КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 826/9885/15 Головуючий у 1-й інстанції: Мазур А.С.
Суддя -доповідач: Мацедонська В.Е.
У Х В А Л А
19 січня 2017 року м. Київ
Київський апеляційний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Мацедонської В.Е.,
суддів Глущенко Я.Б., Межевича М.В.,
при секретарі Горяіновій Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Києві справу за апеляційною скаргою ОСОБА_2 та осіб, які приєднались до апеляційної скарги ОСОБА_3 - представника ОСОБА_4, ОСОБА_5 на постанову Окружного адміністративного суду м.Києва від 01 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_5, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06 серпня 2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03 березня 2015 року,-
в с т а н о в и в:
Постановою Окружного адміністративного суду м.Києва від 01 вересня 2016 року у задоволенні позову ОСОБА_5, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06 серпня 2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03 березня 2015 року відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, ОСОБА_2 подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції з мотивів її незаконності та необґрунтованості, та прийняти нову постанову, якою задовольнити позови.
Під час апеляційного розгляду справи ОСОБА_3 заявлено клопотання про зупинення провадження у справі з метою витребування від Кабінету Міністрів України економічного обґрунтування прийняття постанови №409 від 06 серпня 2014 року, докази дотримання процедури, встановленої для регуляторного акту, та від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, економічне обґрунтування прийняття постанови №583 від 03 березня 2015 року, висновок щодо дотримання вимог Європейської конвенції з прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, докази призначення ОСОБА_6 на посаду тимчасово виконуючого обов'язки Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та його повноваження. Наведене клопотання обґрунтоване необхідністю витребування відповідних доказів для з'ясування всіх обставин у справі.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення та думку учасників процесу, що з'явились у судове засідання, перевіривши матеріали справи, доводи клопотання про зупинення провадження у справі, колегія суддів вважає необхідним його задовольнити, виходячи із наступного.
Статтею 49 КАС України передбачено, що особи, які беруть участь у справі, мають право, зокрема, заявляти клопотання і відводи; давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення; подавати докази, брати участь у дослідженні доказів; висловлювати свою думку з питань, які виникають під час розгляду справи, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам; подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
У відповідності до ч.ч.4, 5 ст.11 КАС України суд вживає передбачені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребувати докази, яких, на думку суду, не вистачає.
Відповідно до п.4 ч.2 ст.156 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі наявності інших причин за обґрунтованим клопотанням сторони або третьої особи, яка заявляє самостійні вимоги на предмет спору, - до терміну, встановленого судом.
Приймаючи до уваги, що витребувані докази можуть свідчити про правомірність або протиправність постанов №409 від 06 серпня 2014 року та №583 від 03 березня 2015 року, які є предметом розгляду даної справи, що, свою чергу, може вплинути на її вирішення, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для зупинення провадження у справі.
З огляду на викладене, з метою повного та об'єктивного розгляду справи, для недопущення порушення прав сторін у справі, враховуючи обґрунтованість клопотання про зупинення провадження, колегія суддів приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання, витребування від Кабінету Міністрів України економічного обґрунтування прийняття постанови №409 від 06 серпня 2014 року, докази дотримання процедури, встановленої для регуляторного акту, та від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, економічне обґрунтування прийняття постанови №583 від 03 березня 2015 року, висновок щодо дотримання вимог Європейської конвенції з прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, докази призначення ОСОБА_6 на посаду тимчасово виконуючого обов'язки Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та його повноваження та зупинення провадження у справі.
Керуючись ст.ст.156, 160, 195, 196, 206, 212, 254 КАС України, суд,-
у х в а л и в:
Клопотання ОСОБА_3 - задовольнити.
Зупинити провадження у справі за адміністративним позовом ОСОБА_5, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_3 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06 серпня 2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03 березня 2015 року до отримання документів від Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Витребувати від Кабінету Міністрів України економічне обґрунтування прийняття оскаржуваної постанови №409 від 06 серпня 2014 року, докази дотримання процедури, встановленої для регуляторного акту.
Витребувати від Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, економічне обґрунтування прийняття постанови №583 від 03 березня 2015 року, висновок щодо дотримання вимог Європейської конвенції з прав людини та основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, докази призначення ОСОБА_6 на посаду тимчасово виконуючого обов'язки Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, та його повноваження.
Встановити строк до 07 лютого 2017 року для надання витребуваних документів до суду.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Повний текст ухвали виготовлено 23 січня 2017 року.
Головуючий суддя В.Е.Мацедонська
Судді Я.Б.Глущенко
М.В.Межевич