ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про забезпечення позову
"05" грудня 2018 р. Справа № 0940/2206/18
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Шумей М.В., розглянувши у письмовому провадженні заяву про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій,-
В С Т А Н О В И В:
19.11.2018 ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 26.11.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.
04.12.2018 ОСОБА_1 звернувся до суду із заявою про забезпечення позову. Заява мотивована тим, що на даний час відповідачем, з метою звільнення позивача зі служби в поліції, проводиться службове розслідування з приводу перебування позивача на лікарняному у період після подання позивачем рапорту про надання йому відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 24.09.2018. Зазначає, що його звільнення із поліції призведе до призначення на його посаду іншої особи, що в подальшому ускладнить та унеможливить захист порушених трудових прав та законних інтересів позивача. Просить задовольнити заяву та заборонити Головному управлінню Національної поліції в Івано-Франківській області вчиняти будь-які дії про переміщенню ОСОБА_1 по службі та звільненню його зі служби в поліції - до вирішення даної справи по суті.
Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд зазначає наступне.
Частиною 1 статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Відповідно до частини 1 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Частиною 2 цієї статті встановлено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Тобто, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Із заяви про забезпечення позову вбачається, що відповідачем після отримання позовної заяви та ухвали про відкриття провадження проводиться службове розслідування з приводу перебування позивача на листку непрацездатності у період після подання позивачем рапорту про надання йому відпустки по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 24.09.2018. Також позивач вважає, що очевидними є ознаки протиправності бездіяльності Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області, оскільки обов"язок надати батькові дитини відпустку по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку передбачено чинним законодавством, а звільнення позивача зі служби призведе до призначення на посаду позивача іншої особи, що в подальшому ускладнить та унеможливить захист порушених його трудових прав та законних інтересів.
Таким чином існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача.
Також суд зазначає, що інститут забезпечення адміністративного позову покликаний захистити позивача, чим і реалізується завдання адміністративного судочинства, яке полягає в захисті прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ
Аналізуючи вище наведене, суд дійшов висновку про задоволення заяви про забезпечення позову, оскільки невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити ефективний захист поновлення порушених прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся, якщо буде прийнято рішення на його користь.
Відповідно до частини 1 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвала з питань забезпечення адміністративного позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Згідно з частиною 2 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України, примірник ухвали про забезпечення позову негайно надсилається заявнику, всім особам, яких стосуються заходи забезпечення позову і яких суд може ідентифікувати, а також, залежно від виду вжитих заходів, направляється судом для негайного виконання державним та іншим органам для вжиття відповідних заходів.
Враховуючи наведене, керуючись 150, 153, 154, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
У Х В А Л И В:
Заяву про забезпечення адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій - задовольнити.
Заборонити Головному управлінню Національної поліції в Івано-Франківській області вчиняти будь-які дії по переміщенню ОСОБА_1 по службі та звільненню його зі служби в поліції - до набрання законної сили рішення у справі №809/2206/18 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Івано-Франківській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання до вчинення дій.
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку, оскарження ухвали не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасники справи яким ухвала суду не була вручена у день її складення, мають право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення їм відповідної ухвали суду.
Відповідно до частини 2 статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Шумей М.В.