open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
Не набрав чинності

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 23 серпня 2024 р. № 976
Київ

Про затвердження Порядку здійснення правового моніторингу нормативно-правових актів, включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів

Відповідно до частини п’ятої статті 70 Закону України “Про правотворчу діяльність” Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Затвердити Порядок здійснення правового моніторингу нормативно-правових актів, включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, що додається.

2. Міністерству юстиції забезпечити здійснення правового моніторингу нормативно-правових актів, включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, згідно з Порядком, затвердженим цією постановою.

3. Ця постанова набирає чинності одночасно з введенням в дію Закону України “Про правотворчу діяльність”.

Прем'єр-міністр України

Д. ШМИГАЛЬ

Інд. 29



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 23 серпня 2024 р. № 976

ПОРЯДОК
здійснення правового моніторингу нормативно-правових актів, включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів

1. Цей Порядок визначає механізм організації та проведення правового моніторингу нормативно-правових актів (далі - акти), включених до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів (далі - Реєстр), ведення якого здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів, доступу до нього та користування ним, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2024 р. № 359 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 33, ст. 2108).

2. Правовий моніторинг актів, включених до Реєстру, здійснюється відповідно до Закону України “Про правотворчу діяльність”, Порядку здійснення правового моніторингу щодо підзаконних нормативно-правових актів, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 17 травня 2024 р. № 574 (Офіційний вісник України, 2024 р., № 49, ст. 2993), та з урахуванням особливостей, визначених цим Порядком.

3. Правовий моніторинг актів, включених до Реєстру, здійснюється Мін’юстом з метою відстеження, проведення аналізу та оцінки реалізації нормативно-правових актів.

4. У цьому Порядку термін “суб’єкт правотворчої діяльності” вживається в значенні, наведеному в Законі України “Про правотворчу діяльність”.

5. Для здійснення правового моніторингу актів, включених до Реєстру, Мін’юст щороку до 1 грудня проводить відбір та формує перелік актів, щодо яких протягом наступного року здійснюватиметься правовий моніторинг.

Формування такого переліку здійснюється з урахуванням суспільної важливості акта, а також впливу акта на права та свободи людини і громадянина.

З метою уникнення дублювання актів Мін’юст під час формування переліку актів враховує (за наявності) результати правового моніторингу, проведеного відповідно до Порядку здійснення правового моніторингу щодо підзаконних нормативно-правових актів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 травня 2024 р. № 574, та визначені законодавством строки здійснення правового моніторингу щодо актів, включених до Реєстру.

Мін’юст щороку до 31 грудня затверджує план здійснення правового моніторингу на наступний рік, в якому визначає перелік актів, строки здійснення правового моніторингу, а також джерела інформації та дані, необхідні для оцінки таких актів, строки підготовки та оприлюднення звіту про результати правового моніторингу актів, включених до Реєстру.

6. За ініціативою Мін’юсту та інших державних органів може здійснюватися позаплановий правовий моніторинг актів, включених до Реєстру. Рішення про здійснення позапланового правового моніторингу таких актів приймається Мін’юстом.

7. Здійснення правового моніторингу актів, включених до Реєстру, забезпечує структурний підрозділ, визначений Мін’юстом, відповідальним за забезпечення ведення Реєстру.

8. Правовий моніторинг актів, включених до Реєстру, передбачає проведення всебічного аналізу та виявлення актів, що не відповідають Конституції України та (або) законам, колізій в актах, а також визначення правових наслідків їх реалізації.

9. За результатами правового моніторингу в разі виявлення серед актів, включених до Реєстру, актів (крім законів, постанов Верховної Ради України та указів Президента України), що не відповідають Конституції України та (або) законам, а також колізій у таких актах Мін’юст у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня завершення правового моніторингу, звертається до суб’єкта правотворчої діяльності з пропозицією щодо необхідності внесення змін, зупинення чи дострокового відновлення дії структурного елемента відповідного акта або визнання його чи окремого його структурного елемента таким, що втратив чинність, або до відповідного вищого органу (за наявності) з пропозицією забезпечити внесення змін, зупинення чи дострокове відновлення дії структурного елемента відповідного акта або визнання його відповідним суб’єктом правотворчої діяльності таким, що втратив чинність.

У разі коли суб’єктом правотворчої діяльності є Кабінет Міністрів України, Мін’юст звертається до головного розробника проекту акта Кабінету Міністрів України.

10. Суб’єкт правотворчої діяльності (головний розробник - у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку), відповідний вищий орган (за наявності) зобов’язані розглянути пропозиції Мін’юсту, подані за результатами правового моніторингу, та у строк, що не перевищує 15 робочих днів з дня їх отримання, поінформувати Мін’юст про заплановані заходи та строки врахування зазначених пропозицій Мін’юсту.

11. У разі коли суб’єкти правотворчої діяльності (головний розробник - у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 9 цього Порядку), відповідний вищий орган (за наявності) не вжили заходів, передбачених пунктом 10 цього Порядку, Мін’юст інформує про це Кабінет Міністрів України.

У такому випадку Кабінет Міністрів України може дати доручення Мін’юсту підготувати проект щодо внесення змін до відповідного нормативно-правового акта та подати його відповідному суб’єкту правотворчої діяльності в установленому Конституцією України та (або) законом порядку.

12. За результатами правового моніторингу законів, постанов Верховної Ради України та указів Президента України, включених до Реєстру, Мін’юст у разі виявлення нормативно-правових актів, що не відповідають Конституції України та (або) закону, а також колізій у таких нормативно-правових актах звертається у строк, що не перевищує 15 робочих днів, до Кабінету Міністрів України з пропозицією ініціювати в установленому Конституцією України та (або) законом порядку питання про необхідність внесення змін, зупинення чи дострокове відновлення дії структурного елемента відповідного нормативно-правового акта або визнання його чи окремого його структурного елемента таким, що втратив чинність.

13. План здійснення правового моніторингу актів, включених до Реєстру, та звіт про результати правового моніторингу таких актів публікується на офіційному веб-сайті Мін’юсту.

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: