ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/29133/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 березня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся з позовом, в якому просить:
- визнати протиправними дії та бездіяльність відповідача, які належать до предмету оскарження за позовом ОСОБА_1 ;
- зобов`язати відповідача за встановленою законом процедурою скласти та видати позивачеві свідоцтво про хворобу.
Посилається на те, що проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 Національної гвардії України, перебуває у військовому званні «майстер-сержант» та обіймає посаду головного сержанта взводу охорони дипломатичних представництв. Зазначив, що 10.10.2023 року, у зв`язку із значним погіршенням стану здоров`я, позивач був направлений на огляд до медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» (далі ДУ «ТМО МВС України по Львівській області») для встановлення ступеня придатності до військової служби. За результатом медичного огляду відповідачем винесено постанову про обмежену придатність позивача до військової служби, яка оформлена Довідкою №380 від 13.11.2023 року. Однак, на його думку, відповідач мав би скласти Свідоцтво про хворобу, яке передбачене додатком №14 до Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженого наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 року №402 (далі Положення №402), замість Довідки, яка передбачена додатком №13 до цього ж Положення. Крім того, вказав, що викладена у Довідці №380 від 13.11.2023 року інформація щодо стану його здоров`я є недостовірною. Вважаючи у зв`язку із цим свої конституційні права та гарантії порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом. Просить позов задовольнити повністю.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що в особливий період щодо військовослужбовців Національної гвардії України, які визнані «обмежено придатними до військової служби» постанови медичної (військово-лікарської) комісії оформляються як Довідки. Тому, за рішенням медичної (військово-лікарської) комісії ДУ «ТМО МВС України по Львівській області» позивачеві, який був визнаний «обмежено придатним до військової служби», видана Довідка №380 від 13.11.2023 року. Поряд з тим, зазначила, що у разі наявності сумніву щодо правильності рішення медичної (військово-лікарської) комісії ДУ «ТМО МВС України по Львівській області» позивач має право звернутись до Центральної медичної (військово-лікарської) комісії МВС для перегляду відповідного рішення (п.18 розділу ІІІ Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС, затвердженого наказ Міністерства внутрішніх справ України від 03.04.2017 року №285). Зважаючи на викладене, вважає, що дії відповідача є правомірними та такими, що ґрунтуються на Конституції та законах України. Просить відмовити в задоволенні позову повністю.
Ухвалою судді від 18.12.2023 року прийнято до провадження вищевказану адміністративну справу, яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Ухвалою суду від 26.02.2024 року передано заяву представника позивача про відвід головуючого судді Ланкевича А.З. для реєстрації в автоматизованій системі документообігу для визначення судді, який не входить до складу суду, що розглядає дану справу, в порядку, встановленому ч.1 ст.31 Кодексу адміністративного судочинства України, для вирішення заяви про відвід.
Ухвалою суду від 29.02.2024 року відмовлено у задоволенні заяви представника позивача про відвід судді Ланкевича А.З.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставин.
Позивач, ОСОБА_1 , проходить військову службу у військовій частині НОМЕР_1 Національної гвардії України, перебуває у військовому званні «майстер-сержант» та обіймає посаду головного сержанта (начальника військового наряду) 3 взводу охорони роти охорони дипломатичних представництв і консульських установ.
11.10.2023 року командиром військової частини НОМЕР_1 Національної гвардії України видано направлення на медичний огляд до медичної (військово-лікарської) комісії ДУ «ТМО МВС України по Львівській області», в якому просив здійснити медичний огляд майстер-сержанта ОСОБА_1 для визначення стану його здоров`я з метою встановлення придатності до подальшої служби.
У період з 12.10.2023 року по 03.11.2023 року позивач перебував на стаціонарному обстеженні в терапевтичному відділенні стаціонару лікарні ДУ «ТМО МВС України по Львівській області», про що складено Акт дослідження стану здоров`я.
За результатами проходження медичного огляду та вивчення даних про позивача відповідачем прийнято експертне рішення у формі постанови про обмежену придатність до військової служби, яка оформлена Довідкою №380 від 13.11.2023 року.
У Довідці №380 від 13.11.2023 року зазначено:
«Діагноз і постанова комісії:
Вертеброгенна цервікотораколюмбоішалгія з м?язево-тонічним та больовим синдромом на грунті остеохондрозу шийного, грудного та поперекового відділів хребта, ускладненого протрузіями МХД С5-С6, С6-С7, L5-S1 та помірним порушенням функції хребта. ДЕП І ст. (судинна, вертеброгенна) зі стійкими цефалгіями, з ознаками внутрішньочерепної гіпертензії, вестибулоатактичним та астенічним синдромом, частими судинними пароксизмами, когнітивним дефіцитом та незначним порушенням координації та рухів. Гіпертонічна хвороба ІІ ст., 2 ступінь, ризик високий. Гіпертонічна ангіопатія сітківки обох очей. ІХС. Стабільна стенокардія напруги. ФК 1. Атеросклероз коронарних артерій. (Коронарографія (02.10.2023 року) - ліва коронарна артерія - стовбур прохідний, передня міжшлуночкова артерія - пристінкові зміни, синдром Slov-Flow, огинаюча артерія - пристінкові зміни, права коронарна артерія - пристінкові зміни), СН І (ФВ ЛШ 60%). Варикозне розширення вен в басейні НПВ обох нижніх кінцівок в стадії компенсації. C2EpAsPr. Короткозорість слабкого ступеню обох очей з гостротою зору 0,9/0,9 з корекцією до 1,0/1,0.
Захворювання, ТАК, пов`язане з проходженням військової служби.
На основі статті 23б; 64б; 41в; 40в; 39в; 42г графи ІІ ТДВ - Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби «Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України», затвердженого наказом МО України від 14.08.2008 року №402 (в редакції наказу МО України від 18.08.2023 року №490).
Обмежено придатний до військової служби (обмежити надмірні фізичні навантаження та носіння бронежилету).
Постанова винесена в особливий період.».
Не погоджуючись з формою постанови медичної (військово-лікарської) комісії, зокрема, на думку позивача, відповідач мав би скласти Свідоцтво про хворобу, а не Довідку про обмежену придатність, а також з інформацією, яка наведена у цій Довідці №380 від 13.11.2023 року, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.17 Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.
Статтею 65 Конституції України визначено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 10, 14 ст.2 Закону України 25.03.1992 року №2232-XII «Про військовий обов`язок і військову службу» (далі - Закон №2232), військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Проходження військової служби здійснюється, зокрема, громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом, які вважаються військовослужбовцями.
На військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період у визначеному цим Законом порядку для оперативного доукомплектування Збройних Сил України та інших військових формувань призиваються громадяни України, які уклали контракти про проходження служби у військовому резерві та/або зараховані до військового оперативного резерву.
Виконання військового обов`язку в особливий період здійснюється з особливостями, визначеними цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.
Згідно з абз.13 ч.1 ст.1 Закону України «Про оборону України», особливий період період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.
17.03.2014 року, після оприлюднення Указу Президента України від 17.03.2014 року №303/2014 «Про часткову мобілізацію», в Україні розпочав діяти особливий період.
Крім того, Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року строком на 30 діб, який затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №2102-ІХ.
У подальшому, воєнний стан неодноразово продовжувався та триває й на час розгляду справи.
Відповідно до ч.10 ст.2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» та з метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров`я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи наказом Міністерства оборони України від 14.08.2008 року №402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України.
Згідно з п.1.1 розділу І цього Положення, військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців, військовозобов`язаних та резервістів, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Відповідно до п.2.1 розділу І Положення №402, для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі).
Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК)) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання штатної військово-лікарської комісії.
Порядок проведення лікарської, військово-лікарської та лікарсько-льотної експертиз медичними (військово-лікарськими) комісіями (далі - М(ВЛ)К), утвореними в закладах охорони здоров`я, що належать до сфери управління Міністерства внутрішніх справ України (далі - ЗОЗ МВС), визначено Положенням про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 03.04.2017 року №285.
Згідно з підп.2 п.2 розділу І цього Положення, основними завданнями М(ВЛ)К є: визначення за станом здоров`я та фізичного розвитку придатності кандидатів на військову службу за контрактом, у військовому резерві, кандидатів на навчання у вищих військових навчальних закладах Національної гвардії України (далі - ВВНЗ), ступеня придатності військовослужбовців Національної гвардії України (далі - НГУ) до подальшого проходження військової служби.
Відповідно до підп.3 п.2 розділу І Положення №285, М(ВЛ)К відповідно до покладених на них завдань: проводять військово-лікарську експертизу щодо кандидатів на військову службу за контрактом, у військовому резерві, на навчання у ВВНЗ, військовослужбовців НГУ, колишніх військовослужбовців НГУ, колишніх осіб рядового і начальницького складу;
За змістом п.4 розділу І Положення №285, при здійсненні військово-лікарської експертизи щодо військовослужбовців НГУ, резервістів, кандидатів на військову службу за контрактом, кандидатів на навчання у ВВНЗ М(ВЛ)К) керуються Положенням про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, затвердженим наказом Міністра оборони України від 14 серпня 2008 року №402, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17 листопада 2008 року за №1109/15800 (далі - Положення про ВЛЕ).
Рішення М(ВЛ)К щодо придатності (непридатності) осіб до військової служби приймаються відповідно до Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності на військову службу, наведеного в додатку 1 до Положення про ВЛЕ.
Рішення М(ВЛ)К про причинний зв`язок захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв) військовослужбовців НГУ, колишніх військовослужбовців НГУ приймаються згідно з вимогами Положення про ВЛЕ.
У відповідності до вимог п.п.1-3 розділу ІІ Положення №285, лікарська та військово-лікарська експертизи проводяться штатними та позаштатними М(ВЛ)К.
Штатними М(ВЛ)К є Центральна медична (військово-лікарська) комісія (далі - ЦМ(ВЛ)К) Державної установи «Головний медичний центр Міністерства внутрішніх справ України» (далі - ДУ ГМЦ), М(ВЛ)К державних установ «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України» по областях, місту Києву (далі - ДУ ТМО).
ЦМ(ВЛ)К - штатна М(ВЛ)К, на яку покладається організація лікарської, військово-лікарської та лікарсько-льотної експертиз у ЗОЗ МВС. ЦМ(ВЛ)К здійснює координацію діяльності М(ВЛ)К ДУ ТМО та позаштатних М(ВЛ)К з питань проведення лікарської та військово-лікарської експертиз.
До складу штатних М(ВЛ)К входять голова (начальник) комісії, лікарі, медичні реєстратори (п.5 розділу ІІ Положення №285).
Штатні М(ВЛ)К комплектуються лікарями, які мають сертифікат лікаря - спеціаліста за відповідною лікарською спеціальністю, свідоцтво про присвоєння кваліфікаційної категорії (п.7 Положення розділу ІІ №285).
За потреби до роботи штатних М(ВЛ)К можуть залучатися інші лікарі ЗОЗ МВС (п.9 розділу ІІ Положення №285).
Згідно п.1 розділу ІІІ Положення №285, направлення на медичний огляд для проведення лікарської (військово-лікарської) експертизи, форма якого наведена в додатку 4 до цього Положення (далі - Направлення на медичний огляд), оформлюється підрозділами кадрового забезпечення поліції, командуванням головного органу військового управління, оперативно-територіальних об`єднань, з`єднань, військових частин НГУ (далі - військові частини).
За змістом п.1.1 розділу ІІ Положення №402, медичний огляд включає в себе вивчення та оцінку стану здоров`я і фізичного розвитку громадян на момент огляду в цілях визначення ступеня придатності до військової служби, навчання за військово-обліковими спеціальностями, вирішення інших питань, передбачених цим Положенням, з винесенням письмового висновку (постанови). Під придатністю до військової служби у цьому Положенні розуміється такий стан здоров`я і фізичного розвитку громадян, який дозволяє їм виконувати передбачені статутами, інструкціями службові обов`язки з конкретної військової спеціальності у виді Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до закону (далі - інші військові формування), у мирний та воєнний час.
Відповідно до п.п.8, 9 розділу ІІІ Положення №285, перед початком медичного огляду особі, яка направлена на медичний огляд, М(ВЛ)К видається Акт медичного огляду (додаток 5). До Акта медичного огляду долучаються результати обстежень, зазначених у пункті 7 цього розділу, та документація, зазначена в Направленні на медичний огляд.
Медичний огляд особи у М(ВЛ)К проводиться з обов`язковим обстеженням лікарями: терапевтом, хірургом, невропатологом, офтальмологом, отоларингологом, дерматовенерологом, стоматологом, психіатром та лікарем-психологом (практичним психологом) ЗОЗ МВС, а за медичними показаннями - лікарями інших спеціальностей.
Згідно п.12 розділу ІІІ Положення №285, у разі виникнення необхідності в уточненні діагнозу захворювання, поранення (контузії, травми, каліцтва) чи їх наслідків М(ВЛ)К може запропонувати особі амбулаторне або стаціонарне обстеження в ЗОЗ МВС.
У разі неможливості проведення необхідного дослідження стану здоров`я у ЗОЗ МВС стаціонарне або амбулаторне обстеження може проводитися в інших державних або комунальних ЗОЗ. У таких випадках особі видається Акт дослідження стану здоров`я (додаток 6). Після проведення обстеження Акт дослідження стану здоров`я, завірений підписами керівника ЗОЗ і лікаря, що проводив обстеження, та скріплений печаткою цього закладу, передається до М(ВЛ)К.
Акт дослідження стану здоров`я додається до Акта медичного огляду, розглядається М(ВЛ)К і є додатковим матеріалом при прийнятті експертного рішення.
Відповідно до п.16 розділу ІІІ Положення №285, за результатами проходження медичного огляду та вивчення даних про особу, яка проходить медичний огляд, М(ВЛ)К приймає експертне рішення у формі постанови щодо придатності (непридатності) особи до служби, причинного зв`язку захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв), інформація про що відображається в заключній частині Акта медичного огляду. Залежно від результату медичного огляду оформляються такі документи: Довідка медичної (військово-лікарської) комісії (додаток 13) (далі - Довідка) або Свідоцтво про хворобу (додаток 14). Інформація про прийняте М(ВЛ)К рішення вноситься до Книги обліку документації медичної (військово-лікарської) комісії (додаток 15) (далі - Книга обліку документації).
У разі незгоди з рішенням штатної М(ВЛ)К особа, яка проходила медичний огляд, може оскаржити його в ЦМ(ВЛ)К (п.18 розділу ІІІ Положення №285).
Згідно п.п.1, 2 розділу VIII Положення №285, за результатами лікарської (військово-лікарської) експертизи М(ВЛ)К приймають рішення (постанови) М(ВЛ)К, які включають відомості про діагноз, придатність (непридатність) до служби в поліції або НГУ та причинний зв`язок захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв). Рішення (постанови) М(ВЛ)К щодо поліцейських, військовослужбовців НГУ приймаються станом на дату їх медичного огляду.
Відповідно до п.11 розділу VIII Положення №285, рішення М(ВЛ)К про причинний зв`язок захворювань, поранень (контузій, травм або каліцтв) військовослужбовців НГУ приймаються у формулюваннях, передбачених Положенням про ВЛЕ.
Згідно з п.1 розділу IX Положення №285, залежно від результатів проведеної лікарської та/або військово-лікарської експертизи М(ВЛ)К приймається рішення, яке може бути оформлене як Свідоцтво про хворобу, Довідка або Постанова медичної (військово-лікарської) комісії (додаток 18) (далі - Постанова М(ВЛ)К).
Відповідно до п.20.3 розділу ІІ Положення №402, при медичному огляді військовослужбовців та інших осіб ВЛК приймаються постанови такого змісту: а) «придатний; б) «непридатний», зокрема: до військової служби в мирний час, обмежено придатний у воєнний час (На воєнний час приймається постанова: «Обмежено придатний до військової служби»).
Пунктом 2 розділу IX Положення №285, рішення М(ВЛ)К оформлюється як Свідоцтво про хворобу, якщо за результатами медичного огляду поліцейський, військовослужбовець НГУ, здобувач вищої освіти в ЗВО, ВВНЗ визнаний непридатним або обмежено придатним до служби. В інших випадках рішення М(ВЛ)К щодо осіб, зазначених у пункті 2 розділу І цього Положення, оформляється як Довідка або Постанова М(ВЛ)К.
Відповідно до п.22.5 розділу ІІ Положення №402, свідоцтво про хворобу у воєнний час складається: на всіх військовослужбовців, визнаних непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку, непридатними до військової служби з переоглядом через 6-12 місяців; на офіцерів запасу, визнаних непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку.
У всіх інших випадках у особливий період постанова ВЛК оформляється довідкою ВЛК. У воєнний час довідка на контроль у штатну ВЛК не направляється.
Так, статтею 1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» визначено, що воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.
Крім того, як уже зазначалось вище, Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 року строком на 30 діб, який затверджений Законом України «Про затвердження Указу Президента України Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 року №2102-ІХ. У подальшому, воєнний стан неодноразово продовжувався та триває й на час розгляду справи.
Спірним у цій справі є форма рішення медичної (військово-лікарської) комісії та інформація, зазначена у ньому.
Щодо тверджень позивача про те, що відповідач видав позивачеві документ, який не відповідає вимогам п.2 розділу IX Положення №285, то суд такі не враховує, адже в Україні з 17.03.2014 року діє особливий період. Тому, з урахуванням положень п.22.5 розділу ІІ Положення №402, постанова ДУ «ТМО МВС України по Львівській області» оформлена саме Довідкою, а не Свідоцтвом про хворобу, як помилково вважає позивач.
Стосовно посилань на те, що у Довідці №380 від 13.11.2023 року не міститься повна та достовірна інформація про стан здоров`я позивача, суд зважає на таке.
У межах адміністративного процесу суд не вправі надавати оцінку діям лікарів ВЛК при застосуванні ними відповідних методів огляду позивача, дослідження медичної документації, визначенні діагнозів та відповідності їх конкретній статті Розкладу хвороб, станів та фізичних вад, що визначають ступінь придатності до військової служби та встановлення причинного зв`язку захворювання, оскільки це потребує спеціальних знань медицини.
Питання визначення причинного зв`язку захворювання за результатами медичного обстеження є дискреційними повноваженнями М(ВЛ)К, а тому суд не вправі перебирати на себе повноваження цього органу.
У ході розгляду справи позивач не надав доказів порушення відповідачем процедури прийняття оскаржуваної постанови М(ВЛ)К про визнання його обмежено придатним до військової служби, а суд не встановив порушення відповідачем процедури медичного огляду позивача та/або оформлення його результатів.
При виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин, суд також враховує висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 12.02.2021 року у справі №820/5570/16, згідно з яким «…Розглядаючи по суті спори у справах щодо оскарження рішень ВЛК, суд вправі перевірити законність висновку ВЛК лише в межах дотримання процедури прийняття цього висновку. Однак суд не може здійснювати власну оцінку підставності прийняття певного висновку, оскільки, як попередньо зазначалося, суди не є спеціалізованими установами в медичній сфері і тому оцінка підставності висновку ВЛК виходить за межі необхідного дослідження в контексті застосування норм матеріального права».
До всього, суд враховує, що у разі наявності сумніву щодо правильності висновку М(ВЛ)К при ДУ «ТМО МВС України по Львівській області» щодо визнання позивача обмежено придатним до військової служби, останній мав право звернутись до ЦМ(ВЛ)К для перегляду відповідного висновку, як-то передбачено п.18 розділу ІІІ Положення №285.
Втім, позивач не звертався до ЦМ(ВЛ)К для перегляду висновку відповідача та не скористався своїм правом на проведення повторно медичного огляду щодо придатності до військової служби.
Будь-яких інших обставин, які б вимагали детальної відповіді або спростування, позивачем у позовній заяві та відповіді на відзив не зазначено та з матеріалів справи не встановлено.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі досліджених доказів та встановлених на їх підставі обставин, суд дійшов висновку, що докази, подані позивачем, переконують у безпідставності позовних вимог. Натомість, відповідач виконав покладений на нього ч.2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України обов`язок, а саме довів правомірність своїх дій та рішень, чим спростував твердження позивача про порушення його прав та інтересів.
А тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд вважає, що в задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної установи «Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Львівській області» про визнання протиправними дій та бездіяльності, зобов`язання вчинити дії слід відмовити.
Щодо судового збору, то відповідно до ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки у задоволенні позову відмовлено, сплачений позивачем судовий збір поверненню не підлягає.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в :
у задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ланкевич А.З.