Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.
2. Установити, що розпочаті до набрання чинності цією постановою конкурсні відбори керівників особливо важливих для економіки суб’єктів господарювання державного сектору економіки та членів їх наглядових рад підлягають припиненню.
ЗМІНИ,
що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України
1. У Регламенті Кабінету Міністрів України, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 р. № 950 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 54, ст. 2180; 2011 р., № 88, ст. 3199; 2012 р., № 56, ст. 2238, № 89, ст. 3606; 2016 р., № 65, ст. 2192; 2018 р., № 37, ст. 1290):
1) абзац другий пункту 4 § 32 викласти в такій редакції:
“Проекти актів з питань утворення та організації роботи комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств, оголошення відбору вносяться на розгляд Кабінету Міністрів Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства. Проекти актів Кабінету Міністрів про призначення чи погодження кандидатур претендентів на посади керівників і членів наглядових рад таких підприємств вносяться на розгляд Кабінету Міністрів Міністром розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства на підставі рішення комітету з призначення.”;
2) в абзаці першому пункту 5 § 33, пункті 1 § 44 та підпункті 4 пункту 1 § 50 слова “і комісії з відбору керівників особливо важливих для економіки підприємств” виключити.
2. У постанові Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777 “Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки” (Офіційний вісник України, 2008 р., № 68, ст. 2266; 2015 р., № 15, ст. 383, № 59, ст. 1945, № 62, ст. 2034, № 69, ст. 2277; 2016 р., № 5, ст. 274, № 94, ст. 3080; 2017 р., № 57, ст. 1697, № 60, ст. 1828; 2019 р., № 4, ст. 110, № 74, ст. 2586):
1) у постанові:
абзац перший пункту 12 після слів “державної власності” доповнити словами “, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією”;
доповнити постанову пунктом 14 такого змісту:
“14. Установити, що конкурсний відбір керівника суб’єкта господарювання державного сектору економіки, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави, у якого хоча б за один рік з трьох останніх років вартість активів за даними останньої фінансової звітності перевищувала 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу перевищував 1,5 млрд. гривень, за пропозицією міністерства, Фонду державного майна, іншого органу, що здійснює управління об’єктами державної власності, здійснюється відповідно до пунктів 21-40 Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого цією постановою, - в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 927”;
у пункті 4 слова “Міністерству економічного розвитку і торгівлі” замінити словами “Міністерству розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства”;
у пункті 41 слова “консультантів з відбору персоналу” замінити словами “професійних консультантів з добору персоналу”;
у пункті 42 слова “Кабінету Міністрів України” замінити словами “Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства”;
2) Порядок проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затверджений зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
“ЗАТВЕРДЖЕНО |
ПОРЯДОК
проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки
1. Цей Порядок визначає процедуру конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки (далі - підприємства) у разі прийняття міністерством, Фондом державного майна, іншим органом, що здійснює управління об’єктами державної власності, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією рішення про необхідність проведення такого відбору, а також процедуру конкурсного відбору керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, та керівника особливо важливого для економіки підприємства (підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень).
Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посаду голови виконавчого органу господарських товариств та членів наглядових рад особливо важливих для економіки підприємств, крім державних банків, відбір незалежних членів до яких врегульовано статтею 7 Закону України “Про банки і банківську діяльність”.
2. Підставою для оголошення конкурсного відбору керівника підприємства (далі - конкурсний відбір) є рішення (наказ) міністерства, Фонду державного майна або іншого органу, який виконує функцію з управління підприємством, державним господарським об’єднанням, державною холдинговою компанією, іншою державною господарською організацією, для підприємств, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, - рішення Кабінету Міністрів України (далі - суб’єкт управління), із зазначенням строку приймання заяв і проведення конкурсного відбору (крім керівників особливо важливих для економіки підприємств), яке для підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, приймається не пізніше ніж через 20 днів після відкриття вакансії керівника підприємства.
До оголошення конкурсного відбору або на період проведення конкурсного відбору суб’єкт управління на строк, який не може перевищувати трьох місяців, тимчасово покладає виконання обов’язків або призначає виконуючого обов’язки керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, та/або керівника особливо важливого для економіки підприємства (підприємства, вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень, банку, у статутному капіталі якого держава володіє часткою понад 75 відсотків). Тимчасове покладення виконання обов’язків керівників зазначених підприємств або призначення виконуючими обов’язки таких керівників здійснюється суб’єктом управління після погодження кандидатур відповідних осіб Кабінетом Міністрів України. До проекту рішення Кабінету Міністрів України про погодження кандидатури додаються біографічна довідка з кольоровою фотокарткою, що засвідчуються підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління, скріпленим печаткою; згода кандидата на посаду щодо покладення на нього виконання обов’язків або призначення його виконуючим обов’язки керівника підприємства; копії документа про повну вищу освіту; копії документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, трудової книжки, що засвідчуються підписом керівника служби управління персоналом суб’єкта управління і скріплюються печаткою; згода на обробку персональних даних. У разі непогодження Кабінетом Міністрів України зазначених кандидатур суб’єкти управління у тижневий строк з дня прийняття відповідного рішення подають Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо інших кандидатур.
Підставою для оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства є рішення суб’єкта управління або, якщо суб’єкт управління протягом 30 днів з моменту відкриття відповідної вакансії не оголосив відбір, - відповідне рішення Кабінету Міністрів України. Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства повинен протягом 30 днів з моменту, коли у Кабінету Міністрів України виникло право оголосити відбір, подати до Кабінету Міністрів України проект відповідного рішення про оголошення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства.
Суб’єкт управління разом з рішенням про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства подає Мінекономіки протягом семи днів від дати його прийняття пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства, інформацію про фінансово-економічний стан підприємства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5).
3. Для проведення конкурсного відбору керівників підприємств, крім керівників особливо важливих для економіки підприємств, суб’єкт управління утворює постійно діючу комісію або комісії для конкурсного відбору керівників окремих підприємств (далі - комісія).
Склад комісії затверджується відповідним актом суб’єкта управління.
Суб’єкт управління у разі прийняття рішення про залучення професійних консультантів з добору персоналу для проведення конкурсного відбору керівників підприємств на платній основі визначає джерела їх фінансування. У разі коли суб’єкт управління визначить, що оплата послуг професійних консультантів здійснюється за рахунок коштів підприємства, він рекомендує підприємству здійснити оплату таких послуг.
розробляє та затверджує вимоги до осіб, що виявили бажання взяти участь у конкурсному відборі (далі - претенденти), критерії їх оцінювання;
оприлюднює на офіційному веб-сайті суб’єкта управління не пізніше ніж протягом п’яти днів після затвердження вимог до претендентів, оголошення про проведення конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, яка стала вакантною (далі - оголошення), та результати конкурсного відбору не пізніше ніж протягом трьох робочих днів з дати його завершення;
приймає, реєструє та перевіряє на відповідність вимогам цього Порядку документи і пропозиції, подані претендентами;
надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно надання інформації щодо відсутності (наявності) у них судимості, заборони займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
ухвалює рішення про допуск претендентів до конкурсного відбору або відхилення їх кандидатур;
розглядає документи і пропозиції з управлінням підприємством, подані учасниками конкурсного відбору;
забезпечує відкритість конкурсного відбору та на підставі результатів оцінювання учасників за затвердженими критеріями шляхом голосування визначає його переможця.
5. Засідання комісії є правоможним у разі участі в ньому не менш як двох третин її складу.
Рішення комісії приймається більшістю голосів присутніх на засіданні її членів і оформляється протоколом.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні комісії.
6. Тривалість конкурсного відбору не може перевищувати 30 календарних днів. Початком відбору вважається дата, на яку призначено засідання комісії з розгляду поданих претендентами документів та пропозицій.
7. Конкурсний відбір вважається таким, що закінчився, з дня ухвалення комісією рішення про затвердження його результатів.
Підготовка до проведення конкурсного відбору
8. В оголошенні зазначаються такі відомості:
найменування та місцезнаходження підприємства, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом;
строк і місце приймання документів для участі у конкурсному відборі та номер телефону для довідок;
перелік документів, що подаються претендентом, та вимоги щодо їх оформлення;
дата і місце проведення конкурсного відбору та оприлюднення його результатів;
вимоги до претендента та конкурсної пропозиції;
інформація про фінансово-економічний стан підприємства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);
адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи, зазначені у пункті 9 цього Порядку.
9. Для участі в конкурсному відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою на адресу, зазначену в оголошенні про проведення відбору, такі документи:
заяву про участь у конкурсному відборі;
копію документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство;
копію трудової книжки або документів, що засвідчують досвід роботи. Така інформація має містити точний період роботи; назви посад; обов’язки, які виконувалися на зазначених посадах; кількість працівників, що перебували у підпорядкуванні;
копію документа про вищу освіту;
згоду на обробку персональних даних;
інші документи на його розсуд (у разі наявності).
Відповідальність за недостовірність документів несе претендент.
10. Документи приймаються у строк не менше 14 календарних днів, але не більше 30 календарних днів після дати оприлюднення оголошення і реєструються в журналі, до якого вносяться такі відомості:
прізвище, ім’я та по батькові претендента;
прізвище, ім’я та по батькові особи, що зробила запис.
11. Зміст документів, поданих претендентами, не розголошується до початку засідання комісії, на якому проводиться їх розгляд.
Проведення конкурсного відбору
12. Обов’язковою умовою проведення конкурсного відбору є його відкритість.
Представники засобів масової інформації мають право бути присутніми на засіданнях комісії під час розкриття пакетів документів, поданих претендентами, їх розгляду та оголошення переможця.
13. Претендент не допускається до участі в конкурсному відборі, якщо до закінчення встановленого строку приймання документів не усунуто:
неподання ним одного із зазначених у пункті 9 цього Порядку документів;
невідповідність встановленим вимогам до документів та конкурсних пропозицій.
14. Претенденти, допущені до участі в конкурсному відборі, є його учасниками.
15. Учасники конкурсного відбору подають пропозиції з управління підприємством - конкурсні пропозиції.
16. Конкурсна пропозиція, що розробляється на підставі фактичних показників фінансово-господарської діяльності, може містити проект стратегічного плану розвитку підприємства на середньострокову перспективу, в якому передбачаються:
детальний першочерговий план реформування підприємства протягом одного року;
заходи з виконання завдань та результати аналізу можливих ризиків, а також заходи з поліпшення техніко-економічних та фінансових показників підприємства, підвищення його конкурентоспроможності;
обсяг відрахування коштів до бюджетів;
пропозиції щодо залучення інвестицій для розвитку підприємства;
пропозиції щодо очікуваної динаміки поліпшення основних показників фінансово-господарської діяльності;
інші пропозиції з удосконалення діяльності підприємства.
17. Комісія розглядає на закритому засіданні документи та конкурсні пропозиції, подані учасниками конкурсного відбору та враховує відповідність учасників встановленим вимогам. За рішенням комісії на її засіданні під час заслуховування учасників конкурсного відбору, можуть бути присутніми представники засобів масової інформації та громадськості за умови згоди всіх учасників конкурсного відбору.
Переможцем конкурсного відбору визнається учасник, який за результатами розгляду документів, конкурсної пропозиції та співбесіди у формі усного опитування визнаний комісією найкращим на підставі результатів оцінювання учасників за затвердженими критеріями шляхом голосування членів комісії.
18. Переможець конкурсного відбору оголошується на засіданні комісії з дотриманням вимог пункту 12 цього Порядку.
Кандидатура, відібрана за результатами конкурсного відбору на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, погоджується Кабінетом Міністрів України за поданням керівника суб’єкта управління (крім випадків, коли відповідне підприємство є особливо важливим для економіки).
До подання щодо погодження кандидатури на посаду керівника підприємства, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави і вартість активів якого за даними останньої фінансової звітності або річний розмір чистого доходу якого перевищує 200 млн. гривень, додаються:
проект рішення Кабінету Міністрів України про погодження кандидатури, завізований керівником суб’єкта управління;
біографічна довідка з кольоровою фотокарткою;
згода кандидата на обробку персональних даних;
- заяви кандидата про прийняття на посаду;
- документа про погодження кандидатури з головою відповідної місцевої держадміністрації (відповідно до статті 36 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”);
Результати конкурсного відбору оприлюднюються на офіційному веб-сайті суб’єкта управління.
Рішення комісії (у випадках, визначених абзацом другим цього пункту, - рішення Кабінету Міністрів України) є підставою для укладення протягом двох тижнів контракту між суб’єктом управління та переможцем конкурсного відбору.
19. Погодження призначення керівника підприємства головою місцевої держадміністрації здійснюється в установленому порядку. У разі вмотивованої відмови голови облдержадміністрації (підтримки головою облдержадміністрації вмотивованої відмови голови райдержадміністрації) у погодженні призначення керівника підприємства суб’єкт управління вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо надання згоди на призначення такого керівника.
20. Комісія має право прийняти вмотивоване рішення про відхилення документів всіх учасників та про повторне проведення конкурсного відбору. У разі коли документи подав лише один учасник, конкурс не проводиться. При цьому оголошується повторне проведення конкурсного відбору.
У разі відсутності претендентів на участь у конкурсному відборі, непогодження Кабінетом Міністрів України призначення керівника приймається рішення про повторне проведення конкурсного відбору.
Проведення відбору та укладення контракту з керівниками особливо важливих для економіки підприємств
21. Для визначення претендентів на посади керівників особливо важливих для економіки підприємств Кабінет Міністрів України утворює комітет з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств (далі - комітет з призначення).
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності комітету з призначення здійснює Мінекономіки.
22. До складу комітету з призначення включаються Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністр фінансів, керівник відповідного суб’єкта управління особливо важливим для економіки підприємством або його заступник (далі - представник суб’єкта управління) та за згодою чотири незалежних недержавних експерти з правом дорадчого голосу (далі - незалежні експерти).
У разі відсутності членів комітету з призначення їх повноваження здійснюють заступники Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства, Міністра фінансів.
У разі коли Кабінет Міністрів України є суб’єктом управління підприємством, до складу комітету з призначення включається керівник міністерства, іншого центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у відповідній сфері, або його заступник. У разі коли Мінекономіки або Мінфін є суб’єктом управління, в засіданнях комітету з призначення беруть участь Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства або його перший заступник, Міністр фінансів або його заступник та незалежні експерти.
Суб’єкт управління протягом трьох робочих днів з моменту оголошення відбору визначає свого представника до складу комітету з призначення.
Кабінет Міністрів України затверджує персональний склад незалежних експертів, які входять до складу комітету з призначення.
Голова комітету з призначення та його заступник обираються на засіданні комітету з призначення з числа його членів шляхом таємного голосування простою більшістю голосів.
Голова комітету з призначення організовує його роботу, скликає засідання комітету з призначення та головує на них.
У разі неможливості виконання головою комітету з призначення своїх повноважень або в разі його відсутності повноваження голови комітету здійснює його заступник.
Комітет з призначення на своєму засіданні обирає секретаря комітету з призначення таємним голосуванням простою більшістю голосів.
Секретар не є членом комітету з призначення, здійснює підрахунок голосів та оголошує результати голосування на засіданні комітету з призначення.
23. Основними завданнями комітету з призначення є:
затвердження вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та критеріїв їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу;
затвердження оголошення про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства та прийняття рішення про оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінекономіки та суб’єкта управління оголошення про проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства;
визначення кандидатури претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та подання Мінекономіки висновків щодо погодження відповідної кандидатури на зазначену посаду;
підготовка рекомендацій щодо істотних умов контракту з претендентом на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства;
заслуховування та затвердження звіту про відбір професійних консультантів з добору персоналу;
визначення кандидатур протягом одного року із списку потенційних кандидатів на заміщення в разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства.
24. Формою роботи комітету з призначення є засідання. Черговість засідань обумовлюється потребою в прийнятті рішень комітетом з призначення та визначається комітетом.
Комітет з призначення повинен провести засідання протягом місяця з дати подання на затвердження комітету з призначення пропозицій щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства або подання професійним консультантом з добору персоналу відповідних кандидатур, які визнані найкращими.
Засідання комітету з призначення має кворум за умови участі в ньому двох членів з правом голосу.
Рішення комітету з призначення приймаються шляхом таємного або заочного голосування, ухвалюються простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів, оформляються протоколом, який підписується головою комітету, а в разі його відсутності - заступником голови комітету. Думка незалежних експертів, викладена в письмовій формі, додається до протоколу засідання. У разі прийняття рішення шляхом заочного голосування за допомогою електронної пошти голосування здійснюється протягом семи робочих днів з дати отримання матеріалів членом комітету з призначення через електронну пошту.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос представника суб’єкта управління.
25. Організаційне забезпечення діяльності комітету з призначення здійснює секретаріат комітету з призначення (далі - секретаріат), який утворює Мінекономіки.
забезпечує взаємодію комітету з призначення та професійних консультантів з добору персоналу;
подає Мінекономіки пропозиції щодо доцільності проведення відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства;
подає на затвердження комітету з призначення пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та критерії їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу, проект відповідного оголошення;
оприлюднює затверджене комітетом з призначень оголошення про дату та умови відбору керівника особливо важливого для економіки підприємства на офіційному веб-сайті Мінекономіки та суб’єкта управління;
приймає, реєструє та перевіряє документи, подані претендентами;
передає професійним консультантам з добору персоналу документи, надіслані претендентами;
надсилає разом із згодою на обробку персональних даних претендентів запит до Національної поліції стосовно подання інформації про відсутність (наявність) у них судимості, заборону займати відповідні посади або займатися певними видами діяльності;
протягом одного року підтримує комунікації з кандидатами, які ввійшли до списку потенційних кандидатів, для визначення претендентів на заміщення в разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства.
26. Професійні консультанти з добору персоналу, залучені до проведення відбору керівників/членів наглядових рад особливо важливих для економіки підприємств, повинні відповідати таким критеріям:
1) наявність розгалуженої системи філій, представництв чи інших пов’язаних осіб у сфері добору керівного персоналу в інших країнах;
2) наявність не менше 10 років міжнародного досвіду у сфері добору керівного персоналу, членів правлінь та членів наглядових рад;
3) наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід, підтверджені документально, які будуть залучені до пошуку кандидатів.
27. Основними завданнями професійних консультантів з добору персоналу є:
розроблення пропозицій щодо вимог до претендентів, критеріїв оцінювання учасників відбору та проекту відповідного оголошення;
здійснення попереднього відбору учасників відбору та забезпечення підтримання комунікацій з ними;
оцінка всіх учасників відбору на відповідність вимогам до претендентів на посаду керівника підприємства, затверджених комітетом з призначення;
формування та подання комітету з призначення списку потенційних кандидатів, обраних з числа претендентів професійним консультантом з добору персоналу, для визначення протягом одного року із списку претендентів на заміщення у разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства;
визначення та подання комітету з призначення від трьох до п’яти кандидатів на кожну оголошену вакансію з наданням детальних звітів про оцінку компетенцій, про придатність для виконання конкретних обов’язків щодо найкращих кандидатів;
подання комітету з призначення для затвердження звіту про відбір та його результати.
28. Джерелами фінансування послуг професійних консультантів з добору персоналу можуть бути кошти особливо важливого для економіки підприємства, кошти державного бюджету та/або інші джерела, не заборонені законодавством.
У разі коли комітет з призначення визначить доцільність здійснення оплати послуг професійних консультантів з добору персоналу за рахунок коштів особливо важливого для економіки підприємства, він звертається до суб’єкта управління з пропозицією рекомендувати зазначеному підприємству здійснити оплату таких послуг.
29. Професійні консультанти з добору персоналу протягом п’ятнадцяти робочих днів після залучення їх до відбору та не пізніше ніж за сім календарних днів до дня засідання комітету з призначення подають секретаріату пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та критерії їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу.
30. Комітет з призначення розглядає на своєму засіданні подані професійним консультантом з добору персоналу пропозиції, затверджує на їх підставі вимоги до претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та критерії їх оцінювання, у разі можливості доопрацьовує подані пропозиції або повертає для доопрацювання суб’єкту управління.
31. Для участі у відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою, яка зазначена в оголошенні, документи, перелік яких визначено пунктом 9 цього Порядку.
Документи включають подані претендентом у довільній формі відомості про кар’єру з детальним переліком професійних досягнень та відповідність досвіду цілям посади, а також пропозиції щодо удосконалення діяльності підприємства, затверджені у складі вимог до претендента.
Відповідні документи подаються українською та англійською мовами на електронну адресу, зазначену в оголошенні.
32. Попередній відбір кандидатів здійснюється професійними консультантами з добору персоналу.
Основними функціями під час проведення попереднього відбору професійного консультанта з добору персоналу є:
проведення аналізу документів учасників відбору;
проведення співбесід та інтерв’ю з учасниками відбору;
оцінка всіх учасників відбору на відповідність вимогам до претендентів на посаду керівника підприємства, затверджених комітетом з призначення.
Професійний консультант з добору персоналу протягом двадцяти одного календарного дня з дати завершення прийому документів подає на розгляд комітету з призначення висновки та пропозиції щодо всіх учасників відбору, список потенційних кандидатів, обраних з числа претендентів, для визначення протягом одного року із списку претендентів на заміщення у разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень керівника/члена наглядової ради підприємства, а також рекомендації від трьох до п’яти кандидатів на кожну оголошену вакансію, визнаних професійним консультантом з добору персоналом найкращими.
33. У разі відсутності претендентів на участь у відборі або у разі подання для участі у відборі документів менше ніж від трьох учасників на одну посаду, або визнання комітетом з призначення пропозицій щодо удосконалення діяльності підприємства такими, що не відповідають затвердженим вимогам, приймається рішення про повторне проведення відбору.
Пропозиції щодо повторного проведення відбору секретаріат вносить на розгляд комітету з призначення.
34. Комітет з призначення розглядає на своєму засіданні подані професійним консультантом з добору персоналу пропозиції, сформовані за результатами попереднього відбору, та може заслухати будь-яких претендентів, допущених до відбору.
35. Комітет з призначення заслуховує претендентів на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства та за результатами розгляду готує Мінекономіки висновки щодо погодження відібраної кандидатури претендента на посаду керівника підприємства.
За відсутності можливості безпосередньої участі претендента в засіданні комітету з призначення розгляд його кандидатури може здійснюватися в режимі відеоконференції.
Висновки комітету з призначення оформляються протоколом, який підписується головою комітету з призначення або в разі його відсутності заступником голови комітету з призначення.
36. Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства на підставі рішення комітету з призначення вносить Кабінету Міністрів України пропозиції щодо погодження кандидатури претендента на посаду керівника особливо важливого для економіки підприємства.
37. До проекту рішення Кабінету Міністрів України додаються:
1) протокол засідання комітету з призначення;
2) біографічна довідка з кольоровою фотокарткою;
3) згода на обробку персональних даних;
заяви кандидата про прийняття на посаду;
документа про погодження кандидатури з головою відповідної місцевої держадміністрації (відповідно до статті 36 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”).
У разі вмотивованої відмови голови облдержадміністрації (підтримки головою облдержадміністрації вмотивованої відмови голови райдержадміністрації) у погодженні призначення керівника особливо важливого для економіки підприємства комітет з призначення вносить на розгляд Кабінету Міністрів України пропозиції щодо надання згоди на призначення такого керівника.
38. Рішення Кабінету Міністрів України є підставою для укладення протягом двох тижнів контракту між суб’єктом управління та переможцем відбору.
39. У разі корпоратизації, перетворення особливо важливого для економіки підприємства голова виконавчого органу/члени наглядової ради такого господарського товариства, яких було обрано відповідно до цього Порядку, призначаються на відповідні посади без проведення нового відбору.
40. У разі коли Кабінет Міністрів України протягом одного місяця не погодив кандидатуру претендента на посаду керівника/члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства або претендент відмовився від посади, комітет з призначення протягом одного місяця готує Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо погодження іншої кандидатури претендента на посаду керівника/члена наглядової ради підприємства із списку потенційних кандидатів.
У разі коли протягом десяти місяців після укладення контракту з суб’єктом управління керівник/член наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства припинив повноваження, комітет з призначення протягом двох місяців готує Кабінету Міністрів України пропозиції щодо погодження іншої кандидатури претендента на посаду керівника/члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства із списку потенційних кандидатів.”.
3. У постанові Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 142 “Деякі питання управління державними унітарними підприємствами та господарськими товариствами, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 686, № 97, ст. 2972; 2019 р., № 47, ст. 1600):
1) у постанові:
в абзацах першому і другому пункту 21 слово “публічного” виключити;
доповнити постанову пунктом 22 такого змісту:
“22. Установити, що відбір незалежних членів наглядової ради державного унітарного підприємства та господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, у якого хоча б за один рік з трьох останніх років вартість активів за даними останньої фінансової звітності перевищувала 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу перевищував 1,5 млрд. гривень, за пропозицією міністерства, Фонду державного майна, іншого органу, що здійснює управління об’єктами державної власності, здійснюється відповідно до пунктів 18 і 19 Порядку проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради державного унітарного підприємства та їх призначення, а також проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що пропонуються суб’єктом управління об’єктами державної власності до обрання на посаду незалежних членів наглядової ради, затвердженого зазначеною постановою.”;
доповнити постанову пунктом 31 такого змісту:
“31. Суб’єктам управління об’єктами державної власності подавати до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства інформацію про:
припинення повноважень членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж через п’ять днів після прийняття рішення про припинення повноважень;
закінчення строків контрактів з членами наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства - не пізніше ніж за один місяць до їх закінчення;
оголошення конкурсного відбору на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства разом з відповідними документами - не пізніше ніж через три дні після прийняття відповідного рішення.”;
2) у Порядку проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради державного унітарного підприємства та їх призначення, а також проведення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежного члена наглядової ради господарського товариства, у статутному капіталі якого більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що пропонуються суб’єктом управління об’єктами державної власності до обрання на посаду незалежних членів наглядової ради, затвердженому зазначеною постановою:
абзац перший викласти в такій редакції:
“3. Підставою для оголошення конкурсного відбору кандидатів на посаду незалежних членів наглядової ради підприємства, товариства, крім банку, вартість активів якого за даними останньої річної фінансової звітності перевищує 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу якого перевищує 1,5 млрд. гривень (далі - відбір незалежних членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства), є наказ відповідного суб’єкта управління або у випадку, якщо суб’єкт управління протягом 30 днів з моменту відкриття відповідної вакансії не оголосив відбір, - відповідне рішення Кабінету Міністрів України. Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства повинен протягом 30 днів з моменту, коли у Кабінету Міністрів України виникло право оголосити відбір, подати до Кабінету Міністрів України проект відповідного рішення про оголошення відбору членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства.”;
в абзаці третьому слово “третьому” замінити словом “першому”;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“Суб’єкт управління разом з рішенням про проведення конкурсного відбору незалежного члена наглядової ради підприємства, товариства протягом семи днів від дати його прийняття подає Мінекономіки пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду незалежного члена наглядової ради підприємства, товариства, інформацію про фінансово-економічний стан підприємства, товариства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5).”;
пункт 18 викласти в такій редакції:
“18. Відбір кандидатів на посаду незалежних членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства здійснюється відповідно до пунктів 21-40 Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 68, ст. 2266), - в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 927, з урахуванням таких особливостей:
затверджує вимоги до претендентів на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства та критерії їх оцінювання для професійних консультантів з добору персоналу, у разі можливості доопрацьовує подані пропозиції або повертає для доопрацювання суб’єкту управління;
розглядає пропозиції професійних консультантів з добору персоналу щодо претендентів на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства разом з поданими документами;
визначає кандидатуру претендента на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства на кожну оголошену вакансію та подає Мінекономіки висновки щодо погодження відповідної кандидатури;
готує рекомендації щодо істотних умов контракту з претендентом на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства;
заслуховує та затверджує звіт про конкурсний відбір професійних консультантів з добору персоналу;
2) професійний консультант з добору персоналу:
розробляє пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду незалежного члена наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства та критерії їх оцінки;
здійснює попередній відбір кандидатів, готує детальні звіти про оцінку їх компетенцій, про придатність для виконання ними конкретного кола обов’язків;
формує та подає комітету з призначення список потенційних кандидатів, обраних з числа претендентів професійним консультантом з добору персоналу, для визначення протягом одного року із списку претендентів на заміщення у разі відмови кандидата, непризначення або дострокового припинення повноважень члена наглядової ради підприємства, товариства;
визначає та подає комітету з призначення від трьох до п’яти кандидатів незалежних членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства на кожну оголошену вакансію;
3) комітет з призначення приймає рішення про оприлюднення на офіційному веб-сайті Мінекономіки оголошення про проведення відбору кандидатів на посаду незалежних членів наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства, в якому зазначаються:
найменування та місцезнаходження особливо важливого для економіки підприємства, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом;
строк, місце та адреса приймання документів, номер телефону та адреса електронної пошти для довідок;
перелік документів, які необхідно подати претендентам, та вимоги щодо їх оформлення;
вимоги до претендента, сфера компетенції, якою повинен володіти член наглядової ради, відповідно до положення про принципи формування наглядової ради;
інформація про фінансово-економічний стан особливо важливого для економіки підприємства, товариства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);
адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи;
4) для участі у відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою на адресу, зазначену в оголошенні про проведення відбору, такі документи:
копії документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, трудової книжки (за наявності) або документів, що підтверджують наявність досвіду роботи. Така інформація має містити точний період зайнятого місця (позицій); назву посад; загальний набір обов’язків, які виконувалися на зазначених посадах; кількість працівників у підпорядкуванні;
копію документа про вищу освіту;
згоду на обробку персональних даних;
заяву щодо відповідності критеріям незалежності члена наглядової ради підприємства, товариства;
мотиваційний лист щодо виконання функцій члена наглядової ради.
Відповідальність за недостовірність поданих документів несе претендент.”;
в абзаці першому пункту 19 слова “Міністр Кабінету Міністрів України” замінити словами “Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства”.
4. У постанові Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р. № 143 “Деякі питання управління об’єктами державної власності” (Офіційний вісник України, 2017 р., № 24, ст. 687, № 97, ст. 2972; 2019 р., № 47, ст. 1600):
1) у постанові:
в абзацах другому, п’ятому та шостому слово “публічного” виключити;
в абзаці шостому слова “Міністерство економічного розвитку і торгівлі” замінити словами “Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства”;
доповнити пункт абзацом такого змісту:
“Установити, що визначення та затвердження кандидатур представників держави в наглядовій раді державного унітарного підприємства та господарського товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, у якого хоча б за один рік з трьох останніх років вартість активів за даними останньої фінансової звітності перевищувала 2 млрд. гривень або річний розмір чистого доходу перевищував 1,5 млрд. гривень, за пропозицією міністерства, Фонду державного майна, іншого органу, що здійснює управління об’єктами державної власності, здійснюється відповідно до пунктів 8 і 9 Порядку, затвердженому цією постановою.”;
2) пункти 8 і 9 Порядку визначення та затвердження кандидатур представників держави, які призначаються до наглядових рад державних унітарних підприємств, і тих, які беруть участь у загальних зборах та обираються до наглядових рад господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі, затвердженого зазначеною постановою, викласти в такій редакції:
“8. У разі визначення кандидатури представника держави до складу наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, товариства суб’єкт управління:
приймає рішення про визначення кандидатури представника держави;
надає Мінекономіки інформацію про підприємство (товариство) - інформацію про фінансово-економічний стан підприємства, товариства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5) та пропозиції щодо вимог до претендентів на посаду представника держави з урахуванням положення про принципи формування наглядової ради відповідного підприємства, товариства.
Відповідні документи подаються українською та англійською мовами на адресу електронної пошти секретаріату комітету з призначення керівників особливо важливих для економіки підприємств (далі - секретаріат комітету з призначення), утвореному відповідно до Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2008 р. № 777 (Офіційний вісник України, 2008 р., № 68, ст. 2266), - в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2019 р. № 927 (далі - Порядок).
Визначення комітетом з призначення особливо важливих для економіки підприємств (далі - комітет з призначення) кандидатур представників держави здійснюється відповідно до пунктів 21-40 Порядку з урахуванням таких особливостей:
розглядає поданий до секретаріату комітету з призначення суб’єктом управління список претендентів на посаду представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства з відповідними документами та проводить з ними співбесіду;
визначає кандидатуру претендента на посаду представника держави на кожну посаду та подає Мінекономіки висновки щодо погодження відповідної кандидатури;
2) секретаріат комітету з призначення:
оприлюднює на офіційному веб-сайті Мінекономіки оголошення про проведення відбору кандидатів на посаду представника держави, в якому зазначаються:
- найменування та місцезнаходження особливо важливого для економіки підприємства, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом;
- строк, місце та адреса приймання документів на участь у відборі, номер телефону та адреса електронної пошти для довідок;
- перелік документів, які необхідно подати претендентам, та вимоги щодо їх оформлення;
- дата і місце проведення відбору та оприлюднення його результатів;
- вимоги до претендента, очікувані функції представника держави, а також сфера компетенції, якою повинен володіти представник держави, відповідно до положення про принципи формування наглядової ради;
- інформація про фінансово-економічний стан особливо важливого для економіки підприємства, товариства - відомості про баланс (форма № 1), звіт про фінансові результати (форма № 2), звіт про рух коштів (форма № 3), звіт про власний капітал (форма № 4), примітки до річної фінансової звітності (форма № 5);
- адреса електронної пошти, на яку претендент надсилає документи;
приймає, реєструє та перевіряє документи, подані претендентами;
забезпечує передачу суб’єкту управління копій заяв та документів, надісланих претендентами;
подає до комітету з призначення від двох до п’яти кандидатур на кожну посаду представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства, визначених суб’єктом управління, з відповідними документами.
Оголошення про проведення відбору представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінекономіки та суб’єкта управління.
Для участі у відборі претендент особисто подає та/або надсилає електронною поштою такі документи:
копії документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, трудової книжки (за наявності) або документів, що підтверджують наявність досвіду роботи. Така інформація має містити точний період зайнятого місця (позицій); назву посад; загальний набір обов’язків, які виконувалися на вказаних посадах; кількість працівників у підпорядкуванні;
копії документа про вищу освіту;
згоду на обробку персональних даних;
Відповідальність за недостовірність поданих документів несе претендент.
Документи включають подані претендентом у довільній формі відомості про кар’єру з детальним переліком професійних досягнень та відповідність досвіду цілям посади, а також пропозиції щодо удосконалення діяльності підприємства, затверджені у складі вимог до претендента.
Відповідні документи подаються українською та англійською мовами на електронну адресу, зазначену в оголошенні.
Документи приймаються протягом п’яти робочих днів після дати оприлюднення оголошення.
Протягом одного робочого дня з дати завершення прийому документів секретаріат комітету з призначення формує та надсилає до суб’єкта управління список усіх претендентів, які подали заяву про участь у відборі на посаду представника держави разом з поданими документами.
Суб’єкт управління протягом одного робочого дня визначає та за підписом керівника суб’єкта управління надсилає до секретаріату комітету з призначення список претендентів від двох до п’яти кандидатів на кожну посаду представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємств з відповідними документами.
Протягом одного робочого дня з дати отримання списку від суб’єкта управління секретаріат комітету з призначення подає комітету з призначення список претендентів на посаду представника держави разом з поданими документами.
Комітет з призначення визначає кандидатури претендентів на посаду представника держави на кожну оголошену вакансію протягом одного робочого дня після подання секретаріатом комітету з призначення списку претендентів на посаду представника держави разом з поданими документами.
У разі коли Кабінет Міністрів України протягом одного місяця не погодив кандидатуру претендента на посаду представника держави наглядової ради особливо важливого для економіки підприємства або претендент відмовився від посади, комітет з призначення має право підготувати Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо погодження іншої кандидатури претендента на посаду представника держави наглядової ради підприємства.
9. Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства на підставі рішення комітету з призначення протягом одного робочого дня вносить Кабінету Міністрів України проект розпорядження щодо погодження кандидатури претендента на посаду представника держави особливо важливого для економіки підприємства.
До проекту розпорядження додаються біографічна довідка з кольоровою фотокарткою; заява кандидата про згоду на обрання членом наглядової ради; копія документа про вищу освіту; копії документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство, а також трудової книжки (у разі наявності); згода на обробку персональних даних.”.