open Про систему
Чинна

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА

від 26 грудня 2002 р. № 1983
Київ

Деякі питання у сфері імміграції

{Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 251 від 28.03.2012; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

{Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ
№ 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009
№ 559 від 07.07.2010
№ 7 від 11.01.2012
№ 251 від 28.03.2012
№ 142 від 06.03.2013
№ 259 від 12.04.2017
№ 206 від 03.03.2020
№ 561 від 01.07.2020
№ 19 від 13.01.2021
№ 317 від 24.03.2021
№ 456 від 23.02.2022
№ 927 від 29.08.2023
№ 58 від 19.01.2024}

На виконання статті 5 Закону України "Про імміграцію" Кабінет Міністрів України постановляє:

Затвердити такі, що додаються:

Порядок формування квоти імміграції;

Порядок провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію і поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень;

{Абзац четвертий постановляючої частини втратив чинність на підставі Постанови КМ № 251 від 28.03.2012}

Порядок проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.

{Постановляючу частину доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Прем'єр-міністр України

В.ЯНУКОВИЧ

Інд. 29




ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 грудня 2002 р. № 1983

ПОРЯДОК
формування квоти імміграції

{У тексті Порядку слова "Державний департамент у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб" в усіх відмінках замінено словами "Державна міграційна служба" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009}

1. Квота імміграції формується за категоріями іммігрантів з метою державного регулювання процесу імміграції.

{Пункт 1 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

2. Пропозиції до ДМС щодо формування квоти імміграції вносять:

{Абзац перший пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 7 від 11.01.2012, № 58 від 19.01.2024}

МКІП - стосовно діячів культури, імміграція яких відповідає інтересам України;

{Абзац другий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 206 від 03.03.2020, № 561 від 01.07.2020}

Нацсоцслужба - стосовно осіб, які безперервно проживали на території України протягом трьох років з дня встановлення їм статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;

{Абзац третій пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 7 від 11.01.2012; в редакції Постанов КМ № 142 від 06.03.2013, № 206 від 03.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

Мінекономіки - стосовно осіб, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США, висококваліфікованих спеціалістів та робітників, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, подружжя таких осіб, їх дітей, які не досягли 18 років, - у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України;

{Абзац четвертий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 259 від 12.04.2017; в редакції Постанови КМ № 206 від 03.03.2020; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

МОН - стосовно діячів науки, імміграція яких відповідає інтересам України;

Міноборони - стосовно осіб, які прослужили у Збройних Силах, Держспецтрансслужбі три і більше років, та осіб, які служили у Збройних Силах, Держспецтрансслужбі (незалежно від строку військової служби) і були визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби за станом здоров’я за наслідками захворювань, поранень (травм, контузій, каліцтв), одержаних під час виконання обов’язків військової служби;

{Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 259 від 12.04.2017; в редакції Постанови КМ № 927 від 29.08.2023}

Національна гвардія - стосовно осіб, які прослужили у Національній гвардії три і більше років, та осіб, які служили у Національній гвардії (незалежно від строку військової служби) і були визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби за станом здоров’я за наслідками захворювань, поранень (травм, контузій, каліцтв), одержаних під час виконання обов’язків військової служби.

{Пункт 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

{Абзац пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 7 від 11.01.2012}

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації - стосовно граничної кількості іммігрантів, які можуть бути прийняті відповідним регіоном (за категоріями іммігрантів).

{Абзац дев'ятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади можуть подавати до зазначених у цьому пункті органів пропозиції щодо формування квоти імміграції за галузевим принципом.

{Абзац десятий пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

3. Пропозиції стосовно осіб, зазначених у пунктах 4-6 та 11 частини другої статті 4 Закону України “Про імміграцію”, готуються безпосередньо ДМС.

{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанов КМ № 7 від 11.01.2012, № 142 від 06.03.2013, № 58 від 19.01.2024}

4. Протягом 30 днів з моменту встановлення факту масового прибуття іммігрантів в Україну МВС подає Кабінетові Міністрів України розроблений ДМС проект акта про встановлення квоти імміграції, сформованої з урахуванням пропозицій міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та місцевих держадміністрацій.

{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

{Пункт 5 виключено на підставі Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 грудня 2002 р. № 1983

ПОРЯДОК
провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію і поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень

{У тексті Порядку слово "Департамент" в усіх відмінках замінено словами "міграційна служба" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009}

{У тексті Порядку слово "Департамент" в усіх відмінках замінено словом "ДМС", а слово "Держкомкордон" в усіх відмінках - словом "Держприкордонслужба" у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 7 від 11.01.2012}

{У тексті Порядку слова “Національне центральне бюро Інтерполу” в усіх відмінках замінено словами “Робочий апарат Укрбюро Інтерполу” у відповідному відмінку згідно з Постановою КМ № 142 від 06.03.2013}

{У тексті Порядку слова “, Робочий апарат Укрбюро Інтерполу” в усіх відмінках виключено на підставі Постанови КМ № 19 від 13.01.2021}

{У тексті Порядку слова “територіальний орган”, “територіальний підрозділ” в усіх відмінках і формах числа замінено відповідно словами “територіальний орган ДМС”, “територіальний підрозділ ДМС” у відповідному відмінку і числі; слова “закордонні дипломатичні установи України” в усіх відмінках і формах числа замінено словами “дипломатичні представництва чи консульські установи України” у відповідному відмінку і числі; слово “термін” замінено словом “строк” згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

1. Цей Порядок визначає процедуру провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію іноземцям та особам без громадянства, які іммігрують в Україну (далі - іммігранти), поданнями про його скасування та виконання прийнятих рішень (далі - провадження у справах з питань імміграції), а також компетенцію міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та підпорядкованих їм органів, які забезпечують виконання законодавства про імміграцію.

{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

2. Рішення за заявами про надання дозволу на імміграцію залежно від категорії іммігрантів приймають:

1) ДМС - стосовно іммігрантів, які є:

{Абзац перший підпункту 1 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009; в редакції Постанови КМ № 559 від 07.07.2010; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 7 від 11.01.2012}

діячами науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України;

висококваліфікованими спеціалістами і робітниками, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, подружжям таких осіб, їх дітьми, які не досягли 18 років, - у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України;

{Підпункт 1 пункту 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

особами, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США;

{Абзац підпункту 1 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 259 від 12.04.2017}

особами, імміграція яких становить державний інтерес.

У разі необхідності ДМС може приймати рішення стосовно інших категорій іммігрантів;

{Абзац підпункту 1 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010}

2) територіальні органи ДМС - стосовно іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається в межах квот на імміграцію або поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС), а саме:

{Абзац перший підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 7 від 11.01.2012, № 317 від 24.03.2021; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

{Абзац другий підпункту 2 пункту 2 виключено на підставі Постанови КМ № 927 від 29.08.2023}

осіб, які є повнорідними братом чи сестрою, дідом чи бабою, онуком чи онукою громадян України;

осіб, які раніше перебували в громадянстві України;

чоловіка (дружини) іммігранта, якщо вони перебувають у шлюбі понад два роки, його дітей, які не досягли 18 років, та його непрацездатних батьків, які вважаються членами сім’ї іммігранта відповідно до права іноземної держави - країни походження;

{Абзац п'ятий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

осіб, які безперервно проживали на території України протягом трьох років з дня встановлення їм статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;

{Абзац шостий підпункту 2 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 142 від 06.03.2013}

осіб, які прослужили у Збройних Силах, Держспецтрансслужбі, Національній гвардії три і більше років;

{Підпункт 2 пункту 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021; в редакції Постанови КМ № 927 від 29.08.2023}

осіб без громадянства, які проживали на території України на підставі посвідки на тимчасове проживання протягом двох років з дня визнання їх особами без громадянства;

{Підпункт 2 пункту 2 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 317 від 24.03.2021}

осіб, які служили у Збройних Силах, Держспецтрансслужбі та Національній гвардії (незалежно від строку військової служби) і були визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби за станом здоров’я за наслідками захворювань, поранень (травм, контузій, каліцтв), одержаних під час виконання обов’язків військової служби;

{Підпункт 2 пункту 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

осіб, зазначених у частинах четвертій - дванадцятій статті 4 Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства”, за умови безперервного проживання на території України на підставі посвідки на тимчасове проживання протягом останніх п’яти років.

{Підпункт 2 пункту 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі потреби територіальні органи ДМС можуть приймати рішення стосовно іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС);

{Абзац підпункту 2 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

3) територіальні підрозділи ДМС - стосовно іммігрантів, які на законних підставах перебувають на території України і дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції (крім іммігрантів, стосовно яких рішення приймає ДМС або територіальний орган ДМС), а саме:

{Абзац перший підпункту 3 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 810 від 29.07.2009 - дію змін зупинено згідно з Указом Президента № 675/2009 від 27.08.2009; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 7 від 11.01.2012, № 317 від 24.03.2021; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

одного з подружжя, якщо другий з подружжя, з яким він перебуває у шлюбі понад два роки, є громадянином України, дітей і батьків громадян України;

осіб, які є опікунами чи піклувальниками громадян України або перебувають під опікою чи піклуванням громадян України;

осіб, які мають право на набуття громадянства України за територіальним походженням (крім осіб, які раніше перебували у громадянстві України);

{Абзац четвертий підпункту 3 пункту 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

закордонних українців, подружжя закордонних українців, їх дітей у разі їх спільного в’їзду та перебування на території України.

{Підпункт 3 пункту 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 142 від 06.03.2013}

У разі коли заяви іммігрантів, дозвіл на імміграцію яким надається поза квотою імміграції, надійшли від дипломатичних представництв і консульських установ України, їх розгляд та прийняття відповідних рішень здійснюються територіальними органами ДМС.

{Абзац шостий підпункту 3 пункту 2 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

3. МКІП та МОН визначають у місячний строк, чи відповідає інтересам України імміграція іноземних діячів культури та науки, які порушили клопотання про надання дозволу на імміграцію, і у разі позитивного висновку видають їм документ про підтримку такого клопотання.

{Пункт 3 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 206 від 03.03.2020, № 561 від 01.07.2020}

4. Мінекономіки перевіряє в місячний строк в осіб, які порушили клопотання про надання дозволу на імміграцію, документи, що підтверджують відповідність рівня їх кваліфікації вимогам, які пред’являються до висококваліфікованих спеціалістів і робітників, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, і в разі позитивного висновку видає їм документ про підтримку такого клопотання. У разі потреби Мінекономіки для вирішення питання відповідності рівня кваліфікації осіб вимогам, які пред’являються до висококваліфікованих спеціалістів та робітників, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України, має право залучати міністерства та інші центральні органи виконавчої влади, до повноважень яких належить забезпечення формування та/або реалізація державної політики у відповідній сфері.

{Пункт 4 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 7 від 11.01.2012, № 142 від 06.03.2013, № 206 від 03.03.2020, № 19 від 13.01.2021; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

5. Лікувально-профілактичні заклади у порядку, встановленому МОЗ, проводять у місячний строк медичне обстеження осіб, які перебувають в Україні на законних підставах та порушили клопотання про надання дозволу на імміграцію, і видають документ про відсутність у заявника хвороб, які відповідно до законодавства є підставою для відмови у наданні такого дозволу.

6. Банки, їх відокремлені підрозділи (філії, відділення, представництва) видають особі, яка порушила клопотання про надання дозволу на імміграцію відповідно до пункту 3 частини другої статті 4 Закону України “Про імміграцію”, довідку про надходження іноземної інвестиції в економіку України, яка містить інформацію про надходження на інвестиційний рахунок такого іммігранта іноземної інвестиції у вигляді іноземної конвертованої валюти, внесеної іммігрантом, на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США та її використання для здійснення іноземної інвестиції в економіку України або про перерахування коштів в іноземній конвертованій валюті на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США з власного закордонного рахунка такого іммігранта на поточний рахунок підприємства, що створене цим іммігрантом в Україні.

Довідка підписується керівником банку або його відокремленого підрозділу (філії, відділення, представництва), містить дату видачі, номер, завіряється печаткою та діє протягом шести місяців з дати видачі.

Копія такої довідки надається іммігрантом за місцем свого проживання працівнику територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, який у день подання надсилає її до ДМС, або надсилається іммігрантом особисто до ДМС у паперовій або електронній формі. ДМС проводить перевірку інформації, внесеної до такої довідки, на відповідність вимогам Закону України “Про імміграцію”. За результатами перевірки інформації відповідь надається ДМС протягом трьох робочих днів. За наявності технічної можливості відповідь надається в електронній формі з накладенням кваліфікованого електронного підпису.

{Пункт 6 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

{Пункт 6 в редакції Постанов КМ № 259 від 12.04.2017, № 19 від 13.01.2021}

7. МЗС перевіряє у місячний строк правильність оформлення справ з питань імміграції, що надійшли через дипломатичні представництва чи консульські установи України від осіб, які постійно проживають за межами України, справжність поданих документів та відповідність їх оформлення вимогам законодавства і надсилає їх до ДМС.

{Пункт 7 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010}

{Пункт 8 виключено на підставі Постанови КМ № 142 від 06.03.2013}

9. МВС, органи Національної поліції, СБУ та її регіональні органи, Держприкордонслужба відповідно до компетенції вживають у місячний строк за зверненням ДМС, територіальних органів ДМС та територіальних підрозділів ДМС заходів:

{Абзац перший пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанови КМ № 259 від 12.04.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

до виявлення серед осіб, які подали заяву про надання дозволу на імміграцію, таких, яким дозвіл на імміграцію не може бути наданий відповідно до статті 10 Закону України "Про імміграцію";

до встановлення відомостей, що можуть бути підставою для скасування дозволу на імміграцію згідно із статтею 12 Закону України "Про імміграцію".

Міністерства та інші центральні органи виконавчої влади відповідно до своєї компетенції у разі порушення клопотання про надання дозволу на імміграцію особам, імміграція яких становить державний інтерес, розглядають його у місячний строк і у разі позитивного висновку надсилають в електронній формі через систему електронного документообігу з накладенням кваліфікованого електронного підпису подання міністерства або іншого центрального органу виконавчої влади на ім’я Голови ДМС про те, що імміграція особи становить державний інтерес для України.

{Абзац четвертий пункту 9 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

10. Заяви про надання дозволу на імміграцію подаються особисто або через законного представника:

{Абзац перший пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

до територіальних органів ДМС або територіальних підрозділів ДМС за місцем проживання - особами, які тимчасово перебувають в Україні на законних підставах;

{Абзац другий пункту 10 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

до дипломатичних представництв чи консульських установ України за місцем постійного проживання - особами, які постійно проживають за межами України.

У разі коли заява про надання дозволу на імміграцію подається до територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, керівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС визначає працівників, які приймають документи, формують заяви та справи про надання дозволу на імміграцію, і працівників, які розглядають заяви відповідно до пунктів 12 та 14 цього Порядку.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС під час прийняття документів від іноземця або особи без громадянства, або від законного представника перевіряє повноту поданих документів, зазначених у статті 9 Закону України “Про імміграцію” та пункті 11 цього Порядку, відповідність їх оформлення вимогам законодавства, своєчасність їх подання, наявність підстав для надання дозволу на імміграцію в Україну, наявність відмітки про перетинання державного кордону чи продовження строку перебування або наявність документа, що підтверджує законність перебування/проживання іноземця або особи без громадянства на території України, звіряє відомості про іноземця або особу без громадянства, зазначені в паспортному документі іноземця або документі, що посвідчує особу без громадянства, з даними, що містяться в заяві про надання дозволу на імміграцію.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі виявлення факту подання документів не в повному обсязі або подання документів, оформлення яких не відповідає вимогам законодавства, у тому числі у разі відсутності письмової згоди кожного з подружжя на проходження співбесіди та письмових тестів для перевірки обставин, визначених статтею 41 Закону України “Про імміграцію”, територіальний орган ДМС або територіальний підрозділ ДМС інформує іноземця або особу без громадянства, або законного представника про відмову в прийнятті документів із зазначенням підстав такої відмови. За бажанням іноземця або особи без громадянства, або законного представника відмова надається в письмовій формі.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Іноземець або особа без громадянства, або законний представник мають право повторно звернутися до територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС після зміни або усунення обставин, у зв’язку з якими їм відмовлено в прийнятті документів, за умови перебування в Україні на законних підставах.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі відповідності поданих документів вимогам статті 9 Закону України “Про імміграцію” та пункту 11 цього Порядку працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС з використанням електронних підписів, що базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритого ключа, та із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС формує заяву про надання дозволу на імміграцію (в тому числі здійснює отримання біометричних даних осіб, які досягли 12 років). Реєстрація заяви про надання дозволу на імміграцію здійснюється із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС під час її формування.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Після формування заяви про надання дозволу на імміграцію працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС друкує її та надає іноземцеві або особі без громадянства, або законному представнику для перевірки правильності внесених до заяви-анкети відомостей.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі виявлення помилок у заяві про надання дозволу на імміграцію працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС вносить до неї відповідні виправлення.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Після перевірки заяви про надання дозволу на імміграцію іноземець або особа без громадянства, або законний представник власним підписом підтверджують правильність внесених до неї відомостей про себе (про особу - у разі підписання заяви законним представником). Якщо іноземець або особа без громадянства через стійкі фізичні, психічні, інтелектуальні або сенсорні порушення не можуть підтвердити власним підписом правильність таких відомостей, працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесених до заяви про надання дозволу на імміграцію відомостей про особу власним підписом.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі необхідності прийняття документів від особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, що підтверджується медичним висновком відповідного закладу охорони здоров’я, за зверненням такої особи або законного представника, оформленим у письмовій формі, здійснюється виїзд працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС за місцем проживання особи або проходження лікування.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС під час особистого відвідування особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, перевіряє та підтверджує тотожність зазначеної особи та особи, зображеної на фотокартці, про що складає акт. Акт складається у присутності особи, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, або законного представника, у разі перебування особи в закладі охорони здоров’я - також лікуючого лікаря. В акті зазначається інформація про місце, дату та час відвідування, відомості про працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС і присутніх осіб, підстави для відвідування та підтвердження/непідтвердження стану здоров’я, тотожності особи. Акт підписується працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, особою/законним представником, а в разі перебування особи в закладі охорони здоров’я - також лікуючим лікарем. Також працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС шляхом опитування особи отримує інформацію, необхідну для внесення до заяви, та документи, передбачені статтею 9 Закону України “Про імміграцію” та пунктом 11 цього Порядку.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі відсутності стійких фізичних, психічних, інтелектуальних або сенсорних порушень особа, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, власноруч проставляє підпис на окремому аркуші для подальшого сканування із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Після перевірки іноземцем або особою без громадянства, або законним представником правильності внесених до заяви про надання дозволу на імміграцію відомостей про себе (про особу - у разі перевірки правильності внесених законним представником відомостей до заяви) заява про надання дозволу на імміграцію перевіряється та підписується (із зазначенням дати, прізвища та ініціалів) працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, який прийняв документи та сформував заяву про надання дозволу на імміграцію.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС сканує із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС документи до заяви про надання дозволу на імміграцію, які подаються іноземцем або особою без громадянства, або законним представником.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

Керівник/заступник керівника територіального органу ДМС або керівник/заступник керівника територіального підрозділу ДМС, або особа, яка виконує його обов’язки, щодня здійснюють розподіл прийнятих заяв про надання дозволу на імміграцію між працівниками, які виконують функції з розгляду заяви відповідно до вимог пунктів 12 та 14 цього Порядку.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі коли заява про надання дозволу на імміграцію подається іноземцем або особою без громадянства, або законним представником до дипломатичних представництв і консульських установ України за місцем їх постійного проживання, така заява разом із документами, визначеними статтею 9 Закону України “Про імміграцію” та пунктом 11 цього Порядку, приймається в паперовій формі. Заяви розглядаються в порядку, передбаченому пунктами 7 та 13 цього Порядку.

{Пункт 10 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

11. Для отримання дозволу на імміграцію разом із заявою встановленого ДМС за погодженням з МЗС зразка подаються:

{Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010}

дійсний паспортний документ іноземця або паспортні документи - у разі, коли іноземець має одночасно громадянство (підданство) кількох держав (множинне громадянство), або документ, що посвідчує особу без громадянства (після пред’явлення повертається), та копія (копії) паспортного документа (паспортних документів), або копія рішення про визнання особою без громадянства в Україні;

{Абзац другий пункту 11 в редакції Постанови КМ № 142 від 06.03.2013; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 317 від 24.03.2021; в редакції Постанови КМ № 927 від 29.08.2023; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

засвідчений у встановленому законодавством порядку переклад українською мовою сторінки з особистими даними паспортного документа (за наявності громадянства (підданства) кількох держав (множинного громадянства) - паспортних документів) іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства;

{Пункт 11 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 142 від 06.03.2013; із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 317 від 24.03.2021, № 927 від 29.08.2023, № 58 від 19.01.2024}

три фотокартки розміром 3,5 х 4,5 сантиметра;

документ про місце проживання (в Україні та за кордоном). Документом про місце проживання на території України для осіб, які отримали посвідки на тимчасове проживання, є витяг з реєстру територіальної громади. Для осіб, які тимчасово на законних підставах перебувають на території України або подають заяву через дипломатичні представництва чи консульські установи України, таким документом є: документ про право власності або свідоцтво про державну реєстрацію права власності на житло (після пред’явлення повертається) та його копія, а в разі, коли житло не належить заявнику, - письмова згода власника (співвласника) такого житла, засвідчена в установленому порядку. Якщо житло, яке надається іноземцеві та особі без громадянства для перебування, перебуває в державній або комунальній власності, замість документа про право власності подається документ, що підтверджує право приймаючої сторони на користування таким житлом (ордер, належним чином оформлений договір найму/оренди/піднайму тощо) (після пред’явлення повертається), та його копія, а також письмова згода на перебування іноземця та особи без громадянства всіх повнолітніх осіб, місце проживання яких зареєстровано/задекларовано в такому житлі;

{Абзац п'ятий пункту 11 в редакції Постанов КМ № 19 від 13.01.2021, № 927 від 29.08.2023}

документально підтверджені відомості про склад сім'ї (копії свідоцтва про народження, свідоцтва про шлюб, документів про усиновлення, встановлення опіки чи піклування тощо);

документ, виданий лікувально-профілактичним закладом про відсутність у заявника хвороб, зазначених у пункті 5 частини п'ятої статті 9 Закону України "Про імміграцію" (крім осіб, зазначених у пунктах 1 і 3 частини третьої статті 4 Закону). Особи, які постійно проживають за межами України, подають документ, виданий лікувальним закладом держави за місцем проживання, який підлягає легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами;

довідка, видана компетентним органом держави попереднього проживання або її дипломатичним представництвом чи консульською установою в Україні, про відсутність судимості (крім осіб, зазначених у пункті 2 частини другої та пунктах 1, 3 і 6 частини третьої статті 4 Закону України "Про імміграцію"). У виняткових випадках такі відомості можуть бути отримані ДМС чи територіальними органами ДМС і територіальними підрозділами ДМС шляхом надсилання відповідного запиту компетентним органам іноземних держав, з якими укладено договір про правову допомогу у цивільних, сімейних та кримінальних справах;

{Абзац пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 317 від 24.03.2021, № 927 від 29.08.2023, № 58 від 19.01.2024}

документ, що підтверджує сплату адміністративного або консульського збору, або документ про звільнення від його сплати.

{Абзац дев'ятий пункту 11 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

Документи, визначені пунктами 1-15 частини сьомої статті 9 Закону України "Про імміграцію", додатково подаються відповідно до категорії іммігрантів.

{Абзац десятий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 317 від 24.03.2021, № 927 від 29.08.2023}

У разі подання заяви про надання дозволу на імміграцію протягом 30 днів з дня прийняття рішення про припинення громадянства України чи скасування рішення про оформлення набуття громадянства України за іншою підставою, ніж це визначено пунктом 5 частини другої статті 4 Закону України “Про імміграцію”, іноземцем та особою без громадянства подається оригінал (після пред’явлення повертається) та копія такого рішення.

{Пункт 11 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі необхідності відповідні територіальні органи ДМС і територіальні підрозділи ДМС, які забезпечують провадження у справах з питань імміграції, можуть затребувати інші документи, що уточнюють наявність підстав для надання дозволу на імміграцію, якщо це не суперечить Закону України "Про імміграцію", а також запросити для бесіди заявників чи інших осіб.

{Абзац дванадцятий пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

Документи, видані компетентними органами іноземних держав, підлягають легалізації в установленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародними договорами України. Копії цих документів, а також письмове підтвердження згоди на імміграцію та гарантії приймаючих осіб, передбачені пунктом 6 частини сьомої статті 9 Закону України "Про імміграцію", подаються нотаріально засвідченими. Документи, відомості за якими можуть змінюватися, можуть бути подані протягом шести місяців від дня їх видачі.

У разі коли протягом строку розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію в документах (інформації, зазначеній у заяві), передбачених абзацами першим, другим, п’ятим - восьмим та десятим цього пункту, змінилися відомості, документи, які підтверджують такі зміни, подаються до територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, яким прийнята до розгляду заява, протягом десяти днів з моменту настання змін з метою внесення до матеріалів справи про надання дозволу на імміграцію та врахування під час прийняття рішення.

{Пункт 11 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

12. Територіальні органи ДМС та територіальні підрозділи ДМС за місцем проживання, до яких подано заяви про надання дозволу на імміграцію:

{Абзац перший пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

формують справи, перевіряють підстави, законність перебування в Україні іммігрантів, інформацію, зазначену ними у заяві про надання дозволу на імміграцію, справжність поданих документів та відповідність, їх оформлення вимогам законодавства, у разі потреби погоджують це питання з органами місцевого самоврядування, у межах своєї компетенції з'ясовують питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію;

{Абзац другий пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021}

проводять перевірку законності перебування в Україні іммігранта з використанням інтегрованої міжвідомчої інформаційно-комунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон України (система “Аркан”), або шляхом надсилання запитів до Адміністрації Держприкордонслужби;

{Пункт 12 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 456 від 23.02.2022}

проводять перевірку даних іммігранта за банками даних Інтерполу з метою отримання інформації, яка є підставою для відмови у наданні дозволу на імміграцію відповідно до вимог пункту 2 частини першої статті 10 Закону України “Про імміграцію”;

{Пункт 12 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021}

проводять перевірку даних іммігранта щодо відсутності в нього майнових зобов’язань перед державою, фізичними або юридичними особами, включаючи ті, що пов’язані з попереднім видворенням за межі України, у тому числі після закінчення строку заборони подальшого в’їзду в Україну, з використанням Єдиного реєстру боржників та відомчої інформаційної системи ДМС;

{Пункт 12 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

у разі необхідності одержання відомостей з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про народження особи та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміну імені, смерть такі відомості одержуються в установленому законодавством порядку;

{Пункт 12 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

у разі необхідності підтвердження інших відомостей про заявника або дійсності поданих ним документів надсилаються запити засобами поштового зв’язку або за наявності технічної можливості в електронній формі (в електронній формі через систему електронного документообігу з накладенням кваліфікованого електронного підпису) відповідним державним органам (в тому числі іноземних держав) або їх структурним підрозділам;

{Пункт 12 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

надсилають у місячний строк разом з матеріалами справи інформацію про результати їх розгляду територіальним органам ДМС або територіальним підрозділам ДМС (відповідно до категорії іммігрантів). Справи, прийняття рішення за якими належить до компетенції ДМС чи територіальних органів ДМС, надсилаються територіальним органам ДМС, в інших випадках - територіальним підрозділам ДМС;

{Абзац пункту 12 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 927 від 29.08.2023}

здійснюють провадження за заявами про надання дозволу на імміграцію, якщо таке провадження належить до їх компетенції.

13. Дипломатичні представництва чи консульські установи України, до яких подано заяви разом з визначеними цим Порядком документами від осіб, які постійно проживають за межами України, про надання дозволу на імміграцію:

{Абзац перший пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

формують справи, перевіряють справжність поданих документів та відповідність їх оформлення вимогам законодавства;

надсилають через МЗС до ДМС разом з матеріалами справи інформацію про результати їх розгляду не пізніше ніж у місячний строк після надходження документів із своїми пропозиціями.

{Абзац третій пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010}

Зазначені справи, за винятком тих, прийняття рішення за якими належить до компетенції ДМС, надсилаються територіальним органам ДМС для прийняття відповідного рішення.

{Абзац четвертий пункту 13 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 58 від 19.01.2024}

14. Територіальні органи ДМС і територіальні підрозділи ДМС після отримання документів від зазначених у пунктах 12 і 13 цього Порядку органів перевіряють у місячний строк правильність їх оформлення, з'ясовують у межах своєї компетенції питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію, передбачених статтею 10 Закону України "Про імміграцію", надсилають відповідні запити до МВС, органів Національної поліції, регіональних органів СБУ та Держприкордонслужби.

{Абзац перший пункту 14 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 259 від 12.04.2017, № 927 від 29.08.2023}

МВС, Держприкордонслужба, органи Національної поліції, регіональні органи СБУ, функціональні підрозділи Центрального управління СБУ, органи військової контррозвідки СБУ проводять відповідно до компетенції перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається.

{Абзац другий пункту 14 в редакції Постанов КМ № 259 від 12.04.2017, № 58 від 19.01.2024}

За результатами перевірки в місячний строк після надходження таких запитів надається відповідь про наявність або відсутність підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію. У разі наявності підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію у відповіді зазначається інформація про ці підстави з посиланням на відповідний підпункт частини першої статті 10 Закону України “Про імміграцію” та до неї долучаються матеріали, що підтверджують такі підстави (за відсутності визначених законом заборон для їх передачі або розголошення).

{Абзац третій пункту 14 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі коли у визначений строк відповідь щодо результатів перевірки, зазначеної в абзаці другому цього пункту, не отримана, рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову в наданні такого дозволу приймається відповідно до пункту 16 цього Порядку та в межах строків, визначених частиною дванадцятою статті 9 Закону України “Про імміграцію”.

{Абзац пункту 14 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

15. У разі коли прийняття рішення щодо надання дозволу на імміграцію належить до компетенції ДМС, територіальні органи ДМС у місячний строк аналізують отриману від зазначених в абзаці другому пункту 14 цього Порядку органів інформацію і надсилають до ДМС разом з матеріалами справи дані про результати розгляду.

{Пункт 15 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010}

16. У разі коли прийняття рішення щодо надання дозволу на імміграцію належить до компетенції територіальних органів ДМС і територіальних підрозділів ДМС, вони у разі отримання від зазначених в абзаці другому пункту 14 цього Порядку органів відповідей аналізують їх у місячний строк та на підставі матеріалів справи приймають рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу з урахуванням інформації, отриманої у ході проведення перевірок, передбачених пунктом 12 цього Порядку, а також результатів проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.

{Пункт 16 в редакції Постанов КМ № 927 від 29.08.2023, № 58 від 19.01.2024}

17. ДМС перевіряє у місячний строк правильність оформлення документів, що надійшли від зазначених у пунктах 13 і 15 цього Порядку органів, вивчає відповідність наведених підстав, визначених статтею 4 Закону України "Про імміграцію", з'ясовує питання щодо наявності чи відсутності підстав для відмови у наданні дозволу на імміграцію відповідно до статті 10 Закону України "Про імміграцію" у разі потреби, надсилає запит до МВС, органів Національної поліції, СБУ. Запит до Держприкордонслужби надсилається тільки стосовно тих осіб, клопотання яких надійшли через МЗС.

{Абзац перший пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 142 від 06.03.2013, № 259 від 12.04.2017, № 19 від 13.01.2021}

МВС, Держприкордонслужба, Національна поліція та СБУ проводять відповідно до компетенції перевірку з метою виявлення осіб, яким дозвіл на імміграцію не надається.

{Абзац другий пункту 17 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанов КМ № 259 від 12.04.2017, № 58 від 19.01.2024}

За результатами перевірки в місячний строк після надходження таких запитів надається відповідь про наявність або відсутність підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію. У разі наявності підстав для відмови в наданні дозволу на імміграцію у відповіді зазначається інформація про ці підстави з посиланням на відповідний підпункт частини першої статті 10 Закону України “Про імміграцію” та до неї долучаються матеріали, що підтверджують такі підстави (за відсутності визначених законом заборон для їх передачі або розголошення).

{Абзац третій пункту 17 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі коли у визначений строк відповідь щодо результатів перевірки, зазначеної в абзаці другому цього пункту, не отримана, рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову в наданні такого дозволу приймається відповідно до пункту 18 цього Порядку та в межах строків, визначених частиною дванадцятою статті 9 Закону України “Про імміграцію”.

{Абзац пункту 17 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

Перед прийняттям рішення щодо надання дозволу на імміграцію особам, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України у вигляді іноземної конвертованої валюти на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США, ДМС з’ясовує, чи не була повернута така іноземна інвестиція шляхом надсилання запиту до банку або його відокремленого підрозділу (філії, відділення, представництва), який видав довідку, зазначену в пункті 6 цього Порядку. З метою дотримання вимог Закону України “Про банки та банківську діяльність” щодо розкриття банківської таємниці під час приймання заяви про надання дозволу на імміграцію від осіб, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США, береться письмовий дозвіл фізичної особи на отримання інформації про те, чи не була повернута така іноземна інвестиція. Такий дозвіл долучається до запиту ДМС.

{Пункт 17 доповнено новим абзацом згідно з Постановою КМ № 19 від 13.01.2021; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023}

У день прийняття рішення щодо надання дозволу на імміграцію особам, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України у вигляді іноземної конвертованої валюти на суму не менше 100 (ста) тис. доларів США, ДМС перевіряє в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомості про державну реєстрацію юридичної особи, копія статуту якої подана іноземним інвестором, актуальні на дату прийняття рішення.

{Пункт 17 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 259 від 12.04.2017}

18. У разі отримання від зазначених в абзаці другому пункту 14 та в абзаці другому пункту 17 цього Порядку органів відповідей ДМС аналізує їх у місячний строк та на підставі матеріалів справи приймає рішення про надання дозволу на імміграцію чи про відмову у наданні такого дозволу з урахуванням інформації, отриманої у ході проведення перевірок, передбачених пунктом 12 цього Порядку, а також результатів проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.

{Пункт 18 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанов КМ № 927 від 29.08.2023, № 58 від 19.01.2024}

{Пункт 19 виключено на підставі Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

20. Органи, які прийняли рішення про надання дозволу на імміграцію або про відмову у наданні такого дозволу, надсилають його копію протягом трьох робочих днів з дня прийняття безпосередньо заявнику або через МЗС відповідній дипломатичному представництву чи консульській установі України.

{Абзац перший пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 259 від 12.04.2017, № 19 від 13.01.2021}

Копія прийнятого рішення про надання дозволу на імміграцію є підставою для оформлення дипломатичним представництвом чи консульською установою України довгострокової візи особі, якій надано такий дозвіл.

{Абзац другий пункту 20 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 142 від 06.03.2013}

21. Дозвіл на імміграцію скасовується органом, який прийняв рішення про надання такого дозволу.

{Абзац перший пункту 21 в редакції Постанови КМ № 142 від 06.03.2013; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 259 від 12.04.2017}

Питання щодо скасування дозволу мають право порушувати ДМС, територіальні органи ДМС та територіальні підрозділи ДМС, МВС, органи Національної поліції, регіональні органи СБУ, функціональні підрозділи Центрального управління СБУ, органи військової контррозвідки СБУ та Держприкордонслужба або органи, які у межах наданих повноважень забезпечують виконання законодавства про імміграцію, якщо було встановлено обставини, за яких дозвіл на імміграцію підлягає скасуванню відповідно до статті 12 Закону України “Про імміграцію”.

{Абзац другий пункту 21 в редакції Постанови КМ № 259 від 12.04.2017; із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 927 від 29.08.2023; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі скасування дозволу на імміграцію відповідно до пункту 51 частини першої статті 12 Закону України “Про імміграцію” підставою для скасування дозволу на імміграцію є заява іммігранта про скасування дозволу на імміграцію, яка подається іммігрантом особисто або через законного представника до територіальних органів ДМС або територіальних підрозділів ДМС за місцем проживання іммігранта, або до дипломатичних представництв і консульських установ України - у разі перебування іммігранта за кордоном.

{Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

До такої заяви додаються документи, передбачені абзацами другим і третім пункту 11 цього Порядку, а також оригінал (після пред’явлення повертається) та копія посвідки на постійне проживання.

{Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі скасування дозволу на імміграцію відповідно до пункту 52 частини першої статті 12 Закону України “Про імміграцію” підставою для скасування дозволу на імміграцію є повідомлення структурного підрозділу з питань громадянства України територіального органу ДМС про прийняття рішення про встановлення, оформлення належності до громадянства України, прийняття до громадянства України або оформлення набуття громадянства України.

{Пункт 21 доповнено абзацом згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

22. Для прийняття рішення про скасування дозволу на імміграцію у разі, коли ініціатором такого скасування є ДМС, територіальні органи ДМС або територіальні підрозділи ДМС, ними складається обґрунтований висновок із зазначенням підстав для скасування дозволу, визначених статтею 12 Закону України “Про імміграцію”, що надсилається до органу ДМС, який прийняв рішення про надання такого дозволу.

{Абзац перший пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

У разі коли ініціатором скасування дозволу на імміграцію є інший орган, зазначений в абзаці другому пункту 21 цього Порядку, для прийняття відповідного рішення цим органом складається обґрунтоване подання із зазначенням підстав для скасування дозволу, визначених статтею 12 Закону України “Про імміграцію”, яке з матеріалами, що підтверджують такі підстави (за відсутності визначених законом заборон для їх передачі або розголошення), надсилається до органу ДМС, який прийняв рішення про надання такого дозволу.

{Абзац другий пункту 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

{Пункт 22 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 142 від 06.03.2013; в редакції Постанови КМ № 259 від 12.04.2017}

23. ДМС, територіальні органи ДМС і територіальні підрозділи ДМС всебічно вивчають у місячний строк подання щодо скасування дозволу на імміграцію, запитують у разі потреби додаткову інформацію в ініціатора скасування дозволу на імміграцію, інших органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб, а також у разі потреби запрошують для надання пояснень іммігрантів, стосовно яких розглядається це питання. На підставі результату аналізу інформації приймається відповідне рішення.

У разі коли ініціатором скасування дозволу на імміграцію є іммігрант, проводяться перевірки відсутності підстав, за яких відповідно до частин другої і третьої статті 22 Закону України “Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства” виїзд з України не дозволяється.

Про прийняте рішення протягом п’яти календарних днів письмово повідомляється ініціаторам скасування дозволу на імміграцію.

Копії рішень про скасування дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання і примірник рішення про примусове повернення протягом п’яти календарних днів з дня прийняття надсилаються рекомендованим листом особі, стосовно якої вони прийняті, або вручаються їй.

{Пункт 23 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 559 від 07.07.2010; в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

24. Інформація щодо рішення про скасування дозволу на імміграцію та посвідки на постійне проживання надається Держприкордонслужбі в порядку, визначеному законодавством.

{Пункт 24 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

25. Рішення ДМС, територіальних органів ДМС і територіальних підрозділів ДМС, інших органів виконавчої влади, які в межах своєї компетенції зобов'язані забезпечувати провадження у справах з питань імміграції, а також дії чи бездіяльність їх посадових та службових осіб можуть бути оскаржені відповідно до законодавства. У цьому разі провадження у справах з питань імміграції припиняється до прийняття відповідного рішення.

{Пункт 25 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 927 від 29.08.2023}

26. ДМС, територіальні органи ДМС і територіальні підрозділи ДМС:

{Абзац перший пункту 26 із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 559 від 07.07.2010, № 927 від 29.08.2023}

ведуть облік осіб, які звернулися за наданням дозволу на імміграцію, яким надано такий дозвіл та видано посвідку на постійне проживання, відмовлено у видачі такого дозволу або скасовано дозвіл на імміграцію та визнано недійсною видану на його підставі посвідку на постійне проживання. Облік ведеться у паперовому або електронному вигляді;

{Абзац другий пункту 26 в редакції Постанови КМ № 259 від 12.04.2017}

надсилають повідомлення про припинення підстав для перебування на території України іноземців та осіб без громадянства (про визнання недійсною посвідки на постійне проживання) виконавчому органу сільської, селищної або міської ради, на території обслуговування якої задекларовано/зареєстровано місце проживання таких осіб, з метою внесення відповідних змін до реєстру територіальної громади відповідно до пункту 22 Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 “Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 25, ст. 1234).

{Абзац третій пункту 26 в редакції Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

{Абзац четвертий пункту 26 виключено на підставі Постанови КМ № 58 від 19.01.2024}

27. Перевірка законності надання дозволу на імміграцію та видачі посвідки на постійне проживання особам, які звернулися із заявою про обмін посвідки на постійне проживання, проводиться відповідно до Порядку оформлення, видачі, обміну, скасування, пересилання, вилучення, повернення державі, визнання недійсною та знищення посвідки на постійне проживання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 321 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 37, ст. 1305).

Перевірка законності надання дозволу на імміграцію та видачі посвідки на постійне проживання особам, які звернулися із заявою про набуття громадянства України, проводиться ДМС, територіальними органами ДМС і територіальними підрозділами ДМС (за місцем видачі дозволу на імміграцію) за запитом структурного підрозділу з питань громадянства України територіального органу ДМС, до якого подано заяву про набуття громадянства України.

Така перевірка проводиться протягом двох тижнів з дня отримання запиту шляхом перегляду матеріалів справи, сформованої до набрання чинності Законом України “Про імміграцію”, про надання дозволу на імміграцію або залишення на постійне проживання та видачу посвідки на постійне проживання щодо їх відповідності вимогам законодавства України, яке діяло на момент надання особі дозволу на імміграцію, та видачі посвідки на постійне проживання вперше. У разі необхідності проведення додаткових перевірок строк їх проведення може бути продовжено, але не більш як до одного місяця.

За результатами перевірки матеріалів справи про надання дозволу на імміграцію або залишення на постійне проживання та видачу посвідки на постійне проживання оформляється довідка у двох примірниках, один із яких долучається до матеріалів справи про надання дозволу на імміграцію, а інший надсилається до структурного підрозділу з питань громадянства України територіального органу ДМС, який надіслав запит.

У разі встановлення обставин, за яких дозвіл на імміграцію підлягає скасуванню відповідно до статті 12 Закону України “Про імміграцію”, вживаються заходи, передбачені абзацом першим пункту 22 цього Порядку.

{Порядок доповнено пунктом 27 згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

{Порядок оформлення і видачі посвідки на постійне проживання втратив чинність на підставі Постанови КМ № 251 від 28.03.2012}



ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 26 грудня 2002 р. № 1983

ПОРЯДОК
проведення процедури перевірки обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію

1. Цей Порядок визначає процедуру проведення заходів з метою встановлення наявності/відсутності обставин, визначених статтею 41 Закону України “Про імміграцію”, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію, а також компетенцію працівників територіального органу ДМС і територіального підрозділу ДМС щодо проведення такої процедури.

2. Дія цього Порядку поширюється на іноземців та осіб без громадянства, які звернулися із заявою про надання дозволу на імміграцію у зв’язку із перебуванням понад два роки у шлюбі з іммігрантом або громадянином України (далі - заявник), іншого з подружжя, на родичів та сусідів заявника та іншого з подружжя, а також на інших осіб, якщо існує достатньо підстав вважати, що вони володіють необхідною інформацією щодо наявності/відсутності обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.

3. Для перевірки обставин, визначених статтею 41 Закону України “Про імміграцію”, під час подання документів, перелік яких визначений статтею 9 Закону України “Про імміграцію”, заявником та іншим з подружжя надаються письмові згоди на проходження співбесіди, письмових тестів (далі - тестування) та проведення відео- або аудіозапису під час їх проходження.

У письмовій згоді кожен з подружжя зазначає контактні дані (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, громадянство), контактний номер телефону, адресу електронної пошти, адресу для листування, інформацію про місце перебування заявника та іншого з подружжя під час розгляду заяви про надання дозволу на імміграцію (територія України чи за кордоном). У разі запланованого виїзду заявника чи іншого з подружжя за кордон ними зазначається країна перебування та наявність технічної можливості для проведення співбесіди або тестування в режимі відеоконференцзв’язку.

4. Під час подання заяви про надання дозволу на імміграцію заявник та інший з подружжя повідомляються про те, що час та місце проведення співбесіди та тестування їм буде повідомлено за номером телефону та адресою електронної пошти за три робочих дні до запланованої дати проведення співбесіди та тестування.

5. Під час розроблення питань для проведення співбесіди та питань для проведення тестування (далі - тестові питання) враховується інформація, наведена заявником у заяві про надання дозволу на імміграцію, а також у документах, поданих заявником або одержаних під час розгляду такої заяви, існування істотної різниці в культурі або релігії, великої різниці у віці, наявність попередніх шлюбів, укладених з іноземцями або особами без громадянства, та незначний період після їх розірвання до укладення нових шлюбів, відсутність у подружжя фотографій, які б підтверджували шлюбні стосунки та спільне проживання. Вивчається також інформація, отримана із відкритих джерел, про державу походження або громадянської належності заявника, мову спілкування, віросповідання, особливості побуту, звичаї та традиції, які притаманні населенню такої держави, беруться до уваги тривалість проживання заявника на території України та рівень інтеграції в українське суспільство.

У разі подання заяви про надання дозволу на імміграцію на підставі пункту 6 частини другої статті 4 Закону України “Про імміграцію” вивчається справа про надання дозволу на імміграцію подружжю заявника.

У разі подання заяви про надання дозволу на імміграцію на підставі пункту 1 частини третьої статті 4 Закону України “Про імміграцію” збирається додаткова інформація щодо того з подружжя, хто є громадянином України, яка може бути отримана шляхом проведення співбесіди, а також з інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів державних органів.

6. Співбесіда та тестування заявника та іншого з подружжя, а також опитування осіб, які володіють необхідною інформацією щодо наявності/відсутності обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію (далі - опитування), проводяться після їх ідентифікації, яка здійснюється на підставі документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, а також паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства.

У разі проведення співбесіди (опитування) з іноземцями та особами без громадянства, які перебувають на території Україні, перевіряється законність їх перебування.

7. Співбесіда та тестування проводяться протягом трьох місяців з дати подання заявником заяви про надання дозволу на імміграцію, а в разі, коли заява про надання дозволу на імміграцію була подана до дипломатичного представництва чи консульської установи України за кордоном, - протягом трьох місяців з дати отримання територіальним органом ДМС від МЗС справи про надання дозволу на імміграцію:

заявника та іншого з подружжя (у разі їх перебування на території України) - одночасно у різних приміщеннях різними працівниками територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, яким здійснюється розгляд заяви про надання дозволу на імміграцію, або одним працівником територіального підрозділу ДМС (у разі відсутності можливості одночасного тестування) почергово із забезпеченням уникнення ситуації, за якої подружжя зможе обмінятися інформацією щодо тестових питань;

того з подружжя, який перебуває на території України, - працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, яким здійснюється розгляд заяви про надання дозволу на імміграцію, та одночасно іншого з подружжя, який перебуває за кордоном, - працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, яким здійснюється розгляд заяви про надання дозволу на імміграцію, в режимі відеоконференцзв’язку.

Під час співбесіди та тестування працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС ведеться відео- або аудіозапис на підставі письмової згоди заявника та іншого з подружжя, передбаченої пунктом 3 цього Порядку.

У разі коли один із подружжя перебуває за кордоном та коли він підтвердив технічну можливість проходження тестування та співбесіди в режимі відеоконференцзв’язку, територіальним органом ДМС або територіальним підрозділом ДМС, яким здійснюється розгляд заяви про надання дозволу на імміграцію, проводиться співбесіда та тестування з використанням системи відеоконференцзв’язку в узгоджені з особою час та спосіб.

Учасники відеоконференцзв’язку повинні перебувати у приміщенні, у якому забезпечено створення умов для отримання якісної аудіовізуальної інформації (зокрема, обмежено рух інших осіб у зоні видимості камери та сторонній шум).

Під час надання відповідей на питання особа, з якою проводяться співбесіда та тестування, повинна перебувати в полі зору працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, який проводить співбесіду та тестування.

8. Тестування проводиться українською мовою шляхом надання заявником та іншим з подружжя письмових відповідей на 45 питань однотипного змісту. У разі коли заявник або інший з подружжя не володіють українською мовою в обсязі, достатньому для розуміння поставлених запитань та надання відповідей на них, допускається залучення заявником або іншим з подружжя до тестування перекладача.

Час проведення тестування не повинен перевищувати трьох годин. Тестування вважається пройденим у разі, коли відповіді на 90 відсотків питань (40 та більше) збігаються (відповідають наданій заявником інформації та інформації, що міститься в матеріалах справи).

Тестові питання формуються працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, яким здійснюється розгляд заяви про надання дозволу на імміграцію, з метою отримання інформації про обставини, передбачені пунктами 1-6 частини першої статті 41 Закону України “Про імміграцію”.

Тестові питання не підлягають розголошенню.

Тестові питання оголошуються особі, яка проходить тестування, працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС почергово, після чого особою, яка проходить тестування, надається усна відповідь, яка записується посадовою особою, що проводить тестування.

Після закінчення тестування на останньому аркуші тестових питань особа, яка його проходила, ставить дату та час проведення тестування, а також свій підпис. Останній аркуш тестових питань також підписує посадова особа, яка проводила тестування.

Якщо особа, яка проходить тестування, через стійкі фізичні, психічні, інтелектуальні або сенсорні порушення не може поставити свій підпис, за її дорученням останній аркуш тестових питань у її присутності підписує інша особа або посадова особа, яка проводила тестування, із зазначенням причин, з яких такий документ не може бути підписаний безпосередньо особою.

У разі коли заявник або інший з подружжя залучає до тестування перекладача, працівник територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС попереджає перекладача про необхідність дотримання умов нерозголошення інформації, що міститься в тестових питаннях, що засвідчується його підписом на останньому аркуші тестових питань. У разі проведення співбесіди та тестування в режимі відеоконференцзв’язку на останньому аркуші тестових питань посадовою особою, яка проводить тестування, зазначається про участь перекладача та його персональні дані.

Протягом трьох робочих днів після проведення тестування працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, який його проводив, складається довідка за результатами тестування. У довідці зазначаються кількість питань, які збігаються (відповідають наданій заявником інформації та інформації, що міститься в матеріалах справи), наявність спірних відповідей, які потребують уточнення, а також пропозиції щодо необхідності проведення співбесіди із заявником та іншим із подружжя для встановлення достатніх обставин, визначених статтею 41 Закону України “Про імміграцію”, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію.

9. Співбесіда із заявником та іншим з подружжя може бути проведена до тестування з метою отримання інформації, необхідної для підготовки тестових питань, отримання спільних фотографій, копій документів, що підтверджують спільно набуті права та обов’язки, у тому числі щодо купівлі, продажу, позики, застави спільного майна, наймання житла, а також після проведення тестування - з метою з’ясування спірних відповідей, отриманих у ході тестування.

10. Для отримання інформації щодо наявності/відсутності обставин, за яких факт перебування у шлюбі з громадянином України або іммігрантом не визнається підставою для надання дозволу на імміграцію, можуть бути опитані інші особи, зазначені в пункті 2 цього Порядку, які визначаються працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС, до якого була подана заява про надання дозволу на імміграцію.

11. Результати співбесіди (опитування) письмово фіксуються працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС у вигляді пояснення, засвідчуються підписом особи, з якою проводилася співбесіда, або особи, яка була опитана, та підписом працівника територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС.

12. Якщо особа, яка проходить співбесіду (опитування), через стійкі фізичні, психічні, інтелектуальні або сенсорні порушення не може власним підписом підтвердити правильність внесеної інформації, посадова особа, яка проводить співбесіду (опитування), робить відмітку про неможливість такого підтвердження та засвідчує правильність внесеної інформації власним підписом.

13. Під час співбесіди (опитування) працівником територіального органу ДМС або територіального підрозділу ДМС можуть задаватися особі уточнюючі питання, які мають істотне значення для вирішення питання щодо надання дозволу на імміграцію. До пояснення долучаються копії наданих опитуваною особою документів (за наявності).

14. У разі коли співбесіда або тестування не були проведені в запланований час із технічних причин не з вини заявника або іншого з подружжя, призначаються нові дати проведення співбесіди та тестування. У разі коли заявник або інший з подружжя встигли ознайомитися з тестовими питаннями, для проведення повторного тестування складаються інші питання.

15. Матеріали співбесіди (опитування) та тестування, а також довідка за результатами тестування скануються із застосуванням засобів відомчої інформаційної системи ДМС та долучаються до заяви про надання дозволу на імміграцію.

{Постанову доповнено Порядком згідно з Постановою КМ № 58 від 19.01.2024}

  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено: