ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан ОСОБА_1, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 715-77-21, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
_________________________________________________________________________
УХВАЛА
"13" липня 2017 р.
Справа № 5023/4388/12
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Савченко А.А.
при секретарі судового засідання Романченко Н.С.
розглянувши справу
за заявою
Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Лозівського міськрайцентру зайнятості
до
КП "Комбінат комунальних підприємств" Лозівської міської ради м. Лозова
про
визнання банкрутом
за участю :
ліквідатора - ОСОБА_2, свідоцтво № 979 від 23.05.13 р.
представник Лозівської міської ради - ОСОБА_1, дов. №02-13/7/704 від 31.05.2016р.
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від „11” жовтня 2012 р. по справі № 5023/4388/12 Комунальне підприємство "Комбінат комунальних підприємств" Лозівської міської ради Харківської області, код ЄДРПОУ 03358676, визнано банкрутом, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2, якого зобов’язано в строк до “11” квітня 2013 року виконати ліквідаційну процедуру та надати суду ліквідаційний звіт, ліквідаційний баланс та інші докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02.04.2013р. призначено до слухання звіт ліквідатора на "25" квітня 2013 р. о 11:10, зобов’язано ліквідатора надати суду обґрунтований звіт про проведені ліквідаційні дії та всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, зазначені в постанові суду від 11.10.2012 р.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 30.06.2016р. задоволено клопотання ліквідатора про перехід до загальної процедури ліквідації. Припинено ліквідаційну процедуру КП "Комбінат комунальних підприємств", передбачену ст. 52 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, в редакції Закону України №2343-ХІІ від 14.05.1992р. Введено загальну процедуру ліквідації, передбачену ст.ст. 22-34 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, в редакції Закону України №2343-ХІІ від 14.05.1992р.
Розгляд справи неодноразово відкладався, в тому числі за клопотанням ліквідатора з підстав необхідності вирішення питання щодо законності передачі майна банкрута іншим юридичним особам та завершення ліквідаційної процедури.
24 листопада 2016 року до суду надійшла заява ліквідатора про стягнення з Лозівської міської ради заборгованості за грошовими зобов’язаннями банкрута (вх. №40179), в якій ліквідатор просить суд стягнути з Лозівської міської ради Харківської області заборгованість за грошовими зобов’язаннями (кредиторську заборгованість) КП "Комбінат комунальних підприємств" Лозівської міської ради згідно реєстру, затвердженого ухвалою господарського суду Харківської області від 29.09.2016р. по справі №5023/4388/12 в сумі 242169,30грн.
Заява обґрунтована тим, що боржник утворений органом управління - Лозівською міською радою Харківської області, для здійснення некомерційної господарської діяльності. Положення статуту боржника стосуються некомерційного комунального підприємства та кореспондуються із нормами та приписами, зазначеними у ст.ст.77-78 Господарського кодексу України, якими визначено субсидіарну відповідальність органу, до сфери управління якого входить підприємство-банкрут, за зобов’язаннями казенного підприємства у разі недостатності коштів, що перебувають в його розпорядженні. У підприємства-банкрута відсутні грошові кошти та будь-яке майно, яке б підлягало включенню до ліквідаційної маси. Розмір підтвердженої рішеннями суду кредиторської заборгованості (грошових зобов’язань) боржника становить 242169,30 грн., але Лозівська міська рада, в порушення вимог чинного законодавства свідомо ухиляється від виконання своїх зобов’язань щодо розрахунків за цими зобов’язаннями.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 24.11.2016р. прийнято та призначено заяву ліквідатора про стягнення з Лозівської міської ради заборгованості за грошовими зобов’язаннями банкрута (вх. №40179) до розгляду в судовому засіданні на "22" грудня 2016 р. о(об) 10:20, зобов’язано ліквідатора надати до суду докази надсилання заяви на адресу засновника та докази сплати судового збору за подання заяви у встановленому законом порядку та розмірі. Зобов'язано Лозівську міську раду Харківської області надати до суду відзив на заяву, з наданням необхідних доказів в його обґрунтування.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 22.12.2016р. відкладено розгляд заяви ліквідатора про стягнення з Лозівської міської ради заборгованості за грошовими зобов’язаннями банкрута (вх. №40179) на "31" січня 2017 р. о(об) 10:30. Зобов’язано ліквідатора надати до суду докази надсилання заяви на адресу Лозівської міської ради та докази сплати судового збору за подання заяви у встановленому законом порядку та розмірі. Зобов'язано Лозівську міську раду Харківської області надати до суду відзив на заяву, з наданням необхідних доказів в його обґрунтування.
26.01.2017р. до суду надійшов відзив Виконавчого комітету Лозівської міської ради на заяву ліквідатора, в якому заперечується проти заяви ліквідатора в повному обсязі. Заперечення обґрунтовані тим, що ліквідатором було пропущено строк звернення до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу. Крім того, зазначається, що ані чинним законодавством, ані установчим документом не передбачено відповідальність засновника за зобов’язаннями комунальних унітарних підприємств, тому територіальна громада в особі Лозівської міської ради Харківської області не відповідає за зобов’язаннями створених нею комунальних підприємств.
28.02.2017р. до суду надійшли пояснення представника Виконавчого комітету Лозівської міської ради, в яких додатково обґрунтовано заперечення проти заяви з посиланням на існуючу судову практику.
21.03.2017р. до суду надійшли заперечення ліквідатора на пояснення представника Виконавчого комітету Лозівської міської ради, в яких зазначається, що наведені ними правові позиції ВГСУ не можуть бути застосовані до Комунального підприємства "Комбінат комунальних послуг" Лозівської міської ради Харківської області, оскільки підприємство на відміну від зазначених в постановах ВГСУ комунальних комерційних підприємств, є комунальним некомерційним підприємством. Отже, зважаючи на приписи ст.77,78 Господарського кодексу України у разі відсутності коштів для проведення розрахунків за своїми зобов’язаннями, які виникли при здійсненні некомерційної господарської діяльності, передбаченої статутом, розрахунки повинні були здійснені органом, до сфери управління якого входить підприємство, а саме Лозівською міською радою.
20.04.2017р. до суду надійшло доповнення до заяви, в якому ліквідатор додатково обґрунтовує підстави стягнення з Лозівської міської ради Харківської області. Зокрема, зазначає, що вилучення Лозівською міською радою у 2005 році на підставі рішення № 1045 від 28.04.2005р. основних засобів у підприємства унеможливило здійснення статутної діяльності та стало причиною зростання заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами. Отже рада, як засновник, фактично позбавила підприємство майна, за рахунок якого здійснювалася господарська діяльність. Ліквідатором було проведено аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства, за даними якого мають місце ознаки доведення до банкрутства, передбачені п.3.2. Методичних рекомендацій, затверджених Наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006р.
Ухвалою суду від 20.04.2017р.відкладено розгляд заяви ліквідатора про стягнення з Лозівської міської ради заборгованості за грошовими зобов’язаннями банкрута (вх. №40179), з урахуванням наданих доповнень на "25" травня 2017 р. о(об) 10:20 та зобов’язано ліквідатора надати до суду докази направлення доповнення до позовної заяви Лозівській міській раді. Крім того, зобов’язано Лозівську міську раду Харківської області Харківської області надати до суду рішення та акти приймання-передачі в оперативне управління КП "Комбінат комунальних підприємств", рішення та акти, за якими майно боржника було вилучене у 2005-2006 роках, правове обґрунтування вилучення цього майна та передачі іншим особам.
25.05.2017р. ліквідатором подано доповнення до заяви, в якому зазначається, що в 2005 році на виконання Рішення Лозівської міської ради у Підприємства було вилучено 94% всього майна, яке перебувало в оперативному управлінні та використовувалось для здійснення Підприємством його статутної діяльності, а саме: будівлі, споруди, устаткування, транспортні засоби (АС машини, сміттєвози, вантажні автомобілі, екскаватор, причеп, трактор, автобуси). На кінець 2005 року на балансі Підприємства обліковувались лише залишки основних засобів із стовідсотковим зносом, що унеможливлювало подальше здійснення статутної діяльності та стало причиною зростання заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами. Це вилучення відбулося на підставі Рішення № 1045 від «28» квітня 2005 року XXXII сесії IV скликання Лозівської міської ради Харківської області, тому у даному випадку засновник Підприємства - Лозівська міська рада Харківської області відповідно до норм Цивільного кодексу України та п. 7 ст. 77 Господарського кодексу України несе повну субсидіарну відповідальність, оскільки у Підприємства відсутні грошові кошти для проведення розрахунків, а виявлене майно перебувало в оперативному управлінні, і відповідно до вимог ст. 42 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» не може бути включене до складу ліквідаційної маси банкрута.
25.05.2017р. представником Виконавчого комітету Лозівської міської ради надано заперечення на доповнення, в якому зазначається про те, що рішенням Лозівської міської ради було вилучено лише частину майна з оперативного управління боржника. Крім того, вважає, що посилання на рішення судів та рішення Лозівської міської ради як на підставу виникнення значної заборгованості є необґрунтованим, оскільки до прийняття рішення за боржником вже обліковувалась заборгованість за бюджетом та державними цільовими фондами.
Того ж дня представником Виконавчого комітету Лозівської міської ради надано до суду пояснення, в яких зазначається, що територіальна громада міста Лозова в особі Лозівської міської ради є власником майна та має повне право користуватися та розпоряджатися ним. Тому з метою ефективного та раціонального використання рішенням Лозівської міської ради від 28.04.2005р. № 1045 було вилучено з оперативного управління підприємства боржника відокремлену частину майна, що належить на праві власності територіальній громаді для подальшого використання.
Розгляд заяви неодноразово відкладався, в тому числі з підстав необхідності витребування додаткових документів до матеріалів справи.
29.06.2017р. представником Виконавчого комітету Лозівської міської ради надано заперечення на доповнення, в якому зазначається про те, що на кінець 2005р. на балансі підприємства обліковувались основні засоби, яких було достатньо для здійснення статутної діяльності останнього. Крім того ліквідатором пропущено строк звернення до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.
Ухвалою суду від 29.06.2017р. відкладено розгляд заяви ліквідатора про стягнення з Лозівської міської ради заборгованості за грошовими зобов’язаннями банкрута (вх. №40179), з урахуванням наданих доповнень та уточнень, на "13" липня 2017 р. о(об) 10:50.
Ліквідатором подане доповнення до уточнення вимог за заявою, в якому він уточнив вимоги та просить стягнути із Лозівської міської ради, яка є засновником КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради, 242169,30 (двісті сорок дві тисячі сто шістдесят дев’ять грн. 30 коп.), що складає різницю між сумою вимог кредиторів банкрута, яка затверджена господарським судом і ліквідаційною масою, яка становить 0,00 грн.
13.07.2017р. до суду надійшли пояснення з додатками, в яких представником Виконавчого комітету Лозівської міської ради зазначається про пропуск строку позовної давності на звернення до суду з заявою, оскільки з моменту відкриття ліквідаційної процедури пройшло більше 4 років, що свідчить про те, що у ліквідатора було достатньо часу для того, що б проаналізувати фінансову, господарську, інвестиційну та іншу діяльність підприємства. Отже, ліквідатор з дня свого призначення мав можливість довідатися про порушення свого права або про особу, яка його порушила. Крім того, посилання ліквідатора на те, що йому стало відомо про вилучення майна у підприємства ( рішення Лозівської міської ради від 28.04.2005р. № 1045) лише 06.06.2016р. є незрозумілими, оскільки відповідно до його запиту від 17.10.2013р. вбачається, що останній звертається з питанням щодо правових підстав, згідно яких було здійснено передачу, вилучення або інші дії стосовно транспорту, який перебував на балансі підприємства. На його запит було надано відповідь, до якої було додано копію рішення Лозівської міської ради від 28.04.2005р. № 1045.
Того ж дня до суду надійшло клопотання ліквідатора, в якому зазначається про те, що твердження відповідача про нібито порушення строків позовної давності недоречні та не відповідають дійсності, але в разі якщо суд дійде висновку щодо пропущення строку позовної давності, ліквідатор просить вважати причини, з яких його було пропущено, поважними, та поновити КП «Комбінат комунальних підприємств» строк звернення до суду із заявою.
Ліквідатор в судовому засіданні підтримав заяву з урахуванням поданих уточнень в повному обсязі, просив суд її задовольнити.
Представник Лозівської міської ради в судовому засіданні заперечував проти заяви в повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на заяву ліквідатора та поясненнях. Зазначив про пропуск ліквідатором строку позовної давності на звернення до суду з заявою.
Суд, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, заслухавши пояснення учасників судового процесу, вважає заяву ліквідатора підлягаючою задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до частини 2 статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України (далі – ГПК України), провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Згідно до ст. 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції Закону України №2343-ХІІ від 14.05.1992р., провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.
Таким чином Закон про банкрутство має пріоритет перед іншими законодавчими актами України у регулюванні відносин, пов'язаних з банкрутством суб'єктів підприємницької діяльності. Отже, його норми, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.
Пунктом 11 Розділу X Прикінцеві та Перехідні положення Закону про банкрутство (в редакції Закону України №4212-VI від 22.12.2011 року) передбачено, що положення цього Закону застосовуються господарськими судами під час розгляду справ про банкрутство, провадження в яких порушено після набрання чинності цим Законом. Оскільки провадження у справі про банкрутство КП "Комбінат комунальних підприємств" порушено до прийняття відповідного закону, а саме 01.10.2012р., до спірних правовідносин підлягають застосуванню норми Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", в редакції Закону України №2343-ХІІ від 14.05.1992р. (далі - Закон про банкрутство).
Так, постановою господарського суду Харківської області від 11 жовтня 2012 року КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради ( далі – Боржник) було визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру у порядку, передбаченому ст. 52 Закону про банкрутство, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_2.
Боржник зареєстрований як юридична особа 19.01.1995 року Виконавчим комітетом Лозівської міської ради, номер запису про державну реєстрацію № 14761050002000093. Рішенням XXXVI сесії VI скликання Лозівської міської ради Харківської області від 23 серпня 2012 року вирішено внести зміни в рішення міської ради від 28.04.2005р. № 1034 “Про питання щодо застосування Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” до комунальних підприємств, які перебувають у власності територіальної громади міста”, виключивши комунальне підприємство “Комбінат комунальних підприємств” Лозівської міської ради Харківської області з переліку підприємств, до яких не застосовуються положення Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
У відповідності до ч.3 ст.78 Господарського кодексу України майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання або на праві оперативного управління. Пунктом 9 цієї статті визначено, що особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.
Згідно до п.7 ст.77 цього Кодексу казенне підприємство відповідає за своїми зобов*язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні. У разі недостатності зазначених коштів держава, в особі органу, до сфери управління якого входить підприємство, несе повну субсидіарну відповідальність за зобов*язаннями казенного підприємства.
Ліквідатором, з метою здійснення ліквідаційної процедури та забезпечення задоволення визнаних судом вимог кредиторів було проведено низку заходів, передбачених Законом про банкрутство, зокрема, щодо інвентаризації майна боржника, формування ліквідаційної маси, пошуку, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб тощо. На запити ліквідатора та суду було отримано інформацію стосовно реєстрації за банкрутом низки транспортних засобів, які перебували на балансі підприємства станом на дату порушення провадження у справі про банкрутство.
