Справа № 596/1922/18
Провадження № 2/596/48/2019
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"28" лютого 2019 р. Гусятинський районний суд Тернопільської області
в складі: головуючого судді Митражик Е.М.
за участю: секретаря судового засідання Кузик М.Я.
позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в селищі Гусятин справу за позовною заявою ОСОБА_1 до ОСОБА_4 районної державної адміністрації Тернопільської області, ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 районної державної адміністрації про відшкодування моральної шкоди, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач ОСОБА_1 02.11.2018 року звернувся до суду з позовом до ОСОБА_4 районної державної адміністрації Тернопільської області(далі-Гусятинська РДА), ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 районної державної адміністрації(далі-Управління праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА), в якому просить стягнути в його користь з місцевого бюджету, головним розпорядником відповідно до п.п. 3 п. 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України, є ОСОБА_4 районна державна адміністрація Тернопільської області, в розмірі 1 000 000 (один мільйон) гривень. Посилається на те, що він проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1, буд, 4 та 09.10.2018 року звернувся в ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА з проханням призначити йому субсидію на опалювальний сезон, надав всі необхідні для призначення субсидії документи. В акті комісії вказано, що в даному будинку зареєстровані його дочка і син, але фактично там не проживають. Відповідно до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848 року з доповненнями і змінами включно на 17.10.2018 року його заява повинна була бути розглянутою районною комісією щодо розгляду конфліктних питань в 10-ти денний строк. Проте, члени комісії, в яку входять і працівники УПСЗН не навели жодних аргументів, чому йому не призначають субсидії, посилаючись на п.9 який є підставою не відмови, а нормою яка дає йому право на субсидії. Відповідачі незаконно позбавляють його права на отримання житлової субсидії. Зазначає, що незаконними діями відповідачів по відмові у призначені житлової субсидії, йому нанесено значної моральної шкоди, яку оцінює в 1000000
(один мільйон) гривень. Він вимушений був витрачати час і зусилля, намагаючись добитись справедливості і законності шляхом переговорів, згодом в суді, що порушило його життєві зв’язки. Він без відома дочки і сина вніс їх персональні дані в декларацію, чим порушив їх конституційні права і через це в них склались неприязні відносини. Відповідачі відмовляючи йому в призначенні субсидії поставили його безвихідне матеріальне становище, позбавили його права на гідне життя, прирекли на виживання в умовах підвищення ціни на газ і необхідні продукти і предмети побуту для життя.
Позивач ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги про стягнення моральної шкоди підтримав, посилаючись на доводи, викладені в позові. Додатково пояснив, що моральна шкода полягає також в тому, що ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення мали прийняти рішення стосовно призначення йому субсидії за 10 днів. Однак йому надано було відповідь більше як через місяць. Відповідачі незаконно позбавляють його права на отримання житлової субсидії та вимагають від нього дати персональні дані про сина, його дружину, дочку, її чоловіка, їх дітей, які не є членами його сім»ї і членами домогосподарства, без їх згоди. Оскільки права надавати персональні дані інших осіб він не має, відповідачі змушують його вчинити злочин.
Представник відповідача ОСОБА_4 РДА ОСОБА_2 в судовому засіданні позовні вимоги не визнає повністю, вважає, що дії відповідачів правомірні.
Представники відповідача ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА ОСОБА_3, ОСОБА_6 в судових засіданнях позовних вимог не визнавали повністю. В відзиві на позов зазначили, що позивач в період з вересня 2015 року по квітень 2018 року зареєстрований в ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення як одержувач житлової субсидії. Відповідно до пп.1 п.1 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2018 року № 329), з 01.05.2018 року житлова субсидія не призначалася, якщо загальна площа житлового приміщення для індивідуального будинку перевищувала 200 кв.м. Тому житлову субсидію заявнику з 01.05.2018 року не призначено, так як загальна площа його житлового приміщення становить 274,3 кв.м.
09.10.2018 року позивач звернувся із заявою про призначення йому житлової субсидії, в якій зазначив, що він та особи, які зареєстровані у житловому приміщенні будинку, дають згоду на обробку персональних даних про сім’ю, доход, майно,необхідних для призначення субсидії, та оприлюднення відомостей щодо її призначення. Позивач також подав декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії, згідно п.2 розділу І якої позивач задекларував загальну площу житлового приміщення – 274,3 кв.м. та опалювальну площу – 115,2 кв.м. В п.3 цього ж розділу «Дані про осіб, які входять до складу домогосподарства, і їх зареєстроване (для орендарів та внутрішньо-переміщених осіб-фактичне) місце проживання у житловому приміщенні» зазначив свої персональні дані та сімейний стан, та персональні дані і сімейний стан, зареєстрованих разом з ним осіб: ОСОБА_7 (сімейний стан – одружена) та ОСОБА_8 (сімейний стан – одружений). В графі примітка позивач
зазначив , що ОСОБА_7 та ОСОБА_8 – не проживають та не зазначив чи перебували вони за кордоном сукупно більше 60 днів протягом періоду за який враховуються доходи. Стосовно себе такі дані записав. У розділі ІІ декларації «Дані про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від місця проживання (фактичного місця проживання)» - позивач відмовився записувати дані про членів сім’ї зі складу домогосподарства. Відповідно до підпункту 1 пункту 6 Положення позивачу не призначено субсидію з 01.10.2018 року, оскільки площа житлового приміщення перевищувала 200 кв.м. Відповідно до внесених змін (Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 року № 841, які набрали чинності 01.10.2018 року) в пп.1 п.6 Положення, право на субсидію починаючи з 01жовтня 2018 року мають ті домогосподарства, опалювальна площа, а не загальна, яких не перевищує 120 кв.м. для квартир та 200 кв.м. для індивідуального будинку.
Оскільки опалювальна площа житлового приміщення позивача становить 115,2 кв.м., позивач має право на субсидію з 01.10.2018 року, але розділ ІІ Декларації не заповнено, що унеможливлює розгляд та опрацювання його заяви, позивачу надіслано повідомлення про необхідність внесення відомостей про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства в розділ ІІ декларації. Однак позивач відмовився вносити відомості про членів сім’ї зі складу домогосподарства і в декларації в розділі ІІІ, вніс інформацію наступного змісту: «Моя дочка її чоловік, мій син його дружина відмовляються надати свої персональні дані і дані своїх сімей, оскільки вони не мають відношення до надання йому субсидії». 25.10.2018 року позивачу надано повідомлення про можливу відмову у призначенні субсидії, якщо в 30-тиденний термін не буде внесено відомості про членів сім’ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії. Дії ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення Гусятиської РДА правомірні, згідно до чинного законодавства, моральної шкоди ОСОБА_1 не завдали. Просять відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, вислухавши сторони, їх представників, дослідивши та оцінивши докази по справі, приходить до наступного.
Відповідно до ч. 1. ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Стаття 15 ЦК України передбачає, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Згідно зі статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно довідки про склад сім’ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку, осіб, виданої ОСОБА_4 селищною радою Гусятинського району Тернопільської області за № 2139 від 08.10.2018 року ОСОБА_1, адреса смт. Гусятин, вул. П.Хамчука, 4 Гусятинського району, Тернопільської області до складу сім’ї /зареєстрованих/, окрім нього входять: син –
ОСОБА _8 та дочка – ОСОБА_7.
Актом обстеження ОСОБА_4 селищної ради Гусятинського району Тернопільської області від 04.10.2018 року та актом обстеження матеріально-побутових умов сім’ї встановлено, що у житловому будинку за адресою: селище Гусятин, вул. П.Хамчука, 4, Гусятинського району, Тернопільської області зареєстрований і проживає ОСОБА_1. У будинку зареєстровані, але не проживають: ОСОБА_8, ІНФОРМАЦІЯ_2, син заявника, з травня 2018 року по даний час проживає в ІНФОРМАЦІЯ_3; ОСОБА_7, ІНФОРМАЦІЯ_4, дочка заявника, з квітня 2018 року по даний час проживає в ІНФОРМАЦІЯ_5.
09.10.2018 року позивач ОСОБА_1 звернувся до ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА із заявою про призначення йому житлової субсидії та подано Декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися /за призначенням житлової субсидії/, згідно якої загальна площа житлового приміщенні/будинку 274,3 кв.м., опалювальна площа 115,2 кв.м. та 09.10.2018 року звернувся до голови районної комісії щодо розгляду конфліктних ситуацій, які виникають при призначенні субсидії із заявою про призначення йому субсидії і 30 % надбавки до субсидії, оскільки він проживає сам та його діти не можуть йому допомагати через важкі матеріальні умови.
16.10.2018 року ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА прийнято рішення про відмову в призначені субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг з 01.10.2018 року, з підстав, що площа житлового приміщення перевищує 120/200 кв.м.
ОСОБА_9 з протоколу №11 засіданні районної комісії щодо розгляду конфліктних ситуацій, які виникають при призначенні державної допомоги малозабезпеченим сім’ям та призначенні субсидії від 18.10.2018 року вбачається, що на розгляді перебувало усне звернення ОСОБА_1 по питанні оскарженні відмови в призначенні житлової субсидії (повідомлення № 04-9/3182 від 16.10.2018 року) відповідно до пп.1 п.6 Положення. Вирішено: Комісією роз’яснено заявникові щодо неможливості призначення йому субсидії відповідно до п.п.6,7 Положення від 27.04.2018 року в редакції постанови КМУ № 329.
22.10.2018 року за №04-9/3241 ОСОБА_1 з ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА надіслано повідомлення, відповідно до якого повідомлено, що постановою КМУ №841 від 17.10.2018 року внесено зміни до Положення про порядок призначення житлових субсидій, згідно яких заява і декларація вважаються не поданими у разі, коли не внесені у повному обсязі, зокрема, відомості про членів сім’ї із складу домогосподарства доходи яких враховуються під час призначення субсидії (прізвище, ім’я та по-батькові, сімейний зв'язок з особою із складу домогосподарства, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером). У поданій ОСОБА_1 декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії від 09.10.2018 року виявлено помилку, а саме розділ ІІ. Дані про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від
реєстрації їхнього місця проживання не заповнено. Відповідно до п.13 Положення ОСОБА_1 необхідно протягом 30 календарних днів виправити дану помилку. У випадку не приправлення якої протягом визначеного строку буде відмовлено у призначенні житлової субсидії (а.с.20).
ОСОБА_9 повідомлення ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА №04-9/3290 від 25.10.2018 року вбачається, що ОСОБА_1 повідомлено про можливість відмови йому у призначенні житлової субсидії відповідно до п.13. Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою КМУ № 848 від 21.10.1995 року, в редакції постанови КМУ № 841 від 17.10.2018 року. У разі, якщо він в 30-ти денний термін внесе відомості про членів сім’ї із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії його заява буде вважатись такою що подана 09.10.2018 року (а.с.4).
ОСОБА_9 з протоколу №12 засіданні районної комісії щодо розгляду конфліктних ситуацій, які виникають при призначенні державної допомоги малозабезпеченим сім’ям та призначенні субсидії від 26.10.2018 року вбачається, що на розгляді перебувало усне звернення ОСОБА_1 по питанні оскарженні відмови в призначенні житлової субсидії (повідомлення № 04-9/3290 від 25.10.2018 року) відповідно до пп.1 п.6 Положення. Вирішено: Комісією роз’яснено заявникові щодо неможливості призначення йому субсидії без усунення помилок в заповненні декларації про доходи і витрати осіб, відповідно до п.п.13 Положення від 27.04.2018 року в редакції постанови КМУ від 17.10.2018 року № 841.
Відповідно до відповіді ОСОБА_4 районної державної адміністрації Тернопільської області № 03-1512/02-15 районною комісією щодо розгляду конфліктних ситуацій, які виникають при призначенні допомог та субсидій розглянуто усне звернення ОСОБА_1 щодо правомірності надсилання повідомлення №04-9/3290 від 25.10.2018 року щодо необхідності внесення відомостей про членів сім’ї із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії. Комісія вважає, що дане повідомлення надіслано згідно чинного законодавства відповідно до п.13 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року №848, в редакції постанови Кабінету Міністрів України від17.10.2018 року № 841 (а.с.3).
07.11.2018 року Тернопільською обласною державною адміністрацією було рекомендовано ОСОБА_1 звернутись до управління за адресою: проспект Незалежності, селище Гусятин, до 09.11.2018 року надати інформацію у розділі ІІ декларації, зазначивши, що заява потребує окремого рішення комісії, а також подати додаткові документи про перебування дочки та сина на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
16.11.2018 року за № 04-9/3503 ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 РДА повідомляло ОСОБА_1 про те, що йому в призначенні житлової субсидії, за якою він звернувся із заявою про призначення житлової субсидії та Декларацією про доходи та витрати осіб, які звернулися за призначенням субсидії, від 09.10.2018 року, відмовлено, відповідно до п.13 Положення про порядок призначення субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 841 від 17.10.2018 року (а.с.18).
Відповідно до п.13 Положення про порядок призначення субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 841 від 17.10.2018 року, “заява і декларація вважаються не поданими у разі, коли: не внесені у повному обсязі відомості про членів домогосподарства (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером); не внесені у повному обсязі відомості про членів сім’ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний зв’язок з особою із складу домогосподарства, число, місяць і рік народження, серія та/або номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером); не зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків; відсутня згода на обробку персональних даних про членів домогосподарства та членів сім’ї осіб із складу домогосподарства, доходи яких враховуються під час призначення субсидії, даних про доходи та майно. У разі виявлення помилки у зазначених даних структурний підрозділ з питань соціального захисту населення повідомляє громадянину про необхідність протягом 30 календарних днів виправлення помилки. Якщо протягом визначеного строку громадянин не виправив помилки у заяві та/або декларації, структурний підрозділ з питань соціального захисту населення відмовляє у призначенні житлової субсидії.
В п.3 ОСОБА_10 І «Дані про осіб, які входять до складу домогосподарства, і їх зареєстроване місце проживання у житловому приміщенні/будинку» Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії від 09.10.2018 року позивачем вказані наступні особи: ОСОБА_1, ОСОБА_7 та ОСОБА_8». ОСОБА_10 Дані про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання (фактичного місця проживання) не містить відомостей. У розділі ІІІ міститься запис наступного змісту «Моя дочка її чоловік, мій син його дружина відмовляються надати свої персональні дані і дані своїх сімей, оскільки вони не мають відношення до надання йому субсидії».
ОСОБА_9 матеріалів особової справи по розгляду призначення ОСОБА_1 житлової субсидії видно, що позивач був повідомлений відповідачами про виявлену в Декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії від 09.10.2018 року помилку, а саме, в розділі ІІ. Дані про членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства незалежно від реєстрації їхнього місця проживання, який не заповнено та про необхідність протягом 30 календарних днів виправити помилку. Роз»яснено, що у випадку не виправлення помилки протягом визначеного строку у призначенні житлової субсидії буде відмовлено.
Отже, рішення по розгляду заяви ОСОБА_1 про призначення житлової субсидії було прийнято у відповідності до вимог Положення про порядок призначення субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від
21.10.1995 року, в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 841 від 17.10.2018 року.
Роз»яснення щодо неможливості призначення ОСОБА_1 субсидії без усунення помилок в заповненні декларації про доходи і витрати осіб, які звернулись за призначенням житлової субсидії відповідно до п.п.13 Положення від 27.04.2018 року в редакції постанови КМУ від 17.10.2018 року № 841, надавалось позивачеві і на засіданні районної комісії щодо розгляду конфліктних ситуацій, які виникають при призначенні допомог та субсидій ОСОБА_4 РДА 26.10.2018 року.
Статтею 56 Конституції України передбачено, що кожен має право на відшкодування за рахунок держави чи органів місцевого самоврядування матеріальної та моральної шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб при здійсненні ними своїх повноважень. Загальні підстави відповідальності за завдану моральну шкоду передбачені статтею 1167 ЦК України, відповідно до якої моральна шкода, завдана фізичній або юридичній особі неправомірними рішеннями, діями або бездіяльністю, відшкодовується особою, яка її завдала за наявності її вини. Частинами 1, 2 ст.23 ЦК України передбачено, що особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав. Моральна шкода полягає: 1) у фізичному болю та стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я; 2) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку з протиправною поведінкою щодо неї самої, членів її сім'ї чи близьких родичів; 3) у душевних стражданнях, яких фізична особа зазнала у зв'язку із знищенням чи пошкодженням її майна; 4) у приниженні честі та гідності фізичної особи, а також ділової репутації фізичної або юридичної особи.
Як роз’яснив Пленум Верховного Суду України у п.3 своєї постанови "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" від 31.03.1995 року № 4 (з наступними змінами), під моральною шкодою слід розуміти втрати немайнового характеру внаслідок моральних чи фізичних страждань, або інших негативних явищ, заподіяних фізичній чи юридичній особі незаконними діями або бездіяльністю інших осіб.
Відповідно до чинного законодавства моральна шкода може полягати: у приниженні честі, гідності, престижу або ділової репутації, моральних переживаннях у зв'язку з ушкодженням здоров'я, у порушенні права власності (в тому числі інтелектуальної), прав, наданих споживачам, інших цивільних прав, у зв'язку з незаконним перебуванням під слідством і судом, у порушенні нормальних життєвих зв'язків через неможливість продовження активного громадського життя, порушенні стосунків з оточуючими людьми, при настанні інших негативних наслідків.
Згідно вимог ч.3 ст.23 ЦК України моральна шкода відшкодовується грішми, іншим майном або в інший спосіб. Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала
моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості.
У п.9 постанови Пленуму Верховного Суду України "Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди" від 31.03.1995 року № 4 (з наступними змінами) роз’яснено судам, що розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин. Зокрема, враховуються стан здоров'я потерпілого, тяжкість вимушених змін у його життєвих і виробничих стосунках, ступінь зниження престижу, ділової репутації, час та зусилля, необхідні для відновлення попереднього стану, добровільне - за власною ініціативою чи за зверненням потерпілого спростування інформації редакцією засобу масової інформації. При цьому суд має виходити із засад розумності, виваженості та справедливості. Визначаючи розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди, суд повинен наводити в рішенні відповідні мотиви.
Цивільно-правова відповідальність за заподіяння моральної шкоди включає чотири елементи (наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв'язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об’єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. (Стаття 89 ЦПК України)
Позивач в позовній заяві та в усних поясненнях зазначає, що незаконною відмовою в призначенні житлової субсидії відповідачами йому завдано моральної шкоди. Крім того, моральна шкода полягає і в зазнанні ним моральних страждань, оскільки він вимушений був витрачати час і зусилля, в тому числі звертатись в суд, що порушило його життєві зв’язки. З вини відповідачів без відома дочки і сина вніс їх персональні дані в декларацію, чим порушив їх конституційні права, через що між ними склались неприязні відносини. Порушено 10–денний строк для прийняття рішення щодо призначення субсидії відповідачем.
Частиною 3 статті 12 ЦПК України визначено, що кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 81 ЦПК України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Частиною 1 ст.76 ЦПК України передбачено, що доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Суд приходить до висновку, що позивачем в судовому засіданні не доведено, що мали місце неправомірні дії зі сторони ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 районної державної адміністрації, ОСОБА_4 районної державної адміністрації Тернопільської області при прийнятті рішення по розгляду
його заяви про призначення житлової субсидії та надані докази і фактичні обставини справи не дають обґрунтованих підстав вважати, що позивачу було заподіяно відповідачами моральної шкоди, а тому з цих підстав позовні вимоги до задоволення не підлягають
На підставі наведеного та керуючись ст. ст. 4-5, 10, 13, 81, 82, 89, 259, 263-265, 268, 354 ЦПК України, ст.ст.11, 15, 16, 23, 1167 Цивільного кодексу України, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_6, жителя селища Гусятин, вул. Петра Хамчука, 4 Гусятинського району Тернопільської області) до ОСОБА_4 районної державної адміністрації Тернопільської області (адреса місцезнаходження: 48201, селище Гусятин, провулок Героїв Майдану, 1, Гусятинського району, Тернопільської області, код ЄДРПОУ 04058321), ОСОБА_5 праці та соціального захисту населення ОСОБА_4 районної державної адміністрації (адреса місцезнаходження: 48201, селище Гусятин, проспект Незалежності, 19, Гусятинського району, Тернопільської області, код ЄДРПОУ 03195607) про відшкодування моральної шкоди - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене шляхом подачі протягом тридцяти днів з дня його проголошення апеляційної скарги через Гусятинський районний суд Тернопільської області або безпосередньо до апеляційного суду Тернопільської області.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Повне рішення суду складено 07 березня 2019 року.
Суддя : підпис
З оригіналом вірно:
Суддя Гусятинського районного суду Е.М. Митражик