Питання запровадження та забезпечення здійснення заходів правового режиму воєнного стану в Україні
1. Відповідно до пункту 1 статті 4 Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердженого Законом України від 24 лютого 2022 р. № 2102-IX “Про затвердження Указу Президента України “Про введення воєнного стану в Україні”, затвердити план запровадження та забезпечення здійснення заходів правового режиму воєнного стану в Україні, що додається.
2. Міністерствам, іншим органам, що залучаються до здійснення заходів правового режиму воєнного стану, разом із Службою безпеки, Службою зовнішньої розвідки, Управлінням державної охорони та органами місцевого самоврядування забезпечити виконання заходів, визначених планом, затвердженим згідно з пунктом 1 цього розпорядження, у разі прийняття відповідного рішення органами, відповідальними за запровадження заходів.
ПЛАН
запровадження та забезпечення заходів здійснення правового режиму воєнного стану в Україні
Найменування заходу правового режиму воєнного стану | Строк виконання | Орган, відповідальний за запровадження заходу згідно із законом | Органи, що залучаються до здійснення заходу | |
1. | Організація посиленої охорони та оборони важливих об’єктів національної економіки та об’єктів, що забезпечують життєдіяльність населення | на час введення воєнного стану | військове командування | МВС |
2. | Встановлення порядку використання захисних споруд цивільного захисту. Уточнення розрахунків щодо укриття населення у фонді захисних споруд цивільного захисту | терміново | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | ДСНС |
3. | Заборона в’їзду, примусове повернення іноземців та осіб без громадянства до країни походження або до третьої країни, якщо їх дії суперечать інтересам забезпечення національної безпеки України чи охорони громадського порядку | у разі потреби | СБУ | МЗС |
4. | Розгортання на пункті управління Кабінету Міністрів України Центру координації та взаємодії органів державної влади з військовим командуванням | на час введення воєнного стану | Міноборони | військове командування, |
5. | Примусове відчуження майна, що перебуває у приватній або комунальній власності, вилучення майна державних підприємств, державних господарських об'єднань для потреб держави в умовах правового режиму воєнного стану в установленому законом порядку та видання про це відповідних документів встановленого зразка | на час введення воєнного стану | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | Мінагрополітики Міненерго |
6. | Запровадження у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комендантської години (заборони перебування у певний період доби на вулицях та в інших громадських місцях без спеціально виданих перепусток і посвідчень), а також встановлення спеціального режиму світломаскування | на час введення воєнного стану | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | Мінагрополітики |
7. | Забезпечення цілодобової роботи пунктів управління (ситуаційних, кризових центрів) органів державної влади та організація їх взаємодії з пунктом управління Міноборони через Центр координації та взаємодії органів державної влади з військовим командуванням з метою збору, обробки, доведення (оповіщення, обміну) інформації (документів) та забезпечення роботи керівництва в позаробочий час | на час введення воєнного стану | центральні органи виконавчої влади | Міноборони |
8. | Підготовка пропозицій до Верховної Ради України щодо внесення змін до Закону України “Про Державний бюджет України на 2022 рік” в частині забезпечення фінансування потреб Збройних Сил, інших складових Сил оборони для забезпечення правового режиму воєнного стану на території України | на час введення воєнного стану | Мінфін Мінекономіки | Міноборони |
9. | Виконання в обсягах і межах, необхідних для задоволення потреб Збройних Сил та інших військових формувань, актів Кабінету Міністрів України з питань: | на час введення воєнного стану в разі потреби за рішенням ради оборони | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | МВС |
10. | Використання потужностей та трудових ресурсів підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, зміна режиму їх роботи, проведення інших змін виробничої діяльності, а також створення умов праці відповідно до законодавства про працю | на час введення воєнного стану в разі потреби за рішенням ради оборони | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | Мінекономіки |
11. | Проведення перевірки документів в осіб, а в разі потреби огляду речей, транспортних засобів, багажу та вантажів, службових приміщень і житла громадян, за винятком обмежень, встановлених Конституцією та законами України | на час введення воєнного стану | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | СБУ |
12. | Порушення питання про заборону діяльності політичних партій, громадських об’єднань, якщо вони спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення виконавчої влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров’я населення | на час введення воєнного стану | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | СБУ |
13. | Установлення особливого режиму у сфері виробництва та реалізації лікарських засобів, які мають у своєму складі наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори, інших сильнодіючих речовин відповідно до переліку, визначеного Кабінетом Міністрів України | на час введення воєнного стану за рішенням військового командування | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | МОЗ |
14. | Заборона громадянам, які перебувають на військовому або спеціальному обліку у Міноборони, СБУ чи Службі зовнішньої розвідки, змінювати місце проживання (місце перебування) без дозволу військового комісара або керівника відповідного органу СБУ чи Служби зовнішньої розвідки; обмеження проходження альтернативної (невійськової) служби | на час введення воєнного стану за рішенням військового командування | Міноборони | МВС |
15. | Усунення з посад керівників підприємств, установ та організацій за неналежне виконання ними визначених Законом України “Про правовий режим воєнного стану” обов’язків та призначення виконувачів обов’язків керівників зазначених підприємств, установ та організацій | на час введення воєнного стану за пропозиціями військового командування | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належать підприємства, установи та організації |
16. | Вжиття додаткових заходів з посилення охорони державної таємниці | на час введення воєнного стану | СБУ (за згодою) | Міноборони |
17. | Уточнення складу органів з евакуації, планів евакуації населення, матеріальних і культурних цінностей. Проведення заняття із складом евакуаційних органів | терміново | органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, які відповідно до Плану цивільного захисту України в особливий період здійснюють евакуацію матеріальних, культурних цінностей, що перебувають в їх управлінні | Мінінфраструктури |
18. | Проведення евакуації населення, якщо виникає загроза його життю, а також матеріальних і культурних цінностей, якщо виникає загроза їх пошкодження або знищення, відповідно до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України | за рішенням військового командування на встановлений ним період, але не довше строку дії правового режиму воєнного стану | ДСНС | Мінінфраструктури |
19. | Невідкладне приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її функціональні та територіальні підсистеми у готовність до виконання завдань за призначенням в особливий період із введенням ступеня “ПОВНА ГОТОВНІСТЬ” | на час введення воєнного стану | ДСНС | обласні, Київська міська держадміністрації |
20. | Здійснення обов’язкової евакуації затриманих осіб, що перебувають в ізоляторах тимчасового тримання; підозрюваних, обвинувачених осіб, щодо яких застосовано запобіжний захід - тримання під вартою, що перебувають у слідчих ізоляторах, іноземців та осіб без громадянства, які перебувають у пунктах тимчасового розміщення біженців та пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, осіб, які утримуються в місцях тимчасового тримання; етапування засуджених осіб, які відбувають такі покарання, як арешт, обмеження волі, позбавлення волі на певний строк та довічне позбавлення волі, з установ виконання покарань, розташованих у місцевостях, наближених до районів, де ведуться бойові дії, до відповідних установ, які розташовані в безпечній місцевості | у строки, визначені рішенням військового командування | Мін’юст | Міноборони |
21. | Визначення та виконання першочергових заходів підготовки території відповідних адміністративно-територіальних одиниць до оборони в особливий період | на час введення воєнного стану | військове командування | центральні органи виконавчої влади |
22. | Забезпечення в разі потреби залучення суб’єктів господарювання з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів до оперативного задоволення потреб Збройних Сил, інших військових формувань у лікарських засобах та медичних виробах на час введення воєнного стану | на час введення воєнного стану за пропозиціями військового командування | рада оборони відповідного регіону або військові адміністрації (у разі утворення) | МОЗ |
23. | Запровадження у разі потреби у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, нормованого забезпечення населення основними продовольчими і непродовольчими товарами | на час введення воєнного стану за пропозиціями військового командування | Мінекономіки Мінагрополітики обласні (районні) держадміністрації військові адміністрації | Міненерго |