АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа 22-ц/793/1665/17
Уманський міськрайонний суд Черкаської області
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
19 липня 2017 р. м. Черкаси
Суддя судової палати в цивільних справах апеляційного суду Черкаської області Василенко Л. І., розглянувши апеляційну скаргу Уманського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Черкаській області на ухвалу Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 27 червня 2017 року у справі за поданням Уманського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Черкаській області про примусове проникнення до житла чи до іншого володіння особи, яке належить ОСОБА_1, -
в с т а н о в и в :
27 червня 2017 р. заявник звернувся до суду із зазначеним поданням.
Ухвалою Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 27 червня 2017 р. у задоволенні подання Уманського МВ ДВС ГТУЮ у Черкаській області про примусове проникнення до житла чи іншого володіння особи, яке належить ОСОБА_1, відмовлено.
Не погоджуючись з вказаною ухвалою суду Уманський МВ ДВС ГТУЮ у Черкаській області оскаржило її в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги, яка не оплачена судовим збором, а тому не може бути прийнята до розгляду, оскільки не відповідає вимогам ч. 2 ст. 297 ЦПК України, свою чергу її зміст містить клопотання про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення.
Відповідно до вимог ст. 4 Закону України «Про судовий збір» № 3674-VІ встановлено розміри ставок судового збору, який справляється при подачі апеляційної скарги на ухвалу суду юридичною особою та становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Враховуючи вищевикладене, сума судового збору, яку суб'єкт подання повинен сплатити при поданні апеляційної скарги на ухвалу Уманського міськрайонного суду Черкаської області від 27 червня 2017 р. становить 1600 грн. 00 коп.
Щодо клопотання про відстрочення сплати судового збору, яке скаржник обґрунтовує тією обставиною, що Уманський МВ ДВС ГТУЮ у Черкаській області є територіальним органом ДВС України і структурним органом ГУЮ у Черкаській області, тому для оплати судового збору у розмірі, встановленому чинним законодавством, йому необхідно за попереднім проханням виділити кошти з Державного бюджету України через відповідне територіальне відділення Державної казначейської служби України, що потребує затрат певного часу.
Згідно зі ст. 8 Закону України «Про судовий збір» та ст. 82 ЦПК України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі. На тій же підставі суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати.
Відповідно до роз'яснень Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ у п. 29 постанови № 10 від 17 жовтня 2014 року «Про застосування судами законодавства про судові витрати у цивільних справах», єдиною підставою для відстрочення або розстрочення сплати судового збору є врахування судом майнового стану сторони, тобто фізичної або юридичної особи.
Клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, згідно зі статтею 10 ЦПК України повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
У статті 129 Конституції України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади. У зв'язку із цим обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення від такої сплати.
Дослідивши вказане клопотання викладене в змісті апеляційної скарги, приходжу до висновку, що в його задоволенні слід відмовити, оскільки ст. 82 ЦПК України не передбачає відстрочення судового збору з підстав, викладених у ньому.
Керуючись ст.ст. 82, 121, 297 ЦПК України, -
у х в а л и в :
У задоволенні клопотання Уманського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Черкаській області про відстрочення сплати судового збору за подання апеляційної скарги до ухвалення судового рішення, відмовити.
Апеляційну скаргу Уманського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Черкаській області від 27 червня 2017 року у справі за поданням Уманського міського відділу державної виконавчої служби головного територіального управління юстиції у Черкаській області про примусове проникнення до житла чи до іншого володіння особи, яке належить ОСОБА_1, залишити без руху.
Надати суб'єкту подання строку для усунення недоліків апеляційної скарги, а саме сплати судового збору в розмірі 1600 грн. 00 коп. на протязі п'яти днів з моменту отримання ними копії ухвали Апеляційного суду Черкаської області.
В разі невиконання цієї ухвали в зазначений термін, апеляційна скарга, відповідно до вимог ч. 2 ст. 121 та ч. 3 ст. 297 ЦПК України буде вважатися неподаною і підлягатиме поверненню.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя: Л. І. Василенко