open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Нечинна

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

ПОСТАНОВА

21.03.2017  № 306

Про затвердження Методичних рекомендацій щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії, що здійснює
державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 924 від 13.07.2017
№ 221 від 22.02.2018
№ 231 від 19.02.2019}

Відповідно до законів України «Про електроенергетику» та «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

Затвердити Методичні рекомендації щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності, що додаються.

Голова НКРЕКП

Д. Вовк


ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
21.03.2017  № 306
(у редакції постанови НКРЕКП
від 19.02.2019 № 231)

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо визначення сум необґрунтованого недовиконання інвестиційних програм, програм ремонтів енергопостачальних компаній та надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

1. Загальні положення

1.1. Ці Методичні рекомендації розроблені з метою надання методологічної допомоги територіальним органам Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП), під час проведення планових перевірок ліцензіатів НКРЕКП з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території (далі - ліцензіати).

1.2. Інформація щодо вартісних показників в акті перевірки має бути відображена в тис. грн без податку на додану вартість.

1.3. Звітний рік - період діяльності ліцензіата з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території, який перевіряється та який дорівнює календарному року.

1.4. З метою визначення об'єктивної суми коштів, отриманої для фінансування ліцензованої діяльності та виконання інвестиційної програми, програми ремонтів при проведенні планових перевірок в акті перевірки фіксуються такі показники:

1) фактична сума частини чистого прибутку (дивідендів) на державну частку акцій, нараховану за підсумками попереднього року та виплачену у звітному році;

2) фактична сума використання коштів за статтею «витрати на ремонт» з урахуванням витрат, які були капіталізовані за бухгалтерським обліком;

3) сума коштів недофінансування (перефінансування) інвестиційної програми станом на 20 січня року, наступного за звітним;

4) сума перевищення вартості заходів інвестиційної програми на звітний рік: до 5 %, від 5 % до 10 %, понад 10 %;

5) рівень розрахунків з Державним підприємством «Енергоринок» (далі - ДП «Енергоринок») за куповану у звітному році електричну енергію станом на 15 січня року, наступного за звітним;

6) сума недоплати вугледобувних підприємств, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету, за електричну енергію, спожиту у звітному році, станом на 15 січня року, наступного за звітним;

7) величина дефіциту коштів, що виникла при виконанні заходів зі стандартних приєднань електроустановок замовників у звітному році у зв'язку з перевищенням вартості виконаних заходів над сумою отриманої плати за стандартні приєднання від замовників;

8) дохід, отриманий електропередавальною організацією як плата за резерв абонованої приєднаної потужності в електричних мережах, створених до 19 березня 2013 року (до дати набрання чинності постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 12 лютого 2013 року № 115 «Про затвердження Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж» (далі - Методика № 115));

9) пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії, кошти, отримані від споживачів як підвищена оплата за електричну енергію, за обсяг перевищення споживачем договірної величини споживання електричної енергії та величини потужності за розрахунковий період відповідно до актів законодавства та умов договору;

10) пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату купованої електричної енергії в ДП «Енергоринок», сплачені ліцензіатом у звітному році;

11) сума сплаченого податку на прибуток у звітному році в частині здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на закріпленій території;

12) недоотримана (надлишково отримана) сума відхилу величини сплати за куповану електричну енергію, яка не була врахована до моменту відокремлення діяльності з постачання від діяльності з розподілу електричної енергії;

13) сума недофінансування статей витрат структури тарифів у звітному році;

14) сума обґрунтованих перевитрат статей витрат структури тарифів у звітному році;

15) додатково отриманий (недоотриманий) дохід ліцензіата внаслідок збільшення (зменшення) фактичних обсягів розподілу та/або постачання електричної енергії споживачам порівняно із затвердженими в тарифах з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території. Такий дохід визначається на підставі фактичного корисного відпуску електричної енергії (інформація щодо місячного фактичного корисного відпуску електричної енергії ліцензіатів за звітний рік, відображена у формі № 4-НКРЕКП (місячна) «Звітні та розрахункові дані про корисний відпуск електричної енергії за групами та класами споживачів», затвердженій постановою НКРЕ (далі - Форма № 4-НКРЕКП)) та затверджених рівнів тарифів з розподілу та/або постачання електричної енергії, які діяли у відповідні періоди звітного року. Розрахунок здійснюється з урахуванням сезонності у споживанні електричної енергії;

16) відсоток виконання інвестиційної програми у фізичних обсягах у звітному році станом на 01 січня року, наступного за звітним;

17) інформація щодо джерел походження коштів, спрямованих на виконання заходів інвестиційної програми та програми ремонтів за звітний рік в умовах недостатності коштів, а також джерел походження коштів, спрямованих на перевищення вартості заходів інвестиційної програми на понад 5 %.

2. Алгоритм визначення загальної суми недофінансування інвестиційної програми, програми ремонтів у звітному році та додатково отриманого або недоотриманого доходу від ліцензованої діяльності у звітному році

2.1. Загальна сума недофінансування ліцензіатами інвестиційної програми, програми ремонтів за звітний рік та додатково отриманого або недоотриманого доходу від ліцензованої діяльності у звітному році визначається як сума складових за таким алгоритмом:

1) сума коштів недофінансування інвестиційної програми на звітний рік, за виключенням суми економії, якщо така була зафіксована при перевірці;

2) додатково отриманий (недоотриманий) дохід ліцензіата внаслідок збільшення (зменшення) фактичних обсягів розподілу та/або постачання електричної енергії споживачам порівняно із затвердженими в тарифах з розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії на закріпленій території. Такий дохід визначається на підставі фактичного корисного відпуску електричної енергії (інформація щодо місячного фактичного корисного відпуску електричної енергії ліцензіатів за звітний рік, відображена у Формі № 4-НКРЕКП) та затверджених рівнів тарифів з розподілу та/або постачання електричної енергії, які діяли у відповідні періоди звітного року.

Розрахунок здійснюється з урахуванням сезонності у споживанні електричної енергії та з урахуванням очікуваного додаткового (недоотриманого) доходу від збільшення (зменшення) обсягів з розподілу та/або постачання електричної енергії у звітному році, який уже було враховано у структурах тарифів;

3) додатково отриманий (недоотриманий) дохід від реактивної енергії (Др) визначається за формулою

Др = Др(факт) - ДрІП,

(1)

де

Др(факт)

-

сума фактичного доходу від реактивної енергії за даними форми № 6-НКРЕКП-енергопостачання (квартальна) «Звіт про фінансові результати та виконання кошторису витрат з ліцензованих видів діяльності» (рядок 337, графа 6);


ДрІП

-

сума реактивної енергії як джерело фінансування інвестиційної програми на звітний рік;

4) додатково отриманий (недоотриманий) дохід від економії технологічних втрат електроенергії (ДТВЕ) за підсумками року розраховується за формулою

ДТВЕ = ДТВЕ(факт) * 0,5 - ДТВЕ ІП,

(2)

де

ДТВЕ(факт)

-

звітні фактичні дані вартості економії ТВЕ до 31 березня (включно) 2018 року;


ДТВЕ ІП

-

розмір доходу від ТВЕ як джерело фінансування інвестиційної програми на звітний рік;

5) дохід, отриманий електропередавальною організацією як плата за резерв абонованої приєднаної потужності в електричних мережах, створених до 19 березня 2013 року (до дати набрання чинності Методикою № 115). Крім того, розрахована сума додатково зменшується на суму коштів, яка була визначена джерелом фінансування інвестиційної програми;

6) сума недофінансування статті «витрати на ремонт» з урахуванням витрат, які були капіталізовані відповідно до бухгалтерського обліку;

7) сума недофінансування статей витрат структури тарифів у звітному році;

8) сума коштів, отриманих ліцензіатом як пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату спожитої електричної енергії та отриманих від споживачів як підвищена оплата за електричну енергію, за обсяг перевищення споживачем договірної величини споживання електричної енергії та величини потужності за звітний рік відповідно до актів законодавства та умов договору, зменшена на суму обґрунтованого використання цих коштів та на суму коштів, сплачених ліцензіатом як пеня та штрафні санкції за несвоєчасну оплату купованої електричної енергії в ДП «Енергоринок» у звітному році. У разі отримання від’ємної величини до розрахунку приймається значення нуль.

3. Визначення суми об'єктивних чинників недофінансування ліцензованої діяльності

3.1. Об'єктивними чинниками недофінансування ліцензованої діяльності, унаслідок чого ліцензіати недофінансували інвестиційну програму за звітний рік та/або програму ремонтів, вважаються:

1) недоотримані ліцензіатами кошти на поточний рахунок внаслідок недоплати вугледобувних підприємств, що утримуються за рахунок коштів Державного бюджету, за електричну енергію, спожиту у звітному році, станом на 15 січня року, наступного за звітним:

при розрахунках ліцензіатів із ДП «Енергоринок» за куплену у звітному році на Оптовому ринку електричної енергії України (далі - ОРЕ) електричну енергію в повному обсязі станом на 15 січня року, наступного за звітним, - у 100 % розмірі;

при розрахунках ліцензіатів із ДП «Енергоринок» за куплену у звітному році на ОРЕ електричну енергію не в повному обсязі станом на 15 січня року, наступного за звітним, - з урахуванням середньозваженого алгоритму відрахувань коштів на поточний рахунок ліцензіатів у звітному році;

2) сума сплаченого податку на прибуток у звітному році в частині здійснення ліцензованої діяльності з розподілу електричної енергії та постачання електричної енергії на закріпленій території;

3) сплачена у звітному році сума частини чистого прибутку (дивідендів) на державну частку акцій за підсумками попереднього року, що передує звітному року;

4) сума дефіциту коштів, що виникла при виконанні заходів зі стандартних приєднань електроустановок замовників у звітному році у зв'язку з перевищенням вартості виконаних заходів над сумою отриманої плати за стандартні приєднання від замовників;

5) недоотримана (надлишково отримана) сума  відхилу величини сплати за куповану електричну енергію, яка не була врахована до моменту відокремлення діяльності з постачання від діяльності з розподілу електричної енергії;

6) сума обґрунтованих перевитрат статей витрат структури тарифів у звітному році.

4. Визначення підсумкової суми необґрунтованого недовиконання інвестиційної програми, програми ремонтів та/або надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності

4.1. Підсумкова сума необґрунтованого недовиконання інвестиційної програми, програми ремонтів на звітний рік та/або надлишково отриманого або недоотриманого доходу від здійснення ліцензованої діяльності у звітному році визначається як різниця між сумою, розрахованою відповідно до глави 2 цих Методичних рекомендацій, та сумою об’єктивних чинників недофінансування ліцензованої діяльності, зазначених у главі 3 цих Методичних рекомендацій.

4.2. Позитивна сума, визначена згідно з пунктом 4.1 цієї глави, коригується на індекс споживчих цін на товари та послуги з грудня звітного року до грудня попереднього року (використовується інформація, розміщена на офіційному веб-сайті Державної служби статистики України) та:

1) визначається як джерело фінансування інвестиційної програми на рік, наступний за звітним, за умови:

95 % виконання заходів інвестиційної програми (у фізичних обсягах) станом на 01 січня року, наступного за звітним;

100 % виконання програми ремонтів;

100 % розрахунків за куповану на ОРЕ електричну енергію у звітному році станом на 15 січня року, наступного за звітним;

2) в іншому випадку підлягає вилученню зі структури тарифів ліцензіата.

4.3. Від’ємна сума, визначена згідно з пунктом 4.1 цієї глави, підлягає включенню до структури тарифів ліцензіата.

4.4. Сума необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми на звітний рік фіксується в акті перевірки та визначається як різниця між фактичною вартістю, що склалась за підсумками виконання інвестиційної програми, та граничним рівнем вартості. Гранична вартість визначається як добуток вартості заходу, передбаченої в інвестиційній програмі, та коефіцієнта 1,10 (10 %).

Визначена сума необ'єктивного перевищення вартості заходів інвестиційної програми підлягає вилученню зі структури тарифів ліцензіата.

4.5. Обсяг фінансування інвестиційної програми на рік, що є наступним за звітним роком, збільшується в установленому порядку на суму зекономлених при виконанні інвестиційної програми у звітному році коштів (тобто залишку коштів за умови введення об'єкта в експлуатацію), зменшену на суму об'єктивного перевищення вартості заходів (до 5 %) у розрізі заходів у межах кожного розділу.

{Методичні рекомендації в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 231 від 19.02.2019}

Директор Департаменту
із регулювання відносин
у сфері енергетики





К. Сушко

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: