ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
ДОДАТКОВА УХВАЛА
"03" червня 2019 р. Справа № 911/2412/14
Господарський суд Київської області у складі судді Яреми В.А., розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” про покладення судових витрат
за позовомТовариства з обмеженоювідповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС”
до 1. Товариства з обмеженоювідповідальністю “ПК Трейдсервісгруп”
2. Приватного підприємства “Фроменталь”
простягнення 49 311,83 гривень
представники учасників справи не з`явились
встановив:
Рішенням Господарського суду Київської області від 15.07.2014 у справі №911/2412/14 позовні вимои задоволдено частково, солідарно стягнуто з ПП “Фроменталь” (ідентифікаційний код 34404398) та ТОВ “ПК Трейдсервісгруп” (ідентифікаційний код 38267861) на користь ТОВ “Компанія “НІКО-ТАЙС” (ідентифікаційний код 38039872) 5 772, 26 грн 3% річних, стягнуто з ПП “Фроменталь” на користь ТОВ “Компанія “НІКО-ТАЙС” 32 237, 26 грн пені, 11 302, 31 грн інфляційних втрат, 1 720, 12 грн судових витрат та 609, 00 грн витрат, пов`язаних з оплатою послуг адвоката. До того ж означеним рішенням стягнуто з ТОВ “ПК Трейдсервісгруп” на користь ТОВ “Компанія “НІКО-ТАЙС” 106, 88 коп. судового збору та 609, 00 витрат, пов`язаних з оплатою послуг адвоката.
04.08.2014 Господарським судом Київської області видано накази про примусове виконання зазначеного рішення.
27.12.2018 через канцелярію Господарського суду Київської області від Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” надійшла скарга на бездіяльність та дії Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області, що виявились у поверненні 28.11.2018 виконавчих документів стягувачу у виконавчих провадженнях №44711523 та №44711427 з виконання наказів господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, із винесенням державним виконавцем відповідних постанов.
З огляду на викладені в скарзі доводи щодо неналежного виконанння покладених законом на державного виконавця обов`язків з примусового виконання рішення суду у даній справі, скаржник просить суд:
- визнати незаконними дії Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів Господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котрі виразились у винесенні постанов про повернення виконавчого документа стягувачеві від 28.11.2018 з підстав п. 2 ч. 1 ст. 37 Закону України “Про виконавче провадження”;
- визнати недійсними та скасувати постанови Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про повернення виконавчого документа стягувачеві від 28.12.2018 на підставі ч. 1 ст. 37 Закону України “Прол виконавче провадження”;
- визнати неправомірною бездіяльність Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів Господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котра виразилась у нездійсненні заходів примусового виконання щодо направлення запитів до районного (обласного) відділу статистики із вимогою про надання інформації статистичного спостереження сільськогосподарської діяльності боржника за формами звітності, визначеними Наказом Державного комітету статистики України від 28.08.2008 за №296 “Про затвердження інструкцій щодо заповнення форм державних статистичних спостережень у галузі сільського господарства” та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2008 за №877/15568, з метою отримння відповідної статистичної інформації;
- визнати за період з 13.05.2018 по 28.11.2018 неправомірною бездіяльність Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів Господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котра виразились у порушенні строків та порядку вчинення виконавчих дій із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”, які б були направлені та свідчили б про перевірку майнового стану боржника, а саме:
• належним чином та в строки, не виявлено та не накладено арешт на грошові кошти, що знаходяться на поточних рахунках, що відкриті у банківських та фінансових установах на ім`я боржника, а також знаходяться у володінні чи користуванні інших осіб;
не направлено запити до реєстраційних органів (МРЕВ ДАЇ, БТІ, Державної сільськогосподарської інспекції – як уповноважених органів до 01.01.2012; територіальні сервісні центри МВС України, Реєстраційної служби, Департамент державної реєстрації та нотаріату, Державна служба з питань безпечності харочових продуктів та захисту споживачів – як уповноважених органів після 01.01.2012) щодо наявності у власності боржника належного йому майна: транспортних засобів (автомобілів, самохідних машин, мотоциклів, тощо), об`єктів нерухомого майна (споруди, будівлі), тракторів, комбайнів, інших сільськогосподарських машин, сільськогосподарської техніки та інших механізмів, з урахуванням Закону України “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”, Постанови Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1141 “Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”, тощо, котрі містяться в архівах паперових баз даних державних реєстрів, котрі функціонували до 2012-2013 років із врахуванням Наказу Міністерства юстиції України №7/5 від 07.02.2002 “Про затвердження Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно”, та при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
не направлено запити до реєстраційних органів (Регіональний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ України, Департамент державної реєстрації та нотаріату, Державна служба з питань безпечності харочових продуктів та захисту споживачів) щодо наявності у власності боржника належного йому рухомого та/або нерухомого майна, та при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не витребувано від Центру державного земельного кадастру, районного управління земельних ресурсів, сільського (селищної) ради інформації щодо наявності у власності чи у оренді боржника земельних ділянок, із зазначенням їх місцезнаходження, розміру та цільового призначення, із метою встановлення факту вирощування сільськогосподарських культур, їх опису та арешту;
• не здійснено заходи щодо виявлення та встановлення посівів с/г культур, котрі знаходяться та розміщені на земельних ділянках, що знаходяться в оренді (користуванні) та власності боржника;
• не здійснено вихід за місцем знаходженням земельних ділянках, що знаходяться в оренді (користуванні) та власності боржника, із метою встановлення та підтвердження дійсності та достовірності здійснення посіву с/г культур із метою збору врожаю 2017-2018 року;
• не здійснено звернення стягнення на майно боржника у вигляді посівів с/г культур, котрі знаходяться та розміщенні на земельних ділянках, що знаходяться в оренді (користуванні) та власності боржника, в тому числі арешту посівів с/г культур, їх опису, оцінці та реалізації майна боржника;
• не винесено постанову, котрою із метою недопущення пошкодження вказаного майна не попереджено боржника про відповідальність за пошкодження (знищення) відповідного майна, передбачену чинним законодавством України;
• не витребувано від органу доходів і зборів інформації про сумарні доходи боржника за результатами діяльності 2016-2018 років;
• не витребувано від ДП “Держреєстри України” відомостей щодо наявності та/або відсутності у Базі даних “ЗЕРНО” даних про здане боржником зерно із ідентифікуючими даними володільця зерна відповідно до складських документів та журналу реєстрації (адже боржник є посередником серед сільськогосподарських товаровиробників), у випадку його виявлення - не здійснено його опису та арешту;
• не направлено запити до ДП “НАЦІОНАЛЬНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ” щодо встановлення факту видання боржником довіреностей на ім`я третіх осіб на право користування належним рухомим майном, котре належить боржнику;
• не враховано того факту, що боржник є суб`єктом господарювання зареєстрованого як юридична особа, здійснює свою діяльність із обов`язковим здійсненням сплати податків, ЄСВ, війського збору, тощо (навіть при мінусових показниках), та відповідно до офіційного он-лайн сервісу ДФС України (http://sfs.gov.ua/businesspartner), заборгованості по будь-яким податкам не має;
• із врахуванням вимог статті 34 Закону України “Про загальнообов`язкове соціальне страхування” від 28.12.2014 року за №77-УІІІ не направлено до територіальних (місцевого, районного, обласного) органу Фонду соціального страхування України страхувальників, котрі здійснюють фінансування страхувальників-роботодавців (в даному випадку боржника) запит щодо встановлення факту та наявності здійснення протягом 2017-2018 років фінансування страхувальника (боржника) та на надання матеріального забезпечення, в тому числі й соціальних послуг застрахованій особі - боржнику, що в кінцевому випадку надасть змогу ВДВС належним чином, об`єктивно та повноцінно здійснити виконавчі заходи щодо виявлення, арешту та списанні грошових коштів, належних боржнику, направлених на задоволення вимог стягувача;
• не витребувано від ДП “Аграрні Реєстри” Міністерство аграрної політики та продовольства України (є адміністратором-держателем відповідного реєстру) відомостей щодо наявності та/або відсутності у Базі даних Реєстру даних про видані боржником аграрні розписки, а також відмості про майно та осіб, що є боржниками і кредиторами за такими розписками, та у позитивному випадку, не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не витребувано від державного реєстратора районного/обласного рівня структурного підрозділу Міністерства юстиції України та/або приватного нотаріуса як суб`єкта здійснення реєстраційних аграрних розписок, котрому надано повноваження такої реєстрації під час нотаріальних дій, відомостей щодо наявності та/або відсутності у Базі даних ДП “Аграрні Реєстри” даних про видані боржником аграрні розписки, а також відмості про майно та осіб, що є боржниками і кредиторами за такими розписками, та у позитивному випадку, не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не здійснено виконавчих заходів, котрі направлені на виявлення та встановлення факту використання у власній господарській діяльності боржника аграрних розписок, шляхом направлення відповідних та належних запитів, зокрема та не обмежуючись до таких банківських установ, як АТ “ОТП Банк”, ПАТ “Агропросперис банк”, АТ “Пиреус банк МКБ”, ПАТ “Правекс-банк”, ПАТ “ПУМБ” (з огляду, що станом на сьогоднішній день,саме вказані банки застосовують у своїй діяльності такі форми кредитування);
• не направлено запити до Управління агропромислового розвитку райдержадміністрації про надання інформації стосовно зібраного боржником врожаю 2016-2017 роках та проведення посівних робіт 2017-2018 років, із метою встановлення наявності майна, його опису та арешту;
• не направлено до районного відділу статистики вимогу надати державному виконавцю інформацію про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос), про площу збирання насінників, врожайність та валовий збір в господарстві насіння за гібридами, про підсумки сівби під урожай 2017-2018 року, про хід збирання врожаю, сівби озимих та оранку на зяб, із метою встановлення наявності майна, його опису та арешту.
• не направлено запити до фіскальних органів щодо встановлення та підтвердження факту перебування боржника серед платників земельного податку та/або інших зборів, котрі справляються за користування землею, у відповідності до норм чинного законодавства України;
• не витребувано від ДП “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин” відомостей щодо наявності та/або відсутності у Єдиному державному реєстрі тварин боржника серед власників тварин (худоби), та не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до органу доходів і зборів з метою отримання інформації про дебіторську заборгованість боржника;
• із метою отримання та встановлення інформації про дебіторську заборгованість боржника, не витребувано від обслуговуючого банку боржника відомостей про рух коштів по відповідному рахунку;
• не направлено запити до Державної авіаційної служби України про наявність у власності боржника належного йому в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до районного (обласного) управління Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, про наявність у електронному реєстрі інспекції інформації про видачу і реєстрацію боржником дозвільних документів та ліцензій на провадження господарської діяльності, пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до Міністерства економічного розвитку та торгівлі (01008, м. Київ, вул. М.Грушевського,12/2) про наявність за боржником в Єдиному реєстрі одержувачів контрольних марок для маркування примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп`ютерних програм, баз даних, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до Державної фіскальної служби України (04655, м. Київ, Львівська площа, 8) про наявність та/або відсутність щодо митного оформлення за боржником зовнішньоекономічних операцій (експорт/імпорт товарів, тощо), та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до структурного підрозділу районного (обласного) підпорядкування - філії “Український центр інноватики та патентно-інформаційних послуг” про наявність та/або відсутність боржника серед власників об`єктів промислової власності, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті (01135, м. Київ, пр-т Перемоги 14), їх структурних підрозділів районного (обласного) підпорядкування, про наявність та/або відсутність інформації - відомостей, котрі містяться в Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України, про записи щодо суден, власником або судновласником яких є боржника, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• не направлено запити до Державної фіскальної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про надання копії податкового щоквартального звіту за 2016-2017рік за формою 1-ДФ та/або запиту про надання інформації щодо форми (коди податкових виплат) виплати доходів іншим відповідним суб`єктам господарювання щодо оплати послуг оренди, інших платежів; у випадку існування перешкод у здійсненні даного заходу не вжито дій щодо захисту прав та обов`язків органу ДВС та стягувача, звернувшись до суду із вимогами відповідного характеру;
• із метою встановлення та/або перевірки факту здійснення боржником господарської діяльності, не направлено запити до Державної фіскальної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про наявність та/або відсутність боржника серед платників загальнодержавних податків, у відповідності до норм чинного законодавства України: Податок на доходи фізичних осіб, Податок на додану вартість, Акцизний податок, Екологічний податок, Плата за користування надрами, Рентна плата за об`єкти використання, тощо;
• із метою встановлення та/або перевірки факту здійснення боржником господарської діяльності, не направлено запити до Державної фіскальної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про наявність та/або відсутність Боржника серед платників місцевих податків, у відповідності до норм чинного законодавства України: Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, Транспортний податок, Єдиний податок для ФОП, Плата за землю (у складі податку на майно), тощо;
• не направлено запити до Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України, їх структурних підрозділів районного (обласного) підпорядкування, про наявність та/або відсутність боржника серед власників великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, підіймальних споруд, парових та водогрійних котлів, посудин, що працюють під тиском пари, трубопроводів пари та гарячої води, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• із метою встановлення та/або перевірки факту здійснення боржником господарської діяльності, не направлено запити до Державної фіскапьної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про наявність та/або відсутність боржника серед платників загальнодержавних зборів, у відповідності до норм чинного законодавства України: Збір за першу реєстрацію транспортного засобу, Збір за користування радіочастотним ресурсом України, Збір за спеціальне використання води, Збір за спеціальне використання лісових ресурсів, Збір на розвиток виноградарства, садівництва і хмелярства, Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію, крім електроенергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками, Збір у вигляді цільової надбавки до діючого тарифу на природний газ для споживачів усіх форм власності, Плата за використання інших природних ресурсів, тощо;
• не направлено запити до Міністерства інфраструктури України, Центру транспортного сервісу “ЛІСКИ” ПАТ “УКРЗАЛІЗНИЦІ”, ДП “Головний інформаційно-обчислювальний центр Укрзалізниці” із вимогою підтвердити наявність та/або відсутність боржника серед власників на залізничний транспорт, а саме, проте не обмежуючись: контейнери, електровози, тепловози, моторвагонного рухомого складу - вагони всіх видів, локомотивів, монорейкового транспорту, тощо, та звісно при його виявлені не здійснені належні заходи примусового виконання;
• із метою встановлення та/або перевірки факту здійснення боржником господарської діяльності, не направлено запити до Державної фіскальної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про наявність та/або відсутність боржника серед платників місцевих зборів, у відповідності до норм чинного законодавства України: Туристичний збір, Збір за місця для паркування транспортних засобів, Збір за провадження деяких видів підприємницької діяльності, тощо;
• не вжито заходів щодо звернення до районного (та/або обласного) відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційних служб Головного управління юстиції Міністерства юстиції України та до територіального (районного та/або обласного) управління Державної міграційної служби України з метою встановлення факту перебування боржника у ЄДРПОУ серед власників (засновників) суб`єктів господарювання;
• із врахуванням приписів ст. 22 Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”, здійснити звернення стягнення на частку боржника як учасника Товариства із врахуванням особливостей того факту, що поряд з часткою боржника у Товаристві у сфері корпоративного права кореспондується об`єктивна фінансова можливість, як майновий актив – частку у Товаристві, на виплату дивідендів, інших сум;
• із метою встановлення та/або перевірки факту здійснення боржником господарської діяльності, встановлення та/або перевірки наявності вигодонабувачів від діяльності Боржника, не направлено запити до Державної фіскальної служби України, її регіональних структурних підрозділів, про надання інформації щодо суб`єктів, відповідно до правовідносин із котрими боржник виступає податковим агентом; у випадку існування перешкод у здійсненні даного заходу вжити дій щодо захисту прав та обов`язків органу ДВС та стягувана, звернувшись до суду із вимогами відповідного характеру;
• не звернено до відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців районного реєстраційної служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України з метою встановлення ідентифікуючих (персональних даних - паспортних даних та ідентифікаційного номеру, місця реєстрації проживання (перебування)) керівника боржника;
• не направлено до Державної прикордонної служби України запитів з метою з`ясування факту перетинання керівником боржником державного кордону України, частоти (періодичності) такого здійснення, встановивши при цьому період перебування керівника боржника поза межами України;
• не направлено керівнику боржнику вимоги про з`явлення до ВДВС та надання документів, котрі підтверджують та/або спростовують можливість виконання виконавчого документу, зокрема довідку про доходи, податковий звіт за формою 1 -ДФ, бухгалтерські, податкові документи, тощо;
• не вжито заходів щодо підготовки до суду подання про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України керівника боржника, звернувшись до районного (та/або обласного) відділу державної реєстрації актів цивільного стану реєстраційних служб Головного управління юстиції Міністерства юстиції України та до територіального (районного та/або обласного) управління Державної міграційної служби України з метою встановлення ідентифікуючих (персональних даних - паспортних даних та ідентифікаційного номеру, місця реєстрації проживання (перебування)) керівника боржника;
• не звернено до суду із поданням про тимчасове обмеження у праві виїзду за межі України керівника боржника;
• не звернено до правоохоронних органів із поданням про притягнення до кримінальної відповідальності керівника боржника за невиконання рішення суду, перешкоджання при його виконанні та ухилення від його виконання;
• не вчинено будь-які інші дії, що направлені на виконання наказу суду;
- зобов`язати державного виконавця або іншу посадову особу Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області усунути допущене порушення (поновити порушене право заявника) шляхом дотримання строків та порядку вчинення виконачих дій у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів Господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, із врахуванням норм Закону України “Про виконавче провадження”, та котрі були б направленні та свідчили б про перевірку майнового стану та фактичне примусове виконання наказів господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14;
- зобов`язати державного виконавця або іншу посадову особу Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області внести всі документи, які стосуються виконавчого провадження №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказу Господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14 до Автоматизованої системи виконавчого провадження.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 15.04.2019 у справі №911/2412/14 скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “Ніко-Тайс” на бездіяльність та дії Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області задоволено частково:
- визнано незаконними дії Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котрі виразились у винесенні постанов про повернення виконавчого документа стягувачеві від 28.11.2018 з підстав п. 2 ч. 1 ст. 37 Закону України “Про виконавче провадження”;
- скасовано постанову Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про повернення виконавчого документа стягувачеві від 28.12.2018 ВП №44711523;
- скасовано постанову Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області про повернення виконавчого документа стягувачеві від 28.12.2018 ВП №44711427;
- визнано неправомірною бездіяльність Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котра виразилась у нездійсненні заходів примусового виконання щодо направлення запитів до районного (обласного) відділу статистики із вимогою про надання інформації статистичного спостереження сільськогосподарської діяльності боржника за формами звітності, визначеними Наказом Державного комітету статистики України від 28.08.2008 за №296 “Про затвердження інструкцій щодо заповнення форм державних статистичних спостережень у галузі сільського господарства” та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.09.2008 за №877/15568, з метою отримння відповідної статистичної інформації;
- визнано за період з 13.05.2018 по 28.11.2018 неправомірною бездіяльність Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області у виконавчих провадженнях №№44711523 та 44711427 щодо примусового виконання наказів господарського суду Київської області від 04.08.2014 у справі №911/2412/14, котра виразились у порушенні строків та порядку вчинення виконавчих дій, які б були направлені та свідчили б про перевірку майнового стану боржника, а саме:
- належним чином та в строки не виявлено грошові кошти, що знаходяться на поточних рахунках, що відкриті у банківських та фінансових установах на ім`я боржника, а також знаходяться у володінні чи користуванні інших осіб;
- не направлено запити до реєстраційних органів (Державної інспекції сільського господарства України, Міністерства юстиції України, територіальні сервісні центри МВС України, Державна служби з питань безпечності харчових продуктів та захист споживачів) щодо наявності у власності боржника належного йому майна: об`єктів нерухомого майна (споруди, будівлі), транспортних засобів (автомобілів, самохідних машин, мотоциклів, тощо), тракторів, комбайнів, інших сільськогосподарських машин, сільськогосподарської техніки та інших механізмів;
- не витребувано від районного управління земельних ресурсів, сільського (селищної) ради інформації щодо наявності у власності чи у оренді боржника земельних ділянок, із зазначенням їх місцезнаходження, розміру та цільового призначення, із метою встановлення факту вирощування сільськогосподарських культур, їх опису та арешту;
- не витребувано від ДП “Держреєстри України” відомостей щодо наявності та/або відсутності у Базі даних “ЗЕРНО” даних про здане боржником зерно із ідентифікуючими даними володільця зерна відповідно до складських документів та журналу реєстрації;
- не направлено запити до ДП “НАЦІОНАЛЬНІ ІНФОРМАЦІЙНІ СИСТЕМИ” щодо встановлення факту видання боржником довіреностей на ім`я третіх осіб на право користування належним рухомим майном, котре належить боржнику;
- не направлено до районного відділу статистики вимогу надати державному виконавцю інформацію про наявність та рух основних засобів, амортизацію (знос);
- не витребувано від ДП “Агентство з ідентифікації і реєстрації тварин” відомостей щодо наявності та/або відсутності у Єдиному державному реєстрі тварин боржника серед власників тварин (худоби);
- не направлено запити до Державної авіаційної служби України про наявність у власності боржника належного йому в Державному реєстрі цивільних повітряних суден України;
- не направлено запити до районного (обласного) управління Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, про наявність у електронному реєстрі інспекції інформації про видачу і реєстрацію боржником дозвільних документів та ліцензій на провадження господарської діяльності, пов`язаної зі створенням об`єктів архітектури;
- не направлено запити до Міністерства економічного розвитку та торгівлі про наявність за боржником в Єдиному реєстрі одержувачів контрольних марок для маркування примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп`ютерних програм, баз даних;
- не направлено запити до Державної інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті, їх структурних підрозділів районного (обласного) підпорядкування, про наявність та/або відсутність інформації - відомостей, котрі містяться в Державному судновому реєстрі України та Судновій книзі України, про записи щодо суден, власником або судновласником яких є боржника;
- не направлено до Державної прикордонної служби України запитів з метою з`ясування факту перетинання керівником боржником державного кордону України;
- у задоволенні решти вимог скарги Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “Ніко-Тайс” на бездіяльність та дії Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області відмовлено;
- стягнуто з Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “Ніко-Тайс” 750 (сімсот п`ятдесят) грн 00 коп. витрат на правничу допомогу.
19.04.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області від Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” надійшла заява про покладення судових витрат, відповідно до якої заявник просив стягнути з Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “Ніко-Тайс” 1 600,00 грн витрат на правничу допомогу згідно договору №07-09-2018 про надання адвокатських послуг (правової допомоги) від 07.09.2018.
На підтвердження відповідно понесених судових витрат заявник надав суду, зокрема:
- копію акта здачі-приймання виконаних робіт щодо надання адвокатських послуг (правової допомоги) від 18.04.2019 на суму 1 600,00 грн з детальним описом усіх виконаних адвокатом робіт та наданих послуг, зокрема щодо участі адвоката у судовому засіданні 08.04.2019, здійснення аналізу і дослідження судової практики, а також надання консультацій стосовно розгляду скарги;
- квитанцію від 19.04.2019 щодо сплати позивачем адвокату Грищенку О.М. 1 600,00 грн за адвокатські послуги.
Ухвалою Гсоподарського суду Київської області від 29.05.2019 вказану заяву прийнято та призначено до розгляду на 03.06.2019.
Розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” про покладення судових витрат, суд дійшов висновку про її часткове задоволення з огляду на таке.
Приписами ст. ст. 123, 129, 221 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати, зокрема, на професійну правничу допомогу.
Розмір судових витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Такі докази подаються до закінчення судових дебатів у справі або протягом п`яти днів після ухвалення рішення суду, за умови, що до закінчення судових дебатів у справі сторона зробила про це відповідну заяву.
Якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог.
У випадку, визначеному частиною другою цієї статті, суд ухвалює додаткове рішення в порядку, передбаченому статтею 244 цього Кодексу.
Так, 26.03.2019 через канцелярію Господарського суду Київської області від скаржника надійшла заява про понесення ним у майбутньому додаткових судових витрат на правову допомогу.
Згідно приписів ст. 244 Господарського процесуального кодексу України суд, що ухвалив рішення, може за заявою учасників справи чи з власної ініціативи ухвалити додаткове рішення, якщо, зокрема, судом не вирішено питання про судові витрати.
Враховуючи наведене вище, надані стягувачем докази понесених витрат на оплату послуг адвоката, який представляв інтереси стягувача при розгляді скарги у даній справі, а також беручи до уваги часткове задоволення скарги, суд дійшов висновку про часткове задоволення заяви стягувача, постановлення додаткової ухвали та покладення 1 600,00 грн витрат ТОВ “Компанія “НІКО-ТАЙС” на професійну правничу допомогу на стягувача та державного виконавця пропорційно кількості задоволених вимог скаржника.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд
постановив:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” про покладення судових витрат задовольнити частково.
2. Стягнути з Придніпровського відділу державної виконавчої служби міста Черкаси Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (818028, Черкаська обл., місто Черкаси, проспект Хіміків, будинок 50, ідентифікаційний код 34998092) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “Ніко-Тайс” (03187, м. Київ, проспект Академіка Глушкова, будинок 40, офіс 315, ідентифікаційний код 38039872) 512 (п`ятсот дванадцять) грн 00 коп. витрат на правничу допомогу.
3. В решті вимог заяви Товариства з обмеженою відповідальністю “Компанія “НІКО-ТАЙС” про покладення судових витрат відмовити.
4. Видати наказ.
Повний текст ухвали складено та підписано 26.06.2019.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена у апеляційному порядку – до Північного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з моменту її складення у відповідності до ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України.
Суддя В.А. Ярема