Справа № 815/2654/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 жовтня 2018 року о 15 год. 10 хв. м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді –Юхтенко Л.Р.,
за участю секретаря судового засідання –Закуріної А.М.,
від позивача: ОСОБА_1 – за наказом, витягом з ЄДР
від відповідачів: не з’явились
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМП ПЛЮС+» (код ЄДРПОУ 35405020, місцезнаходження: 65013, м. Одеса, Миколаївська дорога, 168) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Черняховського,6, код ЄДРПОУ 40199728), Державної архітектурно-будівельної інспекції України (місцезнаходження:01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26) про визнання протиправним та скасування наказу №01-13/123 ДАБК від 22.05.2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року та зобов’язання поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року у єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів,-
ВСТАНОВИВ:
До суду 04 червня 2018 року надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМП ПЛЮС+» до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, Державної архітектурно-будівельної інспекції України про визнання протиправним та скасування наказу №01-13/123 ДАБК від 22.05.2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року та зобов’язання поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року у єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Ухвалою суду від 12 червня 2018 року прийнято до розгляду та відкрито загальне позовне провадження.
Позов обґрунтовано тим, що наказ №01-13/123 від 22.05.2018 року, виданий Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки прийнятий з порушенням вимог законодавства.
Так, позивач зазначив, що 22.05.2012 року Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» було видано декларацію про початок виконання будівельних робіт за №ОД 08212080240, на підставі якої ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» розпочало реконструкцію нежитлових приміщень 1-го поверху та квартири №30 під апартаменти за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 168.
Позивач зазначив, що до повноважень Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, згідно з його Положенням належить, зокрема: надання, отримання документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, відмова у видачі таких документів, анулювання та скасування їх реєстрації, тобто, на думку позивача, Управління має повноваження анулювати та скасувати реєстрацію документа, виданого саме цим Управлінням, а не документ, виданий центральним органом виконавчої влади – Інспекцією Державного архітектурно- будівельного контролю в Одеській області.
У наказі Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради від 22.05.2018 року №01-13/123 ДАБК зазначено, що він виданий відповідно до п. 3 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» від 17.01.2017 року №1817-VIII, який передбачає, що зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно контролю.
Між тим, на думку позивача, відповідач – є виконавчим органом Одеської міської ради та не може перейняти на себе повноваження центрального органу виконавчої влади.
На виконання ухвали суду від 12.06.2018 року Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надані належним засвідчені копії оскаржуваного наказу та документів, на підставі яких цей наказ прийнятий (а.с.76-99).
Ухвалою від 07 серпня 2018 року продовжено строк підготовчого провадження по справі на 30 днів.
До суду 16 серпня 2018 року (вхід. ЕП/4554/18) від відповідача від Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого відповідач позовні вимоги не визнав та просив відмовити в задоволенні позову.
Так, у відзиві відповідач зазначив, що ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» в декларації про початок виконання будівельних робіт за №ОД 008212080240 від 22.05.2012 року наведено недостовірні дані стосовно інформації про земельну ділянку, чим порушено п.п.5 п. 3 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» №1817-VIII.
Відповідач зазначив, що відповідно до п.п.5 п. 3 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності», зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об’єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
Враховуючи зазначене, а також те, що замовником будівництва не зазначено фактичний документ (договір оренди землі або державний акт на землю) на земельну ділянку з зазначенням їх кадастрового номеру, ДАБК Одеської міської ради прийнято наказ про скасування зазначеної декларації.
Відповідач – Державна архітектурно - будівельна інспекція України відзив на позовну заяву не надала.
Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 07 вересня 2018 року, судом закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 04 жовтня 2018 року.
На відкритому судовому засіданні 04 жовтня 2018 року оголошено перерву для отримання додаткових доказів та інформації щодо наявності/вилучення з реєстру запису про реєстрацію декларації на 09 жовтня 2018 року.
На відкритому судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та просив їх задовольнити повністю.
Відповідачі на відкрите судове засідання не з’явилися, повідомлені належним чином та завчасно, про що свідчить повідомлення від поштового сервера, про причини нез’явлення суд не повідомили.
Ухвалою, занесеною до протоколу судових засідань, керуючись приписами ст. 205 КАС України, вирішено продовжити розгляд справи за відсутності представників відповідачів, на підставі наявних у справі матеріалів.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши вступне слово представника позивача, судом у справі встановлені такі факти та обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_2 Плюс+» зареєстровано як юридична особа з 25.09.2007 року, номер запису до ЄДР 1 556 136 0000 029324, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.21-22).
Матеріалами справи підтверджено, що ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» подано Декларацію про початок виконання будівельних робіт від 21.05.2012 року з реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху та квартири №20 під апартаменти за адресою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога, 168, категорія складності – ІІ, код об’єкта 1110.
Суд встановив, що зазначена декларація була зареєстрована Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області 22.05.2012 року за №ОД 08212080240 (а.с.17-19).
Також суд встановив, що відповідно до статті 41 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою КМУ від 23 травня 2011 року за №553, на підставі звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (№ 01-6/272-ПР від 22.04.2018 року) (а.с. 151-152), листа Одеської місцевої прокуратури № 4 (а.с. 149-150), Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради видало наказ №01-13/102ДАБК від 07.05.2018 року «Про проведення позапланової перевірки» на об’єкті: нежитлові приміщення апартаменти за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 168 (а.с. 146).
На підставі цього наказу та направлення на перевірку від 07.05.2018 року № 000540 був проведений позаплановий захід за вказаною адресою.
За результатами проведення позапланово заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт у період з 07 травня 2018 року по 11 травня 2018 року складено акт №000540 (а.с.81-99).
Під час здійснення заходу державного архітектурно-будівельного контролю встановлено, що за адерсою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога 168 (готель «GAUDI») будівельні роботи не ведуться та фактично завершені, об’єкт експлуатується за призначенням.
Між тим, під час проведення перевірки ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» не були надані документи, які підтверджують право власності або користування земельною ділянкою.
Окрім того, в наданій декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 008212080240 від 22.05.2012 року з реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху та квартири №20 під апартаменти за адресою: м. Одеса, Суворовський район, Миколаївська дорога, 168 в частині інформації про земельну ділянку у розділі-документ, що посвічує право замовника на земельну ділянку зазначено: договір купівлі-продажу нерухомого майна – квартира №20 від 30.12.2010 року; договір купівлі-продажу нерухомого майна – нежиле приміщення 1-го поверху (колишня котельня) від 30.12.2003 року; свідоцтво по право власності нерухомого майна – магазин кафетерій від 01.10.2001 року, при цьому замовником будівництва не зазначено фактичний документ (договір оренди землі або державний акт на землю) на земельну ділянку з зазначенням кадастрового номеру.
Матеріалами справи підтверджено, що за результатами перевірки, оформленими відповідним актом, та на підставі доповідної записки від 14.05.2018 року № 01-6/272-ПР (а.с. 78-80), 22 травня 2018 року Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради прийнято наказ «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД08212080240 від 22.05.2012 року» №01-13/123ДАБК (а.с.16).
Судом досліджені містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки № 78 від 28.02.2012 року (а.с. 125-128), рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 04.04.2012 року «Про затвердження договору пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м. Одеси та договору участі замовника у соціально-економічному розвитку м. Одеси між виконавчим комітетом Одеської міської ради та ТОВ «ОСОБА_2 +» при реконструкції нежитлових приміщень першого поверху та квартири № 20 з улаштуванням прибудови за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 168 для розміщення апартаментів» (а.с. 129), витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності та свідоцтво на право власності на нежитлові приміщення –апартаменти за адресою: м. Одеса, Суворовський район, Миколаївська дорога, 168, зареєстроване за позивачем (а.с. 130, 131).
Також суд встановив, що правомірність реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД08212080240 від 22.05.2012 року та декларації про закінчення будівництвом № ОД №142142600351 від 11.09.2014 року на цей об’єкт були предметом спору та постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2017 року у справі № 815/6312/14 (а.с. 163-175), яка постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.07.2017 року у цій справі (а.с. 176-188), залишена без змін частково, були задоволені позовні вимоги в частині скасування реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, здійсненої Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області за № ОД 142142600351 від 11.09.2014 року спірного об’єкта, та залишення позову без розгляду в частині скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД08212080240 від 22.05.2012 року, у зв’язку з пропуском строку звернення до суду.
Суд встановив, що рішенням суду першої інстанції у справі № 815/6312/14 встановлено, що на етапі виконання будівельних робіт та введення об’єкта в експлуатацію забудовник повинен мати відповідне право на земельну ділянку, на якій здійснюється забудова. Водночас, в матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження передачі Одеською міською радою у власність чи користування ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» земельної ділянки, на якій розташована прибудова до спірного об’єкта будівництва.
Проаналізувавши положення чинного законодавства України, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, дослідивши письмові докази, що містяться в матеріалах справи та надані представником позивача у вступному слові пояснення, вивчивши відзив на позовну заяву, суд дійшов висновку щодо відсутності правових підстав для задоволення позову повністю з огляду на таке.
Так, позивач обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради не мало повноважень щодо винесення оскаржуваного наказу про скасування декларації про початок виконання будівельних робіт, оскільки цей орган не здійснював реєстрацію даної декларації.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено).
Оцінюючи правомірність прийняття оскаржуваного рішення за критеріями оцінки, переліченими в ч. 2 ст. 2 КАС України, в межах доводів позовної заяви, та враховуючи приписи норм матеріального права, що регулюють це питання, суд дійшов висновку, що Управління Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.
На час реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, управління в сфері містобудівної діяльності в Одеській області належало Управлінню державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області –територіальному органу Державної архітектурно-будівельної інспекції України.
Між тим, на час проведення перевірки та винесення оскаржуваного наказу, Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» від 17 січня 2017 року № 1817-VIII, внесені зміни в Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме: ч. 1 п. 7 статті 7 викладена в такій редакції, яка передбачає, що управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом: надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів:
виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад (крім міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, та міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч) - щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними наслідками (СС1), розташованих у межах відповідних населених пунктів;
виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч, структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій - щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів;
центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду - щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1), середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, розташованих за межами населених пунктів і на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми наслідками (СС2), розташованих у межах сіл, селищ та міст (крім міст, які є адміністративними центрами областей, міст з чисельністю населення понад 50 тисяч, міст Києва та Севастополя), а також щодо всіх об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із значними наслідками (СС3), розташованих у межах населених пунктів.
Крім того, згідно з п.п.5 п. 3 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» від 17 січня 2017 року № 1817-VIII, зареєстровані до набрання чинності цим Законом декларації про початок виконання підготовчих та/або будівельних робіт можуть бути скасовані відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у разі: виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання недостовірних даних, наведених у зареєстрованій декларації, які є підставою вважати об’єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта.
Відповідно до п. 8 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» від 17 січня 2017 року № 1817-VIII, виконавчі органи міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, які на день набрання чинності цим Законом здійснюють повноваження у сфері державного архітектурно-будівельного контролю, визначені ст. 7 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо об’єктів І,ІІ,ІІ,ІУ категорій складності, продовжують здійснювати надані повноваження щодо об’єктів незначного (СС1) та середнього (СС2) класу наслідків (відповідальності).
Таким чином, Управлінню Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради належать повноваження щодо проведення перевірки та вжиття відповідних заходів щодо скасування раніше проведених реєстрацій декларацій про початок виконання будівельних робіт.
Матеріалами справи підтверджено, що перевірка була проведена на підставі звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (№ 01-6/272-ПР від 22.04.2018 року) (а.с. 151-152), листа Одеської місцевої прокуратури № 4 (а.с. 149-150), згідно з наказом №01-13/102ДАБК від 07.05.2018 року «Про проведення позапланової перевірки» на об’єкті: нежитлові приміщення апартаменти за адресою: м. Одеса, Миколаївська дорога, 168 (а.с. 146).
За результатами проведення позапланово заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб’єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт у період з 07 травня 2018 року по 11 травня 2018 року складено акт №000540 (а.с.81-99), яким зафіксовано, що за адерсою: м. Одеса, вул. Миколаївська дорога 168 (готель «GAUDI») будівельні роботи не ведуться та фактично завершені, об’єкт експлуатується за призначенням.
Між тим, під час проведення перевірки ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» не були надані документи, які підтверджують право власності або користування земельною ділянкою.
В наданій декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД 008212080240 від 22.05.2018 року з реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху та квартири №20 під апартаменти за адресою: м. Одеса, Суворовський район, Миколаївська дорога, 168 в частині інформації про земельну ділянку у розділі-документ, що посвічує право замовника на земельну ділянку зазначено: договір купівлі-продажу нерухомого майна – квартира №20 від 30.12.2010 року; договір купівлі-продажу нерухомого майна – нежиле приміщення 1-го поверху (колишня котельня) від 30.12.2003 року; свідоцтво по право власності нерухомого майна – магазин кафетерій від 01.10.2001 року, при цьому замовником будівництва не зазначено фактичний документ (договір оренди землі або державний акт на землю) на земельну ділянку з зазначенням кадастрового номеру.
Також матеріалами справи підтверджено, що постановою Одеського окружного адміністративного суду від 15 лютого 2017 року у справі № 815/6312/14 (а.с. 163-175), яка постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 26.07.2017 року у цій справі (а.с. 176-188), залишена без змін в частині задоволення позовних вимог про скасування реєстрації декларації про готовність об’єкта до експлуатації, здійснену Інспекцією Державного архітектурно-будівельного контролю в Одеській області за № ОД 142142600351 від 11.09.2014 року щодо спірного об’єкта, встановлено, що на етапі виконання будівельних робіт та введення об’єкта в експлуатацію забудовник повинен мати відповідне право на земельну ділянку, на якій здійснюється забудова. Водночас, в матеріалах справи відсутні будь-які докази на підтвердження передачі Одеською міською радою у власність чи користування ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» земельної ділянки, на якій розташована прибудова до спірного об’єкта будівництва.
Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Одночасно, позивачем в цьому судовому процесі не надані докази на підтвердження передачі Одеською міською радою у власність чи користування ТОВ «ОСОБА_2 Плюс+» земельної ділянки, на якій розташована прибудова до спірного об’єкта будівництва.
Відповідно до п.2 Порядку про виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466 в редакції, чинної на час реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання замовником за формою згідно з додатком 1 повідомлення про початок виконання будівельних робіт Державній архітектурно-будівельній інспекції або її територіальному органу (далі - Інспекція) за місцезнаходженням об'єкта будівництва - щодо об'єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт (далі - декларація) або отримання дозволу на виконання будівельних робіт, відповідно до переліку об'єктів, будівництво яких здійснюється після надіслання повідомлення про початок виконання будівельних робіт; реєстрації відповідною Інспекцією декларації - щодо об'єктів будівництва, що належать до I-III категорії складності; видачі замовнику Інспекцією дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об'єктів будівництва, що належать до IV і V категорії складності.
Згідно з п. 15 Порядку про виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, в чинній редакції, у разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю факту подання наведених у надісланому повідомленні недостовірних даних, які є підставою вважати об’єкт самочинним будівництвом, зокрема якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без належно затвердженого проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, підлягає скасуванню відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує право на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення, шляхом видачі відповідного розпорядчого акта.
Держархбудінспекція виключає з реєстру запис про реєстрацію повідомлення не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про таке скасування.
Про скасування права на початок виконання підготовчих або будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення, відповідний орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово повідомляє замовнику протягом трьох робочих днів з дня скасування.
Матеріалами справи підтверджено, що за результатами перевірки, оформленими відповідним актом, та на підставі доповідної записки від 14.05.2018 року № 01-6/272-ПР (а.с. 78-80), 22 травня 2018 року Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради прийнято наказ «Про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт №ОД08212080240 від 22.05.2012 року» №01-13/123ДАБК (а.с.16), про що повідомлено позивача.
Відповідно до п. 1.7. Положення про управління, затвердженого рішенням ОМР №3043-VII від 21.03.2018 року, Управління підзвітне і підконтрольне Одеській міській раді, підпорядковано міському голові, виконавчому комітету Одеської міської ради, заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків, а з питань здійснення повноважень, передбачених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», – Держархбудінспекції.
Згідно з п. 2.2. Положення, Управління відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: надає, отримує документи, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, відмовляє у видачі таких документів, анулює їх, скасовує їх реєстрацію; подає Держархбудінспекції інформацію, необхідну для внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документі; здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, проектної документації щодо об'єктів, розташованих у межах м. Одеси.
Відповідно до п. 3 Порядку про виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, надання (отримання), відмова у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю, визначенимистаттею 7 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.
Таким чином, враховуючи те, що позивачем наведено недостовірні відомості в декларації про початок виконання будівельних робі, що є підставою для її скасування, а також з урахуванням вимог п.5 п. 3 Розділу ІІ «Прикінцеві та Перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності» від 17 січня 2017 року № 1817-VIII, суд вважає, що відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений діючим законодавством, а тому відсутні правові підстави для визнання протиправним та скасування наказу №01-13/123 ДАБК від 22.05.2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року та ці позовні вимоги не належать задоволенню.
Відповідно до п. 2 Порядку про виконання підготовчих та будівельних робіт затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року № 466, електронна система здійснення декларативних та дозвільних процедур у будівництві - автоматизований комплекс із забезпечення електронного документообігу з питань декларативних та дозвільних процедур у будівництві, функціонування якого забезпечує Держархбудінспекція відповідно до законодавства та у порядку, визначеному Мінрегіоном; реєстрація - внесення даних до єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр).
З огляду на те, що суд дійшов висновку щодо законності прийнятого наказу, суд вважає, що й відсутні правові підстави для задоволення другої позовної вимоги до Державної архітектурно-будівельної інспекції України про зобов’язання поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року у єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.
Відповідно до ч.1,3 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради, з посиланням на відповідні докази довело правомірність своїх дій при прийняті оскаржуваного рішення, а тому позовні вимоги не належать задоволенню у повному обсязі.
У зв’язку з тим, що у задоволенні позовних вимог позивачу відмовлено в повному обсязі, керуючись приписами ст. 139 КАС України, судовий збір не повертається позивачу, та за відсутності понесених судових витрат, пов’язаних із залученням свідків та проведенням експертизи, такі судові витрати не належать стягненню з позивача на користь суб’єкта владних повноважень.
Керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,295,297 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕМП ПЛЮС+» (код ЄДРПОУ 35405020, місцезнаходження: 65013, м. Одеса, Миколаївська дорога, 168) до Управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради (місцезнаходження: 65009, м. Одеса, вул. Черняховського,6, код ЄДРПОУ 40199728), Державної архітектурно-будівельної інспекції України (місцезнаходження:01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26) про визнання протиправним та скасування наказу №01-13/123 ДАБК від 22.05.2018 року про скасування реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року та зобов’язання поновити запис про реєстрацію декларації № ОД 08212080240 від 22.05.2012 року у єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів, - відмовити у повному обсязі.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295, 297 КАС України, з урахуванням п.15.5 п. 15 ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Повний текст рішення виготовлено та підписано « 18» жовтня 2018 року.
Суддя Л.Р. Юхтенко
.