В ході ліквідаційної процедури було встановлено, що на транспортні засоби, які належали КП “Комбінат комунальних підприємств” Лозівської міської ради, було накладено арешт державною виконавчою службою в ході виконання рішень господарського суду про стягнення заборгованості на користь державних установ в період з 2002-2008 р.р. На час визнання боржника банкрутом під арештом перебували транспортні засоби, належні банкруту, у кількості 21 одиниці, що підтверджується відповідною постановою державного виконавця від 19.10.2012 р.
Але судом встановлено, що ці транспортні засоби згідно низки рішень Лозівської міської ради в період з 2003-2012 р.р. були або передані на баланс в інші комунальні структури без будь-яких ґрунтовних пояснень та належних доказів або списані як непридатні до експлуатації, хоча належних актів списання, оформлених та підписаних у встановленому діючим законодавством порядку, Лозівською міською радою до матеріалів справи не було надано.
У відповідності до статуту КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради є комунальним підприємством, яке утворене Лозівською міською радою Харківської області. Підприємство входить до сфери управління Лозівської міської ради, яка є представником власника – територіальної громади м. Лозова, і виконує його функції у межах, визначених Господарським кодексом та іншими законодавчими актами України. У відповідності до п.1.4;1.5; 1.6 Статуту підприємство було створене для здійснення некомерційної господарської діяльності, а його майно перебувало у комунальній власності та було закріплено за ним на праві оперативного управління. Отже, Підприємство здійснювало свою виробничу діяльність, передбачену Статутом, саме за рахунок цього майна.
Ліквідатором у відповідності до Методичних рекомендацій, затверджених Наказом Міністерства економіки України від 19 січня 2006 року N 14 було проведено аналіз фінансово-господарської діяльності, за висновками якого внаслідок вилучення необоротних активів на кінець 2005 року різко знизилися показники фінансової стійкості підприємства, що обумовило неспроможність здійснювати свою статутну діяльність. Крім того, зважаючи на п.3.2. Методичних рекомендацій щодо визначення ознак дій доведення до банкрутства на думку ліквідатора по відношенню до Лозівської міської ради як засновника КП «Комбінат комунальних підприємств» мають місце ознаки доведення Підприємства до банкрутства, а саме: Лозівська міська рада прийняла завідомо нераціональне рішення щодо вилучення активів Підприємства та передала ці активи третім особам; результатом цього вилучення активів стало різке погіршення фінансового стану підприємства та неспроможність здійснювати статутну діяльність, що призвело до виникнення наведеної вище заборгованості до бюджету та державних цільових фондів; постійне зростання питомої ваги дебіторської заборгованості за товари, роботи, послуги (до 95,5%) свідчить про те, що ніяких заходів для її стягнення за період діяльності Підприємства не вживалося.
Як свідчать статистичні дані, отримані ліквідатором від Головного управління статистики у Харківській області, КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради припинило свою господарську діяльність починаючи з 2006 року. 28 квітня 2005 року XXXII сесією IV скликання Лозівської міської ради Харківської області було прийняте рішення № 1045, за яким було вилучено майно підприємства.
Так, згідно даних форми статистичної звітності № 11 -03 «Звіт про наявність та рух основних засобів, амортизацію, (знос) за 2005 рік» у 2005 році сталося вибуття основних засобів, які перебували в оперативному управлінні боржника на суму 1388,9 тис. грн. Згідно даних, наведених у стовпчику 8 форми № 11-03, на початок 2005 року за Підприємством обліковувалися основні засоби, залишковою вартістю 544,4 тис. грн., за рахунок яких Підприємство здійснювало свою статутну діяльність. Згідно даних, наведених у стовпчику 5 форми № 11-03, у 2005 році вибули основні засоби, первісна вартість яких складала 1388,9 тис. грн. Згідно даних, наведених у стовпчику 7 форми № 11-03, на. кінець 2005 року залишилися основні засоби первісною вартістю 89,3 тис. грн. Згідно даних, наведених у стовпчику 9 форми № 11-03, на кінець 2005 року залишкова вартість основних засобів дорівнювала нулю.
Отже, судом встановлено, що в 2005 році на виконання вищевказаного Рішення Лозівської міської ради у Підприємства було вилучено 94% всього майна, яке перебувало в оперативному управлінні та використовувалось для здійснення Підприємством його статутної діяльності, а саме: будівлі, споруди, устаткування, транспортні засоби (АС машини, сміттєвози, вантажні автомобілі, екскаватор, причеп, трактор, автобуси). Таким чином на кінець 2005 року на балансі Підприємства обліковувались лише залишки основних засобів із стовідсотковим зносом, що унеможливлювало подальше здійснення статутної діяльності.
На вимогу суду надати повний перелік майна, яке залишилось у підприємства та письмові докази на підтвердження того, що після вилучення майна на підставі цього рішення у боржника залишилось майно, достатнє для здійснення виробничої статутної діяльності, Лозівською міською радою не було надано повних та обґрунтованих доказів.
Зважаючи на вищевикладене, суд вважає, що вилучення основних засобів у Підприємства на підставі Рішення № 1045 від 28 квітня 2005 року XXXII сесії IV скликання Лозівської міської ради Харківської області фактично позбавило банкрута майна, за рахунок якого мала здійснюватися статутна господарська діяльність, що унеможливило її здійснення та стало причиною зростання заборгованості перед бюджетом та державними цільовими фондами, кредиторська заборгованість яких в сумі 242169,30 (двісті сорок дві тисячі сто шістдесят дев’ять грн. 30 коп.) включена до затвердженого судом реєстру вимог кредиторів банкрута.
Отже, на думку суду, вищевказані обставини привели до фактично банкрутства КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради з вини його засновника - Лозівської міської ради Харківської області.
Відповідно до приписів, встановлених п. 4 ст. 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов’язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Згідно приписів п. 7 ст. 77 Господарського кодексу України підприємство відповідає за своїми зобов'язаннями лише коштами, що перебувають у його розпорядженні. У разі недостатності зазначених коштів держава, в особі органу, до сфери управління якого входить підприємство, несе повну субсидіарну відповідальність за зобов'язаннями казенного підприємства.
Відповідно до ст. 78 Господарського кодексу України особливості господарської діяльності комунальних унітарних підприємств визначаються відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом щодо діяльності державних комерційних або казенних підприємств, а також інших вимог, передбачених законом.
Положення Статуту КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради стосуються некомерційного комунального підприємства та кореспондуються із нормами та приписами, зазначеними у ст.ст. 77-78 Господарського кодексу України. П.5.6. Статуту підприємства визначено, що держава гарантує захист майнових прав підприємства. Вилучення державою у підприємства його майна здійснюється тільки у випадках і порядку, передбаченому Законами України.
Отже, у разі відсутності грошових коштів для проведення розрахунків за своїми грошовими зобов’язаннями, які виникли при здійсненні некомерційної господарської діяльності, передбаченої Статутом, розрахунки повинні бути здійснені органом управління КП «Комбінат комунальних підприємств» Лозівської міської ради – Лозівською міською радою, майно якої відповідно до Статуту, перебувало у комунальній власності та було закріплено за боржником на праві оперативного управління.
У відповідності до п.5 ст.25 Закону про банкрутство при здійсненні своїх повноважень ліквідатор має право заявити вимоги до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов’язаннями боржника у зв’язку з доведенням його до банкрутства. Розмір зазначених вимог визначається з різниці між сумою вимог кредиторів і ліквідаційною масою.
Ліквідатором було направлено вимогу про погашення Лозівською міською радою вказаної суми кредиторської заборгованості, яку було залишено без задоволення.
Суд вважає необхідним зауважити, що ліквідатор помилково обгрунтовує вимоги за заявою п.5 ст.41 Закону про банкрутство, який не має застосовуватися до спірних взаємовідносин. Але, суд вважає, що вказана обставина не впливає на розгляд заявлених вимог, оскільки аналогічна підстава визначена нормами п.5 ст.25 Закону про банкрутство.
Розмір кредиторської заборгованості згідно реєстру, який затверджено ухвалою господарського суду Харківської області складає 242169,30 (двісті сорок дві тисячі сто шістдесят дев’ять грн. 30 коп.). У даному випадку розмір вимог за заявою ліквідатора становить 242169,30 (двісті сорок дві тисячі сто шістдесят дев’ять грн. 30 коп.) і складає різницю між сумою вимог кредиторів, яка затверджена господарським судом, та ліквідаційною масою, яка становить 0,00 грн., оскільки усе майно банкрута перебувало в оперативному управлінні і тому не може бути включене до складу ліквідаційної маси. Жодних грошових коштів, які б перебували у розпорядженні боржника або майна, що підлягає включенню до ліквідаційної маси банкрута, ліквідатором в ході ліквідаційної процедури не було виявлено.
З урахуванням вищевикладеного, суд вважає, що засновник Підприємства - Лозівська міська рада Харківської області, у відповідності до п.5 ст.25 Закону про банкрутство та вищенаведених норм Цивільного кодексу України та п. 7 ст. 77 Господарського кодексу України несе повну субсидіарну відповідальність, оскільки у підприємства відсутні грошові кошти для проведення розрахунків, а виявлене ліквідатором майно перебувало в оперативному управлінні та не може бути включене до складу ліквідаційної маси банкрута.
З урахуванням вищевикладеного суд вважає вимогу ліквідатора про стягнення із засновника КП «Комбінат комунальних підприємств» - Лозівської міської ради Харківської області 242169,30 грн. законною, підтвердженою належними доказами та підлягаючою задоволенню.
Стосовно заяви представника Лозівської міської ради Харківської області про пропуск ліквідатором строку звернення до суду з відповідною заявою суд вважає твердження безпідставним, оскільки, як встановлено матеріалами справи та не заперечується ним в судовому засіданні, копія рішення №1045 від 28 квітня 2005 року XXXII сесії IV скликання Лозівської міської ради Харківської області була вперше надіслана на запити ліквідатора у жовтні 2013р. в якості додатку до листа від 27.11.2013р. № 1340. Отже, про наявність відповідного рішення ліквідатор дізнався лише з цієї відповіді, тому зважаючи на дату звернення ліквідатора до суду відповідною заявою – 24.11.2016р., строк звернення до суду, встановлений чинним законодавством, не пропущено. Посилання на те, що в запитах ліквідатора йде мова про правові підстави, згідно яких було здійснено передачу, вилучення або пошук транспорту, що перебував на балансі підприємства, не свідчить про те, що він був обізнаний про вилучення майже усього майна підприємства на підставі відповідного рішення Лозівської міської ради, а свідчить про вжиття ним належних дій стосовно пошуку та повернення майна банкрута у відповідності до вимог Закону про банкрутство.
Керуючись ст.ст. 22-32 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, ст. ст. 77, 86 ГПК України, суд -
УХВАЛИВ:
Заяву ліквідатора з урахуванням поданих доповнень та уточнень про стягнення з Лозівської міської ради 242169,30 грн. задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Лозівської міської ради Харківської області (код 04058829, 64600, Харківська область, м. Лозова, вул. Ярослава Мудрого, 1) на користь Комунального підприємства "Комбінат комунальних підприємств" Лозівської міської ради Харківської області (код 03358676, 64600, Харківська область, м. Лозова, вул. Правди, б. 4) 242169,30 грн., що складає різницю між сумою вимог кредиторів банкрута, яка затверджена господарським судом, і ліквідаційною масою, яка становить 0,00грн.
Ухвалу направити ліквідатору, кредиторам, боржнику, Лозівській міській раді.
Ухвалу підписано 17.07.2017р.
Суддя
ОСОБА_3