ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 |
У Х В А Л А
про відмову щодо вжиття заходів забезпечення позову
01 грудня 2017 року м. Київ № 826/14482/17
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шевченко Н.М., розглянувши клопотання Публічного акціонерного товариства "Київенерго" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування пунктів постанови,
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "Київенерго" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування пунктів постанови.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01.12.2017 відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду на 08.12.2017.
Разом з позовною заявою, від Публічного акціонерного товариства "Київенерго" надійшло клопотання щодо вжиття заходів забезпечення позову, в якому позивач просить суд: зупинити дію пункту 1 Резолютивної частини Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.08.2017 №1039 з 08.11.2017 (початкова дата нарахування пені за несплату штрафу) до набрання законної сили рішенням в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування пунктів постанови від 29.08.2017 №1039.
Ознайомившись із заявленим клопотанням судом з'ясовано, що воно є терміновим, у зв'язку з чим підлягає негайному розгляду та вирішенню без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Обгрунтовуючи заявлене клопотання про вжиття заходів забезпечення позову, позивач посилається на те, що оскаржуваною постановою на позивача накладено штраф, за несплату якого кожний день прострочення нараховується пеня, а зважаючи на те, що до набрання законної сили рішення у даній справі пройде значний час, нарахована пеня завдасть позивачу непоправну майнову шкоду.
Так, відповідно до ч. 1 ст.117, ч.ч. 1, 3 ст.118 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Клопотання про забезпечення адміністративного позову розглядається не пізніше наступного дня після його одержання й у разі обґрунтованості та терміновості вирішується ухвалою негайно без повідомлення відповідача та інших осіб, які беруть участь у справі.
Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Розглядаючи та вирішуючи заявлене клопотання, суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову допускається, якщо невжиття таких заходів може ускладнити або призвести до неможливості виконання судового рішення.
Забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до прийняття у справі судового рішення по суті заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому постанови суду, якщо її буде прийнято на користь позивача.
У вирішенні питання про вжиття заходів забезпечення позову суд повинен здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності їх вжиття з урахуванням: розумності, обґрунтованості та адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом забезпечення позову та його предметом; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду у разі невжиття заходів забезпечення позову; запобігання порушенню охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками судового процесу, у разі вжиття заходів забезпечення позову.
Однак, у ході розгляду заявленого клопотання судом не виявлено існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам та інтересам позивача до прийняття у справі судового рішення, або неможливості захисту таких прав та інтересів без вжиття заходів забезпечення позову, або необхідності докласти значних зусиль та витрат для відновлення таких прав та інтересів при виконанні у майбутньому судового рішення, якщо його буде прийнято на користь позивача.
При цьому, наявність очевидних ознак протиправності оскаржуваних рішення, дій та/або бездіяльності може бути виявлена судом тільки на підставі з'ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості та достовірності як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв'язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.
Таким чином, перевіривши зазначені у заявленому клопотанні доводи на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, а також оцінивши докази, які уже містяться у матеріалах справи, суд прийшов до висновку про необґрунтованість заявленого клопотання та про відсутність підстав для його задоволення, оскільки зупинення дії пункту 1 Резолютивної частини Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 29.08.2017 №1039 з 08.11.2017 (початкова дата нарахування пені за несплату штрафу) до набрання законної сили рішенням в адміністративній справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Київенерго" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправними та скасування пунктів постанови від 29.08.2017 №1039 є передчасним та фактично вирішує заявлені позовні вимоги без розгляду справи по суті.
Також, суд звертає увагу на те, що нараховану позивачу пеню за невиконання оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень можливо оскаржити в судовому порядку і у випадку її скасування позивач має змогу відновити свої права. Зупиняючи дію пункту оскаржуваного рішення, яким на позивача накладено штраф, суд фактично втрутиться в дискреційні повноваження суб'єкта владних повноважень щодо нарахування пені за невиконання рішення поки чинне саме оскаржуване рішення.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст.117,118,160,165 КАС України, суддя,
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Публічного акціонерного товариства "Київенерго" про вжиття заходів забезпечення позову в адміністративній справі №826/14482/17 відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала з питань забезпечення адміністративного позову може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, передбачені ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.
Суддя Н.М. Шевченко