Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки
{Назва Постанови в редакції Постанови КМ № 53 від 14.01.2015}
{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 246 від 11.03.2009
№ 293 від 07.04.2010
№ 347 від 19.05.2010
№ 622 від 12.07.2010
№ 53 від 14.01.2015
№ 396 від 15.06.2015
№ 493 від 22.07.2015
№ 545 від 03.08.2015
№ 623 від 19.08.2015
№ 917 від 04.11.2015
№ 1180 від 16.12.2015
№ 846 від 23.11.2016
№ 346 від 17.05.2017
№ 469 від 04.07.2017
№ 523 від 23.06.2017
№ 190 від 21.03.2018
№ 940 від 31.10.2018
№ 1169 від 05.12.2018
№ 1196 від 12.12.2018
№ 540 від 26.06.2019
№ 743 від 14.08.2019
№ 836 від 11.09.2019
№ 927 від 15.11.2019
№ 25 від 24.01.2020
№ 214 від 17.03.2021
№ 412 від 28.04.2021
№ 478 від 30.04.2021
№ 545 від 31.05.2021
№ 740 від 21.07.2021
№ 857 від 11.08.2021
№ 910 від 11.08.2021
№ 52 від 26.01.2022
№ 643 від 31.05.2022
№ 1234 від 03.11.2022
№ 1352 від 02.12.2022
№ 1282 від 01.12.2023
№ 1420 від 29.12.2023}
{Засідання комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, утвореного відповідно до Порядку, затвердженого цією Постановою, у період дії воєнного стану може проводитися за допомогою технічних засобів зв’язку (в тому числі за допомогою телефонної конференції або відеоконференції) згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{У тексті Постанови слова “Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства” замінено словами “Міністерство економіки” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
Відповідно до підпункту "г" пункту 18 частини другої статті 5 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що додається.
{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 53 від 14.01.2015}
11. Установити, що затверджений цією постановою Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки не застосовується для відбору кандидатів (кандидатур) на посаду голови виконавчого органу (керівника) акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”, господарського товариства, акції якого передано до статутного капіталу акціонерного товариства “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”, або господарського товариства, більше 50 відсотків корпоративних прав (акцій, часток) якого належать акціонерному товариству “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України”, голови виконавчого органу (керівника) суб’єкта господарювання державного сектору економіки, який здійснює повноваження державного оператора телерадіомовлення, радіорелейного та супутникового зв’язку, голови виконавчого органу (керівника) господарського товариства, що провадить діяльність в оборонно-промисловому комплексі та передане в установленому порядку в управління Державного концерну “Укроборонпром”, та керівників державних підприємств оборонно-промислового комплексу, в тому числі казенних підприємств, які входять до складу Державного концерну “Укроборонпром”, голови виконавчого органу господарського товариства, більш як 50 відсотків корпоративних прав (акцій, часток) якого належить Державному космічному агентству, та керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління зазначеного Агентства, голови правління акціонерного товариства “Національна суспільна телерадіокомпанія України”, голови правління акціонерного товариства “Криворізька теплоцентраль”, голови правління акціонерного товариства “Дніпровська теплоелектроцентраль”, голови виконавчого органу та членів наглядової ради банку, більш як 75 відсотків корпоративних прав (акцій, часток) якого належить державі, а також керівників державних унітарних підприємств, голів виконавчих органів господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 відсотків акцій (часток) належать державі, на яких утворено наглядову раду, яка відповідає вимогам, визначеним у Законі України “Про управління об’єктами державної власності”.
{Постанову доповнено пунктом 11 згідно з Постановою КМ № 396 від 15.06.2015; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 493 від 22.07.2015, № 917 від 04.11.2015, № 1180 від 16.12.2015, № 846 від 23.11.2016, № 523 від 23.06.2017, № 940 від 31.10.2018, № 25 від 24.01.2020, № 214 від 17.03.2021, № 412 від 28.04.2021, № 857 від 11.08.2021, № 910 від 11.08.2021, № 52 від 26.01.2022, № 643 від 31.05.2022, № 1234 від 03.11.2022}
12. Установити, що рішення про необхідність проведення конкурсного відбору для призначення керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки приймається міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об’єктами державної власності, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією, крім призначення керівника підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, керівника, члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства (суб’єкта господарювання державного сектору економіки, який включений до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення згідно з додатком до Порядку, затвердженого цією постановою, а також суб’єкта господарювання державного сектору економіки, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень).
{Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 523 від 23.06.2017, № 927 від 15.11.2019; в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
Призначення керівника підприємства, яке має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, керівника, члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, зазначеного в абзаці першому цього пункту, здійснюється виключно за результатами конкурсного відбору відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою, крім керівників державних унітарних підприємств та голів виконавчих органів господарських товариств, у статутному капіталі яких 50 відсотків акцій (часток) належать державі, на яких (в яких) утворено наглядову раду, яка відповідає вимогам, визначеним у Законі України “Про управління об’єктами державної власності”, у тому числі керівників особливо важливих для економіки підприємств.
{Абзац другий пункту 12 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
Контракт з керівником суб’єкта господарювання державного сектору економіки або виконуючим його обов’язки укладається міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об’єктами державної власності, у порядку, передбаченому постановами Кабінету Міністрів України від 19 березня 1993 р. № 203 “Про застосування контрактної форми трудового договору з керівником підприємства, що є у державній власності” (ЗП України, 1993 р., № 6, ст. 121; Офіційний вісник України, 1999 р., № 13, ст. 514) і від 2 серпня 1995 р. № 597 “Про Типову форму контракту з керівником підприємства, що є у державній власності” (ЗП України, 1995 р., № 11, ст. 264; Офіційний вісник України, 1999 р., № 29, ст. 1474), статутом зазначеного суб’єкта.
{Абзац третій пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{Постанову доповнено пунктом 12 згідно з Постановою КМ № 545 від 03.08.2015; в редакції Постанови КМ № 1180 від 16.12.2015}
13. Установити, що затверджений цією постановою Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки застосовується для відбору та призначення керівника державного комерційного підприємства та казенного підприємства, які відповідно до статті 1 Закону України “Про наукову і науково-технічну діяльність” належать до наукових установ, крім керівника державного унітарного підприємства та голови виконавчого органу господарського товариства, у статутному капіталі якого 50 відсотків акцій (часток) належать державі, на якому (в якому) утворено наглядову раду, яка відповідає вимогам, визначеним у Законі України “Про управління об’єктами державної власності”.
{Постанову доповнено пунктом 13 згідно з Постановою КМ № 346 від 17.05.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{Пункт 14 виключено на підставі Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
2. Суб’єктам управління об’єктами державної власності забезпечити:
{Абзац другий пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 1180 від 16.12.2015}
приведення власних нормативно-правових актів і статутів суб’єктів господарювання державного сектору економіки у відповідність із цією постановою.
{Пункт 2 в редакції Постанов КМ № 622 від 12.07.2010, № 53 від 14.01.2015}
{Пункт 3 виключено на підставі Постанови КМ № 622 від 12.07.2010}
4. Суб'єктам управління об'єктами державної власності, зазначеним у пункті 2 цієї постанови, щокварталу подавати Міністерству економіки звіт про призначення керівників суб'єктів господарювання, зокрема призначених наглядовою радою суб’єкта господарювання, згідно із затвердженою ним формою.
{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 622 від 12.07.2010, № 53 від 14.01.2015, № 927 від 15.11.2019, № 643 від 31.05.2022}
41. Суб’єктам управління об’єктами державної власності у разі проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки забезпечити залучення професійних консультантів з добору персоналу на безоплатній або платній основі за рахунок коштів державного бюджету, коштів суб’єктів господарювання державного сектору та інших джерел, не заборонених законодавством.
{Постанову доповнено пунктом 41 згідно з Постановою КМ № 469 від 04.07.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 15.11.2019}
42. Суб’єктам управління об’єктами державної власності подавати до Міністерства економіки інформацію про:
відкриття вакансії керівника особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж через п’ять днів після її відкриття;
закінчення строку контракту з керівником особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж за місяць до його закінчення;
оголошення відбору на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, зокрема оголошеного наглядовою радою такого підприємства, разом з відповідними документами - не пізніше ніж через три дні після прийняття відповідного рішення;
{Абзац четвертий пункту 42 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
тимчасове покладення виконання обов’язків або призначення виконуючого обов’язки керівника особливо важливого для економіки підприємства, зокрема щодо тимчасового покладення виконання обов’язків або призначення виконуючого обов’язки керівника наглядової ради такого підприємства, - не пізніше ніж через п’ять днів після прийняття відповідного рішення;
{Абзац п'ятий пункту 42 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
необхідність визначення кандидата на вакантну посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства з числа кандидатів, включених до списку потенційних кандидатів, який сформовано в установленому порядку протягом останніх 12 місяців до дати припинення контракту з керівником, - не пізніше ніж через п’ять днів після відкриття вакантної посади.
{Пункт 42 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{Постанову доповнено пунктом 42 згідно з Постановою КМ № 190 від 21.03.2018; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 15.11.2019}
5. Визнати такими, що втратили чинність:
постанову Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2005 р. № 234 "Про конкурсний відбір керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави" (Офіційний вісник України, 2005 р., № 14, ст. 710);
постанову Кабінету Міністрів України від 5 квітня 2006 р. № 423 "Про внесення зміни до пункту 3 Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави" (Офіційний вісник України, 2006 р., № 14, ст. 988).
ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки
1. Цей Порядок визначає процедуру конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки (далі - підприємства) у разі прийняття міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об’єктами державної власності, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією рішення про необхідність проведення такого відбору, а також процедуру конкурсного відбору керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, та керівника підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень, та керівника, члена наглядової ради підприємства, яке включене до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, згідно з додатком (далі - особливо важливе для економіки підприємство).
{Абзац перший пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посаду голови виконавчого органу господарських товариств та членів наглядових рад особливо важливих для економіки підприємств, крім державних банків, відбір незалежних членів до яких врегульовано статтею 7 Закону України “Про банки і банківську діяльність”.
2. Підставою для оголошення конкурсного відбору керівника підприємства (далі - конкурсний відбір) є рішення (наказ) міністерства, Фонду державного майна або іншого органу, який виконує функцію з управління підприємством, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією, для підприємств, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, - рішення Кабінету Міністрів України (далі - суб’єкт управління), із зазначенням строку приймання заяв і проведення конкурсного відбору (крім керівників підприємств, які включені до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, згідно з додатком), яке для підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, керівника підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень, приймається не пізніше ніж через 20 днів після відкриття вакансії керівника підприємства.
{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
До оголошення конкурсного відбору або на період проведення конкурсного відбору суб’єкт управління тимчасово покладає виконання обов’язків або призначає виконуючого обов’язки керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, керівника особливо важливого для економіки підприємства. Тимчасове покладення виконання обов’язків керівників зазначених підприємств або призначення виконуючими обов’язки таких керівників здійснюється суб’єктом управління після погодження кандидатур відповідних осіб Кабінетом Міністрів України. До проекту рішення Кабінету Міністрів України про погодження кандидатури додаються біографічна довідка з кольоровою фотокарткою, що засвідчуються підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління, скріпленим печаткою; згода кандидата на посаду щодо покладення на нього виконання обов’язків або призначення його виконуючим обов’язки керівника підприємства; копії документа про повну вищу освіту; копії документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, трудової книжки, що засвідчуються підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління і скріплюються печаткою; згода на обробку персональних даних. У разі непогодження Кабінетом Міністрів України зазначених кандидатур суб’єкти управління у тижневий строк з дня прийняття відповідного рішення подають Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо інших кандидатур.
{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
Підставою для оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства є рішення суб’єкта управління або, якщо суб’єкт управління протягом 30 днів з моменту відкриття відповідної вакансії не оголосив відбір, - відповідне рішення Кабінету Міністрів України. Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки повинен протягом 30 днів з моменту, коли у Кабінету Міністрів України виникло право оголосити відбір, подати до Кабінету Міністрів України проект відповідного рішення про оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства.
{Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 31.05.2021}
Суб’єкт управління разом з рішенням про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства подає Мінекономіки протягом семи днів від дати його прийняття пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, інформацію про фінансово-економічний стан підприємства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5).
3. Для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, крім керівників підприємств, які включені до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, згідно з додатком, суб’єкт управління утворює постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств (далі - комісія).
{Абзац перший пункту 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
Склад комісії затверджується відповідним актом суб’єкта управління.
Суб’єкт управління у разі прийняття рішення про залучення професійних консультантів з добору персоналу для проведення конкурсного відбору керівників підприємств на платній основі визначає джерела їх фінансування. У разі коли суб’єкт управління визначить, що оплата послуг професійних консультантів здійснюється за рахунок коштів підприємства, він рекомендує підприємству здійснити оплату таких послуг.
розробляє та затверджує вимоги до осіб, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі (далі - претенденти), критерії їх оцінювання;
оприлюднює на офіційному веб-сайті суб’єкта управління не пізніше ніж протягом п’яти днів після затвердження вимог до претендентів, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною (далі - оголошення), та результати конкурсного відбору не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати його завершення;
приймає, реєструє та перевіряє на відповідність вимогам цього Порядку документи і пропозиції, подані претендентами;
надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно надання інформації щодо відсутності (наявності) у них судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
ухвалює рішення про допуск претендентів до конкурсного відбору або відхилення їх кандидатур;
розглядає документи і пропозиції з управлінням підприємством, подані учасниками конкурсного відбору;
забезпечує відкритість конкурсного відбору та на підставі результатів оцінювання учасників за затвердженими критеріями шляхом голосування визначає його переможця.
5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
Рішення комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні її членів і оформляється протоколом.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комісії.
6. Тривалість конкурсного відбору не може перевищувати 30 календарних днів. Початком відбору вважається дата, на яку призначено засідання комісії з розгляду поданих претендентами документів та пропозицій.
7. Конкурсний відбір вважається таким, що закінчився, з дня ухвалення комісією рішення про затвердження його результатів.
Підготовка до проведення конкурсного відбору
8. В оголошенні зазначаються такі відомості:
найменування та місцезнаходження підприємства, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом;
строк і місце приймання документів для участі у конкурсному відборі та номер телефону для довідок;
перелік документів, що подаються претендентом, та вимоги щодо їх оформлення;
дата і місце проведення конкурсного відбору та оприлюднення його результатів;
вимоги до претендента та конкурсної пропозиції;
інформація про фінансово-економічний стан підприємства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);
адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи, зазначені у пункті 9 цього Порядку.
9. Для участі в конкурсному відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою на адресу, зазначену в оголошенні про проведення відбору, такі документи:
заяву про участь у конкурсному відборі;
копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство;
копію трудової книжки або документів, що засвідчують досвід роботи. Така інформація має містити точний період роботи; назви посад; обов’язки, які виконувалися на зазначених посадах; кількість працівників, що перебували у підпорядкуванні;
копію документа про вищу освіту;
згоду на обробку персональних даних;
інші документи на його розсуд (у разі наявності).
Відповідальність за недостовірність документів несе претендент.
10. Документи приймаються у строк не менше 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів після дати оприлюднення оголошення і реєструються в журналі, до якого вносяться такі відомості:
прізвище, ім’я та по батькові претендента;
прізвище, ім’я та по батькові особи, що зробила запис.
11. Зміст документів, поданих претендентами, не розголошується до початку засідання комісії, на якому проводиться їх розгляд.
Проведення конкурсного відбору
12. Обов’язковою умовою проведення конкурсного відбору є його відкритість.
Представники засобів масової інформації мають право бути присутніми на засіданнях комісії під час розкриття пакетів документів, поданих претендентами, їх розгляду та оголошення переможця.
13. Претендент не допускається до участі в конкурсному відборі, якщо до закінчення встановленого строку приймання документів не усунуто:
неподання ним одного із зазначених у пункті 9 цього Порядку документів;
невідповідність встановленим вимогам до документів та конкурсних пропозицій.
14. Претенденти, допущені до участі в конкурсному відборі, є його учасниками.
15. Учасники конкурсного відбору подають пропозиції з управління підприємством - конкурсні пропозиції.
16. Конкурсна пропозиція, що розробляється на підставі фактичних показників фінансово-господарської діяльності, може містити проект стратегічного плану розвитку підприємства на середньострокову перспективу, в якому передбачаються:
детальний першочерговий план реформування підприємства протягом одного року;
заходи з виконання завдань та результати аналізу можливих ризиків, а також заходи з поліпшення техніко-економічних та фінансових показників підприємства, підвищення його конкурентоспроможності;
обсяг відрахування коштів до бюджетів;
пропозиції щодо залучення інвестицій для розвитку підприємства;
пропозиції щодо очікуваної динаміки поліпшення основних показників фінансово-господарської діяльності;
інші пропозиції з удосконалення діяльності підприємства.
17. Комісія розглядає на закритому засіданні документи та конкурсні пропозиції, подані учасниками конкурсного відбору та враховує відповідність учасників встановленим вимогам. За рішенням комісії на її засіданні під час заслуховування учасників конкурсного відбору, можуть бути присутніми представники засобів масової інформації та громадськості за умови згоди всіх учасників конкурсного відбору.
Переможцем конкурсного відбору визнається учасник, який за результатами розгляду документів, конкурсної пропозиції та співбесіди у формі усного опитування визнаний комісією найкращим на підставі результатів оцінювання учасників за затвердженими критеріями шляхом голосування членів комісії.
18. Переможець конкурсного відбору оголошується на засіданні комісії з дотриманням вимог пункту 12 цього Порядку.
Кандидатура, відібрана за результатами конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, керівника підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень, погоджується Кабінетом Міністрів України за поданням керівника суб’єкта управління (крім випадків, коли відповідне підприємство включене до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, згідно з додатком).
{Абзац другий пункту 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
До подання щодо погодження кандидатури на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, додаються:
проект рішення Кабінету Міністрів України про погодження кандидатури, завізований керівником суб’єкта управління;
біографічна довідка з кольоровою фотокарткою;
згода кандидата на обробку персональних даних;
- заяви кандидата про прийняття на посаду;
- документа про погодження кандидатури з головою відповідної місцевої держадміністрації (відповідно до статті 36 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”);
Результати конкурсного відбору оприлюднюються на офіційному веб-сайті суб’єкта управління.
Рішення комісії (у випадках, визначених абзацом другим цього пункту, - рішення Кабінету Міністрів України) є підставою для укладення протягом двох тижнів контракту між суб’єктом управління та переможцем конкурсного відбору.
У разі коли за призначенням органу управління посаду керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки займає виконуючий його обов’язки, з ним також укладається контракт.
{Пункт 18 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
19. Погодження призначення керівника підприємства головою місцевої держадміністрації здійснюється в установленому порядку. У разі вмотивованої відмови голови облдержадміністрації (підтримки головою облдержадміністрації вмотивованої відмови голови райдержадміністрації) у погодженні призначення керівника підприємства суб’єкт управління вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо надання згоди на призначення такого керівника.
20. Комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення документів всіх учасників та про повторне проведення конкурсного відбору. У разі коли документи подав лише один учасник, конкурс не проводиться. При цьому оголошується повторне проведення конкурсного відбору.
У разі відсутності претендентів на участь у конкурсному відборі, непогодження Кабінетом Міністрів України призначення керівника приймається рішення про повторне проведення конкурсного відбору.
Проведення відбору та укладення контракту з керівниками підприємств, які включені до переліку особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств
{Назва Розділу в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
21. Кабінет Міністрів України утворює комітет з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств (далі - комітет з призначення) для визначення претендентів на посади керівників особливо важливих для економіки підприємств, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення.
{Абзац перший пункту 21 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності комітету з призначення здійснює Мінекономіки.
22. До складу комітету з призначення включаються Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки, Міністр фінансів, Перший заступник Державного секретаря Кабінету Міністрів України (з правом дорадчого голосу), керівник відповідного суб’єкта управління особливо важливим для економіки підприємством, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення або його заступник (далі - представник суб’єкта управління) та за згодою чотири незалежних недержавних експертів з правом дорадчого голосу (далі - незалежні експерти). Як незалежний експерт може залучатися представник міжнародної організації.
{Абзац перший пункту 22 в редакції Постанови КМ № 545 від 31.05.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
У разі відсутності членів комітету з призначення їх повноваження здійснюють заступники Міністра економіки, Міністра фінансів.
{Абзац другий пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 545 від 31.05.2021}
У разі коли Кабінет Міністрів України є суб’єктом управління підприємством, до складу комітету з призначення включається керівник міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або його заступник. У разі коли Мінекономіки або Мінфін є суб’єктом управління, в засіданнях комітету з призначення беруть участь Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки або його заступник, Міністр фінансів або його заступник та незалежні експерти.
{Абзац третій пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 478 від 30.04.2021, № 545 від 31.05.2021}
Суб’єкт управління протягом трьох робочих днів з моменту оголошення відбору визначає свого представника до складу комітету з призначення.
Кабінет Міністрів України затверджує персональний склад незалежних експертів, які входять до складу комітету з призначення.
Голова комітету з призначення та його заступник обираються на засіданні комітету з призначення з числа його членів шляхом таємного голосування простою більшістю голосів.
Голова комітету з призначення організовує його роботу, скликає засідання комітету з призначення та головує на них.
У разі неможливості виконання головою комітету з призначення своїх повноважень або в разі його відсутності повноваження голови комітету здійснює його заступник.
Комітет з призначення на своєму засіданні обирає секретаря комітету з призначення таємним голосуванням простою більшістю голосів.
Секретар не є членом комітету з призначення, здійснює підрахунок голосів та оголошує результати голосування на засіданні комітету з призначення.
{Пункт 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
23. Основними завданнями комітету з призначення є:
затвердження вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та критеріїв їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу;
затвердження оголошення про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та прийняття рішення про оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінекономіки, суб’єкта управління та особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, оголошення про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення;
{Абзац третій пункту 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
визначення кандидатури претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та подання Мінекономіки висновків щодо погодження відповідної кандидатури на зазначену посаду;
підготовка рекомендацій щодо істотних умов контракту з претендентом на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення;
заслуховування та затвердження звіту про відбір професійних консультантів з добору персоналу;
визначення кандидатур протягом одного року із списку потенційних кандидатів на заміщення в разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства.
{Пункт 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
24. Формою роботи комітету з призначення є планове засідання, яке проводиться за умови особистої участі в ньому членів та незалежних експертів комітету з призначення. Черговість засідань комітету з призначення визначається його секретаріатом виходячи з потреби у прийнятті рішень.
Комітет з призначення повинен провести засідання протягом 30 календарних днів з дати подання йому на затвердження пропозицій щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, або подання професійним консультантом з добору персоналу відповідних кандидатур, які визнані найкращими. У разі потреби зазначений строк може бути продовжено за рішенням комітету з призначення, але не більше ніж на 120 робочих днів.
Засідання комітету з призначення має кворум за умови участі в ньому двох членів з правом голосу.
Члени та незалежні експерти комітету з призначення беруть особисту участь у засіданні безпосередньо у приміщенні, в якому воно проводиться. Члени та незалежні експерти комітету з призначення можуть брати участь у засіданні дистанційно за допомогою технічних засобів електронних комунікацій (у тому числі за допомогою телефонної конференції або відеоконференції).
Рішення комітету з призначення приймаються шляхом особистого голосування безпосередньо у приміщенні, у якому воно проводиться, та під час проведення засідання за допомогою технічних засобів електронних комунікацій (у тому числі за допомогою телефонної конференції або відеоконференції). Рішення комітету з призначення можуть прийматися шляхом заочного голосування за допомогою електронної пошти за результатами засідання комітету з призначення. Рішення комітету з призначення ухвалюються простою більшістю голосів його членів, оформляються протоколом, який підписується головою комітету з призначення, а в разі його відсутності - заступником голови комітету з призначення. Думка незалежних експертів, викладена в письмовій формі, додається до протоколу засідання. Заочне голосування здійснюється протягом не більше ніж трьох робочих днів з дати отримання матеріалів членом комітету з призначення на адресу електронної пошти.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос представника суб’єкта управління.
Під час проведення засідання комітету з призначення може здійснюватися аудіо- та/або відеозапис.
У протоколі засідання комітету з призначення зазначаються:
повне найменування особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення;
місце, дата і час проведення засідання;
власне ім’я, по батькові (за наявності) та прізвище членів і незалежних експертів комітету з призначення, а також запрошених осіб, які брали участь у засіданні;
власне ім’я, по батькові (за наявності) та прізвище членів і незалежних експертів комітету з призначення, які були відсутні;
інформація щодо наявності кворуму;
основні положення виступів членів і незалежних експертів комітету з призначення, заслуханих на засіданні;
проекти рішень, винесені на голосування, та підсумки голосування із зазначенням власних імен та прізвищ членів комітету з призначення, які голосували “за”, “проти” або утрималися від голосування з кожного питання;
{Пункт 24 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022; в редакції Постанови КМ № 1282 від 01.12.2023}
25. Організаційне забезпечення діяльності комітету з призначення здійснює секретаріат комітету з призначення (далі - секретаріат), який утворює Мінекономіки.
забезпечує взаємодію комітету з призначення та професійних консультантів з добору персоналу;
складає календарний план-графік засідань комітету з призначення;
{Пункт 25 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
подає Мінекономіки пропозиції щодо доцільності проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення;
подає на затвердження комітету з призначення пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та критерії їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу, проект відповідного оголошення;
оприлюднює затверджене комітетом з призначень оголошення про дату та умови відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення на офіційному веб-сайті Мінекономіки та суб’єкта управління;
приймає, реєструє, перевіряє та аналізує документи, подані претендентами;
{Абзац восьмий пункту 25 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
передає професійним консультантам з добору персоналу документи, надіслані претендентами;
надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно подання інформації про відсутність (наявність) у них судимості, заборону займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
надсилає повідомлення про засідання членам і незалежним експертам комітету з призначення;
{Пункт 25 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
готує матеріали для розгляду під час засідань комітету з призначення;
{Пункт 25 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
готує проект протоколу засідання комітету з призначення;
{Пункт 25 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
веде облік та здійснює зберігання матеріалів роботи комітету з призначення;
{Пункт 25 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
протягом одного року підтримує комунікації з кандидатами, які ввійшли до списку потенційних кандидатів, для визначення претендентів на заміщення в разі відмови кандидата, непризначення або припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства.
{Абзац пункту 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{Пункт 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
26. Професійні консультанти з добору персоналу, залучені до проведення відбору керівників/членів наглядових рад особливо важливих для економіки підприємств, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, повинні відповідати таким критеріям:
1) наявність розгалуженої системи філій, представництв чи інших пов’язаних осіб у сфері добору керівного персоналу в інших країнах;
2) наявність не менше 10 років міжнародного досвіду у сфері добору керівного персоналу, членів правлінь та членів наглядових рад;
3) наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, підтверджені документально, які будуть залучені до пошуку кандидатів.
{Пункт 26 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
27. Основними завданнями професійних консультантів з добору персоналу є:
розроблення пропозицій щодо вимог до претендентів, критеріїв оцінювання учасників відбору та проекту відповідного оголошення;
проведення перевірки претендентів на посаду керівника, члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, щодо наявності у них конфлікту інтересів;
{Пункт 27 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
здійснення попереднього відбору учасників відбору та забезпечення підтримання комунікацій з ними;
оцінка всіх учасників відбору на відповідність вимогам до претендентів на посаду керівника підприємства, затверджених комітетом з призначення;
формування та подання комітету з призначення рейтингового списку потенційних кандидатів, обраних з числа усіх претендентів професійним консультантом з добору персоналу відповідно до встановлених критеріїв відбору на підставі проведених професійним консультантом з добору персоналу співбесід, для визначення протягом одного року із списку претендентів на заміщення у разі відмови кандидата, непризначення або припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства;
{Абзац шостий пункту 27 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
визначення та подання комітету з призначення від трьох до п’яти кандидатів на кожну оголошену вакансію з наданням детальних звітів про оцінку компетенцій, про придатність для виконання конкретних обов’язків щодо найкращих кандидатів;
подання комітету з призначення для затвердження звіту про відбір та його результати.
28. Джерелами фінансування послуг професійних консультантів з добору персоналу можуть бути кошти особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, кошти державного бюджету та/або інші джерела, не заборонені законодавством.
{Абзац другий пункту 28 виключено на підставі Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
Послуги професійного консультанта з добору персоналу вважаються такими, що надані в повному обсязі, в разі визначення комітетом з призначення необхідної відповідно до оголошеного відбору кількості кандидатур для призначення на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства та їх погодження/обрання Кабінетом Міністрів України.
{Пункт 28 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 1282 від 01.12.2023}
{Пункт 28 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
29. Професійні консультанти з добору персоналу протягом п’ятнадцяти робочих днів після залучення їх до відбору та не пізніше ніж за сім календарних днів до дня засідання комітету з призначення подають секретаріату пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та критерії їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу.
{Пункт 29 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
30. Комітет з призначення розглядає на своєму засіданні подані професійним консультантом з добору персоналу пропозиції, затверджує на їх підставі вимоги до претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та критерії їх оцінювання, у разі можливості доопрацьовує подані пропозиції або повертає для доопрацювання суб’єкту управління.
{Пункт 30 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
31. Для участі у відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою, яка зазначена в оголошенні, документи, перелік яких визначено пунктом 9 цього Порядку.
Документи включають подані претендентом у довільній формі відомості про кар’єру з детальним переліком професійних досягнень та відповідність досвіду цілям посади, а також пропозиції щодо удосконалення діяльності підприємства, затверджені у складі вимог до претендента.
Відповідні документи подаються українською та англійською мовами на електронну адресу, зазначену в оголошенні.
32. Попередній відбір кандидатів здійснюється професійними консультантами з добору персоналу.
Основними функціями під час проведення попереднього відбору професійного консультанта з добору персоналу є:
проведення аналізу документів учасників відбору;
проведення співбесід та інтерв’ю з учасниками відбору;
оцінка всіх учасників відбору на відповідність вимогам до претендентів на посаду керівника підприємства, затверджених комітетом з призначення.
Професійний консультант з добору персоналу протягом двадцяти одного календарного дня з дати завершення прийому документів подає на розгляд комітету з призначення висновки та пропозиції щодо всіх учасників відбору, список потенційних кандидатів, обраних з числа претендентів, для визначення протягом одного року із списку претендентів на заміщення у разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства, а також рекомендації від трьох до п’яти кандидатів на кожну оголошену вакансію, визнаних професійним консультантом з добору персоналом найкращими.
Послуги професійного консультанта з добору персоналу вважаються такими, що надані в повному обсязі в частині технічного та консультативного супроводу конкурсного відбору, в разі призначення суб’єктом управління/загальними зборами підприємства або погодження/ обрання Кабінетом Міністрів України кандидатів на посаду керівника, члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення. У разі прийняття конкурсною комісією або комітетом з призначення рішення про проведення повторного конкурсного відбору консультант з добору персоналу продовжує надання послуг до призначення суб’єктом управління/загальними зборами підприємства або погодження/обрання Кабінетом Міністрів України таких кандидатів.
{Пункт 32 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
33. У разі відсутності претендентів на участь у відборі або у разі подання для участі у відборі документів менше ніж від трьох учасників на одну посаду, або визнання комітетом з призначення пропозицій щодо удосконалення діяльності підприємства такими, що не відповідають затвердженим вимогам, приймається рішення про повторне проведення відбору.
У разі виникнення необхідності у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану комітет з призначення може прийняти рішення про внесення змін до вимог до претендента на посаду члена наглядової ради та повернення до попередніх етапів відбору.
{Пункт 33 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 1352 від 02.12.2022}
Пропозиції щодо повторного проведення відбору секретаріат вносить на розгляд комітету з призначення.
34. Комітет з призначення розглядає на своєму засіданні подані професійним консультантом з добору персоналу пропозиції, сформовані за результатами попереднього відбору, та може заслухати будь-яких претендентів, допущених до відбору.
35. Комітет з призначення заслуховує претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення та за результатами розгляду готує Мінекономіки висновки щодо погодження відібраної кандидатури претендента на посаду керівника підприємства.
За відсутності можливості безпосередньої участі претендента в засіданні комітету з призначення розгляд його кандидатури може здійснюватися в режимі відеоконференції.
Висновки комітету з призначення оформляються протоколом, який підписується головою комітету з призначення або в разі, коли голова комітету з призначення обраний з числа незалежних експертів, - заступником голови комітету з призначення.
{Абзац третій пункту 35 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
{Пункт 35 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
36. Перший віце-прем’єр-міністр України - Міністр економіки на підставі рішення комітету з призначення вносить Кабінету Міністрів України пропозиції щодо погодження кандидатури претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення.
{Пункт 36 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 545 від 31.05.2021, № 643 від 31.05.2022}
37. До проекту рішення Кабінету Міністрів України додаються:
1) витяг з протоколу засідання комітету з призначення;
{Підпункт 1 пункту 37 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
2) біографічна довідка з кольоровою фотокарткою;
3) згода на обробку персональних даних;
заяви кандидата про прийняття на посаду;
документа про погодження кандидатури з головою відповідної місцевої держадміністрації (відповідно до статті 36 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”).
У разі вмотивованої відмови голови облдержадміністрації (підтримки головою облдержадміністрації вмотивованої відмови голови райдержадміністрації) у погодженні призначення керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, комітет з призначення вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо надання згоди на призначення такого керівника.
{Пункт 37 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
38. Рішення Кабінету Міністрів України є підставою для укладення протягом двох тижнів контракту між суб’єктом управління та переможцем відбору.
Рішення суб’єкта управління про призначення виконуючого обов’язки керівника особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, є підставою для укладення контракту між суб’єктом управління та виконуючим обов’язки керівника такого особливо важливого для економіки підприємства у строк, зазначений в абзаці першому цього пункту.
{Пункт 38 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
39. У разі корпоратизації, перетворення державного унітарного підприємства голова виконавчого органу/члени наглядової ради такого суб’єкта господарювання, яких було обрано відповідно до цього Порядку, призначаються на відповідні посади без проведення нового відбору. У такому разі голова виконавчого органу/члени наглядової ради такого суб’єкта господарювання призначаються до кінця строку, на який їх було обрано за результатами конкурсного відбору.
{Пункт 39 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 643 від 31.05.2022, № 1282 від 01.12.2023}
40. У разі коли Кабінет Міністрів України протягом одного місяця не погодив кандидатуру претендента на посаду керівника/члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення або претендент відмовився від посади, комітет з призначення протягом одного місяця готує Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо погодження іншої кандидатури претендента на посаду керівника/члена наглядової ради підприємства із списку потенційних кандидатів.
У разі припинення повноважень керівника/незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, за зверненням суб’єкта управління комітет з призначення може протягом двох місяців підготувати для внесення Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо погодження/обрання іншої кандидатури претендента на посаду керівника/члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення, із списку потенційних кандидатів, який сформовано згідно з пунктом 32 цього Порядку, протягом останніх 12 місяців до дати припинення таких повноважень.
{Абзац другий пункту 40 в редакції Постанови КМ № 643 від 31.05.2022}
{Пункт 40 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022}
{Порядок в редакції Постанови КМ № 927 від 15.11.2019}
ПЕРЕЛІК
особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, призначення керівників та членів наглядових рад яких здійснюється за участю комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств
Код згідно з ЄДРПОУ | Найменування підприємства |
00100227 | Приватне акціонерне товариство “Національна енергетична компанія “Укренерго” |
00206539 | Акціонерне товариство “Одеський припортовий завод” |
05762269 | Акціонерне товариство “Українські енергетичні машини” |
20077720 | Акціонерне товариство “Національна акціонерна компанія “Нафтогаз України” |
20572069 | Державне підприємство “Міжнародний аеропорт “Бориспіль” |
20588716 | Приватне акціонерне товариство “Укргідроенерго” |
21560045 | Акціонерне товариство “Укрпошта” |
22927045 | Публічне акціонерне товариство “Центренерго” |
24584661 | Акціонерне товариство “Національна атомна енергогенеруюча компанія “Енергоатом” |
31899285 | Акціонерне товариство “Державна акціонерна компанія “Автомобільні дороги України” |
37854297 | Акціонерне товариство “Українська оборонна промисловість” |
38727770 | Державне підприємство “Адміністрація морських портів України” |
40075815 | Акціонерне товариство “Українська залізниця” |
{Позицію “41089111” виключено на підставі Постанови КМ № 1282 від 01.12.2023} | |
42574629 | Державне підприємство “Медичні закупівлі України” |
42795490 | Товариство з обмеженою відповідальністю “Оператор газотранспортної системи України” |
{Порядок доповнено Додатком згідно з Постановою КМ № 643 від 31.05.2022; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 1282 від 01.12.2023, № 1420 від 29.12.2023}