Справа № 352/1366/21
Провадження № 1-кс/352/78/22
У Х В А Л А
про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання
15 лютого 2022 р. м. Івано-Франківськ
Слідча суддя Тисменицького районного суду
Івано-Франківської області ОСОБА_1
з участю прокурора ОСОБА_2
підозрюваного ОСОБА_3
захисника ОСОБА_4
секретаря ОСОБА_5
розглянувши клопотання слідчої СВ ВП №1 (м. Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_6 , погоджене з прокурором Івано-Франківської окружної прокуратури ОСОБА_2 , про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця смт. Рожнятів Івано-Франківської області, зареєстрованого та жителя АДРЕСА_1 , раніше не судимого, громадянина України, підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України,-
в с т а н о в и л а :
Клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання відносно підозрюваного ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42021092080000002 від 19.03.2021 р. відповідає вимогам ст.184 КПК.
Підозрюваний ОСОБА_3 , який прибув у судове засідання, отримав копію даного клопотання та доданих до нього матеріалів, що підтверджується його розпискою.
Клопотання обґрунтовується тим, що СВ ВП №1 Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України. Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_3 у відповідності до розпорядження № 62 від 19.09.2018 р. Поберезької сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області прийнятий на посаду державного реєстратора. У подальшому ОСОБА_3 для забезпечення належної реалізації положень Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» 08.10.2018 р. отримав під розписку від Івано-Франківської філії державного підприємства «Національні інформаційні системи» логін та пароль доступу до Єдиних та Державних реєстрів (автоматизованих систем) з метою здійснення відповідних дій у межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами, що регламентують їх функціонування, тим самим отримав повний доступ до автоматизованих систем, в тому числі до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Заявник ОСОБА_3 відповідно до статті 634 Цивільного кодексу України шляхом подання заяви приєднався до договору про надання послуг електронного цифрового підпису та його умов, встановлених Державним підприємством «Національні інформаційні системи», що розміщено на офіційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів органів юстиції України (далі-АЦСК) за адресою: ca.informjust.ua. Федорин М.М. підписом засвідчив, що він ознайомлений з умовами договору про надання послуг електронного цифрового підпису, погоджується з ним та зобов`язується виконувати. Подання вищевказаної заяви є підставою для надання АЦСК заявнику послуг ключа. Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - єдина державна інформаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, обробку, захист, облік та надання інформації про юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадські формування, що не мають статусу юридичної особи. Державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом. Статтею 1 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» від 05.07.1994 № 80/94-ВР зі змінами визначено, що інформаційна (автоматизована) система - організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів. Захист інформації в системі - діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі. Несанкціоновані дії щодо інформації в системі - дії, що провадяться з порушенням порядку доступу до цієї інформації, установленого відповідно до законодавства. Відповідно до ч. 3 ст. 34 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» рішення загальних зборів учасників з питань перерозподілу часток між учасниками товариства (п. 5 ч. 2 ст. 30 цього Закону) приймаються одностайно всіма учасниками товариства, які мають право голосу з відповідних питань. Згідно ч. 4 ст. 34 цього Закону рішення загальних зборів учасників товариства приймаються більшістю голосів усіх учасників товариства, які мають право голосу з відповідних питань. Частиною 5 ст. 34 цього ж Закону передбачено, що статутом товариства може встановлюватися інша кількість голосів учасників товариства (але не менше, ніж більшість голосів), необхідна для прийняття рішень з питань порядку денного загальних зборів учасників, крім рішень, які відповідно до цього Закону приймаються одностайно. Згідно п. 6 ч. 1 ст. 15 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству. Рішення уповноваженого органу управління юридичної особи, що подається для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами). Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, а згідно п. 5 ч. 1 ст. 28 цього Закону невідповідність поданих документів вимогам Конституції та законів України є підставою для відмови в проведенні державної реєстрації. Згідно з аб. 4 п. 10 розділу ІІ «Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи», затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2016 за № 200/28330 (зі змінами), якщо за результатами здійсненої перевірки поданих документів державним реєстратором встановлено наявність підстав як для зупинення їх розгляду, так і для відмови у державній реєстрації, які не пов`язані одна з одною, та усунення підстав для зупинення розгляду документів не матиме наслідком проведення державної реєстрації, державний реєстратор формує повідомлення про відмову в проведенні державної реєстрації із зазначенням виключного переліку підстав для відмови та із зазначенням підстав для зупинення їх розгляду. Державний реєстратор Поберезької сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області ОСОБА_3 уповноважений на здійснення функцій представника органу місцевого самоврядування, обіймає постійно в органі місцевого самоврядування відповідну посаду, та виконує вищевказані функції за спеціальними повноваженнями, якими він наділений повноважним органом місцевого самоврядування та законом, тобто згідно з положеннями примітки 1 до статті 364 Кримінального кодексу України, є службовою особою. Відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3, підпункту «б» пункту 2 частини 1 статті 3 та пункту 3 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (зі змінами), ОСОБА_3 є суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону. ОСОБА_3 , будучи державним реєстратором Поберезької сільської ради, маючи доступ до автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, створення та функціонування яких належить до компетенції Міністерства юстиції України, в тому числі до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, відповідно до повноважень державного реєстратора, володіючи ідентифікатором доступу до автоматизованих систем Єдиних та Державних реєстрів, в тому числі автоматизованої системи Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, зловживаючи повноваженнями державного реєстратора, тобто особи, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, у співучасті з директором ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 використав свої повноваження в злочинних цілях, за наступних обставин. У процесі господарської діяльності Акціонерного товариства державної форми власності «Оріана» (99,9 % акцій належать Фонду державного майна України) у 2017 році утворено ТОВ «Оріана-Еко» (державної форми власності). У 2018 році рішенням загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» збільшено статутний капітал указаного Товариства шляхом включення учасника ТОВ «Калуська соляна компанія» (засновники та кінцеві бенефіціарні власники фізичні особи ОСОБА_8 та ОСОБА_9 ). Станом на 05.05.2018 р. статутний капітал ТОВ «Оріана-Еко» складався із часток учасників: АТ «Оріана» (державної форми власності) - 187 753 049 грн. або 51%, ТОВ «Калуська соляна компанія» (недержавна форма власності) - 180 390 184 грн. або 49 %. Згідно рішення загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» від 05.05.2018 директором Товариства з 07.05.2018 призначено ОСОБА_7 , який відповідно до статуту ТОВ «Оріана-Еко» вирішує всі поточні питання діяльності Товариства, за винятком тих, що належать до компетенції Загальних зборів учасників, розпоряджається майном та коштами Товариства, без доручення представляє Товариство, вправі укладати правочині та вчиняти юридичні дії від імені Товариства, з урахуванням обмежень встановлених статутом Товариства. Відповідно до ч. 2 ст. 22 Господарського кодексу України суб`єкти, державна частка у статутному капіталі яких перевищує п`ятдесят відсотків чи становить величину, яка забезпечує державі право вирішального впливу на господарську діяльність цих суб`єктів, є суб`єктами господарювання державного сектора економіки. З приводу розподілу розміру часток вказаних Товариств у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» у 2019 році тривали судові спори. Постановою Верховного Суду від 03.12.2019 (справа № 909/230/19) скасовано постанову Західного апеляційного господарського суду від 14.08.2019, якою розмір частки АТ «Оріана» неправомірно зменшувалась з 51 % до 46 %, а відповідно розмір частки ТОВ «Калуська соляна компанія» неправомірно збільшувалась з 49 % до 54 %, та залишено в силі рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 06.06.2019 про відмову в позові ТОВ «Калуська соляна компанія». Тобто, з 03.12.2019 (час вступу у законну силу постанови Верховного суду від 03.12.2019) частка АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» становить 187 753 049 грн. або 51 %, а частка ТОВ «Калуська соляна компанія» - 180 390 184 грн. або 49 %. Однак, в автоматизованій системі Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, на виконання постанови Західного апеляційного господарського суду від 14.08.2019 (яка була чинною з 14.08.2019 до її скасування Верховним судом 03.12.2019) за заявою ТОВ «Оріана-Еко» державним реєстратором Узинської сільської ради ОСОБА_10 03.10.2019 о 13 год. 44 хв. 42 сек. змінено розмір частки АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» з 51 % до 46 %, а розмір частки ТОВ «Калуська соляна компанія» збільшено з 49 % до 54 %. Після ознайомлення з постановою Верховного суду від 03.12.2019, у директора ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 виник умисел позбавити АТ «Оріана» частки у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» з метою одержання неправомірної вигоди у вигляді отримання ТОВ «Калуська соляна компанія» права вирішального впливу на господарську діяльність ТОВ «Оріана-Еко». З цією метою директор ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 , незважаючи на те, що постановою Верховного суду від 03.12.2019 вирішено судовий спір щодо розподілу часток учасників очолюваного ним Товариства, всупереч Статуту Товариства, 07.02.2020 ініціював скликання та проведення загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» без участі АТ «Оріана», частка якого становить 51 % статутного капіталу Товариства, на яких, за відсутності кворуму, повторно прийнято рішення про необґрунтоване зменшення розміру частки АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» на суму 31 291 947 грн. або з 51 % до 46 %. Однак, з метою уникнення можливої відповідальності за невиконання судового рішення, 27.03.2020 р. директор ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 , беручи до уваги постанову Верховного Суду від 03.12.2019 р., звернувся до державного реєстратора Поберезької сільської ради ОСОБА_3 із заявою про проведення в автоматизованій системі Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційної дії щодо відновлення розміру статутного капіталу та розміру часток учасників ТОВ «Оріана-Еко» у відповідність до статуту Товариства. 30.03.2020 р. о 08 год. 47 хв. 33 сек. державний реєстратор Поберезької сільської ради ОСОБА_3 провів в автоматизованій системі Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань правомірну реєстраційну дію за заявою директора ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 від 27.03.2020 р., визначивши частку АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» в розмірі 187 753 049 грн. (або 51 %) та частку ТОВ «Калуська соляна компанія» 180 390 184 грн. (або 49 %). Для досягнення злочинної мети, цього ж дня, 30.03.2020 р., ОСОБА_7 вступив у злочинну змову з державним реєстратором Поберезької сільської ради ОСОБА_3 і, виступаючи як пособник у вчиненні кримінального правопорушення, подав останньому заяву про проведення в автоматизованій системі Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційної дії щодо зменшення частки АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» з 187 753 049 грн. до 156 461 102 грн. або з 51 % до 46 %, та збільшення внаслідок цього частки ТОВ «Калуська соляна компанія» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» з 49 % до 54 %. При цьому директор ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 достовірно знав, що подана ним заява та додатки до неї не є правомочними та подані у порушення вимог чинного законодавства, з метою отримання неправомірної вигоди власниками ТОВ «Калуська соляна компанія», тобто подав державному реєстратору ОСОБА_3 документи, які виступили засобом вчинення злочину. Цього ж дня, 30.03.2020 р. директор ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 та державний реєстратор ОСОБА_3 , діючи у співучасті, як пособник та виконавець відповідно, всупереч статуту ТОВ «Оріана-Еко» та в порушення вимог ч.ч. 3, 4, 5 ст. 34 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», п. 6 ч. 1 ст. 15, ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» спільно домовились про вчинення протиправних дій, спрямованих на позбавлення АТ «Оріана» частки у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко». При цьому, ОСОБА_7 долучив до своєї заяви документи, які суперечили встановленим судовими рішеннями обставинам: реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, в якому ОСОБА_7 особисто власноручно зазначив розмір часток АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» - 156 461 102 грн. (або 46 %), та частку ТОВ «Калуська соляна компанія» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» - 180 390 184 грн. (або 54 %); копію протоколу неправомочних загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» від 07.02.2020, проведених за участю одного учасника ТОВ «Калуська соляна компанія», якому належить 49 % в статутному капіталі товариства, рішенням яких зменшено статутний капітал ТОВ «Оріана-Еко» на суму 31 291 947 грн. та затверджено розмір часток учасників у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко»: АТ «Оріана» - 156 461 102 грн. або 46 % та ТОВ «Калуська соляна компанія» - 180 390 184 грн. або 54 %. Цього ж дня, 30.03.2020 р. державний реєстратор ОСОБА_3 , діючи як виконавець, зловживаючи повноваженнями державного реєстратора, тобто особи, яка здійснює професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, перебуваючи на своєму робочому місці, при виконанні службових обов`язків, в приміщенні Поберезької сільської ради, що розташована по вул. Шевченка, 104 с. Побережжя Тисменицького району Івано-Франківської області, умисно не дотримався процедури, визначеної законом при перевірці документів щодо наявності підстав для зупинення їх розгляду та на наявність підстав для відмови в державній реєстрації. При цьому, державний реєстратор ОСОБА_3 достовірно усвідомлював, що він діє всупереч статуту ТОВ «Оріана-Еко», а також в порушення вимог ч.ч. 3, 4, 5 ст. 34 Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», п. 6 ч. 1 ст. 15, ст. 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», однак умисно прийняв як підставу для проведення вказаної реєстраційної дії копію, а не оригінал протоколу Загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» від 07.02.2020, на яких був присутній один учасник ТОВ «Калуська соляна компанія», якому належить 49 % у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко», що відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» є підставою для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, а згідно п. 5 ч. 1 ст. 28 цього ж Закону та п. 10 розділу ІІ «Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи», затвердженого наказом Міністерства Юстиції України від 09.02.2016 № 359/5, зареєстрованого в Міністерстві Юстиції України 09.02.2016 за № 200/28330 (зі змінами), є підставою для відмови в проведенні державної реєстрації. Зокрема, ОСОБА_3 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, з метою несанкціонованої зміни інформації, яка обробляється в автоматизованій системі Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за допомогою робочого комп`ютера та програмного забезпечення, використовуючи особистий логін та відповідний пароль доступу, увійшов до програмного комплексу та, діючи умисно, за попередньою змовою з ОСОБА_7 , в інтересах власників ТОВ «Калуська соляна компанія», незаконно, 30.03.2020 р. о 14 год. 37 хв. 07 сек., вніс зміни в Єдиний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо відомостей про розмір статутного капіталу ТОВ «Оріана-Еко», неправомірно зменшивши розмір частки АТ «Оріана» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» до 156 461 102 грн. або з 51 % до 46 %, та неправомірно збільшивши частку ТОВ «Калуська соляна компанія» у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко» до 180 390 184 грн. або з 49 % до 54 %, внаслідок чого ТОВ «Оріана-Еко» незаконно втратила статус суб`єкта господарювання державної форми власності. Як результат, в Єдиному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.03.2020 р. державним реєстратором Поберезької сільської ради ОСОБА_3 , умисно, протиправно та не санкціоновано, у співучасті з ОСОБА_7 змінено відомості щодо розміру часток учасників у статутному капіталі ТОВ «Оріана-Еко», чим заподіяно значну матеріальну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам держави в особі юридичної особи АТ «Оріана» в розмірі 31291947 грн., яка у 29773 рази перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян. Також державний реєстратор Поберезької сільської ради ОСОБА_3 , усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи як виконавець, зловживаючи своїми повноваженнями, у співучасті з директором ТОВ «Оріана-Еко» ОСОБА_7 , який діяв як пособник, з метою отримання неправомірної вигоди власниками ТОВ «Калуська соляна компанія» ОСОБА_8 , ОСОБА_9 у вигляді отримання права вирішального впливу на господарську діяльність ТОВ «Оріана-Еко», умисно спричинив матеріальну шкоду охоронюваним законом правам та інтересам держави в особі юридичної особи АТ «Оріана», що полягає у завданні майнової шкоди в розмірі 31291947 грн., що є тяжкими наслідками.
08 лютого 2022 року ОСОБА_3 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України. Обгрунтованість підозри ОСОБА_3 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: протоколом допиту представника потерпілого ОСОБА_11 від 11.05.2021; протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 11.05.2021; наказом Міністерства юстиції України від 17.09.2021 №3311/5 «Про результати проведення камеральної перевірки державного реєстратора Поберезької сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області ОСОБА_3 » та акту за результатами проведення камеральної перевірки у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань державного реєстратора Поберезької сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської Івано-Франківської області ОСОБА_3 від 15.09.2021; матеріалами реєстраційної справи державного реєстратора виконавчого комітету Калуської міської ради за 2112000262089, розпочатої 08.02.2017 та закінченої 12.04.2021 на 211 арк.; протоколом за результатами зняття інформації з транспортних телекомунікаційних мереж стосовно ОСОБА_7 від 05.10.2021; рішенням Господарського суду Івано-Франківської області від 06.06.2019; копією постанови Верховного Суду від 03.12.2019; копією протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Оріана-Еко» від 07.02.2020 та іншими доказами, що містяться в матеріалах кримінального провадження в їх сукупності. На даний час досудове розслідування не завершене, потрібно провести ще ряд слідчих дій, а тому на підозрюваного ОСОБА_3 необхідно покласти ряд обов`язків з огляду на наявність наступних ризиків: переховування від органів досудового розслідування і суду, перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином.
Прокурор у судовому засіданні клопотання про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання щодо ОСОБА_3 підтримав з вище наведених підстав та просив дане клопотання задоволити.
Підозрюваний та його захисник у судовому засіданні заперечували щодо застосування до ОСОБА_3 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання, посилаючись на відсутність підстав для застосування будь-якого запобіжного заходу. Підозрюваний повідомив про те, що він працює державним реєстратором відділу ЦНАП Єзупільської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, його робоче місце знаходиться за межами м. Івано-Франківська, де він проживає. Крім того, захисник вказав на необґрунтованість підозри.
Заслухавши прокурора, підозрюваного, захисника, дослідивши матеріали клопотання, вважаю, що клопотання підлягає до задоволення, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених ст.177 КПК України, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.
Особисте зобов`язання є найбільш м`яким запобіжним заходом та полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу (ч.1 ст.179 КПК).
Встановлено, що надані стороною обвинувачення докази свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним інкримінованих йому неправомірних дій та наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики, передбачені ст.177 КПК України, на які вказує прокурор, зокрема, це стосується ризику перешкоджання кримінальному провадженню іншим чином (п.4 ч.1 ст.177 КПК України).
При вирішенні клопотання враховую, що підозрюваний працює державним реєстратором відділу ЦНАП Єзупільської селищної ради Івано-Франківського району Івано-Франківської області, раніше не судимий.
Враховуючи викладене, приходжу до висновку про доцільність застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання.
На підставі викладеного, керуючись ст. 176-179, 193, 194, 196 КПК України, слідча суддя -
п о с т а н о в и л а:
Клопотання задоволити.
Застосувати до підозрюваного ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання на строк два місяці, тобто до 15 квітня 2022 року.
Покласти на підозрюваного ОСОБА_3 такі процесуальні обов`язки:
1) прибувати до слідчого, прокурора або суду за першою вимогою;
2) повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання.
Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_3 , що у разі невиконання покладених на нього обов`язків до нього може бути застосовано більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчу СВ ВП №1 (м.Тисмениця) Івано-Франківського РУП ГУНП в Івано-Франківській області ОСОБА_6 .
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя ОСОБА_13