнт приведення розрахункової наповнюваності групи студентами групи VII, що становить 1,174;

- кількість студентів групи VII;

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для студентів групи VII, що становить 1,2;

- кількість учнів групи VIII, які здобувають початкову освіту (1-4 класи);

- кількість учнів групи VIII, які здобувають базову середню освіту (5-9 класи);

- кількість учнів групи VIII, які здобувають профільну середню освіту (10-11 (12) класи);

- коефіцієнт для учнів групи VIII під час обрахування заробітної плати педагогічних працівників, що становить 0,8;

- коефіцієнт приведення розрахункової наповнюваності класу учнями групи III, що становить:

- для обласних бюджетів та бюджетів територіальних громад типу I - 2,5;

- для бюджетів територіальних громад типу II та бюджету м. Києва - 1,447;

- коефіцієнт приведення кількості годин навчального плану для учнів групи III, що становить 0,92;

- кількість учнів групи III;

- кількість інклюзивних класів;

- коефіцієнт приведення для вихователів виховних груп учнів групи IV, що становить 1,944;

- кількість вихованців групи IV;

- коефіцієнт приведення для вихователів виховних груп учнів групи V, що становить 7,776;

- кількість вихованців групи V.

4. Розрахункова наповнюваність становить:

1) класів учнями групи I для:

обласних бюджетів - 20;

бюджету м. Києва, приватних закладів загальної середньої освіти - 27,5;

бюджетів територіальних громад типу II - згідно із таблицею:

Чисельність населення, осіб

Відсоток населення, що проживає в сільській місцевості

від 0 до 10

від 10 до 25

25 і більше

Від 40 тис. до 70 тис.

25

24

21

Від 70 тис. до 150 тис.

26

24,5

22

150 тис. і більше

27,5

27

25;

бюджетів територіальних громад типу I - згідно із таблицею:

Щільність учнів

Відсоток населення, що проживає в сільській місцевості

від 0 до 25

від 25 до 46

від 46 до 57

від 57 до 64

від 64 до 67

від 67 до 75

від 75 до 89

від 89 до 100

100

Від 0 до 1,3

13,5

11,5

11,5

11,5

11

10,5

10

10

10

Від 1,3 до 1,5

13,5

13,5

13,5

13

12

11,5

11,5

11

11

Від 1,5 до 2,2

15

15

14

13

13

12,5

12

11,5

11

Від 2,2 до 2,6

15

15

14

14

13,5

12,5

12

11,5

11,5

Від 2,6 до 3,6

17

16

15

14

13,5

13

12,5

12,5

12

Від 3,6 до 3,7

19

16

15,5

14

13,5

13

12,5

12,5

12

Від 3,7 до 9,4

19

17

16,5

15

14

14

14

14

13

9,4 і більше

20,5

18

18

17,5

15

15

15

15

14,5;

2) класів учнями групи II для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 9;

3) класів учнями групи III для обласних бюджетів та бюджетів територіальних громад типу I - 11, для територіальних громад типу II та бюджету м. Києва - 19;

4) виховних груп учнями групи IV для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 20;

5) виховних груп учнями групи V для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 5;

6) груп учнями групи VI для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 26;

7) груп студентами групи VII для усіх бюджетів, яким передбачається надання освітньої субвенції, - 23.

Перегляд значень коефіцієнтів приведення здійснюється щороку, крім коефіцієнтів приведення розрахункової наповнюваності класів, що здійснюється раз на три роки.

5. Для бюджетів територіальних громад, для яких різниця між розрахунковою наповнюваністю класів учнями групи I та фактичною наповнюваністю класів учнями групи I становить дві одиниці та більше, розрахункова наповнюваність класів коригується шляхом зменшення такої різниці до 20 відсотків (із заокругленням до 0,5 відповідно до математичних правил заокруглення).

За результатами коригування розрахункова наповнюваність класів учнями групи I не може бути меншою ніж 10 або більшою ніж 27,5.

{Формула в редакції Постанов КМ № 65 від 06.02.2019 - застосовується з 1 січня 2019 року, № 114 від 19.02.2020 - застосовується з 1 січня 2020 року, № 209 від 17.03.2021 - застосовується з 1 січня 2021 року}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: