open
Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст
Попередня

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ

ПОСТАНОВА

04.09.2018  № 955

Про затвердження Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національної комісії,
що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг
№ 1030 від 11.06.2019
№ 475 від 17.03.2021
№ 955 від 09.06.2021}


{Додатково див. Постанови Національної комісії,
що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг
№ 936 від 16.08.2022
№ 990 від 23.08.2022}

Відповідно до статті 50 Закону України «Про ринок електричної енергії» та статті 17 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Затвердити Порядок розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу, що додається.

2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, від 13 грудня 2012 року № 1627 «Про затвердження Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі та постачання електричної енергії», зареєстровану в Міністерстві юстиції України 02 січня 2013 року за № 20/22552 (зі змінами).

3. Ця постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування в офіційному друкованому виданні - газеті «Урядовий кур’єр».

4. Операторам систем розподілу при формуванні інвестиційних програм на 2019 рік керуватись планами розвитку електричних мереж напругою 35-154 кВ та визначення обсягів реконструкції електричних мереж напругою 0,4-10 кВ, затвердженими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі.

Голова НКРЕКП

О. Кривенко


ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕКП
04.09.2018  № 955

ПОРЯДОК
розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу

{У тексті Порядку та додатках до нього слово «модернізація» в усіх відмінках замінено словами «технічне переоснащення» у відповідних відмінках згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

1. Загальні положення

1.1. Цей Порядок поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали або мають намір отримати ліцензію на провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії (далі - ліцензіати), та установлює процедуру подання, формування, розгляду, схвалення та виконання планів розвитку систем розподілу (далі - ПРСР) та інвестиційних програм (далі - ІП) ліцензіатів.

1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:

базовий період - період дії ІП, який передує прогнозному періоду ІП, тривалістю, як правило, календарний рік;

{Абзац другий пункту 1.2 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

захід ІП - запланована до виконання закупівля товарів, робіт або послуг протягом прогнозного періоду ІП (календарний рік), що пов’язана з провадженням ліцензіатом господарської діяльності з розподілу електричної енергії;

{Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом третім згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

звітний період - період дії ІП, за який ліцензіат звітує про виконання ІП (щокварталу наростаючим підсумком та за підсумками року);

інвестиційна програма (ІП) - план використання коштів, розроблений на підставі схваленого ПРСР ліцензіата, для підвищення рівня надійності та економічності роботи основних фондів, який містить комплекс зобов’язань ліцензіата на період її виконання щодо розвитку ліцензіата, джерела її фінансування, графік виконання та пояснювальну записку;

перехідний захід ІП - запланована до виконання закупівля товарів, робіт або послуг протягом двох або більше років, що пов’язана з провадженням ліцензіатом господарської діяльності з розподілу електричної енергії;

{Пункт 1.2 глави 1 доповнено новим абзацом шостим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

план розвитку системи розподілу (ПРСР) - документ, який містить необхідні прогнозні обсяги нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення системи розподілу на наступні 5 календарних років, розроблений з урахуванням Плану розвитку системи передачі на наступні 10 років, та визначає потребу в майбутніх інвестиціях, план виконання відповідних заходів для забезпечення енергоефективності та надійності функціонування системи розподілу з дотриманням установлених показників якості надання послуг з розподілу електричної енергії;

прогнозний період ПРСР - п’ятирічний період, протягом якого ліцензіат планує розвиток системи розподілу;

{Абзац восьмий пункту 1.2 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

прогнозний період інвестиційної програми (далі - прогнозний період) - період, протягом якого ліцензіат зобов’язаний виконати заходи ІП (як правило, перший календарний рік прогнозного періоду ПРСР).

{Абзац пункту 1.2 глави 1 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються у значеннях, наведених у Законі України «Про ринок електричної енергії».

1.3. Ліцензіат зобов’язаний використовувати кошти, визначені як джерело фінансування ІП, виключно на її виконання відповідно до графіка, визначеного ІП.

1.4. Розгляду питання про схвалення ПРСР та ІП передує їх відкрите обговорення на місцях згідно з Порядком проведення відкритого обговорення проектів рішень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженим постановою НКРЕКП від 30 червня 2017 року № 866.

1.5. Рішення про схвалення ПРСР та ІП або внесення змін до них приймається НКРЕКП на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, шляхом всебічного та повного з’ясування позицій усіх учасників засідання після розгляду та опрацювання НКРЕКП ПРСР та ІП або запропонованих змін до них та наданих матеріалів згідно з вимогами цього Порядку.

{Абзац другий пункту 1.5 глави 1 виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2. Вимоги до ПРСР та ІП

2.1. Щорічно до НКРЕКП ліцензіатом надається ПРСР, розроблений згідно з вимогами розділу III Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310 (далі - Кодекс) за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку.

{Пункт 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.2. ПРСР має містити, зокрема:

1) інформацію по обладнанню ліцензіата щодо показників SAIDI на початок базового періоду з урахуванням даних форми звітності № 11-НКРЕКП-якість-розподіл (квартальна) «Звіт щодо показників надійності електропостачання», затвердженої постановою НКРЕКП від 12 червня 2018 року № 374, відсортовану за показником SAIDI від найвищого до найнижчого, з визначенням переліку заходів для виконання цільового завдання щодо досягнення показника SAIDI у першому році прогнозного періоду ПРСР, розрахованого відповідно до Порядку встановлення (формування) тарифів на послуги з розподілу електричної енергії, затвердженого постановою НКРЕКП від 15 жовтня 2018 року № 1175;

2) запланований для виконання впродовж прогнозного періоду ПРСР перелік заходів з урахуванням інформації, визначеної в підпункті 1 цього пункту;

3) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу ПРСР, яка, у тому, числі повинна містити:

мету, обґрунтування необхідності та доцільності виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді ПРСР;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектно-кошторисну документацію (за наявності);

інформацію щодо проведення експертизи проектно-кошторисної документації (за наявності);

інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів (обсягів) виконання, що заплановані до виконання у прогнозному періоді ПРСР (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи (обсяги) виконання за роками із урахуванням фактичного виконання).

{Пункт 2.2 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.3. Інформація в ПРСР та звіті щодо його виконання, яка викладена у числовому форматі, зазначається з точністю до двох знаків після коми, а якщо ціла частина числа дорівнює нулю - з точністю до двох значущих цифр після коми.

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.4. До ПРСР (як правило, для заходів першого року прогнозного періоду ПРСР) додаються відповідні обґрунтовувальні матеріали, що, зокрема, можуть містити акти, експертні звіти (висновки) щодо необхідності заміни відповідного обладнання, протоколи замірів (акти, відомості тощо), проектну документацію.

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.5. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіата на прогнозний період, які спрямовуються на нове будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення та інший розвиток основних фондів, активів ліцензіата, до НКРЕКП подається ІП за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, що має передбачати першочергове виконання перехідних заходів з попередніх періодів.

Кількість перехідних заходів у складі ІП може бути, як правило, не більше трьох, за виключенням заходів, виконання яких протягом прогнозного періоду неможливо через режимні обмеження.

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.6. Неподання ліцензіатом ПРСР та/або ІП відповідно до вимог нормативно-правових актів розглядається як порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу електричної енергії, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1470.

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.7. Джерела фінансування ІП формуються ліцензіатом з таких статей:

амортизація;

прибуток на виробничі інвестиції або прибуток (обов’язкові реінвестиції);

запланований обсяг надходжень за перетоки реактивної електричної енергії;

частина від запланованого на прогнозний період обсягу прибутку, пов’язаного зі зменшенням фактичних технологічних витрат електричної енергії (для ліцензіатів, до яких застосовується методологія тарифоутворення «витрати +»), що виникають при її розподілі електричними мережами, порівняно з прогнозованими, розрахованого за фактичним балансом електричної енергії попереднього періоду та прогнозною ціною закупівлі технологічних витрат електричної енергії у прогнозному періоді. Фактичний баланс електричної енергії попереднього періоду розраховується відповідно до фактичних даних, наданих у формі звітності № 2а-НКРЕКП-розподіл електричної енергії (місячна) «Звітні дані про обсяги розподілу електричної енергії та технологічні витрати електричної енергії за 1 та 2 класами напруги», затвердженої постановою НКРЕКП від 20 грудня 2019 року № 2897, за друге півріччя року, який передує базовому та перше півріччя базового року (далі - дохід від небалансу ТВЕ).

Додатковими джерелами фінансування ІП можуть бути: прибуток (додаткові реінвестиції), плата за приєднання, залучені кошти (кредити, фінансова допомога), кошти, отримані від здійснення діяльності, пов'язаної та не пов'язаної з розподілом електричної енергії, дохід від небалансу ТВЕ та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.8. Джерела фінансування ІП формуються ліцензіатом з таких статей:

амортизаційні відрахування;

прибуток на виробничі інвестиції, передбачений структурою тарифів;

запланований обсяг надходжень за перетоки реактивної електричної енергії.

Додатковими джерелами фінансування ІП можуть бути кредити, плата за приєднання, будь-яка фінансова допомога, кошти, отримані від здійснення діяльності, пов’язаної та не пов’язаної з розподілом електричної енергії, та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.

2.9. ІП формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ)) та включає:

1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної ІП з урахуванням заходів чинної ІП;

2) опис робіт, запланованих на прогнозний період;

3) перелік робіт, основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення та послуг, запланованих для виконання у прогнозному періоді, з розбивкою на етапи (квартали) з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;

4) пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності проведення робіт по кожному розділу інвестиційної програми, яка містить, зокрема:

мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді;

обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми;

посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт);

інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектно-кошторисну документацію;

інформацію щодо проведення експертизи проектно-кошторисної документації;

опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми;

інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках із урахуванням фактичного виконання);

{Підпункт 4 пункту глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019}

5) джерела фінансування ІП;

6) прогноз ліцензіата щодо зниження технологічних витрат та втрат електричної енергії за результатами реалізації ІП.

2.10. До ІП ліцензіатом додаються обґрунтовувальні матеріали до запланованих робіт та закупівель товарів, які, зокрема, можуть містити цінові пропозиції (прайси) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, накази про затвердження проектної документації (або зведені кошториси до відповідних проектів), що передбачені ІП.

Також до ІП додається зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів (відповідно до довідника, розміщеного на офіційному веб-сайті НКРЕКП), які заплановані для закупівлі протягом прогнозного періоду та/або фактично здійснені протягом базового періоду, з кількісними та вартісними показниками.

{Пункт глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019}

2.11. Числова інформація в ІП та звітах щодо її виконання зазначається з точністю до двох цифр після коми, а якщо ціла частина числа дорівнює нулю - з точністю до двох значущих цифр після коми.

2.12. Ліцензіат може передбачити в ІП кошти для розробки проектів на виконання робіт, що заплановані до реалізації в майбутніх періодах.

2.13. Обсяги інвестицій визначаються ліцензіатом виходячи з технічного стану основних фондів та інших активів ліцензіата, принципів економічної доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням впливів цих заходів на рівень тарифів на розподіл електричної енергії.

2.14. Планування фінансування розділів ІП повинно здійснюватися ліцензіатом з урахуванням, зокрема, необхідності забезпечення належного рівня якості, безпеки та надійності електропостачання на довгостроковий період, підвищення енергоефективності розподільних електричних мереж, забезпечення кібербезпеки об’єктів системи розподілу.

Під час розробки проектів з будівництва електричних мереж ліцензіат зобов’язаний визначати характеристики струмообмежувальних пристроїв на вводі об’єкта побутового споживача відповідно до дозволеної (договірної) потужності об’єкта споживача, зазначеної в паспорті точки розподілу, але не нижче величини, визначеної діючими Державними будівельними нормами «Проектування електрообладнання об’єктів цивільного призначення».

{Пункт глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 475 від 17.03.2021}

{Пункт глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019}

2.15. Заходи з проектування нового будівництва, реконструкції та технічного переоснащення електричних мереж 0,38 - 20 кВ мають включатися до складу заходів ІП зі строком виконання I-III квартали прогнозного періоду та виконуватись відповідно до зазначених термінів.

{Главу 2 доповнено новим пунктом 2.15 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.16. Заходи зі створення трансформаторної потужності рівня напруги 10(6)/0,4 кВ для реалізації стандартних приєднань (якщо ця потужність не є складовою лінійної частини окремого приєднання) можуть включатися до ІП та виконуються згідно з вимогами цього Порядку незалежно від джерел фінансування відповідних заходів.

{Главу 2 доповнено новим пунктом 2.16 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.17. Фінансування робіт з проведення будівництва, реконструкції, технічного переоснащення об’єктів ліцензіата включається до ІП за наявності необхідних для цього проектів, розроблених та затверджених відповідно до вимог чинного законодавства.

2.18. Ціни закупівель, які застосовуються при формуванні ІП, є орієнтовними. Остаточна ціна закупівель визначається ліцензіатом на конкурентних засадах відповідно до вимог чинного законодавства про здійснення закупівель.

2.19. Розгляд та включення до ІП заходів за розділами: заходи зі зниження нетехнічних витрат електричної енергії; впровадження та розвиток автоматизованих систем диспетчерського управління (АСДУ); впровадження та розвиток інформаційних технологій; впровадження та розвиток систем зв’язку здійснюється НКРЕКП за наявності таких документів:

відповідних концепцій розвитку, що містять переліки запланованих за роками заходів та проектів (у тому числі заходів з кібербезпеки);

{Абзац другий пункту глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019}

проектної та кошторисної документації або статуту проекту з техніко-економічним обґрунтуванням.

програми модернізації вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку.

{Пункт 2.19 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.20. Технічні завдання на впровадження та технічні переоснащення автоматизованих систем комерційного обліку електричної енергії на ринку електричної енергії України, а також програми технічного переоснащення вузлів обліку електричної енергії по точках комерційного обліку всіх типів, по яких оператор системи розподілу є стороною, відповідальною за точку комерційного обліку, мають бути погоджені оператором системи передачі (в ролі Адміністратора комерційного обліку).

{Пункт 2.20 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.21. На титульній сторінці всіх примірників схваленої ІП зазначаються реквізити:

документа(ів), яким(и) ІП затверджена відповідно до статуту ліцензіата;

висновку центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, щодо пріоритетності технічних рішень для розвитку систем розподілу, передбачених проектом ІП;

постанови НКРЕКП, якою схвалено ІП.

Зазначені відмітки підписуються керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою та скріплюються печаткою ліцензіата (за наявності).

Сторінки ІП повинні бути прошиті, прошнуровані, пронумеровані та скріплені підписом керівника ліцензіата або уповноваженої ним особи та скріплені печаткою ліцензіата (за наявності).

{Пункт 2.21 глави 2 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

2.22. Матеріали, що надаються як обґрунтування ПРСР та ІП, повинні бути підписані керівником ліцензіата або уповноваженою ним особою та скріплені печаткою (за наявності).

3. Порядок розгляду та схвалення ПРСР та ІП

3.1. Надання до НКРЕКП ПРСР та його розгляд НКРЕКП здійснюються відповідно до вимог розділу III Кодексу.

3.2. ІП на прогнозний період подається на розгляд відповідно до затвердженого НКРЕКП графіка, але не пізніше ніж за 2 місяці до дати закінчення дії попередньої ІП.

3.3. ІП ґрунтується на ПРСР, оформлюється з дотриманням вимог цього Порядку та затверджується у порядку, встановленому установчими документами ліцензіата.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, надає до НКРЕКП висновок з відповідним обґрунтуванням щодо пріоритетності технічних рішень для розвитку систем розподілу, передбачених проектами ІП операторів систем розподілу, відповідно до графіка, затвердженого НКРЕКП згідно з пунктом 3.2 цього Порядку.

{Пункт 3.3 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

3.4. ІП та відповідні обґрунтовувальні матеріали надаються для опрацювання до апарату НКРЕКП в електронному вигляді та на паперових носіях.

{Абзац перший пункту 3.3 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

ІП розглядається відповідним підрозділом апарату НКРЕКП на предмет її оформлення, затвердження та погодження, наявності відповідного обґрунтування окремих розділів та ІП в цілому відповідно до вимог цього Порядку.

{Абзац другий пункту 3.3 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

У разі встановлення невідповідності ІП вимогам цього Порядку в частині оформлення, затвердження та погодження вона до розгляду не приймається, про що письмово повідомляється ліцензіату.

У разі наявності зауважень та пропозицій до ІП НКРЕКП письмово інформує ліцензіата.

Додаткові пояснення, обґрунтування та пропозиції ліцензіата приймаються НКРЕКП протягом 10 робочих днів з дня отримання ліцензіатом зауважень та пропозицій НКРЕКП.

3.5. У разі відсутності у НКРЕКП зауважень до ІП або відсутності у ліцензіата пропозицій, додаткових пояснень та обґрунтувань щодо зауважень та пропозицій НКРЕКП до ІП питання про схвалення ІП виноситься на засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання.

3.6. Якщо ліцензіат протягом 10 робочих днів з дня отримання зауважень та пропозицій НКРЕКП до ІП надає відповідні пропозиції, додаткові пояснення та обґрунтування, ІП повторно розглядається відповідним підрозділом апарату НКРЕКП, після чого питання про схвалення ІП виноситься на засідання НКРЕКП.

3.7. Після прийняття рішення про схвалення ІП проектна документація та обґрунтовувальні матеріали до неї, надані ліцензіатом, а також робочі примірники ІП повертаються ліцензіату та зберігаються у нього не менше 3 років після закінчення строку дії відповідної ІП та мають бути надані НКРЕКП за її запитом для виконання покладених на неї завдань.

3.8. Якщо під час розгляду в НКРЕКП ІП виникають питання, що потребують проведення експертизи, розгляд ІП призупиняється на період, необхідний для проведення такої експертизи, про що НКРЕКП письмово повідомляє ліцензіата протягом 5 днів з дня прийняття рішення НКРЕКП щодо проведення такої експертизи.

У разі визнання НКРЕКП на засіданні, що проводиться у формі відкритого слухання, недостатності обґрунтування окремих розділів ІП НКРЕКП або ліцензіат може ініціювати проведення експертизи зазначених розділів ІП, окремих заходів.

За результатами експертизи спірні питання розглядаються на засіданні НКРЕКП.

3.9. У разі визнання на засіданні у формі відкритого слухання НКРЕКП необґрунтованими окремих розділів ІП або їх складових ці розділи чи їх складові ліцензіату пропонується виключити, а кошти, передбачені на їх фінансування, можуть бути вилучені зі структури тарифу або перерозподілені ліцензіатом між іншими розділами ІП за пропозицією НКРЕКП.

3.10. Ліцензіат забезпечує достовірність наданої НКРЕКП інформації.

3.11. Схвалений НКРЕКП ПРСР протягом 10 календарних днів надається в електронній формі (у файлах Word, Excel та скан-копія у форматі pdf) до апарату НКРЕКП та до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі.

{Пункт 3.11 глави 3 доповнено новим абзацом першим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

Схвалена НКРЕКП ІП оформлюється ліцензіатом у трьох примірниках. Протягом 10 календарних днів один примірник та його копія в електронній формі надаються до апарату НКРЕКП, другий примірник та його копія в електронній формі - до територіального підрозділу НКРЕКП у відповідному регіоні, третій залишається у ліцензіата.

{Абзац другий пункту 3.11 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

Електронна форма схваленої НКРЕКП ІП оприлюднюється відповідним ліцензіатом шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет протягом 5 робочих днів з дня прийняття рішення НКРЕКП про схвалення ІП та зберігається на ньому протягом строку дії ІП та не менше 3 років після його закінчення.

3.12. При виникненні потреби у виконанні робіт у зв'язку з особливими економічними та іншими обставинами, яких ліцензіат не міг передбачити, у тому числі робіт, пов'язаних з ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, ліцензіат має право за власною ініціативою, як правило, протягом місяця за підсумками першого та другого кварталу та/або не пізніше 30 вересня звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо внесення змін до схваленої ІП з наданням відповідного обґрунтування.

{Абзац перший пункту 3.12 глави 3 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019}

Зміни до ПРСР та ІП розглядаються НКРЕКП на загальних підставах відповідно до визначеної цим Порядком процедури розгляду та схвалення ПРСР/ІП.

Питання про внесення змін до ПРСР/ІП розглядаються НКРЕКП на засіданнях, які проводяться у формі відкритих слухань.

4. Виконання та ІП

{Назва глави із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

4.1. Ліцензіат зобов'язаний виконувати схвалену НКРЕКП ІП в повному обсязі відповідно до запланованих етапів, у тому числі для заходів, які мають перехідний характер, обсягів робіт у кількісному вираженні та обсягів фінансування у вартісному вираженні.

{Пункт 4.1 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

4.2. Виконаними вважаються заходи ІП, матеріальні активи по яких прийняті на баланс та щодо яких здійснено повне фінансування.

Документи, що підтверджують виконання заходу ІП:

1) для основних засобів:

акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів, оформлений згідно з формою ОЗ-1, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;

акт приймання-здачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів, оформлений згідно з формою ОЗ-2, затвердженою наказом Міністерства статистики України від 29 грудня 1995 року № 352;

2) для інших необоротних матеріальних активів (інші типові форми первинного обліку).

Заходи ІП мають виконуватися ліцензіатами з дотриманням вимог законодавства у сфері регулювання містобудівної діяльності.

Перехідні заходи ІП вважаються виконаними протягом прогнозованого періоду, якщо за результатами їх виконання складено акти виконаних робіт та/або акти приймання- передачі, здійснено оплату відповідно до цих актів на умовах, передбачених схваленою ІП.

{Пункт 4.2 глави 4 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

4.3. При неповному виконанні ліцензіатом ІП за звітний період надалі першочергово здійснюється фінансування заходів з будівництва, технічного переоснащення і реконструкції електричних мереж та обладнання і заходів зі зниження та/або недопущення понаднормативних витрат електричної енергії.

4.4. При зміні (збільшенні або зменшенні) вартості виконання заходів, передбачених схваленою ІП, до 5 % ліцензіат може самостійно зробити перерозподіл фінансування між цими заходами в межах одного розділу за умови незмінності фізичних обсягів цих заходів.

4.5. У випадку фактичного збільшення надходження коштів відповідно до визначених джерел фінансування ліцензіат ініціює процедуру внесення відповідних змін до ІП згідно з цим Порядком у частині збільшення джерел фінансування та доповнення запланованих заходів.

4.6. Профінансованими вважаються заходи ІП, щодо яких здійснено фактичну оплату грошовими коштами.

4.7. У разі недофінансування заходів ІП базового періоду з причин, незалежних від ліцензіата, ліцензіат може продовжити фінансування цих заходів до 20 числа місяця, наступного після закінчення періоду дії цієї ІП, за рахунок коштів, отриманих як джерело фінансування ІП базового періоду.

4.8. Об’єкти (заходи), які були профінансовані ліцензіатом, але не передбачені схваленою ІП або передбачені схваленою ІП у меншій кількості, не враховуються як виконання ІП, крім випадків відхилення не більше ніж ± 5 % від схвалених фізичних обсягів по лінійних об’єктах електричних мереж 0,4-20 кВ, з відповідним внесенням змін до проектно-кошторисної документації.

4.9. Ліцензіати при виконанні ІП зобов’язані проводити закупівлю нового сучасного високотехнологічного обладнання, виконаного із якісних матеріалів, що не було у використанні та щодо якого зберігаються гарантійні зобов’язання виробників або їх офіційних представників, крім випадків придбання цілісних майнових комплексів об’єктів електроенергетики при наданні належного обґрунтування.

5. Порядок надання звітів щодо виконання ПРСР та ІП

5.1. Звіт щодо виконання ПРСР формується відповідно до вимог глави 3.6 розділу III Кодексу та додатка 3 до цього Порядку і надається ліцензіатом в електронній формі (у файлі Excel та скан-копія у форматі pdf) на електронну адресу НКРЕКП energo3@nerc.gov.ua та на офіційну адресу із накладанням кваліфікованого електронного підпису, а також на офіційну електронну адресу оператора системи передачі.

У звіті щодо виконання ПРСР має бути відображена інформація щодо усіх заходів, запланованих схваленим НКРЕКП ПРСР, а також заходів з нового будівництва, реконструкції, технічного переоснащення об'єктів системи розподілу, розвитку основних фондів, активів ліцензіата, що профінансовані оператором системи розподілу поза ПРСР, зокрема при виконанні заходів з приєднання.

{Пункт 5.1 глави 5 в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

5.2. Звіт щодо виконання ІП, оформлений згідно з додатком 4 до цього Порядку, в електронній формі (у форматі Excel та скан-копія у форматі pdf) надається ліцензіатом на електронну адресу НКРЕКП energo1@nerc.gov.ua та на паперових носіях до апарату НКРЕКП і територіального підрозділу НКРЕКП у відповідному регіоні щокварталу та за підсумками року не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом.

{Абзац перший пункту 5.2 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 1030 від 11.06.2019; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

Сторінки звіту щодо виконання ІП нумеруються, прошнуровуються, кількість прошнурованих аркушів завіряється підписом керівника ліцензіата або уповноваженої ним особи та скріплюється печаткою ліцензіата (за наявності).

5.3. У разі неповного виконання ІП до звіту надається пояснювальна записка щодо причин неповного виконання по кожному невиконаному заходу.

{Абзац перший пункту 5.3 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

5.4. Відповідальність за недостовірність даних, наданих у документах, зокрема щодо обґрунтування заходів ПРСР і ІП та звітів щодо їх виконання, несе ліцензіат.

Якщо ліцензіат виявив у наданих звітах щодо виконання ПРСР та ІП помилку, він має письмово проінформувати про це НКРЕКП.

Вказана інформація буде перевірена НКРЕКП під час здійснення відповідного заходу державного контролю дотримання ліцензіатами ліцензійних умов з розподілу електричної енергії. У разі підтвердження такої інформації за результатами перевірки НКРЕКП в межах компетенції приймає відповідне рішення, а ліцензіат зобов’язаний надати уточнений звіт.

Надання уточнених звітів у іншому випадку не допускається.

{Главу 5 доповнено новим пунктом 5.4 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

5.5. Електронна форма звіту щодо виконання ІП оприлюднюється ліцензіатом шляхом розміщення на своєму офіційному веб-сайті в мережі Інтернет не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним періодом, та зберігається на ньому не менше 3 років.

5.6. Контроль за виконанням ліцензіатом ПРСР та ІП здійснюється шляхом аналізу відповідним структурним підрозділом апарату НКРЕКП та територіальним підрозділом НКРЕКП у відповідному регіоні звітів щодо виконання ПРСР та ІП і проведення планових та позапланових перевірок діяльності ліцензіата НКРЕКП.

Директор Департаменту
із регулювання відносин
у сфері енергетики





А. Гудаченко


Додаток 1
до Порядку розроблення
та подання на затвердження
планів розвитку систем розподілу
та інвестиційних програм
операторів систем розподілу

ПЛАН
розвитку системи розподілу

{Порядок доповнено новим додатком 1 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}



Додаток 2
до Порядку розроблення та подання
на затвердження планів розвитку
систем розподілу
та інвестиційних програм
операторів систем розподілу

ІНВЕСТИЦІЙНА ПРОГРАМА

{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}



Додаток 3
до Порядку розроблення
та подання на затвердження
планів розвитку систем розподілу
та інвестиційних програм
операторів систем розподілу

ЗВІТ
щодо виконання Плану розвитку системи розподілу

{Порядок доповнено новим додатком 3 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}



Додаток 4
до Порядку розроблення та подання
на затвердження планів розвитку
систем розподілу
та інвестиційних програм
операторів систем розподілу

ЗВІТ
щодо виконання інвестиційної програми

{Додаток із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 955 від 09.06.2021}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • Зміст

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: