Про затвердження Порядку відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій в системі Державної казначейської служби України
{Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної казначейської служби
№ 49 від 10.02.2014
№ 66 від 25.02.2014
№ 309 від 11.11.2014
№ 25 від 29.01.2015
№ 222 від 04.08.2015
№ 342 від 30.11.2015
№ 386 від 29.12.2015
№ 371 від 18.12.2015
№ 43 від 17.02.2016
№ 61 від 03.03.2016
№ 137 від 10.05.2016
№ 21 від 19.01.2017
№ 147 від 12.05.2017
№ 424 від 28.12.2017
№ 104 від 05.04.2018
№ 186 від 30.05.2018
№ 214 від 23.06.2018
№ 313 від 03.10.2018
№ 396 від 18.12.2018
№ 74 від 28.02.2019
№ 192 від 03.07.2019
№ 201 від 10.07.2019
№ 217 від 23.07.2019
№ 341 від 04.12.2019
№ 20 від 28.01.2020
№ 78 від 05.03.2020
№ 141 від 29.05.2020
№ 186 від 17.07.2020
№ 207 від 17.08.2020
№ 241 від 24.09.2020
№ 257 від 06.10.2020
№ 272 від 19.10.2020
№ 281 від 22.10.2020
№ 313 від 13.11.2020
№ 348 від 03.12.2020
№ 363 від 17.12.2020
№ 380 від 24.12.2020
№ 7 від 11.01.2021
№ 10 від 16.01.2021
№ 23 від 27.01.2021
№ 80 від 25.03.2021
№ 243 від 12.08.2021
№ 310 від 28.10.2021
№ 5 від 05.01.2022}
На виконання наказу Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2013 року № 885 "Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку і звітності про виконання державного та місцевих бюджетів в органах Державної казначейської служби України" та з метою переходу на нову автоматизовану систему бухгалтерського обліку казначейського виконання державного та місцевих бюджетів НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій в системі Державної казначейської служби України, що додається.
2. Начальникам самостійних структурних підрозділів Державної казначейської служби України, начальникам головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі забезпечити організацію роботи щодо відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державної казначейської служби України відповідно до цього Порядку.
3. Визнати такою, що втратила чинність, Інструкцію про відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій по виконанню бюджетів в системі Державного казначейства, затверджену наказом Державного казначейства України від 28.11.2000 № 119.
4. Управлінню розвитку, міжнародного співробітництва та зовнішніх зв'язків забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України в мережі Інтернет.
5. Цей наказ набирає чинності з 1 січня 2014 року.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків та начальників головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій з виконання бюджетів у системі Державної казначейської служби України
1. Цей Порядок регламентує організацію роботи в процесі відкриття рахунків у Державній казначейській службі України (далі - Казначейство) відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2013 № 1203, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.01.2014 за № 161/24938 (далі - План рахунків), а також встановлює правила кодування аналітичних рахунків балансового та позабалансового обліку.
2. Порядок відкриття аналітичних рахунків для обліку операцій з виконання бюджетів ґрунтується на вимогах Бюджетного кодексу України, закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет) на відповідний рік, Плану рахунків, нормативно-правових актів, що регулюють бюджетні відносини в Україні. Кодування аналітичних параметрів рахунків здійснюється на підставі Довідника місцевих бюджетів, Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ), бюджетної класифікації, довідників Національного банку України та довідників Казначейства.
3. Відкриття та використання рахунків у національній валюті в Казначействі та відносини Казначейства з місцевими фінансовими органами, розпорядниками бюджетних коштів, одержувачами бюджетних коштів та іншими клієнтами регламентується окремими нормативно-правовими актами.
II. Введення відкритих рахунків у систему обліку Казначейства
1. Усі рахунки, що відкриваються органами Казначейства, підлягають реєстрації в книзі відкритих рахунків. Книга відкритих рахунків повинна мати такі обов'язкові складові:
Головний бухгалтер може надавати право ведення книги відкритих рахунків відповідним структурним підрозділам органу Казначейства, при цьому контроль за правильністю ведення цієї книги може здійснюватися безпосередньо ним чи уповноваженою на це особою.
Ведення книги відкритих рахунків здійснюється в автоматизованому режимі в електронному вигляді зі збереженням архіву. Книга відкритих рахунків формується станом на 01 листопада поточного року та на 01 січня наступного року в повному обсязі з обов'язковим накладанням кваліфікованого електронного підпису відповідальної особи і головного бухгалтера органу Казначейства.
2. Для відкриття рахунка (рахунків) клієнт подає до органу Казначейства документи, визначені в порядку, затвердженому Міністерством фінансів України. Документи на відкриття рахунків формуються в справі з юридичного оформлення рахунків і зберігаються в уповноваженої особи органу Казначейства.
3. Орган Казначейства надає клієнтам повідомлення про відкриття/закриття рахунків за підписом керівника (заступника керівника) та головного бухгалтера (заступника головного бухгалтера).
III. Ознаки кодування та аналітичні параметри рахунків
Аналітичні рахунки формуються відповідно до Національного стандарту України "Фінансові операції. Правила формування міжнародного номера банківського рахунку (IBAN) в Україні (IBAN Registry:2009, NEQ). ДСТУ-Н 7167:2010", затвердженого наказом Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 454, який передбачає довжину аналітичного рахунка 29 знаків.
1) BBBB (4 знаки) - субрахунок відповідно до Плану рахунків.
2) K (1 знак) - ключ або контрольний розряд, що вираховується автоматично, відповідно до стандарту СЕП НБУ.
3) SSS (3 знаки) - символ звітності, що відповідає коду класифікації доходів бюджету. Цей параметр кодується згідно із Довідником відповідності символу звітності коду класифікації доходів бюджету, який затверджується наказом Казначейства, та може приймати значення у такому діапазоні:
Символ звітності | Субрахунок |
001 - 298, 400 - 485 | 3130, 3131, 3132, 3133 |
299 - 399 | 3331, 3332, 3342 |
500 - 799, 900 - 995 | 3140, 3141, 3142, 3143 |
800 - 899 | 3341 |
998 - 999 | 3334, 3343 |
4) F (1 знак) - ознака, яка може приймати такі значення:
Якщо деталізація обліку непотрібна, параметр F має значення "9".
5) H (1 знак) - ознака, яка має значення "0" або інше значення у разі ведення деталізованого обліку.
6) OO (2 знаки) - код області відповідно до Довідника місцевих бюджетів, який надається Міністерством фінансів України.
7) TTT (3 знаки) - порядковий номер бюджету в межах області відповідно до Довідника адміністративно-територіальних одиниць України (поле "id_key"), структура якого затверджується наказом Міністерства фінансів України.
Зазначений порядковий номер відповідає таким аналітичним параметрам: код області; код району в цій області; код територіальної громади в цій області; код району в місті; код типу населеного пункту; номер відповідного органу Казначейства, який обслуговує територію (кодується відповідно до довідника номерів органів Казначейства, який застосовується в програмному забезпеченні Казначейства); номер відповідного органу Державної податкової служби (далі - ДПС), який обслуговує територію (кодується відповідно до довідника номерів органів ДПС, який застосовується в програмному забезпеченні Казначейства); назва бюджетної території (українською мовою); назва відповідного органу Казначейства, який обслуговує бюджетну територію; назва відповідного органу ДПС, який обслуговує бюджетну територію.
8) RR (2 знаки) - відомча ознака відповідного органу, що контролює справляння надходжень бюджету, яка використовується у разі необхідності ведення деталізованого обліку надходжень бюджету, може приймати такі значення:
Найменування | Відомча ознака |
Надходження за відповідними нормативно-правовими актами | 02 |
Державна митна служба України | 05 |
Державна міграційна служба України | 10 |
Міністерство економіки України | 11 |
Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження України | 12 |
Державна служба експортного контролю України | 13 |
Державна служба статистики України | 14 |
Державне агентство лісових ресурсів України | 15 |
Міністерство освіти і науки України | 16 |
Державна служба інтелектуальної власності України | 17 |
Міністерство охорони здоров'я України | 18 |
Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками | 19 |
Державна служба України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань | 20 |
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів | 21 |
Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України | 22 |
Державна служба геології та надр України | 23 |
Міністерство розвитку громад та територій України | 24 |
Державна інспекція архітектури та містобудування України | 25 |
Державне агентство України з питань кіно | 26 |
Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру | 27 |
Державне агентство меліорації та рибного господарства України | 28 |
Державна авіаційна служба України | 29 |
Державна інспекція сільського господарства України | 30 |
Державна податкова служба України | 31 |
Міністерство фінансів України | 32 |
Державна служба України з надзвичайних ситуацій | 34 |
Державна інспекція ядерного регулювання України | 35 |
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку | 36 |
Державне космічне агентство України | 37 |
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг | 38 |
Фонд державного майна України | 39 |
Обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації | 40 |
Міністерство юстиції України | 41 |
Міністерство соціальної політики України | 43 |
Національна поліція України | 44 |
Державна служба України з безпеки на транспорті | 45 |
Національна гвардія України | 46 |
Державна служба морського та річкового транспорту України | 47 |
Державне агентство розвитку туризму України | 48 |
Міністерство внутрішніх справ України | 70 |
Міністерство оборони України | 71 |
Міністерство інфраструктури України | 72 |
Державна спеціальна служба транспорту | 73 |
Адміністрація Державної прикордонної служби України | 74 |
Головне управління розвідки Міністерства оборони України | 75 |
Служба безпеки України | 76 |
Управління державної охорони України | 77 |
Служба зовнішньої розвідки України | 78 |
Адміністрація Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України | 79 |
Апеляційні суди | 80 |
Апеляційні адміністративні суди | 81 |
Апеляційні господарські суди | 82 |
Господарські суди | 83 |
Окружні адміністративні суди | 84 |
Підприємство з 100 % іноземними інвестиціями "Українська національна лотерея" | 85 |
ТОВ "М.С.Л." | 86 |
ЗАТ "Патріот" | 87 |
Державна податкова служба України (великі платники податків) | 99 |
Якщо деталізація обліку за відомчою ознакою непотрібна, параметр RR має значення "00".
9) DDD (3 знаки) - ознака для забезпечення акумулювання надходжень бюджетів на відповідних рахунках та обліку розрахунків державного бюджету отриманих і переданих.
10) KVK (3 знаки) - код відомчої класифікації видатків та кредитування державного бюджету (типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів), затвердженої наказом Міністерства фінансів України.
11) GGG (3 знаки) - код типу рахунка, який присвоюється набору аналітичних параметрів. Зазначений вибір аналітичних параметрів містить усю необхідну інформацію про рахунок.
При цьому, залежно від коду типу рахунка, можуть використовуватися такі параметри: код відомчої класифікації видатків та кредитування державного бюджету (типової відомчої класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів); код програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету (типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів); код функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету; ступінь підпорядкованості розпорядника коштів; код території; код символу звітності, що відповідає коду класифікації доходів бюджету; код напряму використання бюджетних коштів, який присвоюється засобами програмного забезпечення, тощо.
12) NNNNNN (6 знаків) - номер, що забезпечує унікальність рахунка з відповідним набором аналітичних параметрів. Зазначений номер присвоюється засобами програмного забезпечення при відкритті аналітичного рахунка для його власника з урахуванням коду розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) за Єдиним реєстром розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів.
13) ZZZZZZ (6 знаків) - код відповідно до класифікації фінансування бюджету або класифікації боргу, або ознака, яка має значення "000000" чи інші значення у разі ведення деталізованого обліку.
14) J (1 знак) - ознака, яка відповідає видам коштів, і може приймати такі значення:
Код | Назва виду коштів |
0 | Загальний фонд бюджету |
1 | Інші надходження спеціального фонду |
2 | Плата за послуги, що надаються бюджетними установами |
3 | Інші джерела власних надходжень бюджетних установ |
4 | Інші надходження спеціального фонду (Бюджет розвитку) |
5 | Інші джерела власних надходжень бюджетних установ у натуральній формі |
6 | Субвенції |
7 | Плата за послуги, що надаються бюджетними установами в іноземній валюті |
8 | Інші джерела власних надходжень бюджетних установ в іноземній валюті |
9 | Плата за послуги, що надаються бюджетними установами у натуральній формі |
15) LLL (3 знаки) - технічний символ, що відповідає коду класифікації доходів бюджету (з урахуванням узагальнюючих кодів). При цьому, сума показників, що відображаються за відповідними кодами класифікації доходів бюджету, яким присвоєні технічні символи, повинна відповідати показникам, що відображаються за відповідними узагальнюючими кодами.
16) CCC (3 знаки) - символ звітності, що відповідає пропорціям розподілу єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Цей параметр кодується згідно з Довідником відповідності символу звітності пропорціям розподілу єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджується наказом Казначейства.
17) QQ (2 знаки) - ознака, яка використовується у разі необхідності ведення деталізованого обліку надходжень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування ("01" - рахунки органів Пенсійного фонду України; "02" - рахунки органів ДПС). Якщо така деталізація не потрібна, параметр QQ має значення "00".
18) VVVV (4 знаки) - номер відповідного органу, на ім'я якого відкритий рахунок для зарахування та розподілу коштів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
19) W (1 знак) - ознака, яка має значення "0" або інше значення у разі ведення деталізованого обліку.
При відкритті рахунків для зарахування до державного (місцевого) бюджету надходжень від повернення кредитів (позик), наданих з державного (місцевого) бюджету, або наданих за рахунок коштів, залучених Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста або під місцеві гарантії, ознака W може приймати такі значення:
Найменування | Ознака |
Ознака для відображення операцій при відкритті рахунків на центральному рівні | 1 |
Ознака для автоматичного погашення кредиту, наданого із загального фонду | 6 |
Ознака для автоматичного погашення кредиту, наданого із спеціального фонду | 7 |
Ознака для відображення операцій із зарахування пені | 8 |
20) XXXX (4 знаки) - код типу рахунка, який присвоюється набору аналітичних параметрів. Зазначений вибір аналітичних параметрів містить всю необхідну інформацію про рахунок.
При цьому, залежно від коду типу субрахунка, можуть використовуватися такі параметри: код території; код технічного символу, який використовується з метою кодування рахунків для зарахування коштів, що підлягають розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування; індивідуальний податковий номер платника податків; вид послуг тощо.
21) UUU (3 знаки) - ознака, яка використовується для ведення деталізованого обліку в розрізі угод (договорів).
22) E (1 знак) - ознака, яка має значення від "0" до "9", залежно від джерела надходжень коштів бюджету та/або міжбюджетних трансфертів.
23) AA (2 знаки) - ознака, яка має значення від "00" або інше значення у разі необхідності ведення деталізованого обліку.
24) VAL (3 знаки) - код валюти, відповідно до Класифікатора іноземних валют, затвердженого постановою Правління Національного банку України.
25) YYY (3 знаки) - ознака, яка може приймати такі значення:
Національний банк України | 500 - 599 |
АТ "Державний експортно-імпортний банк України" | 600 - 699 |
АБ "Укргазбанк" | 700 - 799 |
АТ "Державний ощадний банк України" | 800 - 899 |
Інші банки | 900 - 999 |
2. Аналітичні параметри кодування рахунків:
{Аналітичні параметри кодування рахунків}
1. Контроль за правильністю відкриття (закриття) рахунків здійснюється головним бухгалтером (заступником головного бухгалтера) органу Казначейства, в якому сформовано справу з юридичного оформлення рахунків.
2. Органами Казначейства рахунки відкриваються та закриваються з дозволу керівника (заступника керівника) і головного бухгалтера (заступника головного бухгалтера) органу Казначейства.
3. Рахунки Плану рахунків відкриваються за потреби для відображення відповідних операцій у бухгалтерському обліку.
Директор |
|
{Порядок в редакції Наказів Державної казначейської служби № 186 від 30.05.2018, № 396 від 18.12.2018, № 341 від 04.12.2019, № 5 від 05.01.2022}
Додаток 1 |
ПЕРЕЛІК
ознак кодування рахунків для обліку коштів, залучених до бюджетів та інших рахунків у частині фінансування
{Додаток 1 в редакції Наказу Державної казначейської служби № 5 від 05.01.2022}
Додаток 2 |
ПЕРЕЛІК
ознак кодування рахунків для обліку боргу
{Додаток 2 в редакції Наказу Державної казначейської служби № 5 від 05.01.2022}
{Текст взято з сайту Казначейства України http://www.treasury.gov.ua}