КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 826/9885/15
У Х В А Л А
"06" грудня 2016 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді Аліменка В.О.,
суддів Безименної Н.,В., Епель ОВ.,
за участю секретаря Лебедєвої Ю.Б.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні питання про продовження строку розгляду апеляційної скарги ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_4 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06.08.2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03.03.2015 року, -
В С Т А Н О В И Л А:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_3 з позовом до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, ОСОБА_4 ()справа №826/9885/15, в якому просить (з урахуванням заяви про збільшення розміру позовної вимоги від 01.09.2015):
визнати Постанову Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» незаконною;
визнати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №583 від 03.03.2015 «Про встановлення роздрібних цін на природний газ, що використовується для потреб населення» незаконною;
скасувати Постанову Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування»;
скасувати постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг №583 від 03.03.2015 «Про встановлення роздрібних цін на природний газ, що використовується для потреб населення»;
визнати відсутність компетенції (повноваження) Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо прийняття постанови (рішень) про встановлення (зміну) тарифів (цін) на природній газ, що використовується для потреб населення;
визнати відсутність компетенції (повноважень) ОСОБА_5, призначеного на підставі Указу Президента України №969/2014 від 30.12.2014 «Про тимчасове виконання обов'язків Голови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» щодо підписання постанови (рішень) Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг;
стягнути з відповідача 1-2 кошти на відшкодування шкоди, завданої їхніми незаконними рішеннями;
стягнути з Кабінету Міністрів України неправомірно стягнуті з ОСОБА_3 кошти за газопостачання у розмірі 4307,88 грн. за кожен рік, починаючи з 2013, 2014 та 2015 роки;
стягнути з Кабінету Міністрів України за завдану ОСОБА_3 значну моральну шкоду у розмірі 43070,00 грн. за кожен рік, починаючи з 2013, 2014 та 2015 роки.
Також, до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась ОСОБА_2 з позовом до Кабінету Міністрів України (справа №826/5694/15), в якому просить (з урахуванням уточнень до позовної заяви від 27.01.2016):
визнати дії Кабінету Міністрів України щодо прийняття Постанови №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» незаконними (протиправними);
визнати Постанову Кабінету Міністрів України №409 від 06.08.2014 «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» нечинною та незаконною з моменту прийняття.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 31.05.2016 об'єднано в одне провадження адміністративні справи №826/9885/15 та №826/5694/15, а об'єднаним справам присвоєно №826/9885/15.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 вересня 2016 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, Позивачем, ОСОБА_2, та ОСОБА_6 подано апеляційні скарги.
Як вбачається із матеріалів справи ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року апеляційне провадження за апеляційною скаргою ОСОБА_2 було відкрито та призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні н а 06 грудня 2016 року 10:15 год.
Однак, апеляційна скарга ОСОБА_6 ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року була залишена без руху з тих підстав, що скаржником не обґрунтовано, яким саме чином постанова Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 вересня 2016 року порушує права ОСОБА_6, у чому саме полягає неправильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, крім того не додано копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі та не зазначено дату постанови Окружного адміністративного суду м. Києва, яка, на думку ОСОБА_6, підлягає скасуванню.
Ухвала Київського апеляційного адміністративного суду від 17 листопада 2016 року отримана ОСОБА_6 25.11.2016 року.
06.12.2016 року ОСОБА_4 - представником ОСОБА_6 подано заяву про відкликання апеляційної скарги ОСОБА_6, яка була прийнята судом та задоволена.
Також, ОСОБА_4 подав заяву про приєднання до апеляційної скарги ОСОБА_7, яка було задоволена.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши доводи апеляційної скарги, ознайомившись із наявними у справі доказами, колегія суддів приходить до наступного.
У судовому засіданні 06.12.2016 року, у суді апеляційної інстанції з'ясувалось, що належного підтвердження повідомлення ОСОБА_3 про дату час та місце судового засідання матеріали справи не містять, у зв'язку з чим представником ОСОБА_6 - ОСОБА_4 було заявлено клопотання про продовження строку розгляду апеляційної скарги ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 вересня 2016 року.
Сторонами вказане клопотання було підтримано.
Відповідно до частини 1 статті 195-1 КАС України апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції має бути розглянута протягом одного місяця з дня постановлення ухвали про відкриття апеляційного провадження, а апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції - протягом п'ятнадцяти днів з дня постановлення ухвали про відкриття апеляційного провадження.
В той же час, положеннями частини 2 статті 195-1 апеляційному суду надано можливість, з урахуванням особливостей розгляду справи, продовжити строк розгляду справи, але не більш як на п'ятнадцять днів, про що постановляється ухвала.
Положеннями ч. 3 ст. 49 КАС України передбачено, що особи, які беруть участь у справі, мають право, зокрема:
- заявляти клопотання і відводи;
- давати усні та письмові пояснення, доводи та заперечення;
- подавати докази, брати участь у дослідженні доказів;
- висловлювати свою думку з питань, які виникають під час розгляду справи, задавати питання іншим особам, які беруть участь у справі, свідкам, експертам, спеціалістам, перекладачам;
- подавати заперечення проти клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
Апеляційне провадження в адміністративній справі №826/9885/15 за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_4 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06.08.2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03.03.2015 року відкрито 17 листопада 2016 року, оскільки апеляційна скарга подана на постанову суду першої інстанції, то строк розгляду апеляційної скарги закінчується 17 грудня 2016 року, а призначити наступний розгляд справи раніше 20.12.2016 року не видається за можливе, тому колегія суддів вважає, що клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів підлягає задоволенню, відповідно з 06 грудня 2016 року розпочнеться продовжений строк розгляду справи №826/9885/15.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 11, 160, 167, 195-1 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Продовжити строк розгляду апеляційної скарги ОСОБА_2 на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 01 вересня 2016 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3, ОСОБА_2 до Кабінету Міністрів України, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, третя особа: ОСОБА_4 про визнання протиправною та скасування постанови №409 від 06.08.2014 року, визнання протиправною постанови №583 від 03.03.2015 року - на 15 (п'ятнадцять) днів з 06 грудня 2016 року на 15 днів.
Перенести розгляд справи до 20 грудня 2016 року о 10 год. 45 хв.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, є остаточною та оскарженню не підлягає.
Головуючий суддя В.О. Аліменко
Судді Н.В. Безименна
О.В. Епель
Головуючий суддя Аліменко В.О.
Судді: Безименна Н.В.
Епель О.В.